Tylna wycieraczka nie działa.
Strona 1 z 1
minuta szukania
viewtopic.php?f=115&t=101609&start=0&hilit=tylna+wycieraczka
viewtopic.php?f=115&t=101609&start=0&hilit=tylna+wycieraczka
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Aby się dostać do wycieraczki należy:
otworzyć klapę, wyciągnąć dwa kołki montażowe z dołu osłony wewnętrznej drzwi
następnie ściągnąć osłonę plastikową drzwi delikatnie pamiętając o tym że trzeba odpiąć przewody od oświetlenia bagażnika. No i mamy bebechy widać przekładnie i silnik. Trzeba ją rozkręcić i dobrze nasmarować. Proponuję na krótko podłączyć silnik do zasilania (np gniazdko zapalniczki w bagażniku) w celu sprawdzenia czy działa silnik. Skręcamy w odwrotnej kolejności.
otworzyć klapę, wyciągnąć dwa kołki montażowe z dołu osłony wewnętrznej drzwi
następnie ściągnąć osłonę plastikową drzwi delikatnie pamiętając o tym że trzeba odpiąć przewody od oświetlenia bagażnika. No i mamy bebechy widać przekładnie i silnik. Trzeba ją rozkręcić i dobrze nasmarować. Proponuję na krótko podłączyć silnik do zasilania (np gniazdko zapalniczki w bagażniku) w celu sprawdzenia czy działa silnik. Skręcamy w odwrotnej kolejności.
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Witam,
Otóż mam taki problem. posiadam Mazdę Premacy z 2002 r., i w tylniej wycieraczce mam spalony silniczek.
Czy ktoś wie jak odkręcić tą nakrętkę, oraz czy ten kamień powinien być wokół śruby?
. Jak wymienić silniczek? i czy lepiej zrobić to samemu a może pojechać do warsztatu?
Otóż mam taki problem. posiadam Mazdę Premacy z 2002 r., i w tylniej wycieraczce mam spalony silniczek.
Czy ktoś wie jak odkręcić tą nakrętkę, oraz czy ten kamień powinien być wokół śruby?
. Jak wymienić silniczek? i czy lepiej zrobić to samemu a może pojechać do warsztatu?
-
olek-1977
nakrętke odkręcałem zwykłym kluczem oczkowym, ale nie pamietam teraz rozmiaru... 27 ? Nie pamiętam... Potem zdejmujesz tapicerke, odpinasz wtyczke od światełka. Silnik podłączony jest jedną kostką i przykręcony chyba 3 srubami. Pamiętaj żeby dokładnie zapamiętać gdzie idzie jaka guma i w którym kierunku jest ustawiona (mowa o tych a'la podkładkach) bo potem będzie ci sie dostawać woda. generalnie demontarz prosty. Pamiętaj tez żeby nie zniszczyć wieloklina przy nakładaniu nowego ramiona.
A co do kamienia to nie kamien tylko utleniające sie aluminium. U mnie było ale tez dlatego że nie mam osłony tego elementu przy ramieniu wycieraczki. Generalnie nie powinno do zaszkodzić a jak chcesz być w 100% spokojny to oblej to wd40 (nie po szybie ! ciezko zmyc) i powinno zejść. u mnie nakrętka troche stawiała oporu ale stara metoda- siła * gwałt i poszło
A co do kamienia to nie kamien tylko utleniające sie aluminium. U mnie było ale tez dlatego że nie mam osłony tego elementu przy ramieniu wycieraczki. Generalnie nie powinno do zaszkodzić a jak chcesz być w 100% spokojny to oblej to wd40 (nie po szybie ! ciezko zmyc) i powinno zejść. u mnie nakrętka troche stawiała oporu ale stara metoda- siła * gwałt i poszło
- Od: 24 maja 2012, 20:19
- Posty: 15
- Skąd: Głubczyce
- Auto: Premacy, 2.0 ditd, 66kw, 99r.
Witam mam pytanie czy od innych modeli pasuje do premacy mechanizm tylnej wycieraczki ?
Ponieważ do premacy kosztuje na allegro w granicach 100-200 zł.
A do np. 323f ok. 20 zł.
Ponieważ do premacy kosztuje na allegro w granicach 100-200 zł.
A do np. 323f ok. 20 zł.
Zbychu daj więcej tej szpachli :P
- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
Ok teraz takie pytanie czy mechanizm po lifcie 2003r. będzie 100% pasował do mazdy z 2000r. przed liftem ?
Czy ma to jakieś znaczenie ?
Po lifcie 03'
Przed liftem 99'
Czy ma to jakieś znaczenie ?
Po lifcie 03'
Przed liftem 99'
Zbychu daj więcej tej szpachli :P
- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
Wg EPC część z nr C10067450A oznaczona jako MOTOR występuje w każdej premacy od 1999 roku w górę. Więc powinna pasować.
Edit:
A co ciekawe wg tej strony:
http://www.teilehaber.de/wischermotor-hinten-323-bj-premacy-neu-id12851261.html
Jest to ta sama część która występuje w 323F pod nr B25H67450A
Edit:
A co ciekawe wg tej strony:
http://www.teilehaber.de/wischermotor-hinten-323-bj-premacy-neu-id12851261.html
Jest to ta sama część która występuje w 323F pod nr B25H67450A
Bardzo Ci dziękuje
Wcześniej pytałem czy będzie pasował mechanizm od innego modelu.
Ale wydaje mi się ze chyba ta podstawa jest inna ponieważ ma 2 uchwyty do mocowania śrub, a w premacy 3, jest to pewnie kwestia odkręcenia śrubek i przykręcenia do starej podstawy.
Ale i tak nie ma co się w to bawić bo mechanizmy są w tej samej cenie.
Wcześniej pytałem czy będzie pasował mechanizm od innego modelu.
Ale wydaje mi się ze chyba ta podstawa jest inna ponieważ ma 2 uchwyty do mocowania śrub, a w premacy 3, jest to pewnie kwestia odkręcenia śrubek i przykręcenia do starej podstawy.
Ale i tak nie ma co się w to bawić bo mechanizmy są w tej samej cenie.
Zbychu daj więcej tej szpachli :P
- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
Ja mam wszystkie oryginalne plastiki od osłony tej śruby "umieszczonej" w szybie a i tak syf się tam dostaje i wycieraczka chodzi bardzo różnie, tzn. co miesiąc ją smaruję prewencyjnie bo wyraźnie zwalnia.
Więc trzeba jej używać co jakiś czas i smarować jakimś dobrym środkiem.
WD40 itp starcza na krótko. Ja mam smar przekładniowy.
A ta śruba z amelinium jest nie do ruszenia już. Boję się że szyba się posypię jak ją jeszcze bardziej potraktuję po barbarzyńsku...
Więc smaruję i użytkuję
Więc trzeba jej używać co jakiś czas i smarować jakimś dobrym środkiem.
WD40 itp starcza na krótko. Ja mam smar przekładniowy.
A ta śruba z amelinium jest nie do ruszenia już. Boję się że szyba się posypię jak ją jeszcze bardziej potraktuję po barbarzyńsku...
Więc smaruję i użytkuję
Potwierdzam, sposób działa. Wczoraj robiłem to u siebie. Podpowiem wszystko co i jak, jakby podsumuję i dodam coś od siebie. Co nam potrzebne
WD-40, klucz nasadowy 23, śrubokręt krzyżak, klucz nasadowy 10, miernik elektryczny, młotek, kombinerki, papier ścierny. Smar i przede wszystkim taki cieńki okrągły pilnik długości 20-30 cm a grubości właśnie śrubokręta.
Po pierwsze odkręcamy ramię wycieraczki, następnie trzeba spsikać WD-40 nakrętke rozmiar 23. Co do otwierania tylnej obudowy to tylko dwie spinki plastikowe od dołu i uwaga na kabelek do lampki. Jak troszkę rdza odda, odkręcamy nakrętkę. Następnie odpinamy prąd i odkręcamy 3 śrubki rozmiar 10. Jeśli duża nakrętka nie chce puścić a ramię się jeszcze obraca, być może da się je "wypukać" bez odkręcania jej. Jeśli jest zapieczona raczej nie próbowałbym ze względu na szybę.
Jak już mamy wszystko na wierzchu najlepiej podpiąć z powrotem silniczek do prądu i zobaczyć miernikiem czy tuż przed samym silniczkiem dochodzi prąd (włączamy zapłon i wycieraczkę na on, na tymczasowym prąd pojawia się i znika). Jeśli się pojawia to przewody mamy pewne.
Odkręcamy 6 śrub na krzyżaka i widzimy silnik, kółko, ramię i ośkę. Nic skomplikowanego. Wyciągamy kółko i ramię. Sprawdzamy prąd raz jeszcze, jeśli silnik się kręci, wszystko gra, jeśli nie, odkęcamy go i sprawdzamy szczotki. Jeśli są starte, potrzebujemy nowego silnika. Czasem są dobre (u mnie tak było) ale nie dolegają dobrze i trzeba je troszkę nagiąć do środka aby lepiej stykały. Jeśli mamy silniczek sprawny zajmujemy się ośką. Jeśli nie jesteśmy w stanie wyciągnąć jej lekko, potrzebny będzie młotek. Wkładamy ramię do ośki od drugiej strony i pukamy w nie aby ją troszkę rozruszać. Jak już się troszkę kręci od góry nakładamy nakrętkę od ramiona wycieraczki i wybijamy ją w dół. Jak gwint się schowa od strony zębatki zakładamy kombinerki i uderzamy w nie młotkiem aby wybić ośkę. Jak ją mamy na wierzchu to pilnikiem czyścimy ten "tunel" po którym ma się obracać a samą ośkę papierem ściernym. Ma mieć na tyle luzu żeby można było ją palcami włożyć i obracać (silniczek do najmocniejszych nie należy). Oczywiście smarujemy to wszystko smarem, aby metal nie tarł o metal i składamy wszystko do kupy. Przed zakręceniem obudowy (6 śrubek gwiazdek) warto sprawdzić pod prądem (na aucie, na wtyczce) czy silnik obraca ośką. Następnie trochę smaru na miejsca gdzie ramię dotyka zębatki ośki oraz na kółko i składamy do kupy. Pamiętajcie żeby pilnować gum, kolejność i kierunek, oraz żeby ramię założyć na wyłączonym tymczasowym używaniu jej.
Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
WD-40, klucz nasadowy 23, śrubokręt krzyżak, klucz nasadowy 10, miernik elektryczny, młotek, kombinerki, papier ścierny. Smar i przede wszystkim taki cieńki okrągły pilnik długości 20-30 cm a grubości właśnie śrubokręta.
Po pierwsze odkręcamy ramię wycieraczki, następnie trzeba spsikać WD-40 nakrętke rozmiar 23. Co do otwierania tylnej obudowy to tylko dwie spinki plastikowe od dołu i uwaga na kabelek do lampki. Jak troszkę rdza odda, odkręcamy nakrętkę. Następnie odpinamy prąd i odkręcamy 3 śrubki rozmiar 10. Jeśli duża nakrętka nie chce puścić a ramię się jeszcze obraca, być może da się je "wypukać" bez odkręcania jej. Jeśli jest zapieczona raczej nie próbowałbym ze względu na szybę.
Jak już mamy wszystko na wierzchu najlepiej podpiąć z powrotem silniczek do prądu i zobaczyć miernikiem czy tuż przed samym silniczkiem dochodzi prąd (włączamy zapłon i wycieraczkę na on, na tymczasowym prąd pojawia się i znika). Jeśli się pojawia to przewody mamy pewne.
Odkręcamy 6 śrub na krzyżaka i widzimy silnik, kółko, ramię i ośkę. Nic skomplikowanego. Wyciągamy kółko i ramię. Sprawdzamy prąd raz jeszcze, jeśli silnik się kręci, wszystko gra, jeśli nie, odkęcamy go i sprawdzamy szczotki. Jeśli są starte, potrzebujemy nowego silnika. Czasem są dobre (u mnie tak było) ale nie dolegają dobrze i trzeba je troszkę nagiąć do środka aby lepiej stykały. Jeśli mamy silniczek sprawny zajmujemy się ośką. Jeśli nie jesteśmy w stanie wyciągnąć jej lekko, potrzebny będzie młotek. Wkładamy ramię do ośki od drugiej strony i pukamy w nie aby ją troszkę rozruszać. Jak już się troszkę kręci od góry nakładamy nakrętkę od ramiona wycieraczki i wybijamy ją w dół. Jak gwint się schowa od strony zębatki zakładamy kombinerki i uderzamy w nie młotkiem aby wybić ośkę. Jak ją mamy na wierzchu to pilnikiem czyścimy ten "tunel" po którym ma się obracać a samą ośkę papierem ściernym. Ma mieć na tyle luzu żeby można było ją palcami włożyć i obracać (silniczek do najmocniejszych nie należy). Oczywiście smarujemy to wszystko smarem, aby metal nie tarł o metal i składamy wszystko do kupy. Przed zakręceniem obudowy (6 śrubek gwiazdek) warto sprawdzić pod prądem (na aucie, na wtyczce) czy silnik obraca ośką. Następnie trochę smaru na miejsca gdzie ramię dotyka zębatki ośki oraz na kółko i składamy do kupy. Pamiętajcie żeby pilnować gum, kolejność i kierunek, oraz żeby ramię założyć na wyłączonym tymczasowym używaniu jej.
Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
-
kasztan
Witam,
dzisiaj naprawiałem tą wycieraczkę, w/g schematu KASZTANA, 1,5 godz. i zrobione. Największy problem miałem ze zdjęciem ramiona wycieraczki, mordowałem się 20 min. i nic, siedziała twardo i ani rusz. W końcu podjechałem do najbliższego warsztatu i poprosiłem o pomoc w zdjęciu ściągaczem. Zdjęli w 30 sekund. U mnie ten trzpień był mocno zapieczony, musiałem stukać młotkiem przez klocek drewniany i poszło
Później papierek, czyszczenie, smarowanie, montaż i śmiga jak nowa
Jeszcze raz dzięki za poradnik.
pozdrawiam
dzisiaj naprawiałem tą wycieraczkę, w/g schematu KASZTANA, 1,5 godz. i zrobione. Największy problem miałem ze zdjęciem ramiona wycieraczki, mordowałem się 20 min. i nic, siedziała twardo i ani rusz. W końcu podjechałem do najbliższego warsztatu i poprosiłem o pomoc w zdjęciu ściągaczem. Zdjęli w 30 sekund. U mnie ten trzpień był mocno zapieczony, musiałem stukać młotkiem przez klocek drewniany i poszło
Później papierek, czyszczenie, smarowanie, montaż i śmiga jak nowa
Jeszcze raz dzięki za poradnik.
pozdrawiam
-
kubas
W razie jakby ktoś miał silniczek zabity na śmierć, to podpowiadam, że ten element pasuje z modelu 323 BJ. Należy tylko przełożyć sam silniczek z mechanizmem na stelaż/profil montażowy z Premacy – sprawdzone
pzdr
pzdr
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości