[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6
Mam mały problem albo nie taki mały otóż padł mi silnik urwał się zawór wymieniłem cały od fusiona USA wszystko pięknie ładnie chodzi ale i tu pytanie jak silnik ciepły kiedy puszcze noge z gazu na postoju w czasie jazdy nie słychać silnik spadnie na wolne obroty i słychać takie ciche stukanie ze 3-4 razu i cisza czeka nie wywala sprawdziłem na tyle że jak odepnę zawory do zmiennych faz rozrządu te co wystają z dekli u góry cisza i nie słychać tego stukania i pytanie co to może być? czy ktoś miał coś podobnego? czy tak jeździć? chciałem zmienić ten zawór ze starego silnika ale jest troszke wyższy a w starym silniku tego nie było słychać bo klepały zawory wiec nie wiem czy tak było czy nie?
Dopisano 18 cze 2014, 20:56:
Z tego co jeszcze udało się sprawdzić to stukają tak te zawory co może być tego przyczyna? a może ma tak być?
Dopisano 18 cze 2014, 20:56:
Z tego co jeszcze udało się sprawdzić to stukają tak te zawory co może być tego przyczyna? a może ma tak być?
Pomocy
Wywala mi czeka błędy P2187, P2189 jak szukam po forum to albo nieszczelny na dolocie, albo zatkane sitko na pompie, pompy nie sprawdzałem bo jak przełączę na gaz to na wolnych obrotach sondy stoją, jak i na benzynie dopiero po dodaniu gazu startują i ładnie pracują nawet jedną już wymieniłem ale dale to samo a układ dolotowy szczelny bynajmniej nie wygląda ani nie słychać żeby ciągła powietrze lewe, nawet pryskałem samostartem i zero reakcji, czego dalej szukać? czy trzeba sądy oryginały bo podrzuciłem uniwersalną?
Wyrzuca też P2197
Wywala mi czeka błędy P2187, P2189 jak szukam po forum to albo nieszczelny na dolocie, albo zatkane sitko na pompie, pompy nie sprawdzałem bo jak przełączę na gaz to na wolnych obrotach sondy stoją, jak i na benzynie dopiero po dodaniu gazu startują i ładnie pracują nawet jedną już wymieniłem ale dale to samo a układ dolotowy szczelny bynajmniej nie wygląda ani nie słychać żeby ciągła powietrze lewe, nawet pryskałem samostartem i zero reakcji, czego dalej szukać? czy trzeba sądy oryginały bo podrzuciłem uniwersalną?
Wyrzuca też P2197
Bład P2187 i P2189 z tego co ja wiem są to błędy od ubogiej mieszanki czyli masz za ubogą mieszankę na lpg i dlatego wyskakuje.
Bład P2197 to już jest od sondy lambda i może uszkodziłeś jakiś kabel od sondy albo po prostu sonda do wymiany.
Jeśli byś miał takie błędy na Pb to może to być własnie problem z dostarczanie paliwa czyli filtr na pompie lub nieszczelność gdzieś w dolocie.
Jeśli masz LPG to na 99% wina Lpg
Bład P2197 to już jest od sondy lambda i może uszkodziłeś jakiś kabel od sondy albo po prostu sonda do wymiany.
Jeśli byś miał takie błędy na Pb to może to być własnie problem z dostarczanie paliwa czyli filtr na pompie lub nieszczelność gdzieś w dolocie.
Jeśli masz LPG to na 99% wina Lpg
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
własnie ze na węzu nic nie widzałem ale profilaktycznie mam zaizolowana całą, sąde jedna wymieniłem dale to samo a ubogo jest tylko na wolnych obrotach na gazie i na Pb nawet na LPG juz wzogaciłem dawke ale dalej dupa, na zimnym pewnie jak na ssaniu to sądy smigają, dopiero po rozgrzaniu staja na wolnych obrotach.
Pojeździj tak z 100km na Pb i zobaczysz czy błędy znikną.
Moim zdaniem jest to wina Lpg bo wyskakuj Ci błąd na oby dwóch bankach a nie tylko na jednym .
Moim zdaniem jest to wina Lpg bo wyskakuj Ci błąd na oby dwóch bankach a nie tylko na jednym .
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
A przeplywomierz sprawdzaleś czusciles,u mnie były wyrobione gniazda śrub i przepływka siedziała luźno ,czytałem ze dobra sonda na 10 s powinna przynajmniej 3 razy zmienić swoją wartość .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Przepływke też mam wyczyszczoną nawet śruby wymieniłem bo fakt starych nie szło dokręcić.
co do sond to nie jest tak że od razu wyrzuca obie często jest że na zmianę to wyrzuci bank 1, to następnym razem bank 2, a czasem jak się wepnę to mam obydwa.
Na benzynie też jeździłem może nie 100km ale z 50-80 na pewno, trochę ją pogoniłem wtedy co by może przedarło i nic, te sondy stoją tylko na wolnych obrotach, ustawie już 1500 i już ładnie pracują
co do sond to nie jest tak że od razu wyrzuca obie często jest że na zmianę to wyrzuci bank 1, to następnym razem bank 2, a czasem jak się wepnę to mam obydwa.
Na benzynie też jeździłem może nie 100km ale z 50-80 na pewno, trochę ją pogoniłem wtedy co by może przedarło i nic, te sondy stoją tylko na wolnych obrotach, ustawie już 1500 i już ładnie pracują
Twoja strategia lokalizowania ten problem zaczyna się na jazdę próbną i obserwacji objawów. Następnym krokiem jest użycie skanera kodów (dostępne w każdym sklepie auto części) i wyciągając żadnych dodatkowych kodów. Komputer ustawić P2189 kod informujący, że mieszanka paliwowa jest chude na biegu jałowym. To jest główny kod, jednak jakiekolwiek zaburzenia elementem w tej pętli, który ma potencjał do wywoływania uboga mieszanka będzie również ustawić w kodzie. Jeśli test drive nie wywołuje żadnych objawów, możliwe jest, że to nie jest prawdziwy kod. Innymi słowy, mieszanina paliwa jest suche i sensor komputer lub tlen jest odpowiedzialny za ustawienie kodu. Każdy pojazd ma minimum dwóch czujników tlenu – jedna przed katalizatorem i jeden po konwertera. Czujniki te sygnalizują ilość wolnego tlenu w lewo w spalinach po zapłonie, która określa stosunek paliwa. Czujnik przedni jest przede wszystkim odpowiedzialny za mieszanki drugi czujnik za spalin jest stosowany do porównania z przedniego czujnika w celu określenia czy przetwornik pracuje prawidłowo. Jeśli obecny jest szorstka bezczynności lub jeden z innych objawów, rozpocząć proces z najbardziej prawdopodobnej przyczyny pierwsza. Albo niemierzalne powietrza wchodzi do kolektora dolotowego lub brak jest ciśnienia paliwa: Sprawdź korek wlewu paliwa do pęknięć i uszczelniania i funkcji Podnieś maskę i upewnić się, że korek wlewu oleju jest napięty Jeśli dodatkowe kody były obecne zaczynają się od sprawdzania ich w pierwszej kolejności Poszukaj nieszczelności począwszy od masowego czujnika przepływu powietrza. Sprawdź węża lub połączenia pomiędzy czujnikiem a kolektorem dolotowym na drodze do kolektora do pęknięć lub luźne połączenia. Sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe starannie podłączone do kolektora dolotowego, aby obejmować jeden do wspomagania hamulców próżni. Sprawdzić, czy wąż do czujnika MAP i wszystkie węże do turbo jeśli tak wyposażone. Przy pracującym silniku, używając do czyszczenia gaźnika puszkę i spryskać niewielką mgiełkę wokół podstawy kolektora dolotowego i gdzie dwie połówki spotkać, jeśli jest dwuczęściowy. Natrysku podstawy EGR dla przecieków do kolektora. Obroty wzrosną, jeśli wyciek jest położony. Sprawdzić zawór PCV oraz wąż pod kątem wycieków. Sprawdzić wtryskiwacze paliwa dla zewnętrznych wycieków paliwa Sprawdź regulator ciśnienia paliwa przez ściągając przewód podciśnieniowy i potrząsając, aby zobaczyć, czy paliwo jest obecny. Jeśli tak, należy go wymienić. Wyłączyć silnik dół i zainstalować tester ciśnienia paliwa na zaworze Schradera na szynie paliwowej do wtryskiwaczy. Uruchom silnik i zwrócić uwagę, ciśnienie paliwa w błogim i po raz kolejny przy 2500 obrotach na minutę. Porównać te dane z żądanego ciśnienia paliwa znalezionych w Internecie dla Twojego pojazdu. Jeśli poza zakresem objętości lub ciśnienia wymiany pompy lub filtra.
Read more at: http://translate.googleusercontent.com/ ... sD1UCHQV4Q
Copyright © OBD-Codes.com
A tu masz link strony
Read more at: http://translate.googleusercontent.com/ ... sD1UCHQV4Q
Copyright © OBD-Codes.com
A tu masz link strony
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Dzięki za obszerny opis nic nie zostaje jak pokopać jeszcze, bo większość już sprawdzałem co jest w tym opisie.
A takie pytanko czy zawór PCV ma się całkiem zamykać czy nie bo kulka w nim lata ale czy dmucham z jednej czy drugiej strony to szczelnie się nie zamyka.
Jeszcze gdzieś czytałem że niby jakieś przekaźniki mogą być walnięte czy to też może być?
A takie pytanko czy zawór PCV ma się całkiem zamykać czy nie bo kulka w nim lata ale czy dmucham z jednej czy drugiej strony to szczelnie się nie zamyka.
Jeszcze gdzieś czytałem że niby jakieś przekaźniki mogą być walnięte czy to też może być?
Witam wszystkich,
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
- Od: 25 lut 2013, 18:47
- Posty: 10
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna
Pietia w pcv żadnej kulki nie ma , weż kogoś do pomocy i.. zakręć na rozgrzanym silniku do 2500 rpm -rozgrzanym to znaczy nie na postoju a po jeżdzie , niech owa osoba zakleszczy wężyk od pcv odpowiednim narzędziem jak osiągniesz na idle 2500 rpm na 3 sekundy
jeżeli wywali odma to masz odpowiedz
aha sprawdz jeszcze na idle – na rozgrzanym silniku zaciśnij narzędziem rurkę od pcv jeżeli nie zmini obrotów to zawór do wymiany – ja mam z tym spokój od 4-ech lat bo zaworu nie mam
jeżeli wywali odma to masz odpowiedz
aha sprawdz jeszcze na idle – na rozgrzanym silniku zaciśnij narzędziem rurkę od pcv jeżeli nie zmini obrotów to zawór do wymiany – ja mam z tym spokój od 4-ech lat bo zaworu nie mam
-
leonidas2
rozkminiłem temat wywalania czeka na wolnych obrotach zawór od odpowietrzania zbiornika cały czas był otwarty także nie robiło mu różnicy czy miał prąd czy nie, zawór w korku od wlewu paliwa też rozsypał sie, znaczy podkładki trzymające sprężynki przerdzewiały ale już zamówiony nowy.
Co do PCV to sprawdzę jak pisałeś w razie czego serwis forda mam na miejscu, a żeby założyć OIL CATCH TANK tak jak ty masz leonidas2 to trzeba coś więcej modzić czy tylko przeróbka węży i spokój?
Co do PCV to sprawdzę jak pisałeś w razie czego serwis forda mam na miejscu, a żeby założyć OIL CATCH TANK tak jak ty masz leonidas2 to trzeba coś więcej modzić czy tylko przeróbka węży i spokój?
Pokaz foto jak wyglada zawór od zbiornika paliwa odpowietrzania,trzeba kolektor dolotowy przynajmniej w 2.3 zdemontować żeby pcv wywalić
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/266 ... ost3572697
co do pcv to możesz go zmienić i będziesz zmieniał – ale pytanie po co ? skoro można to wywalić – ja mam od bodajże 2010 to udrożnione i spokój i cisza i kolektor czysty – ale co kto woli
na pewno musisz wybebeszyć środek – gdzieś to opisywałem , zaślepić wejście pcv w kolektorze a resztę podłączyć do catch-tanka jak coś nie wiesz to pytaj
co do pcv to możesz go zmienić i będziesz zmieniał – ale pytanie po co ? skoro można to wywalić – ja mam od bodajże 2010 to udrożnione i spokój i cisza i kolektor czysty – ale co kto woli
na pewno musisz wybebeszyć środek – gdzieś to opisywałem , zaślepić wejście pcv w kolektorze a resztę podłączyć do catch-tanka jak coś nie wiesz to pytaj
-
leonidas2
Jak to taki zawór jak leonidas podał w linku to pasuje od peugota 307 ,Seata ......ja swój kupiłem za 35 zł od 307 
Dopisano piątek, 6 lutego 2015, 07:53:
viewtopic.php?f=60&t=80923&start=240
Dopisano piątek, 6 lutego 2015, 07:53:
viewtopic.php?f=60&t=80923&start=240
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6