Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
masz na myśli ze prz tym ET rownym 35 opona będzie mi ocierać wewnętrzną cześcią o nadkole ? wiem, że może trochę tępe pytanie ale jak nie mam felg to wiadomo chciałbym to sobie wyobrazić namacalnie wręcz 
			
			
		Jak już pisałem wcześniej, przy wybraniu felgi o ET35 w porównaniu z ET40 koło będzie bardziej wysunięte na zewnątrz, dokładnie o 5mm, niby nic, ale wystarczy aby przycierać zewnętrzną stroną (bokiem) opony o rant błotnika tylnego.
Oczywiście jak ktoś się uprze, to wciśnie felgi o mniejszym ET, tyle że wtedy zostaje tzw. rolowanie (poszerzanie) błotników. Ja wolałem tego uniknąć, i dopasować koła bez takich kombinacji
			
			
		Oczywiście jak ktoś się uprze, to wciśnie felgi o mniejszym ET, tyle że wtedy zostaje tzw. rolowanie (poszerzanie) błotników. Ja wolałem tego uniknąć, i dopasować koła bez takich kombinacji
Podczas porządków w bagażniku, po zdjęciu wykładziny, w tylnej części, a  dokładnie w obu rogach bagażnika (po prawej i lewej stronie), tam gdzie są takie zagłębienia pojawiła się wilgoć, a z jednej strony nawet lekki nalot rudej na połączeniach. Okazało się że poprzedni właściciel prawdopodobnie robiąc konserwację podwozia zatkał otwory przez które skraplająca się woda w bagażniku powinna mieć ujście. Na zdjęciach poniżej zaznaczyłem gdzie te otwory się znajdują, u mnie były zatkane konserwacją i czymś co przypominało zaślepkę. Otwory udrożniłem i miejsca wokół oczyściłem i zabezpieczyłem CORIZONEM. Piszę o tym, bo myślę że warto sprawdzić te miejsca, które są bardziej podatne na zbieranie wilgoci, a co za tym idzie pojawianie się ognisk korozji.
Sorki za jakość zdjęć, ale robione były telefonem
 


			
			
		Sorki za jakość zdjęć, ale robione były telefonem


W ostatnią sobotę zaplanowałem poprawę konserwacji podwozia w premacy, aby na zimę była dobrze zabezpieczona przed wszędobylskim błotem z solą, bo wiadomo po zimie = ruda tu i tam  
  Ogólnie tragedii nie było, bo staram się na bieżąco usuwać jakieś rdzawe naloty, i tak też było tym razem.
Do poprawek użyłem farby reaktywnej (wchodzącej w reakcję z rdzą) CORIZON, a po jej wyschnięciu poleciał BOLL w spray'u (dobrze kryje i po wyschnięciu pozostaje elastyczny).

Naturalnie przed malowaniem wszystkie miejsca zostały wyczyszczone z rdzy szczotką drucianą (to było najbardziej męczące). Ogólnie spędziłem w kanale pół dnia (z małymi przerwami
 ), ale myślę że warto, przynajmniej  mam spokój na jakiś czas  
 
Poniżej parę fotek w trakcie prac:









Ogólnie podłoga ma się dobrze, stąd tylko miejscowe usuwanie rudej.
Po za tym standardowo jak co roku, wymiana oleju wraz z filtrami oleju i powietrza.
.
.
.
W głowie mam kilka pomysłów
 na małe zmiany, tylko czasu brak na ich realizację 
			
			
		
  Ogólnie tragedii nie było, bo staram się na bieżąco usuwać jakieś rdzawe naloty, i tak też było tym razem.Do poprawek użyłem farby reaktywnej (wchodzącej w reakcję z rdzą) CORIZON, a po jej wyschnięciu poleciał BOLL w spray'u (dobrze kryje i po wyschnięciu pozostaje elastyczny).

Naturalnie przed malowaniem wszystkie miejsca zostały wyczyszczone z rdzy szczotką drucianą (to było najbardziej męczące). Ogólnie spędziłem w kanale pół dnia (z małymi przerwami
Poniżej parę fotek w trakcie prac:









Ogólnie podłoga ma się dobrze, stąd tylko miejscowe usuwanie rudej.
Po za tym standardowo jak co roku, wymiana oleju wraz z filtrami oleju i powietrza.
.
.
.
W głowie mam kilka pomysłów
 na małe zmiany, tylko czasu brak na ich realizację Ja dokładnie zrobiłem to samo mój mechanik wyczyścił z liska i położył 3 warstwy – żrąca na rudego , zabezpieczająca i ochronna zabezpieczającej – zabezpieczająca na bazie wosków nudoxol chyba nie pamiętam – zrobilł tylko elementy konstrukcyjne stałebez wtryskiwania w przestrzenie bo i tak mam świetny stan ( jak na 12 letnią mazde hyhyhy ), progi, podłużnice i blachy itd bo części zawieszenia to i tak się wymieni hyhyyh do tego teraz jade odebrać bo jeszcze mi kielichy zrobił przednie ale okazało się że są leciutko tylko zarudzone i nie było potrzeby ale przezorny jestem i mam juz 3 warstwy położone w kielichy tak samo jak cały spód i przy okazji nadkola tył wyprowadzone – zobaczymy na jak długo to wszystko hyhyh co prawda mam norę podziemną i nie stoi mi auto non top na dworzu więc może to wystarczy  
			
			
		
Po dłuższej niebytności (choroba nie wybiera   
  ) mała zmiana – zakupiłem trochę lepsze żarówki do reflektorów przednich, tj. H4 TUNGSRAM Sportlight BLUish +50%. Z racji, że w okresie zimowym do pracy jadę jeszcze jak jest ciemno, a wracam po szarości – na pewno się przydadzą biorąc pod uwagę częste spotkania z nieoświetlonymi rowerzystami.

Drugi zakup – to żaróweczki ledowe: LED C5W 4xSMD rurkowe 31mm – 5 szt., oraz LED W5W 5xSMD z wciskanymi cokolikiem – 8 szt. Kupiłem z lekkim zapasem (część znalazła już swoje miejsce w samochodzie żony).


Docelowo wymienione będą wszystkie żarówki we wnętrzu, oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. A póki co, wraz z wymianą żarówek H4 dobrałem się do postojówek:

Tu widoczna różnica:
prawy reflektor jeszcze na starej żarówce

...lewy już z żałozoną TUNGSRAM Sportlight +50%

Na koniec, taka tam fotka ogólna Premki po umyciu w setupie zimowym
 

			
			
		
Drugi zakup – to żaróweczki ledowe: LED C5W 4xSMD rurkowe 31mm – 5 szt., oraz LED W5W 5xSMD z wciskanymi cokolikiem – 8 szt. Kupiłem z lekkim zapasem (część znalazła już swoje miejsce w samochodzie żony).


Docelowo wymienione będą wszystkie żarówki we wnętrzu, oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. A póki co, wraz z wymianą żarówek H4 dobrałem się do postojówek:

Tu widoczna różnica:
prawy reflektor jeszcze na starej żarówce

...lewy już z żałozoną TUNGSRAM Sportlight +50%

Na koniec, taka tam fotka ogólna Premki po umyciu w setupie zimowym

Ledy zamontowane. 
Wnętrze:
– lampka przód: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt. + LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
– lampka tył: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt
– lampka bagażnika: LED C10W 6xSMD rurkowa 36mm – 1 szt
– lampka w klapie bagażnika: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt
– oświetlenie schowka: LED W5W 5xSMD z cokołem – 1 szt.
Na zewnątrz:
– lampy postojowe: LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
– oświetlenie tablicy rejestracyjnej: LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
Może powyższa lista przyda się dla potomnych
 
Wszystko pięknie ładnie świeci, rzekłbym, że we wnętrzu zrobiło się bardziej "nowocześnie", a już na pewno jaśniej
 
Miałem jedynie małą niespodziankę – w lampce bagażnika okazało się że jest dłuższa żarówka niż podają, tzn. zamiast 31mm jest 36mm, i musiałem dodatkowo taką zamówić – stąd małe opóźnienie.
Fotki z montażu i efekt końcowy:





			
			
				Wnętrze:
– lampka przód: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt. + LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
– lampka tył: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt
– lampka bagażnika: LED C10W 6xSMD rurkowa 36mm – 1 szt
– lampka w klapie bagażnika: LED C5W 4xSMD rurkowa 31mm – 1 szt
– oświetlenie schowka: LED W5W 5xSMD z cokołem – 1 szt.
Na zewnątrz:
– lampy postojowe: LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
– oświetlenie tablicy rejestracyjnej: LED W5W 5xSMD z cokołem – 2 szt.
Może powyższa lista przyda się dla potomnych
 Wszystko pięknie ładnie świeci, rzekłbym, że we wnętrzu zrobiło się bardziej "nowocześnie", a już na pewno jaśniej
 Miałem jedynie małą niespodziankę – w lampce bagażnika okazało się że jest dłuższa żarówka niż podają, tzn. zamiast 31mm jest 36mm, i musiałem dodatkowo taką zamówić – stąd małe opóźnienie.
Fotki z montażu i efekt końcowy:





Ostatnio edytowano 28 sty 2015, 14:40 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		No ja właśnie wymieniłem H4 Philipsy blu po 10 miesiacach  i tak sobie chciałem z resztą porządek zrobić ale lenistwo i zajęcia z młodzieżą są absorbujące, ale takie kompendium się przyda – świetna robota dzięki Jey –  a w bagażniku jest c10w ta dłuższa – światełko nie jest męczące dla oczu w środku ? w sensie jaka ciepłota barwy ?  
			
			
		
Dzięki Domelek – oznaczenie żarówki w bagażniku już poprawiłem  
 
Wewnątrz zamontowane ledy mają barwę białą – zimną. Dzięki temu w środku po otworzeniu drzwi jest jasno prawie jak w dzień (oczywiście nocą)
 Mimo to aż tak bardzo nie męczą wzroku, po za tym do czytania itp. czynności w te boczne oprawki w lampce przedniej zamontowałem diody świecące białym światłem, ale o ciepłej barwie.
Fotki:


			
			
		Wewnątrz zamontowane ledy mają barwę białą – zimną. Dzięki temu w środku po otworzeniu drzwi jest jasno prawie jak w dzień (oczywiście nocą)
Fotki:


Mega rasowo wygląda na tym białym kole i z pomarańczowymi zaciskami 
  Widze, że tez podobnie jak ja, zalożyłeś Tunsgramy i ledy wewnątrz i na zewnątrz 
  możesz mi powiedziec jak nazywa sie farba którą malowałeś zaciski bo takiego koloru szukam do siebie 
			
			
		
  Widze, że tez podobnie jak ja, zalożyłeś Tunsgramy i ledy wewnątrz i na zewnątrz 
  możesz mi powiedziec jak nazywa sie farba którą malowałeś zaciski bo takiego koloru szukam do siebie 
- Od: 7 paź 2012, 17:44
 - Posty: 149
 - Skąd: MW/Płock/Sochaczew
 - Auto: BMW E46
 
Spoko ,ze tak dbasz o bude 
 ALe jak bedziesz teraz robil to profile zamkniete zakonserwuj 
  
			
			
				
Ostatnio edytowano 7 lut 2015, 09:08 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		
- Od: 8 mar 2010, 19:20
 - Posty: 7406 (216/46)
 - Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
 - Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium 
arafal21 napisał(a):Spoko ,ze tak dbasz o bude ALe jak bedziesz teraz robil profile zamkniete zakonserwuj
Ok. będę o tym pamiętał. Wiadomo, że jak się nie zadba na bieżąco, to później może być za późno
nyguz napisał(a):... możesz mi powiedziec jak nazywa sie farba którą malowałeś zaciski bo takiego koloru szukam do siebie
To zwykła farba ftalowa w kolorze jasny pomarańcz, zaciski pokryte 2 warstwami farby i trzyma bardzo dobrze
 . Na 2 stronie tego tematu jest fotorelacja z malowania zacisków  
 ...nyguz napisał(a):Mega rasowo wygląda na tym białym kole i z pomarańczowymi zaciskami
Dzięki, ale w głowie mam już inną koncepcję, może na wiosnę pojawią się zmiany...ale to już czas pokaże...na razie szaaa

Jey napisał(a):To zwykła farba ftalowa w kolorze jasny pomarańcz, zaciski pokryte 2 warstwami farby i trzyma bardzo dobrze
W poprzednim aucie też malowałem taka zwykłą farbą i mimo iz wszyscy mówili że po tygodniu odpadnie to przez cały okres uzytkowania wyglądała jakby była świeżo pomalowana
Jey napisał(a):Dzięki, ale w głowie mam już inną koncepcję
Taką felge ostatnio wymyśliłem u siebie, szkoda, że inny rozstaw mamy bo jesli chciałbyś sie jej pozbyc to wybawiłbym CIe z kłopotu hehe


- Od: 7 paź 2012, 17:44
 - Posty: 149
 - Skąd: MW/Płock/Sochaczew
 - Auto: BMW E46
 
Nightfall napisał(a):Pięknie się Premka prezentuje
...dzięki
 aneta0708 napisał(a):...mam pytanko gdzie powinna byc ta lampka w bagazniku bo u mnie ni ma
W bagażniku mamy 2 lampki:
1. to ta główna w podsufitce bezpośrednio nad bagażnikiem (żarówka rurkowa C10W 36mm)
2. to lampka zamontowana w klapie bagażnika (od jej wewnętrznej strony), zaświecająca się w momencie otwarcia klapy (żarówka rurkowa C10W 36mm).
Jey napisał(a):W bagażniku mamy 2 lampki:
1. to ta główna w podsufitce bezpośrednio nad bagażnikiem (żarówka rurkowa C10W 36mm)
na a umnie niestety nad bagaznikiem nie mam tylko przód i ta srodkowa i ta w tylnej klapie
Ładnie lepiej zabezpieczać przed zimą niż po mnie w tym roku czeka wymiana nadkoli tył ale i tak nie jest tak bo kolegi premka 2002 r tył miała bardziej zaatakowana przez rudą niż moja 1999 r 
 chyba  nie zależy od rocznika a bardziej gdzie auto jeździło
			
			
		
- Od: 6 gru 2011, 21:01
 - Posty: 62
 - Skąd: Gostyń
 - Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
