Mazda 6 1.8 falowanie obrotów na zimnym silniku

Postprzez michal0210 » 13 sty 2015, 20:31

Witam! Mam problem ze swoją Mazdą od kilku miesięcy. Problem wygląda następująco. Podczas odpalania z rana gdy silnik jest zimny falują obroty zaczynają falować tak po 5 sekundach od odpalenia i falują aż do momentu gdy silnik osiągnie swoją temperaturę wtedy obroty stabilizują się i jest wszystko ok. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Byłem u różnych mechaników i nikt mi nie mógł pomóc. Wydałem już dość sporo pieniędzy żeby zlikwidować problem. Wymieniłem: przewody, świece, sonde lambde, przepływomierz, czyszczona przepustnica silnik krokowy i EGR, listwę wraz z wtryskiwaczami, czujnik temperatury wody. Brak pomysłów co dalej mogę zrobić. Ktoś może miał podobny problem lub wie co może być przyczyną byłbym bardzo wdzięczny za każdą radę. Pozdrawiam PS. zauważyłem, że gdy temperatura na zewnątrz jest na minusie samochód podczas falowania potrafi zgasnąć jeżeli dodatnie to falują od 1000 to 2000 tyś obrotów ;)
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 20:17
Posty: 4

Postprzez thing » 13 sty 2015, 21:05

resetowałeś kompa i zrobiłeś adaptacje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez michal0210 » 13 sty 2015, 21:10

Resetowanie mam rozumieć odłączenie akumulatora? Adaptacje nie za bardzo wiem o co chodzi. Tego jeszcze nie robiłem :)
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 20:17
Posty: 4

Postprzez thing » 13 sty 2015, 23:06

– odłączasz aku
– przytrzymujesz pedał hamulca przez 20-30 sec
– zapalasz samochód
– chodzi na wolnych obrotach ok. 20 min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez michal0210 » 15 sty 2015, 10:25

Niestety resetowanie komputera ani adaptacja nie pomogla.....
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 20:17
Posty: 4

Postprzez Danmazda » 15 sty 2015, 14:34

Pojeździj tak z 300-350 kilometrów. U mnie obroty falowały po odłączeniu akumulatora, po przejechaniu takiego dystansu wszystko wróciło do normy. Jest nawet na forum napisane że komputer się adaptuje w takim kilometrażu. I ile się nie mylę tak mówił mi pracownik u Jaksy.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez michal0210 » 20 sty 2015, 20:36

Niestety nawet po przejechaniu 500 km nic nie pomogło..... Problem z falowaniem zaczął się od momentu kiedy rozładował się całkowicie akumulator....
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 20:17
Posty: 4

Postprzez m_szarapajew » 1 lut 2015, 20:37

Przerabialem problem obrotów wymontowalem przepustnice wyczyscilem silniczek który jest z lewej jej strony jak i sama przepustnice specialnym sprayem kupilem nowe uszczelki zlozylem i jest git. Wbrew temu co pisza niektórzy pryskanie w zamontowana przepustnice nie pomaga bo zrobiłem to u mechanika przed demontażem i uwierz kleila się klapka do obudowy bardzo prosto jest to zrobić samemu. U mnie temu problemowi towarzyszył blat zbyt ubogiej mieszanki a to znów był padniety akumulator i momentami miałem spadki napięcia wlasnie jak opadaly obroty wiec siłą rzeczy zwalniał a pompa paliwa. Zacznij od czyszczenia przepustnicy.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2015, 21:13
Posty: 10
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2003r

Postprzez haidi » 2 lut 2015, 21:32

"kupilem nowe uszczelki"

O których uszczelkach mowa?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez m_szarapajew » 2 lut 2015, 23:39

chodzi o uszczelke przepustnicy to lest ta zielonkawa na zjeciu przepustnicy wchodzi w rowki i dwie malutkie tego silniczka ktorego tez fotke wrzucam one wchodza w rowki ktore bedziesz widział po zdemontowaniu silniczka maja kształt splaszczonego 6sciokonta wrzucam ci strone z manuala zebys widział tez obrazowo o co chodzi przepustnica w lewo od 2jki silniczek w prawo od 5tki nie rozkrecaj tylko potencjometra z prawej strony przepustnicy

Dopisano 2 lut 2015, 22:44:

ten cały czarny szlam ktory widzisz na zdjeciu przepustnicy u mnie działał jak klej i straszny syf miałem tez w tym silniczku po tym czyszczeniu po dzien dzis jest spoko
Załączniki
uszczelka przepustnicy.jpg
iac valve.jpeg
Mazda6_Workshop_Manual.pdf
(63.24 KiB) Pobrane 92 razy
Początkujący
 
Od: 9 sty 2015, 21:13
Posty: 10
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2003r

Postprzez haidi » 3 lut 2015, 08:12

O właśnie, i ta duża mnie interesuje – gdzie ją kupiłeś? Jaki koszt? Bo o ile dobrze pamiętam, salon krzyknął coś rzędu 90-150pln.

Temat przepustnicy znam, czyściłem już kilka egzemplarzy, ale temat uszczelki mnie ciekawił <spoko>
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez m_szarapajew » 3 lut 2015, 13:55

No właśnie Mazda tylko i ja poplynolem w euro bo jestem w Irlandii innej opcji nie miałem bo jak to rozprulem to moja była popekana te od krokowca nie lepsze i musiałem juz kupić żeby to złożyć do kupy
Początkujący
 
Od: 9 sty 2015, 21:13
Posty: 10
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6