Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mortens » 21 paź 2013, 11:53

Dowiedziałem się niedawno, że w mojej madzi przy kompresorze klimatyzacji brakuje paru części typu : cewka, ( zużyte bardzo łożysko oraz sprzęgiełko) chciałem to wymienić ale mechanik 3 razy zamawiał części w InterCars'ie i zawsze były one nie do tego typu sprężarki.
Sprężarka : Panasonic H12A1AF4DW
1. Lepiej szukać częśći ( po allegro itp) i tą spręzarke remontować
2. Lepiej zakupić jakąś używkę ?

Problem z częściami bo w InterCars 2 razy po numerach sprężarki zamawiano czesci i okazywały się złe więc juz nie mam pojęcia jak to jest.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez gajdek419 » 9 lis 2013, 14:56

W Intercarsie niestety nie posiadają tak dokładnej bazydanych żeby wiedzieć jakie częsci są w sprężarkach.
Same sprężarki stosowane w M6 mają kilka opcji wymiarowych częsci sprzęgła.
Co do samych sprężarek: palą się w nich sprzęgła i kupno używanej nie do końca jest dobre.
Proponuję zapytać tutaj: (moi konkurenci): www.airstal.com
gajdek419
 

Postprzez Wojtek_M6 » 17 lut 2014, 23:03

Witam,
chciałbym podsumować informacje jakie znajdują się w wątku aby zdjąć koło sprężarki w celu wymiany łożyska.

Aktualnie wiem iż:
– po odkręceniu śruby na elemencie zewnętrznym koła (tym z trzema kółkami) będę mógł wysunąć zewnętrzny element.
– następnie wyczytałem informację o łożysku zabezpieczonym pierścieniem Segera – czy to oznacza, że muszą ściągnąć zabezpieczający pierścień aby zsunąć koło pasowe, na które nabite jest łożysko?

Będę wdzięczny za informacje.


Poszukałem trochę i znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=HCQb01T8rFg
pokazujący wymianę łożyska w kole pasowym sprężarki
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 00:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Postprzez k-pako » 31 mar 2014, 14:43

Witam,

Dla potomnych:

Sprzęgło dla sprężarki PANASONIC H12A1AE4DCw maździe 6:

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... zenia/4030

Cała reszta z Intercarsa i innych sklepów nie pasuje.

Pozdrawiam,
k-pako
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez Traviz » 31 maja 2014, 11:32

Cześć,

Podczas ostatniej wizyty w AutoJaksa zdiagnozowano w moje Madzi terkotanie jako padniętą sprężarkę klimatyzacji. Posiadam Mazdę 6, rocznik 2004 z silnikiem 2.0 diesel 136KM (RF5C).

1. Czy w tym modelu występowały różne modele tej sprężarki?
2. Warto kupować używkę z alledrogo, czy może polecicie jakieś dobre sprawdzone miejsce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Traviz » 2 cze 2014, 19:35

Będę wdzięczny za pomoc :)
Ostatnio edytowano 3 cze 2014, 08:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: 1.nie cytujemy całego ostatniego posta 2."podbijanie" jest niezgodne z regulaminem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Ulysses » 9 cze 2014, 16:23

Witam

Panowie dopadła mnie pewna przypadłość, piątek klima działa śmiga etc, sobota włączam klimę i zonk, nie ma nic, dzisiaj rozebrałem przód auta, zderzak itd, bo chciałem zabrać się za skraplacz z osuszaczem, myślałem, że czynnik wyparował, bo wiem, że mam nieszczelność. okazało się że jest – ile to nie wiem nie mierzyłem. Oglądam oglądam i zobaczyłem to:
Sprężarka klimatyzacji:
W środku otworu znajdowała się i dalej się znajduje, podkładka, przy czym nie była ona ustawiono osiowo względem otworu tylko tak jakby chciała się wydostać przez tą dziurkę – podkładka o grubości pół milimetra i średnicy hmmm około 8 mm max.

Moje pytanie, bo jak ją delikatnie poprawiłem to ku mojemu zdziwieniu klimatyzacja zaczęła działać.

Patrząc na sprężarki dostępne w internecie – nowe jak i używki – w tym otworze znajduje się śruba.

Czy ktoś może, lub wie jaka konkretnie tam siedzi ? i czy to brak jej może powodować niedomagania klimatyzacji, a co NAJGORSZE tak jak kilka stron wcześniej, rozpadnięcie się koła wielorowkowego sprężarki ?

Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Załączniki
IMAG0779.jpg
Chyba czegoś tam brakuje..
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez bula6595 » 11 cze 2014, 15:54

Yo ludziska ma objaw z klimy. włączam silnik zaczyna się dławić faluje i w ogóle na zakrętach czy podczas schodzenia z obrotów parę razy mi już zgasł.

wyłączą klimę jest wszystko gitara wiatraki itp wszystko działa zastanawiam sie czy nie pada czasem sprężarka czy znacie podobne objawy ? czy to może być też coś innego ?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez CLAU » 18 lip 2014, 13:01

Zauważam u siebie, że chyba coraz ciężej chodzi sprężarka klimy. Jej załączanie sprzęgła jest głośne, w formie takiego stuku i w obecnych upałach jej włączanie co chwilę coraz bardziej obciąża obroty silnika i potrafi takie włączenie szarpnąć o 150-200 rpm co jeszcze przy słabych poduszkach silnika potrafi niefajnie telepać budą.

Czy ktoś regenerował, sam naprawiał ? Jeżeli tak to za ile i czy po naprawie chodzi gładko czy ten typ tak ma i załączenie sprzęgła zawsze jest takie "ostre' ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zigu18 » 18 lip 2014, 15:12

U mnie tylko obroty się lekko podnoszą

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez lechuk » 23 lip 2014, 09:51

U mnie też słychać głośne stuki podczas załączania klimy, a do tego jak mam klime na ECO gdzie co chwilę włącza i wyłącza sprężarkę to szarpie przy przyspieszaniu i pali 1,5-2l/100km więcej niż w normalnym trybie z klimą
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez buczos » 23 lip 2014, 09:58

CLAU napisał(a):Czy ktoś regenerował, sam naprawiał ? Jeżeli tak to za ile i czy po naprawie chodzi gładko czy ten typ tak ma i załączenie sprzęgła zawsze jest takie "ostre' ?

Ja wymieniałem cewkę z kołem pasowym (350zł) ale dalej głośno chodzi – "strzela" elektrosprzęgło.
"Fachowcy" od regeneracji klimy, stwierdzili, że ten typ tak ma i będzie głośno chodzić... (btw nie chce mi się w to wierzyć) ale jeżdzę tak już rok i póki co sprężarka się załącza, wszystko jest ok, po za głośną pracą elektrosprzęgła...
Obroty mi nie spadają, więc obciążenie jest chyba w normie.
Regeneracja sprężeraki kosztuje w zależności od zakłądu koło 600zł... Nowa sprężarka coś koło 1300-1500zł.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez CLAU » 23 lip 2014, 11:25

Obroty powinny się lekko podwyższać zgodnie z serwisową specyfikacją. U mnie też jest ok, chłodzi w największe upały bez problemu, tylko głośno zaskakuje to sprzęgiełko powoduje szarpnięcie silnikiem co przy zepsutych poduchach wiadomo jak się objawia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez siemek55 » 25 lip 2014, 09:20

mam podobnie. Sprzęgło strzela jak <glupek2> . Swojego czasu się rozsypało (odkręciły śruby mocujące). W zasadzie wszystkie w/w objawy. Widać "ten typ tak ma" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez CLAU » 25 lip 2014, 09:42

U mnie luzów nie ma, śruba centralna się trzyma ok. Może za jakiś czas wymienie poduszki silnika i komfort załączającej się klimy lekko wzrośnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lechuk » 30 lip 2014, 15:02

U mnie poza tym, że szarpie silnikiem na włączonej klimie, to co jakiś czas słychać dziwne dźwięki spod maski. Podejrzewam, że sprężarka już umiera. Czy odkręcenie sprężarki jest jakieś problematyczne? (nie licząc tego, że czynnik trzeba spuścić :))
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez siwy-mlody » 4 wrz 2014, 18:42

nynuch76 napisał(a): dla potomnych na przyszłość łożysko NSK 32BD45DU <spoko>


Czy to łożysko będzie pasować do M6 2.0 Benzyna 2003? Chce zamówić łożysko przed wyjęciem sprężarki wiec nie znam numeru sprężarki. Wymiary łożyska o numerze
32BD45DU to: 32x55x23 średnica wewnętrzna x średnica zewnętrzna x szerokość
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 16:57
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG
2.0 LF
2003

Postprzez lysy2 » 25 sty 2015, 16:07

Witam

Wczoraj sprężarka klimy "terkotała", a dziś się nie załącza.
Z tego co czytam na forum to chyba będzie sprzęgło klimy...'
Dwa pytania:
1. Mam M6, silnik 2,3 z 2002r. Czy sprężarki są takie same w silnikach 2.0 i 1.8? (jakbym szukał używki) ew. czy w ramach silnika 2,3 (166KM) występowały różne typy? (jakbym kupił od jakiegokolwiek innego 2,3)
2. Czy wymiana sprzęgła sprężarki wymaga jej demontażu/spuszczenia czynnika?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez brodaM6 » 26 sty 2015, 07:00

Może tylko temperatura spadła poniżej 6 i ci sie nie załącza :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lysy2 » 26 sty 2015, 14:22

poniżej 6 'C chyba też powinna sie załączyć – bo jak niby działa osuszanie wnętrza jak mi szyby parują?
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6