Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez creet » 29 sty 2015, 18:34

Nie znam się na odkurzaczach, ale znalazłem, że producent podaje głośność dla Compacteo (choć to chyba bardziej linia niż konkretny model) na poziomie 79dBA, czyli dwukrotna różnica niż Twój ostatni pomiar.

Jakby do większości pomiarów dodać te +– ~3 dB to wyszły by mniej więcej dane z tej strony – czyli jak na moje oko... ucho (nawet bez dodawania), to wszystko jest ok i pozostaje... podgłoszenie radia na autostradach :]

Swoją drogą, to jesteście pewni, że ta strona z pomiarami to jakieś oficjalne dane producentów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ulmen » 29 sty 2015, 19:39

creet napisał(a):Nie znam się na odkurzaczach, ale znalazłem, że producent podaje głośność dla Compacteo (choć to chyba bardziej linia niż konkretny model) na poziomie 79dBA

Pewnie dla odległości 1m.

Z tego co widzę to wyszło nie tak jak powinno (tzn nieco niżej). Jutro w drodze do pracy jeszcze raz uruchomię przyrząd i sprawdzę tylko czy wyniki się pokrywają.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 29 sty 2015, 19:47

creet napisał(a):Jakby do większości pomiarów dodać te +– ~3 dB

to by wyszło jakbyś dodał/ odjął jeszcze raz taki hałas... :|
Poziom hałasu (dB) ma skalę logarytmiczną...

ulmen napisał(a):Jutro w drodze do pracy jeszcze raz uruchomię przyrząd i sprawdzę tylko czy wyniki się pokrywają.

oki, tylko spisz wartości przy prędkościach z tabelki... ;)

ps. przyrząd powinien być w powietrzu w górnej jej części... Może podwieś go
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 29 sty 2015, 20:08

Nie bardzo wiem jak go podwiesić. Może w zagłówku go zamocuję... Coś wykombinuję. Zastanawiam się czy nie mierzyć przypadkiem w trybie slow, wynik powinien być dokładniejszy.

ps. dodawanie hałasu wcale nie jest takie proste ze względu na:
a) logarytmiczną czułość ucha ludzkiego
b) charakterystykę częstotliwości ucha ludzkiego (stąd stosowanie ch-ki ważonej A)

ps2. Mój compacteo równo 79dBA przy 1m.
Sprawdziłem również kalibrację miernika – jest rozjechana o 0,1dB.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez creet » 29 sty 2015, 20:37

Wojtek napisał(a):to by wyszło jakbyś dodał/ odjął jeszcze raz taki hałas... :|
Wojtek napisał(a): creet napisał(a):Jakby do większości pomiarów dodać te +– ~3 dB


to by wyszło jakbyś dodał/ odjął jeszcze raz taki hałas... :|

Toteż specjalnie napisałem +–~ ;)


Wojtek napisał(a):Poziom hałasu (dB) ma skalę logarytmiczną...

Jest to jakby oczywiste...

ulmen napisał(a):ps2. Mój compacteo równo 79dBA przy 1m.


Czyli wniosek z tego taki, że Twój sonometr jest w miarę OK. A skoro ten w miarę ok sonometr zmierzył niższe wartości dBA od podawanych przez producenta, to jak dla mnie wszystko z autem (niestety) jest ok. No chyba, że te dane nie są oficjalnym info od producentów aut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 29 sty 2015, 21:02

Moim zdaniem nie mamy żadnych szans na poprawki z MMP i ASO z prostego powodu. Wszystkie Mazdy sa tak głośne i nie jest to "wada" konkretnych egzemplarzy a cecha tej marki. W 6 GJ sytuacja wygladała tak, że podobno w autach z rocznika 2014 były zakladane inne uszczelki bo panowie pisali, że jazda nowszymi 6 GJ to była już inna bajka. W zwiazku z tym sama Mazda miała co zamontować w zamian bo pojawiła sie nowa/lepsza część. U nas taka sytuacja nie wystepuje wiec raczej nie zaczną produkować teraz nowych uszczelek specjalnie do 3. Ew. po premierze 3 FL może sie coś zmienic w temacie o ile w modelu po liftowym zostana zastosowane nowe uszczelki, które bedzie mozna załozyc tez do naszych aut.

Wg. mnie to raczej nie wiatr jest problemem u nas a szum opon i samej jazdy. Jazda po asfalcie chropowatym jest mega głośna a jak zaczyna sie asfalt gładki to w aucie robi sie sporo ciszej. Kolo domu tak mam i codziennie tego doswiadczam.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez JurekMaslo » 29 sty 2015, 21:28

ulmen napisał(a):Ok, mam serię pomiarów.

Powiem tak: wynik Twoich pomiarów rewelacyjny. Mazda będzie zadowolona <lol>
Ja na A2 (chropowata nawierzchnia) zmierzyłem iphonem (aplikacja Buller) hałas 74 dB przy
prędkości 140 km/h na letnich oponach.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez ellipsis » 29 sty 2015, 21:30

Chyba w mojej 15 letniej Corsie jest ciszej..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez loloxm1 » 29 sty 2015, 22:40

po zmianie opon na zimowe w aucie zrobiło sie o wiele ciszej. ale na stacji gdy sprawdzałem cisnienie wyszło tylko 2.2 bar wiec dopompowałem do książkowych 2.5 i teraz faktycznie poziom hałasu znacznie wzrosł. wnioski nasuwają sie same
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez Wojtek » 29 sty 2015, 22:57

JurekMaslo napisał(a):Ja na A2 (chropowata nawierzchnia) zmierzyłem iphonem (aplikacja Buller) hałas 74 dB przy
prędkości 140 km/h na letnich oponach.

Moze zróbmy zbiór pomiarów?
Proszę zrób jeszcze raz pomiary dla każdej prędkości z tabeli ...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 30 sty 2015, 08:28

Kolejna seria:
Postój 40,8dBA
km/h | dBa
50 59,5
80 64,5
100 67
120 68
140 71,2

Miernik na wysokości uszu. Radio generalnie musi być 10dB głośniej aby przykryć hałas pojazdu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez JurekMaslo » 30 sty 2015, 10:10

Wojtek napisał(a):Moze zróbmy zbiór pomiarów?
Proszę zrób jeszcze raz pomiary dla każdej prędkości z tabeli ...

Ja robiłem pomiar pod koniec września jeszcze przed wyciszeniem. Po wygłuszeniu (koniec listopada) miałem już założone zimówki. Zrobiłem pomiar tym razem na S3 (podobna struktura nawierzchni co na A2). Wynik 71,2 przy 140 km/h.
Jak już kiedyś wspomniałem jazda do 120 km/h nie irytowała mnie specjalnie więc nie robiłem pomiarów poniżej tej prędkości ale chętnie wykonam podobny do Twojego test na zimówkach a póżniej na letnich.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez czarmi » 30 sty 2015, 11:57

Ulmen i JurekMaslo – nic nam nie pozostaje jak tylko się cieszyć, przyjmując oczywiście, że wyniki w tabelach są oficjalnymi Mazdy. Wynik pomiarów macie podobny, a przy prędkościach 140km/h – identyczne <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ulmen » 30 sty 2015, 12:07

Czy ktoś próbował wygłuszyć BM metodami nieinwazyjnymi ? Np. może warto pod "podłogę" bagażnika wstawić odpowiednio wycięty kawałek gąbki/filcu ? Pod dywaniki podkleić też tego typu materiał ? Co o tym sądzicie ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 30 sty 2015, 13:48

Na tym polega wygluszemie kabiny... Sa specjalne maty...

Forum Fiend user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Minor » 1 lut 2015, 16:22

Wojtek napisał(a):Zastanówmy się co można zrobić w tej sytuacji... <co?>

1. Zmienić opony na lepsze... Są teraz indeksy głośności toczenia
(W mojej poprzedniej M5 po zmianie opon było o połowę ciszej)


No właśnie, tylko na co???
Ja jestem podwójnie zmotywowany, aby zmienić opony letnie na inne, niż mam teraz. Oprócz generowanego hałasu dochodzi jeszcze kwestia drgań w okolicach 120km/h, które wynikają z kształtu przynajmniej 2 opon i których za nic nie mogę się pozbyć.
W stosowanym u nas rozmiarze 205x60x16 wybór jest mocno ograniczony. Czy ma ktoś jakieś przemyślenia/propozycje w tej kwestii?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez ellipsis » 1 lut 2015, 20:33

Tych 16' to jeszcze jest stosunkowo sporo. Popatrz ile jest moich opon w rozmiarze 215/45/18. Tylko Mazda wpadla na taki wspalanialy pomysl aby jeżdzić na calkiem innych oponach niz inne auta.

Pozostali producenci moga korzystac z normalnego rozmiaru czyli 205/55/16 lub 225/40/18 gdzie wybór opon jest ogromny od chinskich po marki premium a i wyglad auta na takiej oponie jest lepszy od wielkiego balona o profilu 60..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez zibbyt » 2 lut 2015, 11:17

Wydaje mi się, że te kilka db różnicy może wynikać z tego, jakie opony obecnie używacie.
Poniżej, tak na szybko, zestawienie wartości z etykiet dla różnych producentów odnośnie opon zimowych w rozmiarze 205/60/16:
Goodyear 68
Nexen 73
Sava 68
Continental 72
Dębica 68
BFGoodrich 71
Uniroyal 71
Fulda 68
Dunlop 67
Yokohama 72
Pirelli 72
Nokian 71
Michelin 68

Ja dostałem w ASO zamówione, jako drógi komplet na zimę, Yokohama i wygląda na to, że mimo iż są umieszczane w grupie Premium to nie są takie super.
Do wartości hałasu dochodzi klasa E w kategorii ekonomiki oraz C jeśli chodzi o sprawowanie się na mokrej nawierzchni.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2014, 11:52
Posty: 41 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion HB
SKYACTIV-G 165KM 6MT 2014
Soul Red/Off-White

Postprzez wa12 » 2 lut 2015, 14:15

Opony oponami (mam właśnie Yokohama), ale hałas od okien jest większy.
Testowałem wczoraj 3 BM na ekspresówce i powyżej 120km/h było głośno od strony okien, głośniej niż w BL.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 12:22
Posty: 61 (0/1)
Skąd: BI
Auto: Mazda CX-30 2022, Kanjo+Sport, 150KM AT

Postprzez JurekMaslo » 2 lut 2015, 14:34

Bo Mazda powinna wziąść przykład choćby z Forda, który w liftingowanym Focusie dał zupełnie nowe i chyba lepsze uszczelki okien i drzwi, bo zrobiło się bardzo cicho (66,9 dB przy 130 km/h z silnikiem 1.5 tdci !!!). Dane wzięte z http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-n ... entrum.pl/
Ostatnio edytowano 2 lut 2015, 14:35 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron