Mazda 323C BA Z5 '98 – DOMO

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez DOMO » 16 paź 2014, 00:16

Witam.
Po długich przemyśleniach zdecydowałem, że pokażę światu swój samochód, którym jest Mazda 323C BA z 1998 roku z silnikiem Z5, kolor nadwozia Silver Stone 3L.

Szukałem samochodu dość długo, oglądałem różne auta od golfów po citroeny saxo, nissany micry i renault clio na audi kończąc. Żadne nie przypadło mi do gustu, niejednokrotnie stan oglądanych wozów kwalifikował je na złom, ale sprzedawcy upierali się, że za te pieniądze nie powinienem się spodziewać niczego lepszego. Najczęściej próbowano wcisnąć mi kit pod postacią odpicowanych do sprzedaży golfów 3 generacji, ale że golf i tak nie jest autem dla mnie, nie dałem się namówić. Z resztą i tak od początku chciałem coś japońskiego. Aż w końcu kiedy wracałem z polowania na nowe auto, w oczy rzuciła mi się srebrna Mazda 323C z karteczką "SPRZEDAM". Już po pierwszych oględzinach wiedziałem, że to jest to. Nieporównywalna z poprzednikami przyjemność z jazdy, wnętrze, wygląd zewnętrzny i stan techniczny mówiły same za siebie. Jedyną rzeczą, którą trzeba było poprawić (po dzień dzisiejszy) były dość mocno skorodowane tylne nadkola. Tak stałem się nowym właścicielem Mazdy <jupi>

Posiadam ją od trochę ponad roku, od tego czasu zostało przy niej zrobione wiele drobnych i większych rzeczy, między innymi:

– kompletne sprzęgło marki AISIN
– wahacze wleczone
– sprężyny amortyzatorów
– tarcze i klocki hamulcowe z przodu
– szczęki hamulcowe z tyłu
– przekaźnik ABS
– uszczelka pokrywy zaworów
– polerka świateł i kierunkowskazów przednich
– poprawiona konserwacja podwozia
– wymienione siłowniki tylnej klapy
– montaż bagażnika dachowego

jeszcze kilka rzeczy by się znalazło, jeśli sobie przypomnę, to na pewno dopiszę ;)

Mazda stoi na oryginalnych 14-calowych alufelgach z MX-5 i być może pasowałyby całkiem nieźle, gdyby były trochę większe <ok>
Wnętrze poliftingowe jest w stanie niemal perfekcyjnym. Nie ma żadnych rys, czy oznak zużycia na desce rozdzielczej, kierownica i lewarek zmiany biegów nie wyglądają źle, ale i tak wyglądają jakby przejechały mniej niż całe auto, tapicerka nie ma żadnych przetarć ani dziur, chociaż można kiedyś ja wyprać.
Silnik jest w stanie bardzo dobrym, nie zawiódł mnie jeszcze ani razu i mam nadzieję, że dalej tak będzie <oczy>

Aktualnie zastanawiam się co zrobić z moją Mazdą. Jako że jest to samochód niemal unikatowy, chciałbym doprowadzić go do stanu idealnego. W tym przypadku byłoby to naprawienie tylnych nadkoli (wspawanie reperaturek) i przy okazji progów, chociaż może nie są w tragicznym stanie, to trzeba by je zrobić razem z nadkolami. Na dalszym planie jest wymiana układu wydechowego, który jest w niektórych miejscach dość pordzewiały i jeśli auto miałoby być idealne nie może się obejść bez jego wymiany. Ostatnia rzecz, to wymiana drzwi pasażera, bo aktualnie znajdują się tam delikatne wgniotki widoczne pod światło, ale to nie kosztuje wiele więc może zostanie zrobione w najbliższym czasie. Więcej powodów do zmartwień nie znajduję <spoko>

Przez te rzeczy nie wiem co dalej, bo w snach nęka mnie Xedos 6 lub 9 <oczy>
Rozum mówi, że kupno któregoś z nich byłoby lepsze, bo i mocniejsze silniki i komfort jazdy lepszy. A do 323C nie wejdzie nic mocniejszego niż 1.8, a i tak mam 1.5 :)
Serce za to przekonuje, żeby pakować pieniądze w moją Cetkę i jeździć nią dłuuuugo ;P w końcu to już samochód prawie na wymarciu, a ja mam jego nie najgorszy egzemplarz <co?> z resztą jakoś ciężko byłoby mi się z nią rozstać...

Na koniec zostawiam kilka zdjęć:
Załączniki
_DSC5395.JPG
_DSC5502.JPG
_DSC5550.JPG
1mazda - Kopia.jpg
3mazda.jpg
DSC04793 - Kopia.JPG
2mazda.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 23:37
Posty: 12
Skąd: Bieszczady
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 2000r.

Postprzez Bartg » 17 paź 2014, 16:20

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Masz rację trzymaj i dbaj, sam widząć 95% 323C tylko płaczę nad rdzą, matowym lakierem itd <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Gared » 17 paź 2014, 20:34

Trzecie zdjęcie zdecydowanie najlepsze ^^
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez DOMO » 18 paź 2014, 00:17

Bartg napisał(a): Masz rację trzymaj i dbaj, sam widząć 95% 323C tylko płaczę nad rdzą, matowym lakierem itd <ok>

Coś w tym jest, jakoś 323C mają często pecha do właścicieli, którzy całkowicie o nią nie dbają <nie>
Do tej pory na żywo widziałem chyba tylko jedną, do której nie można się było przyczepić.
A szkoda, bo samochód zdecydowanie wart czegoś więcej <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 23:37
Posty: 12
Skąd: Bieszczady
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 2000r.

Postprzez DOMO » 31 sty 2015, 23:24

Ostatnio w aucie zostały wymienione osłony, odboje oraz amortyzatory z tyłu na Kayaba Excel-G <oczko>
Przy okazji, zapomniałem całkiem o zimowym konkursie fotograficznym, a mogłem coś podziałać w tym temacie...
Ale na pocieszenie zrobiłem parę zdjęć Mazdy, tyle że po czasie <glupek2>
Co ciekawe, zdjęcia były robione w nocy, w całkowitej ciemności. Bez żadnego retuszu :)
Załączniki
_DSC5604 - Kopia.JPG
_DSC5606 - Kopia.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 23:37
Posty: 12
Skąd: Bieszczady
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 2000r.

Postprzez Rosin » 1 lut 2015, 12:35

Bardzo fajne zdjęcia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 17:44
Posty: 149
Skąd: MW/Płock/Sochaczew
Auto: BMW E46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy