Moja przygoda z Mazdą rozpoczęła się 3 lata temu (swoją BG zakupiłem w grudniu 2013 roku z przebiegiem 314 tys. km), chociaż wielokrotnie woziłem się już wcześniej z Marianem (.:Marcin:.) jego BG i było całkiem syto ale przesadził z tymi osiemnastkami i uznałem że nie tędy droga. Trafiła w moje ręce całkiem przypadkiem. Głównym powodem jej kupna była atrakcyjna cena (przekroczona już wielokrotnie podczas doprowadzania auta do obecnego stanu) i sprawdzona przeszłość (kilka lat temu właścicielem auta był blondi's boyfriend, któremu w tym miejscu należą się wielkie podziękowania za pomoc).
Więcej informacji o aucie poniżej:
Model: Mazda 323 BG GT Special
Rok produkcji: 1994
Aktualny przebieg: 340 tys. km
Nadwozie: poliftowy GT (zderzak + lotka)
Wnętrze: GT (w 100% oryginalne, zmieniony jedynie meszek na skórzany)
Silnik: 1.3 16v
Zawieszenie: Gwint Ta-Technix
Koła: Japan Racing JR10 16x8 et20 + Yokohama S-drive 175/50
Przeprowadzone prace już za mojej kadencji:
Sezon 2014:
– liczne naprawy blacharsko-lakiernicze + zabezpieczenie (progi, komora, klapa, nadkola i wiele więcej)
– regulacja i wymiania filtrów instalacji LPG
– wymiana układu zapłonowego
– custom'owa osłona silnika (oryginalna została zerwana)
– gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
– kierownica MOMO (nie za mojej kadencji)
– dywaniki welurowe
– renowacja konstrukcji i tapicerki fotela kierowcy
– wymiana przedniej szyby
– dołożona rozpórka przednia górna pro-sport
– wymienione 3 poduszki amortyzatorów – 2 przód, 1 tył
Instalacja Car Audio:
– drzwi oraz bagażnik wygłuszone matami i piankami APP oraz GMS
– wzmacniacz MacAudio ZX 4000 Black Edition (4x100W RMS)

– z przodu gra zestaw separowany z głośnikami SinusLive SL-F165
– o wystarczającą ilość basu dba głośnik Helix B12W w zamkniętej budzie
Sezon 2015:
– gwint Ta-Technix od MX3 skręcony na zero (7cm prześwitu)

– nowe koła: felgi Japan Racing JR10 16x8 et20 + opony Yokohama S-drive 175/50
Prace blacharsko-lakernicze:
– wyklepanie i lakierowanie uszkodzonych drzwi,
– korekta i lakierowanie przedniego zderzaka,
– wycięcie zgniłej góry tylnych kielichów i wspawanie nowych
– piaskowanie i lakierowanie zacisków oraz bębnów
– piaskowanie i lakierowanie ramion wycieraczek
– wyczyszczenie i lakierowanie ramienia tylnej wycieraczki
– wymiana sprzęgła na używane AISIN
– nowy silnik 1.3 (poprzedni uległ awarii)
– nowe 4 świece Denso
– piaskowanie i lakierowanie komory silnika na czarny gloss
– silnik i skrzynia biegów wypiaskowana i polakierowana na srebro
– piaskowanie i lakierowanie przednich wahaczy na czarny gloss
– montaż rozpórki tylnej górnej pro-sport
– skrócenie dwóch półosi o 1,5cm
– wymienione lewe i prawe przednie łożysko
– wymieniona lewa i prawa osłona przegubu
– wymieniony lewy przegub
– wymieniona ostatnia stara poduszka amortyzatora (tył)
– montaż używanego wiatraka dmuchawy (poprzedni uległ awarii)
– wymiana przewodu chłodnicy (poprzedni przeciekał)
Sezon 2016:
– piaskowanie, zabezpieczenie i lakierowanie podłogi i elementów zawieszenia.
– lakierowanie tylnego stablilizatora na czerwono
– wstawienie nowych progów
– przelakierowanie drzwi kierowcy
– przelakierowanie tylnego zderzaka
– lakierowanie w kolor nadwozia dokładek progowych Zender + montaż
– usunięcie tylnej wycieraczki + zaślepienie otworu
– lakierowanie na czarno ubytków w lakierze na ramkach okien
– lakierowanie kapsli od felg na srebro
– demontaż instalacji gazowej
– zmiana końcówki wydechu nie nico większą i ładniejszą
– montaż podłokietnika z Mazdy MX-3
– montaż ramek klubowych
– wymiana na nowe wszystkich przewodów od audio
– doprowadzenie do ładu prędkościomierza
– montaż dokładki zderzaka – replika EZ Lip
– nowa chłodnica Hella (poprzednia eksplodowała)
Sezon 2017:
– renowacja felg: polerka środka i rantu
– zabandażowanie kolelektora wydechowego
– nowe nakrętki D1Spec HEX 1.5 Silver