Nissan 200SX S13 SR20DET '89 2.0T BLACK SHEEP

Postprzez Crenshaw » 12 sty 2015, 09:02

deejay27 napisał(a):Na szczęście doczytałem dalej.


hehe, no właśnie tak miało być :P

co do kół to z tyłu wcale nie jest tak źle, zapakowałem już 15mm dystansu, na czasie porobię jakieś lepsze fotki, wczoraj było już ciemno i nic się nie dało wymyślić.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 12 sty 2015, 12:08

co do kół to z tyłu wcale nie jest tak źle

Ale lepiej niech zostaną na Xedosie , bo tam wyglądają lepiej , są delikatne jak linia Xedosa , a Nissan potrzebuje felg z jajami:) Co prawda rozmawialiśmy już na ten temat i wiem że w Nysce wylądują inne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez MariuS » 12 sty 2015, 13:05

Powodzenia w odbudowie motoru. Kto się tego podjął? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Crenshaw » 12 sty 2015, 13:43

dzięki :) podjął się kolega z Barlinka, nie ma warsztatu, robi tylko sam dla siebie <spoko>

oczywiście będę grzebał razem z nim :D

Dopisano Pn, 12 sty 2015, 20:16:

Zaczyna się ...
DSC00555.JPG
Załączniki
DSC00556.JPG
DSC00557.JPG
DSC00558.JPG
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez misiak89-89 » 13 sty 2015, 10:30

Ta panewa tak się wygiela w silniku czy jak Ci upadła z 5 piętra? Masakra jakas :|
Jakiej firmy wpadną nowe części?

Powodzenie w remoncie ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Crenshaw » 13 sty 2015, 11:16

heh, ona się zgrzała z korbowodem, musieliśmy ją wyrywać, żeby się odczepiła w ogóle. Panewki miałem zakładać ACL, ale widzę, że nie warto, bo wystarczy zapewnić dobre smarowanie i problem panewek odpada. Więc pójdą panewki NDC i prawdopodobnie nowa pompa oliwy, do tego trzeba wymienić jeden korbowód i przeszlifować wał.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez risto77 » 13 sty 2015, 11:37

Widok mrożący krew w żyłach i paliwo w przewodach <glupek2>
Trzymam kciuki <spoko>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Piotr_ » 13 sty 2015, 12:56

Chips o smaku panewki :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Crenshaw » 13 sty 2015, 12:59

XED napisał(a):Chips o smaku panewki :P

a jakie chrupiące :P

silnik przygotowany do wyjęcia :)
DSC_0359.JPG
DSC_0360.JPG
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bo_Lo » 13 sty 2015, 17:09

Tylko nie zapomnij o modyfikacji systemu powrotu oliwy do miski,żebyś znowu nie miał kuku. :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Crenshaw » 13 sty 2015, 23:20

tym razem nie powinno być problemu, rozebranie silnika ujawniło, że poprzedni właściciel już miał zajechane panewki i chciał pogonić auto za wszelką cenę nie przyznając się do tego. Z tego wszystkiego wyjdzie jednak kompletny remont silnika. Dobre w tym jest to, że po wszystkim już nie powinien zawodzić.

Pompa oleju jest w nim nowa, wygląda jakby wczoraj była włożona, panewki jednak dostanie ACL RACE i ten wał idzie do śmieci, zamówiłem już drugi, nominał, który pójdzie do szlifu. Do tego wymienię jeden korbowód i wszystkie uszczelki, turbo jest po regeneracji więc powinno hulać. do tego malowanie niektórych elementów i doprowadzenie do ładu komory silnika.

Oby do wiosny :)
DSC_0362.JPG
DSC_0363.JPG
DSC_0367.JPG
DSC_0368.JPG
DSC_0370.JPG
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bo_Lo » 14 sty 2015, 00:09

Crenshaw napisał(a):tym razem nie powinno być problemu, rozebranie silnika ujawniło, że poprzedni właściciel już miał zajechane panewki i chciał pogonić auto za wszelką cenę nie przyznając się do tego

A to uj posrany.Rzecz w tym że słyszałem że w tych motorach jest problem z za dużym ciśnieniem oleju i nie zdąża on odpowiednio szybkospływać do miski i stąd problemy z panewami w tych silnikach.Ponoć wujek google posiada know how jak ten problem roziązać <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez deejay27 » 14 sty 2015, 00:26

Już jest na forum ksywka "panewka" , sprzątneli Ci ją sprzed nosa:)
A tak na poważnie to ładny klops z tymi panewkami, w każdym razie silnik w środku widać całkiem czysty,się porobi będzie latać. Mówisz że musisz wymienić jeden korbowód , a czy przypadkiem te korbowody nie są kute?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Crenshaw » 14 sty 2015, 09:11

tak, bolo, słyszałem o tym, może i faktycznie to zrobię, ale słyszałem też od wielu userów CA, że wystarczy zdrowa pompa oleju i nowe panewki i problem z nimi znika.

Nie Deejay, korby są zwykłe, tylko tłoki są kute, i wyprzedzę pytanie: nie wiem po, co skoro korby są zwykłe...
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bo_Lo » 14 sty 2015, 09:25

Mhm,wydaje mi się ze nowa pompa oleju zalatwilaby problem gdyby wynikal on ze zbyt niskiego ciśnienia,a jest odwrotnie -ciśnienie jest za duże i doł jest niedosmarowany.
Ja bym nie ryzykował przy takim wysileniu i przeznaczeniu auta.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Crenshaw » 14 sty 2015, 22:30

Silnik już wyczyszczony i gotowy do składania, teraz czekam na wał i głowicę, aż wróci z obróbki :)
DSC_0218.JPG
DSC_0375.JPG
DSC_0376.JPG
DSC_0377.JPG
DSC_0378.JPG
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez onyx » 15 sty 2015, 13:24

Bo_Lo napisał(a):Mhm,wydaje mi się ze nowa pompa oleju zalatwilaby problem gdyby wynikal on ze zbyt niskiego ciśnienia,a jest odwrotnie -ciśnienie jest za duże i doł jest niedosmarowany.
Ja bym nie ryzykował przy takim wysileniu i przeznaczeniu auta.


Trochę mylisz ogólnie pojęcia. Wiesz, że coś tam dzwoni ale chyba nie do końca wiesz gdzie ;)
Problemem nie jest wysokie ciśnienie a raczej ilość oliwy, która idzie do głowicy i stamtąd mało efektywnie spływa. Pompa nie może dawać ciśnienia niższego – wyższe może być zawsze (nadmiar zostanie skorygowany przez zawór w pompie).
To o czym chyba chciałeś napisać, tyczy się ca18 jak i rb25. Tomei dawno temu rozwiązało ten problem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pompę oleju i tak bym wymienił, aby mieć spokojny sen – w ostateczności rewizja i wymiana zaworu przelewowego.

W ca jest oprócz systemu smarowania kilka rzeczy do poprawy:
– mała pojemność miski oleju
– system przewietrzania komory korbowej (odmy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Crenshaw » 15 sty 2015, 13:41

miska olejowa będzie przespawana na większą, dodatkowo będzie smok od SR'a. Może masz gdzieś schemat jak ma wyglądać powiększona miska w środku, żeby olej się za bardzo nie przelewał?
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez onyx » 15 sty 2015, 13:51

Nie mam. Ale tematów o takich zabiegach jest od zaje6ania – wystarczy poszukać

Choćby tutaj:
http://www.spoolimports.com/high-volume-sumps/nissan-ca18-high-volume-sump
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Crenshaw » 15 sty 2015, 13:53

szukam od rana z małymi przerwami :P dzięki za podpowiedzi odnośnie smarowania <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy