Mazda6 GY RF '04 MZR-CD – 170 km

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez wilusjdm » 28 sty 2015, 22:19

roxygenium napisał(a):nie ma sensu robić FMIC zimą

Pewnie, że nie ma sensu... graty się zbiera zimą a składa wiosną :D
roxy możesz coś więcej powiedzieć na temat Tune-Up? Szukam konkretnych ludzi, początkowo miał być V-tech Olsztyn ale zrezygnowałem... Szkoda, że na stronie Tune nie mają cennika :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez MrShaleck » 29 sty 2015, 00:10

Katalizatora już nie mam dawno, końcowy tłumik wymienić na 'luźniejszy'. Środkowego tłumika nie ma seryjnie.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 30 sty 2015, 08:51

wilusjdm napisał(a):
roxygenium napisał(a):nie ma sensu robić FMIC zimą

Pewnie, że nie ma sensu... graty się zbiera zimą a składa wiosną :D
roxy możesz coś więcej powiedzieć na temat Tune-Up? Szukam konkretnych ludzi, początkowo miał być V-tech Olsztyn ale zrezygnowałem... Szkoda, że na stronie Tune nie mają cennika :/


Co do tune-up slyszałem bardzo konkretne i dobre opinie.
Nie przerazilo ich w żaden sposób programowanie sterownika Denso.

Dopisano 30 sty 2015, 08:52:

matthies napisał(a):
roxygenium napisał(a):Kurde jestem zaskoczony. Jak to pomoże, to będę dozgonnie wdzięczny.
Objawy się pokrywają całkowicie.

daj znać czy pomogło, tutaj lub w temacie wielowpustu


Niebardzo. Stuki w kierownicy ustały, ale na drążkach dalej coś puka ;/
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez makmarc » 30 sty 2015, 13:16

Ja wymieniłem drążki na nowe i też nic nie pomogło, a okazuje się, że ta listwa na maglu ma luzy i to daje taki efekt. Być może i u Ciebie jest to samo, podobno M6 tak mają, tak mi w serwisie powiedzieli.
makmarc
 

Postprzez MrShaleck » 30 sty 2015, 23:02

A czy da się to zrobić?
Czy w ogóle jest sens ? – czy nie rozleci się nic jak nie zrobię :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez WisniaUs » 3 lut 2015, 11:20

A wymieniales gumy na drazku stabilizatora??? 20 zl szt ;)
WisniaUs
 

Postprzez MrShaleck » 5 lut 2015, 17:07

WisniaUs napisał(a):A wymieniales gumy na drazku stabilizatora??? 20 zl szt ;)


Jeszcze nie, wymienię. Czy wymiana jest jakaś skomplikowana?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez WisniaUs » 5 lut 2015, 17:33

roxygenium napisał(a):
WisniaUs napisał(a):A wymieniales gumy na drazku stabilizatora??? 20 zl szt ;)


Jeszcze nie, wymienię. Czy wymiana jest jakaś skomplikowana?

NIe ale dostep tragedia!!! Sanki cza opuszczac
WisniaUs
 

Postprzez MrShaleck » 6 lut 2015, 17:49

o cholerstwo... no ale cóż, spróbujemy :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez makmarc » 8 lut 2015, 00:27

roxygenium napisał(a):A czy da się to zrobić?
Czy w ogóle jest sens ? – czy nie rozleci się nic jak nie zrobię :)


Jak masz początki tego to się nie powinno rozlecieć, a zrobić się da, trzeba fachmenów co się trudnią w naprawach maglownic i już. U nas pod Łomżą są takowi i zaśpiewali mi za taką przyjemność 700zł.
makmarc
 

Postprzez MrShaleck » 14 lut 2015, 10:24

Wczoraj wraz z osakxd wymienialiśmy amorki i łączniki stabilizatora. Przy okazji trochę posprawdzaliśmy co tam puka w tej przekładni i na 90% będzie to drążek lewy.
Przygoda z amorkami całkiem spoko, poza tym, że jedna sprężyna chciała zabić Oskara i ciężko było spasować poduchy(nowe, Kayaby). Oczywiście osłony nowe nie pasowały, dlatego dobrze, że stare osłony były w dobrym stanie.
Wszystko później było już świetnie, ale przy składaniu lewej strony okazało się, że dostałem 2x prawy amortyzator.
Człowiek chce dobrze, zaczyna od prawej, z reguł bardziej pozapiekanej strony i takie kwiatki wychodzą...
Mimo wszystko udało się jakoś przymocować przewód hamulcowy prawie jak oryginalnie do tego lewego-prawego amorka i wszystko śmiga. Prowadzenie auta zmieniło się najbardziej w zakrętach. Nie ugina się i tak i nie pochyla a i tłumienie amortyzatorów jest świetne, chociaż fakt – zawieszenie dalej jest dość twarde.

Amortyzatory: Delphi
Łączniki: CTR (były to jedyne dostępne w ciągu godziny)
Poduszki-mocowanie górne: Kayaba
Odboje: Sachs

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 19 lut 2015, 23:23

Kolejny wolny dzień – kolejna walka z problemami.

Badałem przez ostatni tydzień temat kontrolki DSC+Check Engine. Nic nie pasowało do zachowań mojego auta. Dzisiaj postanowiłem zrobić to co mi doradzili chłopaki z działu GY – sprawdzić kable idące nad Intercoolerem i przecierający się peszel. I fakt – znalazłem tam jeden przetarty kabel.
Polutowałem, zabezpieczyłem, ale trasa jaką do tej pory zrobiłem to blisko 4km – póki co bez błędów.

Obrazek

Przy okazji oczyściłem trochę IC – nie wierzę, że IC zawalany regularnie błotem z jednej strony ma dobrą przepustowość.

Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez matthies » 20 lut 2015, 00:27

whoa!!! takie bagno trzeba wyczyścić <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wilusjdm » 20 lut 2015, 01:17

Oo ale zalepiony :D swoją drogą konstruktorzy z Mazdy też się nie postarali... upychając równie zbliżony do Alfy ic, zarówno jak i wymiarowy i umiejscowiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez MrShaleck » 26 lut 2015, 09:24

Nie no sprawa jest prosta, FMIC jest obowiązkowy.... jak ten sie tak syfi w tym nadkolu to ja dziękuje za jego wydajność :) Szukam tylko odpowiedniego i kompletuję hajsiwo.

Dodatkowo do zrobienia mam pompę vacuum na pewno bo rzęzi jak wściekła.

A z nowinek-modów to dokończyłem przelocik :)
Najlepsze jest to, że w aucie praktycznie nie słychać zmiany dźwięku, dopiero powyżej 3 tys słychać, ze ton wydechu jest niższy. Z zewnątrz fajnie dmucha. Najlepszym jednak wynikiem tej operacji jest to, że O DZIWO turbo wstaje wcześniej a moc jest w dużo większym zakresie obrotów. Nie ma w tym tzw. audiosugestii bo jw wspomniałem w środku nie słychać praktycznie zmiany.
Wadą przelotu jest to, że trochę tłumikarzy nie dopilnowałem i końcówka rury nie wygląda zbyt urodziwie, ale ogarnę to :)

Fotki wrzucę później.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez wilusjdm » 26 lut 2015, 18:50

Do przelotu też się przymierzam, jaką średnicę wybrałeś? I czy puściłeś zaraz za turbiną w ori kolektor czy kolektory z flanszą robione? Przelot na pewno trochę odciąży zakres obrotów, teraz tylko fmic pozostaje do ogarnięcia i soft, po czym auto zmieni się konkretnie <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez MrShaleck » 27 lut 2015, 11:05

Wiesz, na razie byłem ciekawy jak to w ogóle bez tłumików chodzi(czy da się znieść :D ) i za grosze mi zrobili po prostu zamiast końcowego rurę. Przed mapą postaram się dać przelot o większej średnicy od początku do końca, chociaż nie wiem czy jest sens, bo oryginalna średnica jest dość duża 'na oko'.

W planie mam i tak tzw. sportowy tłumik przelotowy, żeby to ładnie wyglądało :)
Pewnie będę brał już sprawdzone przeze mnie RM Motors, pewnie duży komin :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez slisman » 27 lut 2015, 11:08

roxygenium napisał(a):Fotki wrzucę później.


To czekamy :D

W fajną stronę idąc Twoje mody, jak zrobisz fmic i nowy program, to chyba ładnie będzie się to zabierać, co nie? :) Aż znowu zapragnąłem zmienić auto, nie mogę oglądać tych wszystkich tematów z dopieszczonymi furami!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 28 lut 2015, 07:53

Na spocie zobaczysz jak ruda dopieszcza moje nadkola to Ci się odechce 'nowych' aut :D
Ja bym wolał jakiegoś staruszka, ale teraz mi się szykuje staż w porcie w Gdyni wiec potrzebny dieselek :D

Myślę, że 160km+ da radę dmuchnąć ;)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 5 mar 2015, 16:34

W szóstce póki co nic nowego, ale trwają rozmowy z FMIC.pl :)
Muszę się także liczyć powoli z wymianą hamulców.

Tymczasem kolejne rarytasiki do mojej kolekcji przyszły
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy