Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Witam mam problem z moją madzia nie wiem co jest. Gasnie mi nagle po przejechaniu gdzieś około 20 km po sprawdzeniu brak iskry z rozrusznika, nie zapali odrazu, dopiero po jakimś dłuższym czasie. Chwile przed tym czuć jak traci moc i zaczyna szarpać. Jestem zalamany prosze o pomoc. Aparat zaplanowany wymieniony na inny używany, swiece dobre, kable. Auto z intalacja gazowa.
Myślę że może to być czujnik temperatury, ten co podaje wartość do komputera, ale nie mogę go znaleść. Znalazłem tylko jeden, ale gdy odlaczam wtyczkę to wiatrak się włącza tylko.
Myślę że może to być czujnik temperatury, ten co podaje wartość do komputera, ale nie mogę go znaleść. Znalazłem tylko jeden, ale gdy odlaczam wtyczkę to wiatrak się włącza tylko.
-
kebra
Witam, moje autko to Mazda 323F 1.5 16V 97r LPG , od pewnego czasu coś się stało że Mazda nie pali na wszystkie gary ale to nie zawsze. Świece nowe denso , przewody NGK pół roku. Problem zaczął się w pierwszy silny grudniowy mróz. Wymieniłem świece sprawdziłem przewody podmieniłem kopułkę od innego aparatu no i nic nie dało. Na gazie i na benzynie to samo , dodam że mazda na gazie jest dużo słabsza i często jak jeszcze się nie rozgrzeje to na jałowym biegu jak stanę np. na skrzyżowaniu to obroty wariują trochę od 300 do 1200 ok. Już miałem jechać do gościa po cały aparat ale jeszcze obejrzalem te wiązkę kabelków co wpinamy do aparatu mój jest M3 ma 7 kabelków i jak pracował silnik rękę tam włożyłem ruszając tymi kabelkami i silnik zmienił prace zaczął trząśc się , jak tak chodził to po kolei odpinałem przewody od świec i gdy odpiąłem od trzeciego cylindra licząc od strony rozrządu silnik nie zmienił pracy dalej nierówno i trząs się. Czyli coś musi być uszkodzone w tej wiązce kabli albo jakieś przebicie ale po ciemku mi tam nic nie błyskało. Coś musi być tam nie tak że trzeciej świecy nie daje pradu. Jak narazie jeżdże normalnie jak zacznie chodzić na trzy gary to trochę tam poruszamy tymi kabelkami i jest ok jade dalej, zauważylem też ze Mazda czasem jest mocniejsza i cichsza i czasem słabsza i głośniejsza.
Zakładałem stare które miałem jak kupilem auto one były dobre ale profilaktycznie je wymienilem i to samo było . Przyczyna musi być gdzieś w tych kabelkach co idą do aparatu jak nimi ruszam to trzeci cylinder nie dostaje iskry . Czy może coś być z aparatem jeśli te wiązkę kabelków przybliże do aparatu? Może gdzieś jakieś prądy uciekają czy coś w tym stylu. Pomyślałem że może któryś z tych kabelków jest uszkodzony czy utleniony.
Świece nówki Denso zaraz jak problem się pojawił kupilem, jeszcze w tygodniu podjade do znajomego co ma pełno mazd na części podmienie aparat chociaż nie wydaje mi się żeby jego wina była.
Sprawdź kompresje może na którymś garku masz już przedmuchy i wtedy na mrozie jako że materiał kurczy się bardziej niż w temperaturach w okolicy 0 i więcej więc może być tez przez to problem przy solidniejszych mrozach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Możliwe, będę sprawdzał w tygodniu . Dodam że w kwietniu tego roku robilem remont silnika pierścionki były wymieniane podobno oryginalne 340zł tak mechanik mówił , silnik nie ma znacznych ubytków oleju coś tam ubywa bo mi na wałkach rozrządu leci będę to jutro robił a tak wiadomo na 1000km w gazie te 100ml ubędzie , jutro też olej będe zmieniał na Motul półsyntetyk. Co do mocy auta zadowolony nie jestem ciśnienie mierzone w październiku było po 12.5 na każdym. Oczywiście sprawdze jeszcze jutro luz zaworowy przy okazji wymiany uszczelniaczy wałków.
kebra napisał(a):Witam mam problem z moją madzia nie wiem co jest. Gasnie mi nagle po przejechaniu gdzieś około 20 km po sprawdzeniu brak iskry z rozrusznika, nie zapali odrazu, dopiero po jakimś dłuższym czasie. Chwile przed tym czuć jak traci moc i zaczyna szarpać. .... .
Polecam lekturę tego tematu.
Moim zdaniem jest problem z aparatem zapłonowym bo przecież iskry nie masz.
Gonta19 – trochę to dziwne, że po wymianie kopułki, przewodów i świec nadal na 3 cylindrze źle pali.
Jak wygląda wykręcona świeca z tego 3 cylindra? Czy jest chociaż mokra?
Pytam bo podobne objawy też może dać niedziałający wtryskiwacz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Gonta19 napisał(a):Możliwe, będę sprawdzał w tygodniu . Dodam że w kwietniu tego roku robilem remont silnika pierścionki były wymieniane podobno oryginalne 340zł tak mechanik mówił , silnik nie ma znacznych ubytków oleju coś tam ubywa bo mi na wałkach rozrządu leci będę to jutro robił a tak wiadomo na 1000km w gazie te 100ml ubędzie , jutro też olej będe zmieniał na Motul półsyntetyk. Co do mocy auta zadowolony nie jestem ciśnienie mierzone w październiku było po 12.5 na każdym. Oczywiście sprawdze jeszcze jutro luz zaworowy przy okazji wymiany uszczelniaczy wałków.
To Cie niezle naciagnal na czesciach... To znaczy 1l na 10000km po remoncie to cos nie tak, silnik jakby mial takie wycieki to caly bylby zgnojony z oleju...
Cudow nima jak po remoncie, moj ma ponad 200kkm(wymieniony), a na kazdym po 14 lapie.
Hmmm Marek tu dobrze prawi , moze byc cos na rzeczy. Sprawdz bledy na kompie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Mam pytanie odnośnie szarpania. Bardzo często zdarza mi się lekkie poszarpywanie po puszczeniu gazu na biegu 1 i 2, kiedy obroty znacząco spadają. Na wyższych raczej się to nie dzieje. na początku myślałem, że to normalne, ale nie spotkałem się z takim objawem w żadnym innym samochodzie.
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Panowie potrzebują szybkiej pomocy. Przekręciłem śrubkę przy silniczku krokowym i wyrobiła się w środku. Zbyt mocno ją przekręciłem ? jest jakiś ratunek dla krokowca ? Teraz mam problem z ssaniem.
Dopisano 1 kwi 2015, 12:20:
A wie ktoś czy muszę mieć silniczek krokowy do przepustnicy Z9 czy mogę mieć od innej ?
Dopisano 1 kwi 2015, 12:20:
A wie ktoś czy muszę mieć silniczek krokowy do przepustnicy Z9 czy mogę mieć od innej ?
Witam wszystkich proszę o pomoc . od jakiegoś czasu mojej mazdzie323f( ba1.5 96) dokuczał brak mocy dlawienie się przy 3 piegu i wyżej kiedy od puszczalem gaz i ponownie dawałem bać zredukowalem do 2 auto zachowywało się normalnie aż do czasu kiedy zgasł i nie odpalił myślałem że brak benzyny jednak po zalaniu już nie chciał odpalić mimo iż wyglądało jak by wskoczył na obroty i znowu padł dodawanie gazu nie pomogło a w kabinie śmierdzi benzyna Ktoś wie może co jest przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
- Od: 17 sty 2015, 21:25
- Posty: 20
- Skąd: gdansk
- Auto: Mazda 323F (BA) 1,5 16V 65 kw benzyna 1996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości