Spalanie Mazda3 BK
Należało kupić Y6 i maił byś 5,1l na trasie Żory-Bielsko-Żywiec-Sucha Beskidzka i powrót Podobnie tylko z Suchej Beskidzkiej na Koszarawe potem Jeleśna dopiero Żywiec Bielsko żory.
Oczywiście jazda mieszana korki, część objazdem w bielsku po autostradzie częsta jazda na 3biegu opony zimowe 195/65/15
Oczywiście jazda mieszana korki, część objazdem w bielsku po autostradzie częsta jazda na 3biegu opony zimowe 195/65/15
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
widmo82 napisał(a):Buczos, jaka srednia predkosc? Szkoda, ze ludzie podaja wyniki bez sredniej predkosci. Mozna turlac sie 90-100 w bezwietrzna pogode, ale mozna też grzać 140-150 w bardzo wietrzna.
Nie wiem bo nie resetowalem kompa, licznikowo od 80 do max 120..
160 km w 2.10h... czyli srednio wychodzi z trasy 76km/h
widmo82 napisał(a):...Szkoda, ze ludzie podaja wyniki bez sredniej predkosci. Mozna turlac sie 90-100 w bezwietrzna pogode, ale mozna też grzać 140-150 w bardzo wietrzna.
Średnia prędkość , zwłaszcza w jeździe "mieszanej", jest jedynie wypadkową wielu innych czynników w czasie jazdy. Nie ma bezpośredniego przełożenia między nią a spalaniem. Owszem byłaby miarą, gdyby wszystkie inne warunki były jednakowe.
W samym ruchu miejskim jej zmiany wynikają z natężenia ruchu, ilości świateł po drodze, korków, warunków atmosferycznych, płynności jazdy innych kierowców itp.
Nawet w trasie, pogoda, zróżnicowanie terenu, czy rodzaj dróg, wpływają na niejednorodność średniej prędkości podróżowania.
Oprócz czynników przytoczonych powyżej, wpływających na średnią prędkość jest mnóstwo takich, które wpływają na samo spalanie w samochodzie.
Nie od rzeczy będzie wspomnieć choćby o: stylu (dynamice jazdy), technice zmiany biegów (prędkość obrotowa silnika, hamowanie silnikiem), długości pokonywanych tras, włączonych urządzeń elektrycznych i klimatyzacji, jakości i rodzaju ogumienia, ciśnienia w oponach, ilości pasażerów i masy bagażu itd.
Myślę, że trudno byłoby używać średniej prędkosci jako wskaźnika charakteryzującego mniejsze lub większe spalanie, nawet w odniesieniu do dwóch identycznych pojazdów.
Oczywiście przy bardzo dużych różnicach w średnich prędkościach można jedynie przypuszczać, że większa średnia będzie powodowała większe spalanie, natomiast ścisła korelacja między tymi dwiema danymi jest co najmniej wątpliwa.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Rezerwa zapaliła mi się ze wskazaniem do przejechania jeszcze 38km,wskazowka kawałek za pierwsza zerową kreską. To moja pierwsza trasa po wymianie wtrysków i spalanie wyzerowalem po tym jak wypalil się dpf. Wyszło 3,8 l (tak,jechalem jak stary dziadek za autem brata, który gnal max 100km/h z niemowlakami na pokladzie, według komputera średnia 68kmh). Łącząc jazde z wypalaniem dpf i kawałkiem miasta wyszło 5,6l/100km.
Przeciętnie, biorąc pod uwagę że dodatkowo na tych wtryskach zniknął mi problem z drganiem auta przy przyspieszeniu na v/vi biegu pomiędzy 80-110km (wszyscy obstawiali przegub!) to myślałem że przy takiej jeździe uda się zejść pod 5l /:
Przeciętnie, biorąc pod uwagę że dodatkowo na tych wtryskach zniknął mi problem z drganiem auta przy przyspieszeniu na v/vi biegu pomiędzy 80-110km (wszyscy obstawiali przegub!) to myślałem że przy takiej jeździe uda się zejść pod 5l /:
Zrobiło się cieplej poprzednie tankowanie na stacji Auchan
Średnia prędkość komp.58km/h takie moje codzienne jeżdzenie do pracy odcinki 22km w jedną str.
średnie spalanie komp 5,6l według baku 5,8l
Dystans na baku 720km weszło 40l
Średnia prędkość komp.58km/h takie moje codzienne jeżdzenie do pracy odcinki 22km w jedną str.
średnie spalanie komp 5,6l według baku 5,8l
Dystans na baku 720km weszło 40l
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
bercikz napisał(a):Moja M3 1.6 D 110km na trasie ok 200km ze stałą prędkością 100km/h z 4 osobami na pokładzie spaliła 8l/100km, a wg komputera 4,3l. Korekta + 30% włączona.
Jak wlaczyles korekte o 30%, jeśli max jaki się da ustawić to zakres +-15%? no i ile lacznie wazyly te 4 osoby? to Ty pudzian?:)
Kropek101, ja mam dokładnie w tym samym momencie zapalenie się kontrolki rezerwy co Ty, ale podaje mi mniejszy dystans do pokonania, oczywiście z racji wyższego średniego spalania.
Ja kolego mam tak jak ty te same autko Hatchback 2005 2.0 benzyna, i jak dziś sprawdzałem to spalanie mam 10,2 L również 100% CITY. Średnia prędkość 28km/h, a więc można zejść niżej
Ja od 200km mam cały czasy 10,2 L / 100Km a cały czas staram się zejść poniżej 10 i nie da rady w mieście chyba chociaż jestem blisko
Ja od 200km mam cały czasy 10,2 L / 100Km a cały czas staram się zejść poniżej 10 i nie da rady w mieście chyba chociaż jestem blisko
Eee Panowie – to jest temat o raportach spalania ON, a nie Pb 
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Mieliście coś takiego, że komputer tak jakby się zawiesił i stanął na jednym spalaniu 6,1 litra i się nie zmieniało
Zrobiłem reset spalania i teraz po samym mieście pokazuje mi 7,4 l/100 Zweryfikuję podczas tankowania, ale miałem dolewkę i ciężko będzie to dokładnie zrobić.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Ja też tak mam z rezerwą. Najmniej zostało mi do przejechania 7km, ale jak braknie paliwa w dieslu to się robi duży problem. Komputer wyświetla ok 70km przy rezerwie. Ile wam wyświetla zasięgu przy pełnym i 1/2 baku? U mnie przy 1/2 (z reguły tankuje za 100zł) pokazuje ok 600km, z czego faktycznie robię 300km do rezerwy.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Na to ile zasięgu pokazuje komputer zazwyczaj nie zwracam uwagi bo on oszukuje. Po zalaniu do pełna często pokazuje ponad tysiąc kilometrów a każdy wie że tyle się nie zrobi.
Zależnie od tego w jakich warunkach eksploatuję auto i czy jest to trasa to od pełnego do połowy baku 380-420km przeważnie połowa jest przy równym 400km druga połówka baku to 320-360km
Zależnie od tego w jakich warunkach eksploatuję auto i czy jest to trasa to od pełnego do połowy baku 380-420km przeważnie połowa jest przy równym 400km druga połówka baku to 320-360km
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Po zalaniu do pełna często pokazuje ponad tysiąc kilometrów a każdy wie że tyle się nie zrobi.
W polskich warunkach to jest bardzo trudne zadanie, ale jakiś cień szansy jest – dotychczasowy mój rekord w Y6 na jednym baku to 930km. Zobaczymy czy uda mi się to pobić na trasie B-stok-Czaplinek-B-stok
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
bercikz napisał(a):Najmniej zostało mi do przejechania 7km, ale jak braknie paliwa w dieslu to się robi duży problem.
Zjechałem kiedyś do zasięgu "0" wskazówka tak samo na dnie. Od momentu kiedy się to pojawiło zrobiłem jakieś 20 km. Wyszło mi potem z wyliczeń, że było jeszcze około 4 litry. To był ostatni raz gdy widziałem rezerwę
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
macvas
Jeśli dobrze zalejesz bak to zrobisz tysiąc na baku. Jadąc w trasie z prędkością w granicy 100-110km/h według baku spaliłem 4,6l na pokładzie ja z ojcem. Ciągła trasa brak korków, jazda nocą więc jest to do wykonania tyko musiał byś jechać do samego dna.
Jeśli dobrze zalejesz bak to zrobisz tysiąc na baku. Jadąc w trasie z prędkością w granicy 100-110km/h według baku spaliłem 4,6l na pokładzie ja z ojcem. Ciągła trasa brak korków, jazda nocą więc jest to do wykonania tyko musiał byś jechać do samego dna.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość