Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez berrrcik29 » 14 gru 2014, 21:19

Ja jestem zadowolony z oleju Valvoline 10W40 MaxLife. Faktycznie chyba ma jakieś substancje zmiękczające. Olej od jakiegoś czasu wyraźnie ściemniał i ewidentnie mniej bierze oleju. Może pierścienie olejowe puszczają...
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Fred.X » 14 gru 2014, 21:59

wlałem 5W30 FE , spalanie oleum 0,3 – 0,5 /1000 km
na wiosne wleje 5W40 Maxlife i zobaczymy
Ostatnio edytowano 15 gru 2014, 07:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez berrrcik29 » 14 gru 2014, 22:45

Nie gwarantuje, że będzie tak w każdym przypadku ;) Ściemnienie oleju i mniejszy pobór – by się zgadzało, olej ściemniał od nagaru który puścił.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez rymko » 15 gru 2014, 17:43

No to chyba chodziło ci nie o substancje zmiękczające, a myjące :)
Kiedyś oleje BP miały dużo takich dodatków, teraz nie mam pojęcia jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez berrrcik29 » 15 gru 2014, 22:52

Zmiękczające, płuczące, myjące ;) co by nie było, jest poprawa ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Piotraski » 22 gru 2014, 22:11

Witam,

U mnie sprawa wygląda następująco:

Auto sprowadzone z Niemiec. Olej nie wiem jaki był wcześniej ale z książek serwisowych prowadzonych do 150 000 km (podczas zakupu 185 000) wlewana była dexelia 5W30. Po powrocie wymiana filtrów i zalana dexelia 5W30. Obecnie przejechane około 5000 km i dolane oleju 1,7 litra co daje 340 ml/1000 km.

W planach mam zlanie Dexeli, płukankę liquidem i zalanie ponownie Dexeli. Po sprawdzaniu na bagnecie olej trochę ściemniał a samochód od znajomego mechanika powiedziane że stał w ostatnim czasie dlatego mój pomysł z płukaniem. Kolejno jeśli to nie pomoże to do głowy przychodzi mi ceramizer lub jazda na badanie kompresji.

Wykręcę też świece na dniach bo chciałem wymienić na NGK i przy okazji sprawdzę ich stan oraz zajrzę do środka tyle o ile. Niestety temat też może być nieco powiązany z jazdą na wyższych obrotach od zamontowania gazu. Szarpie mi na niskich po przełączeniu na gaz i będzie to albo kwestia regulacji albo pracy z zapłonem (świece,przewody) dlatego to nieco dokłada rękę do konsumpcji oleju.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 22:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez Adisbdg » 27 gru 2014, 11:58

Witam,

Więc ja dorzucę coś od siebie.

U mnie problem wygląda następująco jeżdząc po miescie mogę zrobić 3-4tys km i nie doleje ani grama oleju, ale jak wyjade za miasto, przy prędkości autostradowej spalanie oleju wychodzi w granicach 1l / 1000km.

Spotkał się już może ktoś z takim przypadkiem i może coś doradzić?
Dodam że nie dymi ani nie ma ubytków mocy.

Jeżdzę na Castrol Magnatec 5w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez Piotraski » 4 sty 2015, 00:22

Hej,

Ja zrobiłem płukankę i wlałem nową dexelię 5w30. Dorzuciłem ceramizer. Problem z rwaniem na niskich obrotach też udało się rozwiązać przy LPG (zapłon – przerwy na świecach) więc silnik już tak nie odstaję. Zalany był wiem do którego miejsca więc wkrótce sprawdzę czy ubyło bo zrobiłem około 500 km na trasie oraz z 30 w mieście.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 22:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez MarcinM6 » 27 sty 2015, 12:47

Witam (1,8bena 2003r)
moj problem wyglada następująco miałem wycieka z kapy zaworow zrobiłem to teraz jest brak jakiego kolwiek wycieku Mazda na zimnym silniku puszcza biały dymek bez oznaków brania oleju, a jednak bierze go na potęgę nawet nie jestem wstanie tego policzyc. Kiedyś przy dolewce po odkręceniu korka wyleciał mi dymek.Zalana jest Castrolem edge 5w30.
MarcinM6
 

Postprzez CLAU » 27 sty 2015, 14:33

I co w zwiazku z tym ? Masz silnik do remontu i tyle skoro olej sie z niego teleportuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 5 lut 2015, 00:55

ciekawostka ode mnie. Jak dotąd od przesiadki na LiquiMoly brała mi 0,5l/1000km. Później przesiadłem się na ELF i teraz ostatnio dolałem 0,5l dopiero po 2000 km. Była to moja ostatnia dolewka, także polatam dalej i zobaczymy czy to rzeczywiście jest jakaś systematyka, czy tylko przypadek.
Nie ukrywam, lekka radość w kącikach ust się pojawiła :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zagiell » 5 lut 2015, 10:00

Jakiś czas temu w tym poście viewtopic.php?p=2956752#p2956752 opisałem mój eksperyment z czyszczeniem silnika przy pomocy oleju mineralnego. Co poniektórzy się ze mnie śmiali – przynajmniej poprawiłem im humor :)
Wracając do tematu, silnik mi się nie rozleciał, jak niektórzy w tym temacie wieszczyli. Mało tego – zaobserwowałem dużo mniejszy apetyt na olej. Spalanie oleju spadło z wcześniejszych do 300ml/1000km na nie więcej niż 100ml/1000km. I jako ciekawostkę podam też fakt, że przy jeździe z częstym hamowaniem silnikiem, zużycie oleju wzrasta, czyli potwierdzają się wcześniejsze wpisy. Jeżdżąc bez hamowania silnikiem i to niekoniecznie spokojnie (kręcąc często pod 5-6k rpm) zużycie oleju jest niezauważalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez matthies » 5 lut 2015, 16:19

widzisz, ważny szczegół, ja też ostatnio dużo mniej silnikiem hamuję, a do tego staram się nie schodzić poniżej 2000rpm, tak aby nie męczyć motoru na tak niskich obrotach.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 6 lut 2015, 07:46

Wymienice pierścienie i nie będzie ubywało wcale,to ze by dużych prędkościach pierścienie mogą nienadążac zgarniać to rozumiem ,ale to ze przy hamowaniu silnikiem jest dziwne ,no chyba ze ktoś przy 100 zapina 2jke

Dopisano piątek, 6 lutego 2015, 07:50:

zagiell napisał(a):(kręcąc często pod 5-6k rpm) zużycie oleju jest niezauważalne.

Acha ,już to widzę ze bierze minimalnie jeszcze jak go kręcisz 5-6 tys :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 6 lut 2015, 09:15

Przy 6-7rpm to już silnik produkuje dodatkowo olej i nam go przybywa. Wiec temat poboru rozwiazany.




Coraz ciekawsze teorie sie tutaj pojawiaja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zagiell » 6 lut 2015, 13:26

Przy ruszaniu kręcę owszem i to często (oczywiście nie na zimnym silniku). Ostatnim biegiem, gdzie wyżej kręcę to 3 – jeżdżę najczęściej po takich drogach, że na wyższym biegu, jest to już niebezpieczne.

Ujmę to w skrócie: widzę u siebie poprawę i jestem zadowolony. Obiecałem, że podzielę się swoimi obserwacjami po kilku tys. km i zrobiłem to. A co kto o tym sądzi, to mało mnie interesuje :P

PS. remontu robił nie będę, bo wolę inwestować w inne rzeczy, które przyniosą mi większy zysk, niż zaoszczędzenie 30-40zł na pół roku, dokupując litr oleju więcej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez tadziol » 6 lut 2015, 14:32

zagiell napisał(a):wolę inwestować w inne rzeczy

np.katalizator ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez skierman5 » 7 lut 2015, 20:42

Jestem tu nowy więc witam Wszystkich.
Do katalizatora dodam głowicę (wypalone gniazda zaworowe i zawory), świece zapłonowe (upalne elektrody po przejechaniu 8 tyś. km. "irydowe NGK").
skierman5
 

Postprzez rymko » 8 lut 2015, 18:15

Ciekawe, a długo masz ten samochód i jak długo M6 jeździ na gazie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 8 lut 2015, 18:59

Od 2013 uzytkuje irydowe i narazie spokuj na lpg,choć cos ostatnio mi instalka szwankuje ale to inna dział i bajka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6