Mazda3 2.0 LF – olej w skrzyni biegów
1, 2
75W-90 zgodny z API GL-4 lub GL-5 – instrukcja
Witam,
ostatnio wymieniłem olej w skrzynik biegów w M3 z silnikiem 2.0 LF.
Wlałem olej BP Energear SHX-M 75W-90 GL5. Skrzynia działa super jak jest ciepły silnik. Gdy rano przy -7 odpalam i jadę to biegi już nie wskakują normalnie, a trzeba dobrze pchnąć lewarek. I tak do momentu aż się wszystko rozgrzeje. Co jest z tym olejem nie tak? Wcześniej był oryginalny i nie było takich problemów
ostatnio wymieniłem olej w skrzynik biegów w M3 z silnikiem 2.0 LF.
Wlałem olej BP Energear SHX-M 75W-90 GL5. Skrzynia działa super jak jest ciepły silnik. Gdy rano przy -7 odpalam i jadę to biegi już nie wskakują normalnie, a trzeba dobrze pchnąć lewarek. I tak do momentu aż się wszystko rozgrzeje. Co jest z tym olejem nie tak? Wcześniej był oryginalny i nie było takich problemów
-
rybek86
Parametry oleju jaki wlałeś są ok, zawsze przy ujemnych temperaturach olej będzie gęsty i biegi wchodzą z większym oporem. Stary olej mógł być już "wysłużony" i nie trzymał parametrów dlatego tak nie gęstniał w ujemnych temperaturach. Trzeba się przyzwyczaić 
Zastanawiam się nad wymianą oleju skrzyni biegów
Decyzja padła na Motula 75W90...
I teraz pojawia się pytanie czy brać Motul Motylgear 75W90 czy Motul gear 300 75W90
Jedyną różnicą jaką się dopatrzyłem to motyl
jest półsyntetykiem a gear 300 full syntetykiem
Zastanawiam się jeszcze nad innymi wpisami na forum typu "gear300 jest za dobry do mojej skrzyni"
Wbrew wszystkiemu zakupiony został gear300... jak będzie czas pokaże...
Decyzja padła na Motula 75W90...
I teraz pojawia się pytanie czy brać Motul Motylgear 75W90 czy Motul gear 300 75W90
Jedyną różnicą jaką się dopatrzyłem to motyl
Zastanawiam się jeszcze nad innymi wpisami na forum typu "gear300 jest za dobry do mojej skrzyni"
Wbrew wszystkiemu zakupiony został gear300... jak będzie czas pokaże...
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Wymieniłem kilka dni temu olej w skrzyni w mojej LF. Wlałem MILLERS TRX SYNTH 75W80, a weszło mi całe 3 litry. Powinno wejść wg instrukcji 2,87L. Od kilku dni komputer pokazuje spalanie paliwa większe niż zwykle, średnio o 1 L. Czy możliwe, że jest to związane z zadużą ilością oleju w skrzyni?
tomek-waw napisał(a):Do skrzyń w M3 są dwa typy oleju: do manuala i automatu.
Manual: benzyna ( SAE 75W-90 ), czy diesel ( SAE 75W-90 )
Automat: ATF M-V
tomek-waw napisał(a):Diesel – 1,9 l
Benzyna LF – 2,87 l
Benzyna ZJ i Z6 – 3,04 l
Za dużo = nie dobrze.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Chciałbym zapytać o Wasze doświadczenia dot. oleju do skrzyni manualnej- konkretnie do silnika benz. 2,0 l 150KM. Jest na forum dział dot. olejów ale zawarte tam wpisy dot. głównie olejów silnikowych a także różnych rodzajów silników także ciężko to ogarnąć. Chciałbym zmienić olej w skrzyni w mojej madzi i stoję przed dylematem jaki zalać. Z różnych wpisów wynika że pojawiają się problemy , że po wlaniu nowego oleju skrzynia pracuje ciężej niż przed wymianą. Proszę o radę jaki olej wybrać – instrukcja mówi że GL4/GL5, 75W90. Może jakiś z poniższych:
1) Febi
2) Shell Spirax S4g
3) Shell Spirax S5 GL4/5
4) Total MT-1
5) Mobil SHC Mobilube
Chciałbym się zmieścić w kwocie do 50 zł za litr 
1) Febi
2) Shell Spirax S4g
3) Shell Spirax S5 GL4/5
4) Total MT-1
5) Mobil SHC Mobilube
Chciałbym się zmieścić w kwocie do 50 zł za litr 
- Od: 29 wrz 2010, 12:28
- Posty: 11
- Skąd: Radymno
- Auto: Mazda 3 TopSport 2004 (HB)
2,0 LF
czy ktoś zalewał do swojej skrzyni 2.0 LF olej Motul gear 300 75W90
50 zł za litr to drogo?
jak skrzynia pracuje na zimnym silniku?
czy ktoś poleca inny, być może lepszy i tańszy olej? każdy ma swoje zdanie.
pytam o silniki LF
50 zł za litr to drogo?
jak skrzynia pracuje na zimnym silniku?
czy ktoś poleca inny, być może lepszy i tańszy olej? każdy ma swoje zdanie.
pytam o silniki LF
Ja zalewałem tym olejem skrzynie...
Chodzi lepiej niż przed wymianą... żadnych oporów... nie odczuwam różnicy zimny/ciepły silnik
ale dwójka dalej od święta przychacza
Chodzi lepiej niż przed wymianą... żadnych oporów... nie odczuwam różnicy zimny/ciepły silnik
ale dwójka dalej od święta przychacza
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Gamboa napisał(a):50 zł za litr to drogo?
To praktycznie ta sama cena co ori Mazdowego ATF-a, więc normalnie.
Też się noszę z zamiarem wymiany (tyle, że w 5-biegowej manualnej do Z6) i rozważam ori, Motula lub Valvoline (ten ostatni stosunkowo najtańszy).
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Również u mnie śmiga od roku Motul Gear 300. Miałem problemy ze wrzucaniem wstecznego, po wymianie oleju problem niestety został, ale zawiesza się zdecydowanie rzadziej 
U mnie w hurtowni Lucart, Motul Gear 300 kosztuje 44zł.
U mnie w hurtowni Lucart, Motul Gear 300 kosztuje 44zł.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość