Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez czarmi » 21 sty 2015, 12:34

Przyznam, że jakoś nie zwracałem uwagi na hałas wydobywający się z zewnątrz pojazdu podczas dość szybkiej jazdy. Może dlatego, iż większość trasy pokonuję w ruchu miejskim, a tam jak wiadomo większych prędkości raczej się nie doświadcza. Zwróciłem jednak uwagę i stwierdzam, że u mnie przy większej prędkości słychać szum dochodzący z okolic uszczelek drzwi pojazdu. Jest on dość spory jak na standardy auta kompaktowego.
creet napisał(a):Porównywałem ostatnio uszczelki wewnętrzne szyb w Giulietcie teścia. U nas gumo-plastik, tam dość gruba okładzina a'la filc/welur

Przypominam sobie, że podobne rozwiązanie jak w rzeczonej Giulietcie miałem w swojej ostatniej Astrze IV (J). Wyglądało to szlachetnie, a i hałas dochodzący z zewnątrz auta był chyba mniejszy. Piszę chyba, bo w ogóle nie zwracałem na to uwagi. W tym zakresie Mazda nie popisała się swoim rozwiązaniem wkładając uszczelki wykonane z cienkiej gumy. Słyszałem, że w Maździe 6 GJ także występował problem związany z tym szumem i producent prowadził w tym zakresie jakąś (niestety indywidualną) akcję polegającą na jego usuwaniu poprzez wymianę uszczelek w drzwiach pojazdu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez nexus30 » 21 sty 2015, 18:41

Odnoszę wrażenie, że niektórzy oczekują od M3 wyciszenia na poziomie mercedesa klasy S. Jak dla mnie wyciszenie jest normalne. Nie jest to może segment D, ale w porównaniu z innymi autami, którym jeździłem (z segmentu B i C) to jest podobnie. Ja swoją M3 jechałem już 2 razy autostradą, z prędkością 140-150 km/h i jakoś mi wyciszenie nie przeszkadzało, z pasażerką mogłem normalnie rozmawiać, radio było słychać (chociaż trzeba było dać parę kresek głośniej niż mam ustawione po mieście). Jak poprzednio miałem 208 1,6 THP to był podobnie wyciszony.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez SCADA » 21 sty 2015, 19:27

nexus30 napisał(a):Odnoszę wrażenie, że niektórzy oczekują od M3 wyciszenia na poziomie mercedesa klasy S. Jak dla mnie wyciszenie jest normalne.


Nieprawda. Zarówno w Maździe 3 BM, jak i 6 GJ jakość wygłuszenia wyraźnie odbiega od klasowych konkurentów (śmiem twierdzić, że Mazda jest raczej w ogonku stawki... :P ).
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez nexus30 » 21 sty 2015, 20:30

Jak dla mnie (moje subiektywne odczucie) nie ma większej różnicy.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez ellipsis » 21 sty 2015, 22:32

Nie wymagamy wygłuszenia jak w klasie S tylko na poziomie współczesnego auta segmentu C a niestety w Maździe de facto wygłuszenie nie istanieje. Mówisz, że to nie segment D, ok ale w Mazdzie 6, która ma aspirować do klasy premium kwestia wygłuszenia jest chyba jeszcze gorsza niż u nas. Poczytaj testy M6 z innymi autami segmentu D pod wzgledem wygluszenia Mazda jest zazwyczaj o 2dB głośniejsza więc dla ludzkiego ucha jest to prawie dwukrotnie głośniej. Wy Panowie mówicie o halasie z uszczelek, hmm dla mnie to jest halas opon bo na róznym asfalcie jest raz ciszej raz głośniej. Jak ma byc nie slychac opon jak u nas nadkola sa z samego plastiku, nie sa elementem nadwozia...

Btw, Peugot 208 to segment B wiec zestawianie go z M3 troche mija sie z celem.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 21 sty 2015, 22:50

ellipsis napisał(a):Wy Panowie mówicie o halasie z uszczelek, hmm dla mnie to jest halas opon bo na róznym asfalcie jest raz ciszej raz głośniej. Jak ma byc nie slychac opon jak u nas nadkola sa z samego plastiku, nie sa elementem nadwozia...

Szum z uszczelek swoją szosą, a hałas dobiegający z zewnątrz auta podczas jazdy (w tym bardzo głośne obijanie kamyków o podwozie) – szosą swoją. To pewnie wina tych nadkoli wykonanych z materiału plastyko podobnego. Mazdowskie uszczelki drzwi przepuszczają bardziej aniżeli w innych autach segmentu C – różne odgłosy dochodzące z zewnątrz auta, nawet podczas jego postoju. Dla mnie da się z tym żyć i nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe, ale nie jest z tą kwestią dobrze. <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 21 sty 2015, 23:25

O ile nie jeździ się poza miastem powyzej 100-120 to jest ok ale w przeciwnym wypadku – tragedia. Jeszcze to obijanie kamyków o podwozie, ten dzwiek jest tak głośny i dobitny, że mamy wrażenie jakby wielkie kamienie uderzały nam w auto. Nawet w 15 letniej Corsie nie mam takich efektów akustycznych jak w M3..

Jak słabo wyciszona jest Mazda można uslyszeć w prostym teście, rozpedzic sie do 120/h przejechac chwile aby uszy przezwyczaiły sie do halasu i nastepnie zatrzymac sie do zera – błoga cisza po natarczywym halasie. Po 4 latach jazdy Accordem nie mogę sie przezwyczaic do tego huku..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez JurekMaslo » 22 sty 2015, 19:56

ellipsis napisał(a):Jak słabo wyciszona jest Mazda można uslyszeć w prostym teście, rozpedzic sie do 120/h przejechac chwile aby uszy przezwyczaiły sie do halasu i nastepnie zatrzymac sie do zera – błoga cisza po natarczywym halasie.

Ja na jakość wyciszenia robię trochę inny ale też bardzo prosty test. Rozpędzam auto do 150 km/h (najlepiej to wychodzi na autostradzie), jadę chwilę z tą prędkością aby zmierzyć hałas a następnie wrzucam na luz i ponownie szybko mierzę poziom hałasu. Proszę mi wierzyć, że w M3 praktycznie nie ma różnicy w poziomie hałasu podczas jazdy tymi dwoma sposobami. Silnik Mazdy jest cichy i to nie on ani pracująca skrzynia biegów powoduje hałas lecz kiepskie wygłuszenie tego auta.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez czarmi » 22 sty 2015, 20:01

:]
JurekMaslo napisał(a): Silnik Mazdy jest cichy i to nie on ani pracująca skrzynia biegów powoduje hałas lecz kiepskie wygłuszenie tego auta.

Wydaje mi się, że właśnie tego ten wątek dotyczy <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 22 sty 2015, 21:47

JA nie mówie o silniku, on nie przyjemnie wyje powyzej 4500 to w trasie trzeba juz grzać konkretnie aby takie obroty miec. Caly czas mówimy o szumie wiatru i w mojej opini głównie opon..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez apx » 23 sty 2015, 10:40

wg moich odczuc do 130 km/h jest ok pozniej jest slabo ... na zimowych oponach to juz w ogole.. nie mam porownan do innych samochodow klasy kompaktowych ale w sumie na dluzsza jazde jest to meczace
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez JurekMaslo » 23 sty 2015, 11:24

ellipsis napisał(a):J Caly czas mówimy o szumie wiatru i w mojej opini głównie opon..

Zgadza się. Tylko ten szum czy hałas przedostaje się do wnętrza i to jest problem. Ja po podstawowym wygłuszeniu też czuję niedosyt, choć niewątpliwie jest ciszej. Jestem niemal pewny, że po dobraniu odpowiednich uszczelek okien będzie już prawie dobrze. Wkurza mnie tylko to, że człowiek wydaje tyle kasy za auto a póżniej musi jeszcze dopłacać za ewidentne niedoróbki fabryczne.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez ellipsis » 23 sty 2015, 11:47

Ja czytałem, że paradoksalnie opona zimowa jest cichsza w stosunku do letniej z powodu miekkiej mieszanki. Na stronach producentów opon podawane sa dB i zimówki maja ich mniej niż letnie.

Btw. może weźmiemy przyklad z użytkowników M6 i tez wystąpimy do MMP o wymiane uszczelek? W 6GJ poprawa podobno jest znaczna.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez JurekMaslo » 23 sty 2015, 11:52

apx napisał(a):wg moich odczuc do 130 km/h jest ok pozniej jest slabo ... na zimowych oponach to juz w ogole.. nie mam porownan do innych samochodow klasy kompaktowych ale w sumie na dluzsza jazde jest to meczace

Właśnie. Najgorzej mają ci w którzy w przeszłości jeżdzili innymi kompaktami i mają porównanie co do poziomu hałasu. Przed Mazdą miałem Golfa 6 (tsi 122 KM). To inna bajka. Czy jechałeś 100 czy 140 w aucie było cicho.

Dopisano 23 sty 2015, 10:57:

ellipsis napisał(a):Ja czytałem, że paradoksalnie opona zimowa jest cichsza w stosunku do letniej z powodu miekkiej mieszanki. Na stronach producentów opon podawane sa dB i zimówki maja ich mniej niż letnie.

Ja mam zimowe Goodyeary i faktycznie są cichsze od letnich.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez ellipsis » 23 sty 2015, 12:04

No własnie dlatego obawiam sie, że po zmianie na letnie Sport Maxy bedzie jeszcze głośniej.. Ja to mam przeczucie, przed samym odbiorem auta mialem dylemat czy M3 to dobry wybór. Poczytałem, że to jest nie bardzo, że tamto mogłoby byc lepsze i nabrałem watpliwosci..

Cale szczescie, że nie jedze duzo w trasie tylko po miescie ale co to ma za znaczenie, skoro sie wydaje ciężkie pieniadze na auto to wymaga sie jakości na poziomie danej klasy a tu niestety M3 odstaje od konkurencji sporo. Imo wiecej niz 110/h na dłuzszym odcinku jechac sie nie da, halas jest meczacy..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez JurekMaslo » 23 sty 2015, 12:08

ellipsis napisał(a):Btw. może weźmiemy przyklad z użytkowników M6 i tez wystąpimy do MMP o wymiane uszczelek? W 6GJ poprawa podobno jest znaczna.


Byłem z tym w Mażdzie w Z. G i odpowiedzieli mi dyplomatycznie, że problem jest znany w centrali i jeżeli będzie akcja wymiany to będą wymieniać natomiast oni sami na dzień dzisiejszy innych uszczelek nie mają. Dodali też, że prawdopodobnie jakieś zmiany w wyciszeniu będą przy okazji liftingu M3 w 2016 r., podobne do tych tegorocznych w M6.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez ellipsis » 23 sty 2015, 21:59

Ale co nas obchodzi lifting, przeciez nie wymienia nam auta na nowe. W 6kach wymienili uszczelki to moze i w 3ce jest to mozliwe.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez JurekMaslo » 24 sty 2015, 11:25

ellipsis napisał(a):Ale co nas obchodzi lifting, przeciez nie wymienia nam auta na nowe

Czyli musimy sobie radzić sami – mnie już do zrobienia zostały te nieszczęsne uszczelki. Tak się zastanawiam czy nie zamówić te nowe od M6 i je w jakiś sposób adoptować do mojej M3 <co?>
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez Minor » 25 sty 2015, 12:15

JurekMaslo napisał(a):Konkretnie wygłuszyłem nadkola, grodzie, podłogę i przednie drzwi. Pozostał mi do wygłuszenia bagażnik ale to zrobię sam bo to proste

Czy mógłbyś coś więcej napisać, jak to zrobiono?. Rozumiem, ze całe wnętrze było zdemontowane (tunel, fotele, wykładzina, itd). Jak się to wszystko zachowuje po ponownym montażu? Jakiej grubości materiały zostały zastosowane?
Ostatnio jechałem w trasie i doszedłem do wniosku, ze gdyby udało sie zrobić/wymienić chociażby tylko uszczelki szybowe w drzwiach, to byłby to już znaczący krok w stronę mniejszego hałasu w aucie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez Ścibi85 » 25 sty 2015, 12:24

Testując 3 BM 2.0 165 KM moje subiektywne odczucie było takie, że hałas jest bardzo podobny jak nie odrobinkę większy niż w 3 BL 2.0 151 KM... ale to moje odczucia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto