Aktualne ceny Pb/ON/LPG w Waszym mieście?
makmarc napisał(a):Dzisiaj ten sam Orlen co zawsze 1,57zł/l LPG.
Cena piękna
U mnie w Krośnie 1,88zł/l
Jak cena się utrzyma do wakacji to auto nie będzie stygło
A pamiętam jeszcze niedawno jak cena była prawie po 3zł, i malkontenci opowiadali historię, że LPG się nie opłaca, bo teraz już tylko będzie drożeć...
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
u nas Busko-Zdrój 1,99
ale spodziewajcie się lepszych cen
http://nafta.wnp.pl/bedzie-przecena-aut ... 1_0_0.html
ale spodziewajcie się lepszych cen
http://nafta.wnp.pl/bedzie-przecena-aut ... 1_0_0.html
bananmin napisał(a):u nas Busko-Zdrój 1,99
ale spodziewajcie się lepszych cen
http://nafta.wnp.pl/bedzie-przecena-aut ... 1_0_0.html
Cena 1,50zł/l jest jak najbardziej realna dla zwykłego zjadacza chleba (nie wliczając kolegi makmarc, który już teraz tankuje po 1,5..zł/l
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
PB95 – 4,19zł
PB98 – 4,19zł
ON – 3,99zł
LPG – 1,89zł
Dla mnie wystarczy, że te ceny się utrzymają
PB98 – 4,19zł
ON – 3,99zł
LPG – 1,89zł
Dla mnie wystarczy, że te ceny się utrzymają
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
arafal21 napisał(a):makmarc napisał(a):Dzisiaj ten sam Orlen co zawsze 1,57zł/l LPG.
![]()
U mnie po 2.09l/L
Na Starej Sarzynie już poniżej 2PLn, jak dobrze pamiętam 1.98PLN, a sąsiednie stacje Artus(Nisko, Rudnik, Leżajsk) miały tydzień temu 1.89PLN
Ooo prosze mam klineta z Krzeszowa 
WIem ze na ARkus po tyle, ale mi jakos od nich paliwo nie podchodzi... Choc i tak 1.89zl/L w miare , a makmarc I tak jezdzi juz prawie za free
za 15zl przy spalaniu 10l/100km to juz bajeczka

WIem ze na ARkus po tyle, ale mi jakos od nich paliwo nie podchodzi... Choc i tak 1.89zl/L w miare , a makmarc I tak jezdzi juz prawie za free

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
w granicach 4zł pod marketami dość często udaje się tankować, ale na sieciówkach bardzo trudno. Wczoraj widziałem na Lukoilu w Radomiu 4,04 PB95 
Co do gazu to w Radomiu dość łatwo zatankować poniżej 2.00 a z obecną promocją Statoila -10gr można zalać nawet za 1.83zł/l LPG.
Przed weekendem ukazał się najnowszy raport UOKiK o jakości paliw.
Niestety strona bardzo zamula:
http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji ... 8_i_on.php
http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_lpg.php
Niestety, czytając raport urzędu, nie do końca wiadomo, co oznaczają wszystkie skróty użyte do opisania zarejestrowanych nieprawidłowości. Rozszyfrujmy zatem te, które w ostatniej rozpisce pojawiły się najczęściej.
Odporność na utlenianie (OdpO)
Z najnowszego raportu wynika, że najwięcej uchybień było związanych z odpornością na odparowywanie oleju napędowego – 42 przypadki na 1355 skontrolowanych stacji. Normy obowiązujące w Polsce precyzują, że może to być maksymalnie 25 gramów na metr sześcienny. W oleju napędowym z biokomponentem FAME, dodatkowym obostrzeniem jest minimum na poziomie 20 henrów i to właśnie w tym przypadku odporność na utlenianie jest najistotniejsza.
Według sekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki, Jerzego Witolda Pietrewicza, konsekwencją utleniania paliwa zawierającego biokomponenty jest powstawanie osadów powodujących problemy w eksploatacji pojazdów, tj. zatykanie dysz wtryskiwaczy. Powoduje to większe zużycie paliwa i jego niepełne spalanie, co negatywnie wpływa na skład emitowanych z silnika spalin. Z badań Instytutu Nafty i Gazu w latach 2012-2013 wynika, że przekroczenie parametru odporności na utlenianie ma negatywny wpływ na układ wtryskowy common rail.
Skład frakcyjny (Sf)
Problemy z niewłaściwym składem frakcyjnym oleju napędowego ujawniono w 13 przypadkach. Nie jest to dobry znak, ponieważ parametr ten jest jednym z najistotniejszych. To od niego właśnie zależy wartość użytkowa paliwa. Podobnie jak w przypadku prężności par, również tutaj trzeba znaleźć odpowiedni balans różnych destylatów.
Z jednej strony istnieje możliwość zwiększenia lotności paliwa (łatwiejszy rozruch). Dzieje się to jednak kosztem obniżenia liczby cetanowej mającej wpływ na zdolność paliwa do samozapłonu. Jeśli obecne są ciężkie frakcje, paliwo nie ulega całkowitemu spaleniu. Osadza się nagar i smoła, które niszczą wtryskiwacze.
Prężność par (VP)
Zbyt wysoką prężność par, inspektorzy UOKiK wykryli podczas kontroli czterech próbek. W każdej z nich, parametr ten przekraczał dopuszczalne normy, czyli 60 kPa w przypadku benzyny sprzedawanej w okresie od 16 kwietnia do 30 września lub 90 kPa przez resztę roku.
Według specjalistów z Laboratorium Orlenu, stosowanie bardzo lotnych benzyn (a więc o wyższej prężności par) ułatwia rozruch silnika. Dlatego też w chłodniejszych porach roku dopuszczalny jest wyższy limit. Konieczny jest jednak odpowiedni balans. Stosowanie zbyt lotnych benzyn zwiększa bowiem zdolność paliwa do powstawania korków parowych. W efekcie silnik zaczyna się dławić i może się nawet zatrzymać.
Zawartość siarki (S)
Normy dotyczące jakości oleju napędowego jasno określają maksymalną zawartość siarki. W jednym kilogramie może znaleźć się do 10 miligramów tego pierwiastka. Problemy, ze względu przekroczenia tej granicy, ma po ostatnim badaniu UOKiK 7 na 1355 stacji paliw.
Zbyt duża zawartość siarki sprawia, że paliwo staje się mniej przyjazne dla środowiska. Do atmosfery trafia bowiem trujący dwutlenek siarki. Niestety, psucie powietrza to nie wszystko. Jeśli olej napędowy ma w sobie zbyt dużo tego pierwiastka, to nasz silnik narażony jest na osadzanie nagarów będących bezpośrednią przyczyną uszkodzeń jednostki napędowej. Zasiarczone paliwo ma również właściwości korozyjne i niszczy katalizator.
Temperatura zapłonu (TZ)
Inspektorzy UOKiK zwrócili także uwagę na odstępstwa temperatury zapłonu oleju napędowego. Zauważono to w 13 przebadanych próbkach. Według obowiązujących norm, minimalna dopuszczalna temperatura zapłonu to 55 stopni Celsjusza.
Parametr ten ma znaczenie głównie ze względu na bezpieczeństwo przechowywania oraz transportu tego paliwa. Niestety zbyt niska temperatura wpływa też niekorzystnie na pracę silnika. Objawia się to głośnymi, metalicznymi stukami, spadkiem mocy, wzrostem temperatury jednostki napędowej oraz zbyt dużą emisją spalin.

Co do gazu to w Radomiu dość łatwo zatankować poniżej 2.00 a z obecną promocją Statoila -10gr można zalać nawet za 1.83zł/l LPG.
Przed weekendem ukazał się najnowszy raport UOKiK o jakości paliw.
Niestety strona bardzo zamula:
http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji ... 8_i_on.php
http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_lpg.php
Niestety, czytając raport urzędu, nie do końca wiadomo, co oznaczają wszystkie skróty użyte do opisania zarejestrowanych nieprawidłowości. Rozszyfrujmy zatem te, które w ostatniej rozpisce pojawiły się najczęściej.
Odporność na utlenianie (OdpO)
Z najnowszego raportu wynika, że najwięcej uchybień było związanych z odpornością na odparowywanie oleju napędowego – 42 przypadki na 1355 skontrolowanych stacji. Normy obowiązujące w Polsce precyzują, że może to być maksymalnie 25 gramów na metr sześcienny. W oleju napędowym z biokomponentem FAME, dodatkowym obostrzeniem jest minimum na poziomie 20 henrów i to właśnie w tym przypadku odporność na utlenianie jest najistotniejsza.
Według sekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki, Jerzego Witolda Pietrewicza, konsekwencją utleniania paliwa zawierającego biokomponenty jest powstawanie osadów powodujących problemy w eksploatacji pojazdów, tj. zatykanie dysz wtryskiwaczy. Powoduje to większe zużycie paliwa i jego niepełne spalanie, co negatywnie wpływa na skład emitowanych z silnika spalin. Z badań Instytutu Nafty i Gazu w latach 2012-2013 wynika, że przekroczenie parametru odporności na utlenianie ma negatywny wpływ na układ wtryskowy common rail.
Skład frakcyjny (Sf)
Problemy z niewłaściwym składem frakcyjnym oleju napędowego ujawniono w 13 przypadkach. Nie jest to dobry znak, ponieważ parametr ten jest jednym z najistotniejszych. To od niego właśnie zależy wartość użytkowa paliwa. Podobnie jak w przypadku prężności par, również tutaj trzeba znaleźć odpowiedni balans różnych destylatów.
Z jednej strony istnieje możliwość zwiększenia lotności paliwa (łatwiejszy rozruch). Dzieje się to jednak kosztem obniżenia liczby cetanowej mającej wpływ na zdolność paliwa do samozapłonu. Jeśli obecne są ciężkie frakcje, paliwo nie ulega całkowitemu spaleniu. Osadza się nagar i smoła, które niszczą wtryskiwacze.
Prężność par (VP)
Zbyt wysoką prężność par, inspektorzy UOKiK wykryli podczas kontroli czterech próbek. W każdej z nich, parametr ten przekraczał dopuszczalne normy, czyli 60 kPa w przypadku benzyny sprzedawanej w okresie od 16 kwietnia do 30 września lub 90 kPa przez resztę roku.
Według specjalistów z Laboratorium Orlenu, stosowanie bardzo lotnych benzyn (a więc o wyższej prężności par) ułatwia rozruch silnika. Dlatego też w chłodniejszych porach roku dopuszczalny jest wyższy limit. Konieczny jest jednak odpowiedni balans. Stosowanie zbyt lotnych benzyn zwiększa bowiem zdolność paliwa do powstawania korków parowych. W efekcie silnik zaczyna się dławić i może się nawet zatrzymać.
Zawartość siarki (S)
Normy dotyczące jakości oleju napędowego jasno określają maksymalną zawartość siarki. W jednym kilogramie może znaleźć się do 10 miligramów tego pierwiastka. Problemy, ze względu przekroczenia tej granicy, ma po ostatnim badaniu UOKiK 7 na 1355 stacji paliw.
Zbyt duża zawartość siarki sprawia, że paliwo staje się mniej przyjazne dla środowiska. Do atmosfery trafia bowiem trujący dwutlenek siarki. Niestety, psucie powietrza to nie wszystko. Jeśli olej napędowy ma w sobie zbyt dużo tego pierwiastka, to nasz silnik narażony jest na osadzanie nagarów będących bezpośrednią przyczyną uszkodzeń jednostki napędowej. Zasiarczone paliwo ma również właściwości korozyjne i niszczy katalizator.
Temperatura zapłonu (TZ)
Inspektorzy UOKiK zwrócili także uwagę na odstępstwa temperatury zapłonu oleju napędowego. Zauważono to w 13 przebadanych próbkach. Według obowiązujących norm, minimalna dopuszczalna temperatura zapłonu to 55 stopni Celsjusza.
Parametr ten ma znaczenie głównie ze względu na bezpieczeństwo przechowywania oraz transportu tego paliwa. Niestety zbyt niska temperatura wpływa też niekorzystnie na pracę silnika. Objawia się to głośnymi, metalicznymi stukami, spadkiem mocy, wzrostem temperatury jednostki napędowej oraz zbyt dużą emisją spalin.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
I jak tu LPG ma się nie opłacać
Nawet jak po 2zł będzie stało to jest dobrze. Przykład z dzisiaj.
Trasa/miasto 115,8mil x 1,609km = 186,3km
Zatankowane 18,57l x 1,57zł = 29,44zł
Koszt przejechania 100km = 15,80zł
Oby na Czaplinek takie ceny były, to przynajmniej w 1 stronę mega tanio dojadę
Trasa/miasto 115,8mil x 1,609km = 186,3km
Zatankowane 18,57l x 1,57zł = 29,44zł
Koszt przejechania 100km = 15,80zł
Oby na Czaplinek takie ceny były, to przynajmniej w 1 stronę mega tanio dojadę
-
makmarc
arafal21 napisał(a):Ooo prosze mam klineta z Krzeszowa
WIem ze na ARkus po tyle, ale mi jakos od nich paliwo nie podchodzi... Choc i tak 1.89zl/L w miare , a makmarc I tak jezdzi juz prawie za freeza 15zl przy spalaniu 10l/100km to juz bajeczka
![]()
Kienta w sensie że tankuje u ciebie auto gaz, czy że z okolic forumowicz?
Orlen na DK19 pomiędzy Sokołowem Młp. a Rzeszowem 1,98 PLN
makmarc napisał(a):x 1,57zł

To jakiś żart? Co to za cena!! Nalej mi w wiaderko i wyślij
Tak na poważnie: to normalna cena u Was?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Słupno k. Radzymina
Pb – 4,02
LPG – 1,79

Pb – 4,02
LPG – 1,79
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY
Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY
Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości