Brak obrotów powyżej 2100 i inne..

Postprzez mario1p » 8 maja 2006, 20:44

Witam!
W poszukiwaniu rozwiazania przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem rozwiązania.
Oto moja przypadłość:
rano odpala dobrze po przejechaniu ok 5km jak silnik w miarę się rozgrzeje wolne obroty wynoszą ok 1500!!! Jeżeli zdławie go na półsprzęgle to spadną i utrzymuja się na ok 800,niestety po dodaniu gazu znowu zatrzymują się na 1500!!
Dzieje się tak i na benzynie i na LPG. ale jak włączy się wiatrak chłodnicy to obroty spadają do 650!! a teraz jeszcze lepszy numer !!! – na benzynie przy rozgrzanym silniku silnik osiąga tylko 2200- 2500 obrotów a później jak by mu odcinało paliwo- spadają do prawie 0 i znowu do 2500 i tak z częstotliwością co ok 0,5 sekundy!(pedał gazu cały czas wciśnięty)
Proszę o sugestie!
osobiście obstawiam silnik krokowy przepustnicy ale dlaczego na zimnym motorze jest dobrze?
Instalka LPG to Bingo 4 z krokowcem.Pytałem kilku "mechaników" i każdy mówił co innego! a to lamda albo komputer albo przepływomierz i inne
pozdrawiam i licze na pomoc
mario1p
LPG, centralny zamek
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 21:32
Posty: 21
Skąd: Pabianice
Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG

Postprzez MotoJapan » 8 maja 2006, 22:49

Co do nie spadających obrotów miałem podobny problem w skodzie okazało sie wtedy że przepustnica dokładnie nie odbijała ( wystarczyło ją dokładnie wyczyścić z nagaru i wszystko wróciło do normy)Przejrzyj jeszcze filtr powietrza i spróbuj odpiąć kostkę od przepływomierza jeśli po tym nie będzie różnicy tzn. ze może to być jego wina.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez mario1p » 8 maja 2006, 23:45

ok
zajrzę do przepustnicy czy się domyka-ale dlaczego na chłodnym silniku to sie nie dzieje? i jak wspominałem jiedy go zdławie półsprzęgłem(biegiem) to obroty są o.k.Co do przepływomierza to sprawdzę odepnę kostkę i zobacze chociaż na LPG przpływomierz nie nie ma chyba wpływu na prace motoru.
LPG, centralny zamek
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 21:32
Posty: 21
Skąd: Pabianice
Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG

Postprzez MotoJapan » 9 maja 2006, 22:48

A powiedz czy na gazie ma pełny zakres obrotów czy tez faluje? o ile wiem to na chłodnym silniku działa automatyczne ssanie i ma wieksze obroty. Czasami takie objawy są po umyciu silnika spróbuj jeszcze wyczyścić wszystkie przewody (kostki) od przekaźników sterujących silnikem , może ktoraś kostka w środku zaśniedziała lub zawilgotniała.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez mario1p » 10 maja 2006, 20:28

cześc
Na gazie ma pełen zakres obrotów jedynie wolne wynoszą 1200, ale jak już wsspominałem po zdławwieniu obrotów biegiem na półsprzęgle utrzymują się na poziomie 750-800 ale jak tylko wcisnę pedał gazu i puszcze to znowu wynooszą1200!!!!
Oprócz tego na gazie nie wystęouje objaw braku obrotów powyżej 2500 ten objaw jest tylko na benzynie.
Odpinałem przepływomierz i nic to nie zmieniało,silnika też nie myłem może spróbuję przeczyścić kostki .
A może to coś z aparatem zapłonowym???
Spróbuję też zczytać kody błędów zgodnie ze wskazówkami na forum.
Pozdrawiam i czekam na dalsze wzkazówki i sugestie,dzięki za dotychczasowe
LPG, centralny zamek
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 21:32
Posty: 21
Skąd: Pabianice
Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG

Postprzez tom2407 » 10 maja 2006, 21:11

Witam
Ja mam także pytanko wsprawie obrotów
Jestem wlascicielem Mazdy 323f 1,8 16V z 1995 r z instalacja LPG.
Gdy zapalam auto z rana mam obroty na poziomie okolo 1400-1500, gdy auto zagrzeje sie do okolo 60 stopni spadaja do okolo 1100, gdy silnik jest cieply jest okolo 900-1000.
Czy to normalne objawy ??
Chodzi mi o te poranne 1500 ??
Dzieje sie tak na benzynie i LPG (choc w przypadku LPG trudno mi powiedziec bo przelaczam dopiero na gaz gdy mam okolo 40 stopni)
I taka ciekawostka
Silnik cieply obroty na poziomie 800-900 (biegi w polozeniu luzu) gdy wlacze bieg trzymajac nadal sprzeglo obroty wzrastaja do okolo 1000-1100 czym to moze byc spowodowane.
Dzieje sie to zarowno na gazie jak i na benzynie.
Pozdrawiam

ps. jakie sa odpowiednie obroty dla tego modelu Mazdy na biegu jalowym ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez MotoJapan » 10 maja 2006, 22:47

Jak już wcześniej wspominałem gdy silnik jest zimny to chodzi na automatycznym ssaniu i obroty wynoszą ok 1500 spadają wraz z narastającą temperaturą silnika , ponieważ ssanie jest powoli "odpuszczane" . Gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę czyli ok 80 – 90 stopni to obroty spadają poniżej 1000 ( 700-900 w zależności od ustawienia ) . Co do nieznacznie wzrastających obrotów po wciśnięciu sprzęgła to również jest to normalne więc nie masz czym się martwić – u mnie w jest tak samo.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez MotoJapan » 10 maja 2006, 22:54

mario1p
Myśle , że gdyby to była wina zapłonu to dławiła by się też na gazie. Ja obstawiłbym przepływomierz, niestety koszt drugiego jest duży więc jeśli masz możliwośc to pożycz i podłącz inny a wtedy bedziesz wiedział. Oczywiście dla pewności możesz odkręcić świece i zobaczyć czy mają duży nagar – ewentualnie wyczyścić. Sprawdzałeś tą przepustnice ?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez mario1p » 11 maja 2006, 00:27

Popławszy
przepustnica czysta -oglądałem ,czy to przepływomierz nie jestem pewien bo na zimnym i trochę cieplejszym silniku nie dławi się natomiast dławi się na rozgrzanym! to wygląda jak by coś odcinało paliwo i po pół sekundzie podawało dalej i tak w kółko!Zjawisko to występuje też przy bardzo wolnym wciskaniu gazu(tak po milimetrze),obroty dojdą do 2200 i spadek do prawie 0 i znowu! i do tego te duże wolne obroty i na Pb i na LPG.
LPG, centralny zamek
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 21:32
Posty: 21
Skąd: Pabianice
Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG

Postprzez MotoJapan » 12 maja 2006, 19:14

Kurcze juz sam nie wiem jak ci pomóc, jak zaczyna sie dławić na ciepłym silniku to może być wina świec lub przewodów ( sprawdz czy nie ma gdzies przebicia – najlepiej w nocy odpal silnik podnies maske , popsikaj przewody wodą i obserwuj czy nie ma przebicia. Ja u siebie tak mialem i po wymianie przewodow silnik pracuje lepiej chociaz na starych przewodach nie mialem takich objawow jak u ciebie. Z drugiej strony jezeli na gazie jest dobrze to teoretycznie mozna to wykluczyc jednak radziłbym wyczyscic swiece i sprawdzic te przewody.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez MotoJapan » 12 maja 2006, 19:17

Zastanawiające jest to, ze odcina go ciągle przy 2200, to musi byc cos z elektryką
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323