Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
listopad 2010, a sam aku zapewne siakiś aftermarketowy czy coś, jedź do tego sklepu przy Biawarze lub na Wysockiego, nie pamiętam nazwy, ale najpierw sprawdź co chcesz konkretnie na allegro, inne ceny niż na półce w sklepie, ja kupiłem w październiku aku, na sklepie 305zł, allegro 225zł i dał od ręki.
-
makmarc
Dzięki Marcin. Chyba też się zdecyduję na tą VARTĘ Blue Dynamic. U mnie będzie model e23.
Pytanie laika brzmi: W sprzedaży jest dostępny model z biegunem "lewy+" lub "prawy+" Jak mam zorientować punkt odniesienia? To jest względem nalepki znamionowej? W BK jest minus bliżej podszybia, czyli tak jakby plus był po prawej stronie? Dobrze to rozkminiłem koledzy?
EDIT:
już znalazłem odpowiedź na piątej stronie wątku:
Czyli jesteśmy w domku – no i cenowo też jest ok!
Pytanie laika brzmi: W sprzedaży jest dostępny model z biegunem "lewy+" lub "prawy+" Jak mam zorientować punkt odniesienia? To jest względem nalepki znamionowej? W BK jest minus bliżej podszybia, czyli tak jakby plus był po prawej stronie? Dobrze to rozkminiłem koledzy?
EDIT:
już znalazłem odpowiedź na piątej stronie wątku:
Do M3 1.6 Diesel (109 KM) idealnie pasuje Akumulator 70Ah 630A Varta Blue E23 (prawy plus).
Czyli jesteśmy w domku – no i cenowo też jest ok!
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witam,
chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem ze zmianą akumulatora.
Większość konfiguratorów oraz jedno ASO do którego dzwoniłem poleca 70A 570Ah . Jedno ASO zaoferowało mi zamiennik Yuasa 60A.
Ostatecznie zakupiłem Yuasa 70A 570Ah YBX3068. Wymiary dokładnie takie same jak oryginał.
Pozdrawiam
chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem ze zmianą akumulatora.
Większość konfiguratorów oraz jedno ASO do którego dzwoniłem poleca 70A 570Ah . Jedno ASO zaoferowało mi zamiennik Yuasa 60A.
Ostatecznie zakupiłem Yuasa 70A 570Ah YBX3068. Wymiary dokładnie takie same jak oryginał.
Pozdrawiam
-
lukaszjakubowski
Orientuje się ktoś może, jakie parametry powinien mieć akumulator do M3 z USA – silnik benzyna 2,3L ?
Dodam, ze obecnie siedzi Panasonic o symbolach T-6 KJ01 18520A i nie ma żadnych innych symboli, oprócz daty produkcji – 12.2006 – wyglada na to, że ten aku jest w moim samochodzie od nowości
.
Ale coś ostatnio przy minusowej temeraturze pojawiły się problemy przy odpalaniu, więc pora na zmianę.
Dodam, ze obecnie siedzi Panasonic o symbolach T-6 KJ01 18520A i nie ma żadnych innych symboli, oprócz daty produkcji – 12.2006 – wyglada na to, że ten aku jest w moim samochodzie od nowości
Ale coś ostatnio przy minusowej temeraturze pojawiły się problemy przy odpalaniu, więc pora na zmianę.
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
w zeszłym roku też wymieniałem jeszcze oryginalny.. z katalogu wyszło ze 60Ah i taki włożyłem. Dokładnie taki: Centra Futura +P CA602 60Ah
oldwin napisał(a):w zeszłym roku też wymieniałem jeszcze oryginalny.. z katalogu wyszło ze 60Ah i taki włożyłem. Dokładnie taki: Centra Futura +P CA602 60Ah
Dzięki za podpowiedź, a pasował idealnie do komory bez zadnych przeróbek?
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Arturr0 napisał(a):Dzięki za podpowiedź, a pasował idealnie do komory bez zadnych przeróbek?
jest za niski , do Mazdy wysokość to 225
BOSCH SILVER S4 024 – 60Ah 540A P+
Wymiary [DxSxW] 232x173x225
CA602 Centra Futura 60Ah 600A P+
Wymiary [DxSxW] 242x175x175
marcin255 napisał(a):do Mazdy wysokość to 225
z tych o wysokości 225 jest jeszcze:
TOPLA Top Japan 60ah 450a P+,
wymiary 230x172x200/220 (LxWxH).
Co do testerów akumulatorów to już to pisałem gdzieś i powtórzę: testery elektroniczne bardzo łatwo ulegają rozkalibrowaniu. Pozwolę się zacytować sprzed kilku stron
Aku przetrwał kolejną zimę i z tego co wiem to nadal jest oryginał u kolejnego właściciela (8lat od rejestracji i prawie 9 od produkcji!!) a niektóre testery zalecały wymianę. Mniej wiecej mozna to porownac do kalibrowania alkomatów
widmo82 napisał(a):Mam kumpla z czasów studenckich i teraz pracuje w serwisie Bosch. Pojechałem rok temu na pomiar przed zimą i przy pierwszym teście wyszło: wymiana! Zaśmiał się i poszedł po inny tester: dobry:) Oba dopiero co wróciły z kalibracji i oba po moim teście tam miały wrócić jeszcze raz. Pojechałem do bardzo znanego sklepu w Radomiu gdzie ich miernik wykazał bardzo słabe parametry i zalecano zakup nowego. Po kilku dniach wróciły testery do Boscha, kolejny test: dobry. Zima momentami pokazała swoje i nie pamiętam problemów. Miejmy nadzieję że wzmocnienie przez ładowanie w ten weekend również zapewni bezproblemowa jazdę.
Aku przetrwał kolejną zimę i z tego co wiem to nadal jest oryginał u kolejnego właściciela (8lat od rejestracji i prawie 9 od produkcji!!) a niektóre testery zalecały wymianę. Mniej wiecej mozna to porownac do kalibrowania alkomatów
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nie, podładować prostownikiem zgodnie z instrukcją na 15stronie i po kilku dniach podjechac na pomiar w inne miejsce 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Nie, podładować prostownikiem zgodnie z instrukcją na 15stronie i po kilku dniach podjechac na pomiar w inne miejsce
Nie mam prostownika i nie mam od kogo pożyczyć. Nie opłaca mi się go kupować tylko na jedno ładowanie. Już wolę chyba włożyć nowy akumulator.
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Soku napisał(a):widmo82 napisał(a):Nie, podładować prostownikiem zgodnie z instrukcją na 15stronie i po kilku dniach podjechac na pomiar w inne miejsce
Nie mam prostownika i nie mam od kogo pożyczyć. Nie opłaca mi się go kupować tylko na jedno ładowanie. Już wolę chyba włożyć nowy akumulator.
Najprostrzy prostownik kupisz już za 30-40 zł, bardziej wiarygodne konstrukcje w okolicy 100-150zł. Cenę akumulatora znajdziesz sobie sam, moim zdaniem prostownik powinien być w domu, bo dzięki niemu można dbać regularnie o akumulator – szczególnie jak auto nie jeździ w trasy, gdzie aku ma szansę się podładować.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Czy to są te same akumulatory?
http://www.amazon.co.uk/Varta-D47-Car-Battery-560/dp/B00AQGV9IK/ref=sr_1_fkmr0_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1422355960&sr=1-1-fkmr0&keywords=varta+blue+dynamic+d47
http://www.tayna.co.uk/Type-005L-Varta- ... P3210.html
http://www.amazon.co.uk/Varta-D47-Car-Battery-560/dp/B00AQGV9IK/ref=sr_1_fkmr0_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1422355960&sr=1-1-fkmr0&keywords=varta+blue+dynamic+d47
http://www.tayna.co.uk/Type-005L-Varta- ... P3210.html
Ostatnio edytowano 27 sty 2015, 13:25 przez Soku, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
prawy + i wysokość 225 powinno być dobrze , choć 60 Ah do 1.6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości