Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.
Zamiast porównywać do innych należy skupić się nad realnymi pomiarami poziomu hałasu i porównaniu ich z deklarowanym przez producenta...
Jak na tą chwilę wygląda wszystko dobrze... Ale by to potwierdzić należy zebrać więcej pomiarów...
Jak na tą chwilę wygląda wszystko dobrze... Ale by to potwierdzić należy zebrać więcej pomiarów...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dobrze w stosunku do tego co podaje Mazda, bo napewno nie dobrze w stosunku do aut konkurencji a nawet segmentu nizej. Cały czas obserwuje te hałasy, dziś jadąc 60/h wrzucilem luz wiec silnik wyeliminowany slychac jest wyraznie opony i dzwiek toczenia sie auta. Przy 60/h to jeszcze nie ma takiego oporu powietrza. Skad wy wiecie, że halas powodują uszczelki i że jest to szum wiatru ?
Mój test na zimówkach:
Postój – 41,3 dB
50 – 58,6
80 – 65,9
100 – 68,8
120 – 70,0
140 – 72,1
Powierzchnia drogi chropowata, mokra.
Pomiar wykonany telefonem komórkowym.
Postój – 41,3 dB
50 – 58,6
80 – 65,9
100 – 68,8
120 – 70,0
140 – 72,1
Powierzchnia drogi chropowata, mokra.
Pomiar wykonany telefonem komórkowym.
Ja mam ostatnio porównanie do poprzedniej trójki BL (dostałem taką na parę dni jako auto zastępcze) i mogę wam powiedzieć, że 3 BM to przy BL mistrzyni wygłuszenia. Hałas jaki w BM mam przy jakiś 110 km/h, w BL pojawia się już przy 65 – 70 km/h. O innych wynikach porównania nie będę się rozpisywał, bo to nie miejsce na to, ale powiem tylko, że za nic bym się nie zamienił, ani 5 lat temu nie kupił BL jako nowej. W ogóle do mnie nie trafia ten samochód.
Wojtek napisał(a):Wychodzi inaczej niż fabryka podaje...
A nawierzchnia identyczna?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
nexus30 napisał(a):Ja mam ostatnio porównanie do poprzedniej trójki BL ...
A ja BL w wersji sedan jeździłem 5 lat. Rzeczywiście w BM przy jeździe miejskiej jest ciszej, ale powyżej 120 km/h to gwizdy z okolic drzwi stają się uciążliwe, no ale może to mój egzemplarz tak ma.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Nie wiem czy ktoś z szanownych Kolegów ma dostęp do miękkiego materiału, który mógłby zostać włożony pomiędzy uszczelki a drzwi. Po takim zabiegu można sprawdzić na ile hałas się zmniejszył. Co o tym sądzicie ?
ulmen napisał(a):Nie wiem czy ktoś z szanownych Kolegów ma dostęp do miękkiego materiału, który mógłby zostać włożony pomiędzy uszczelki a drzwi
Koledzy posiadający M6 też mocno głowili się nad tym problemem /
Ostatnio edytowano 6 lut 2015, 20:51 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: reklama
Powód: reklama
Ale jak to zrobić aby nie spowodować w jakimś miejscu dodatkowej nieszczelności? Wczoraj byłem w ASO i porozmawiałem sobie z moim doradcą, w 3 nie przewidują żadnych zmian ponieważ na chwile obecna Mazda nie dysponuje nowsza technologia niż ta, która jest zastosowana w 3BM. Także na akcje serwisową tak jak sądziłem raczej nie mamy szans z powodu tego, że nie ma innych uszczelek, które można by zamontować 
Oto w całości odpowiedż Mazda Polska na mój mail w sprawie wymiany uszczelek:
"Szanowny Panie,
Dziękujemy za Pańskie uwagi dotyczące samochodu Mazda3.
Producent stale monitoruje jakość samochodów, zarówno na linii produkcyjnej jak i już będących w użytkowaniu.
Raporty ASO dotyczące jakości produktów zgłaszanych przez użytkowników są przesyłane do działu technicznego producenta.
Na linii produkcyjnej stale są wprowadzane zmiany i modyfikacje mające na celu poprawienie jakości oferowanych pojazdów.
Nie mamy żadnej wiedzy na temat planowania przez producenta wprowadzenia działań związanych z wyciszeniem M.azdy3
Michał Szala
_______________
Mazda Motor Poland
Customer Assistance Center
Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o.
Oddział w Polsce"
Zostawiam to bez komentarza
"Szanowny Panie,
Dziękujemy za Pańskie uwagi dotyczące samochodu Mazda3.
Producent stale monitoruje jakość samochodów, zarówno na linii produkcyjnej jak i już będących w użytkowaniu.
Raporty ASO dotyczące jakości produktów zgłaszanych przez użytkowników są przesyłane do działu technicznego producenta.
Na linii produkcyjnej stale są wprowadzane zmiany i modyfikacje mające na celu poprawienie jakości oferowanych pojazdów.
Nie mamy żadnej wiedzy na temat planowania przez producenta wprowadzenia działań związanych z wyciszeniem M.azdy3
Michał Szala
_______________
Mazda Motor Poland
Customer Assistance Center
Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o.
Oddział w Polsce"
Zostawiam to bez komentarza
To i ja coś dorzucę. Sonometr Voltcraft SL-100, silnik 165KM, opony zimowe 16'' Goodyear Ultra Grip 9 92H (68dB z metki), odczyty wykonane na warszawskiej S8, między Bemowem a Białołęką podczas jazdy ruchem jednostajnym. Droga wokół raczej pusta.
100km/h ~ 65.5dBA
120km/h ~ 67.5dBA
140km/h ~ 70.0dBA
160km/h ~ 73.0dBA
Dwa pierwsze odczyty (dla 100 i 120km/h) robiłem też w tunelach Trasy Toruńskiej. Odczyty o ~0.5 dBA niższe – środkowy pas, o 0.5 dbA wyższe – lewy pas (blisko betonowych ograniczników i ściany tunelu).
Wnioski?
Wg mnie największy problem to uszczelki. Te pomiary robiłem przy bezwietrznej pogodzie. Spróbuję powtórzyć jak będzie trochę wiatru bocznego, sądzę że wyniki skoczą bardzo do góry bo będą dominować dziwne świsty i szumy z którymi nasze uszczelki sobie nie radzą.
Na wiosnę sprawdzę tym samym sonometrem jak to będzie wyglądać na oryginalnych 18'' Dunlopach w podobnych warunkach atmosferyczno-drogowych. Jeśli wyniki będą się mocno różniły, to dowiem się wtedy czegoś o wygłuszeniu mojego podwozia i czy warto je ewentualnie poprawiać. Choć jestem przekonany, że należało by skupić się na uszczelkach szyb.
100km/h ~ 65.5dBA
120km/h ~ 67.5dBA
140km/h ~ 70.0dBA
160km/h ~ 73.0dBA
Dwa pierwsze odczyty (dla 100 i 120km/h) robiłem też w tunelach Trasy Toruńskiej. Odczyty o ~0.5 dBA niższe – środkowy pas, o 0.5 dbA wyższe – lewy pas (blisko betonowych ograniczników i ściany tunelu).
Wnioski?
Wg mnie największy problem to uszczelki. Te pomiary robiłem przy bezwietrznej pogodzie. Spróbuję powtórzyć jak będzie trochę wiatru bocznego, sądzę że wyniki skoczą bardzo do góry bo będą dominować dziwne świsty i szumy z którymi nasze uszczelki sobie nie radzą.
Na wiosnę sprawdzę tym samym sonometrem jak to będzie wyglądać na oryginalnych 18'' Dunlopach w podobnych warunkach atmosferyczno-drogowych. Jeśli wyniki będą się mocno różniły, to dowiem się wtedy czegoś o wygłuszeniu mojego podwozia i czy warto je ewentualnie poprawiać. Choć jestem przekonany, że należało by skupić się na uszczelkach szyb.
Wojtek napisał(a):Wojtek napisał(a):To ma ktos te wartosci poziomu halasu?
To proszę:
Poniżej pomiary z bazy "hałasu" (http://www.auto-decibel-db.com/index.html)
A teraz niech każdy pomierzy poziom hałasu i porówna... Jeżeli odczyty będą powyżej wskazanych danych, to wtedy jest szansa, że wywalczy się akcję poprawienia yyy obniżenia hałasu...
Wojtek napisał(a):...to są dane zebrane od producentów...
To nie są dane producentów.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości