Po wielu poszukiwaniach oglądaniach różnych szrotów (bo niestety niektórych Mx-6 nie da się inaczej opisać) Chciałbym przedstawić mój ostatni nabytek,moją trzecią Mazdę MX-6! autko zapewne znane, po wielu modyfikacjach Pawelca (i tu ukłon w jego stronę bo podziwiam co zrobił z Tą Madzią ) choć nie jest niestety tak słodko kolorowo jak by mogło się wydawać ponieważ auto wymaga wielu drobnych napraw i modyfikacji, jednak wszystko po kolei opiszę poniżej.
Silnik :
-Znana jednostka KL-DE (kolektor dolotowy łącznie z przepustnicą od KLZE)
-wyremontowany przy przebiegu około 230 tyś
-zrobiony dolot zimnego powietrza
-wymieniony układu zapłonowego (nowa cewka ,kable ,świece )
-wymieniona chłodnica wody na nową
-wymieniony górny wąż chłodnicy na nowy oryginalny
-Olej 5W40 Motul
-silnik suchy bez najmniejszych wycieków ,nie bierze oleju , Po odkręceniu korka oleju nie przygasa ! .
-Instalacja LPG :
-elektronika LPGTECH
-wtryski Hana
-reduktor KME Gold
-wszystko zasilone przewodem faro 8mm
Instalacja nie ma przejechane więcej jak 20tyś km ,tak ze spokojnie posłuży jeszcze długi czas
Wydech :
-kolektor przód oryginalny
-katalizator sportowy (metalowy)o zwiększonym przepływie
-środkowy wymieniony na nowy jakiś czas temu tak że spokój na lata
-wydech tył remus (na prawdę piękny dźwięk przy wyższych obrotach)
Skrzynia
wymieniony olej ,żaden bieg nie haczy ,nie zgrzyta ,itp.
Zawieszenie
-w większości jeszcze oryginalne ,oczywiście powymieniane elementy wymagające wymiany takie jak łączniki ,gumy stabilizatora ,amortyzatory ,itp -sprawność zawieszenia na badaniu technicznym to ok 80% czyli bdb
Hamulce
-przód i tył od mazdy 6 ,stan bdb ,nie biją ,hamują sporo lepiej od oryginałów
-oczywiście płyn ,linki ,reperaturki zacisków ,wszystko wymienione na nowe
Koła
-felgi 16 cali
-opony barum 205/50/16 w stanie bdb
Karoseria
-odnawiana 3 lata temu ,całość malowana włącznie z wnękami drzwi ,klapy bagażnika ,na niespotykany kolor z palety hondy r124c ,robi na prawdę spore wrażenie na żywo (zdjęcia nie oddają tego efektu )
-zero rdzy na rantach drzwi ,klapy ,maski ,przednich błotnikach ,według mnie ciężko jest znaleźć drugi taki egzemplarz w takim stanie blacharskim
-lampy przód od wersji j-spec ,nie montowane żadne xenony tylko dobre żarówki ,oświetlają drogę bdb (oczywiście przerobione przesłony na nasz ruch ) ,dodatkowo automat do świateł dziennych realizujący w ten sposób ,że zapala światła drogowe na ok.30% jak pojawia się ładowanie (wiele fabrycznych aut ma tak realizowane)
-halogeny j-spec
-pakiet Lsi czyli dokładka przedniego zderzaka + nakładki progowe tylne
-trzecie światło stop w spojlerze
-nakładki progowe chromowane j-spec
Podwozie:
konserwowane całościowo ,ostatni raz w zeszłym roku ,dodatkowo co roku konserwowane profile ,zero dziur ,stan na wiek bdb ,progi nie naprawiane w stanie bdb bez rdzy
Wnętrze
-fotele skórzane od mx-6 ,przód ,kanapa tył (należałoby je odświeżyć albo oddać do regeneracji jeżeli ktoś ma pedantyczne podejście )
-chromowane klamki od mazdy 626 GF
-kierownica była obszywana ale jakoś skóry nie była najlepszą stąd te widoczne wytarcia po dwuletnim użytkowaniu
-audio ,jednostka centralna jvc ,przód tweeter-y w zaślepkach lusterek + głośniki w drzwiach (drzwi oczywiście wytłumione) tył głośniki dwudrożne w półce
-klimatronic ,przełożony z wersji j-spec (z tego co się orientuję nigdy nie występował fabrycznie w wersji europejskiej mx-6)
-komputer pokładowy pokazujący wiele danych:
[i][i]– Chwilowe zużycie paliwa
– Czas jazdy
– Napięcie akumulatora
– Ilość paliwa zużytego w trasie
– Długość przejechanej drogi w trasie
– Temperatura zewnętrzna z funkcją dodatkową info o możliwości wystąpienia gołoledzi
– Temperatura wewnętrzna
– Średnia prędkość w trasie
– Średnie zużycie paliwa w trasie
– Maksymalna prędkość zarejestrowana w trasie
– Ilość paliwa w zbiorniku
– Ustawianie i sygnalizowanie poziomu rezerwy
– Dystans możliwy do przejechania na obecnej w baku ilości paliwa
– Całkowita przejechana droga od momentu skasowania przez użytkownika
– Całkowita ilość zużytego paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
– Średnie zużycie paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
– Aktualna chwilowa prędkość
– Aktualna prędkość obrotowa silnika(na podstawie impulsów z wtrysków, co da w momencie hamowania silnikiem wartość 0)
– Komunikat o nie zapalonych światłach mijania(możliwość dowolnej konfiguracji terminu załączania)
– Przeglądanie pamięci tras (max 252 pozycje) i wyświetlenie aktualnej daty i czasu
– pomiar czasów przyspieszeń dla 2 wybranych(np.0-100km/h i 0-200/km/h) progów prędkości z zapamiętywaniem minimalnych wartości tych czasów
– Konfigurowanie ekranów przez użytkownika
– Możliwość załączania i wyłączania z pozycji menu np. klimy(ale samemu trzeba sobie dołożyć przekaźnik który będzie załączał)
– Przypominanie o terminie wykonania przeglądu
– Wiele opcji konfiguracyjnych[/i][/i]
-oczywiście autoalarm
-wymienione większość żarówek we wnętrzu na diody
-aluramki zegarów
-dodatkowe zegary ciśnienia i temperatury oleju
-i wiele mniejszych zmian których w tej chwili nie pamiętam
Klimatyzacja
-wymieniona chłodnica ,osuszacz ,wszelkie uszczelnienia na nowe ,działa i chłodzi bezproblemowo
Co dozrobienia:
-jest pęcherz na lewym błotniku jest to około 5 -6cm od rantu ,wielkość ok 1cm, ,na szyberdachu też jest z 5 pęcherzyków,
-Zderzaki niestety lakier dorabiany (nie idealnie ) i jest to dość widoczna różnica – do poprawy
-poduszka pod skrzynią (od strony grodzi ) znany tematy chyba wszystkim
-obszycie boczków drzwi skórą (ponieważ są to oryginalne welurowe)
-obszycie kierownicy
-obszycie mieszka zmiany biegów (Zrobione!)
-naprawa pękniętej poprzeczki ze wskaźnikami (temp. oleju i ciśnienie oleju ) (Zrobione!)
-odświeżenie skóry
-dojście do ładu z car-audio (wyciągnięty woofer wzmacniacz itp ) (Zrobione!)
Marzenie ?
-Montaż systemu 4WS ( który posiadam )
Zdjęcia :


