Czyszczenie przepustnicy i EGR – pytania

Postprzez Kingsss » 13 gru 2014, 15:10

Witam wszystkich.
Przymierzam się przed świętami do wyczyszczenia przepustnicy (przy gaszeniu strasznie rzuca silnikiem i mechanik stwierdził problem z klapą gaszącą – trzeba ją przeczyścić) i EGR – jeszcze nigdy nie był ruszany, a auto ma już 196tys. i wypadałoby tam zajrzeć.

Na forum znalazłem fotorelacje z tych napraw ale niestety mam auto poliftingowe i wygląda to trochę inaczej.

Przepustnica moja wygląda tak:
Obrazek

Znalazłem wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=127553 jak wyczyścić przepustnicę, ale tu mam pytanie: Czy na podstawie tej relacji uda się zrobić to z moją przepustnicą? Czy podczas pracy napotkam jakieś problemy?

I sprawa druga EGR. Mój wygląda następująco (miałem FAP – wycięty 5 lat temu):
Obrazek
Obrazek

Znalazłem wątek jak wyczyścić EGR: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=60815 i pytanie co zrobić u mnie z tym zbiorniczkiem? Jest jakby połączony z EGR jakąś opaską zaklepaną chyba na stałe? I jak się w ogóle do tego zabrać? Czy w środku będą jakieś "płyny"? Bo domyślam się, że ma to związek z tym że auto miało FAP i dlatego nie ma tu zwykłej "rury" jak w linku wyżej.

Macie jakieś sugestie? I czy jest to skompilowana sprawa z tym EGR? Mechanikiem nie jestem, ale filtry, olej i klocki zmieniłem więc chyba źle ze mną nie jest :D

Każda porada będzie dla mnie bezcenna! Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 19:28
Posty: 16
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6CD (PSA) 109km, 196000 km

Postprzez uszol90 » 15 gru 2014, 15:51

Witaj,
Przepustnice masz troszkę inną bo z bypass'em, ale czyści się ją tak samo... tylko rozbierania troszkę więcej.
EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma, te opaskę o którą pytałeś można zdemontować podważając ja pod tym garbem (zaznaczono na zielono u Ciebie) potem możną ją założyć ponownie, ja do tego używam obcęgi. Żeby wymontować EGR'a musisz jeszcze odkręcić dwie śrubki na klucz 10 z tego co pamiętam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Kingsss » 16 gru 2014, 13:24

A takie pytanie jeszcze – czy ten zbiorniczek przed EGR i rurę która idzie do góry silnika też czyścić? A jeżeli tak to czym najlepiej to zrobić? Wystarczy benzyna/ropa? Czy trzeba jakiś specyfik do tego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 19:28
Posty: 16
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6CD (PSA) 109km, 196000 km

Postprzez uszol90 » 16 gru 2014, 14:49

Ta rura to chłodnica spalin, czy ją czyścić ? hm chyba nie ma potrzeby, sprawdzić możesz ale jej czyszczenie nic nie da ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bercikz » 11 sty 2015, 18:50

uszol90 napisał(a):EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma

Płyny są. Z opaskami delikatnie, żeby się nie zdeformowały. Ja profilaktycznie czyściłem EGR i teraz nie mam mocy. Zaciski nowe, wszystko poskręcane jak należy. Jak działa to zostaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez marmicost » 12 sty 2015, 01:27

bercikz napisał(a):
uszol90 napisał(a):EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma

Płyny są. Z opaskami delikatnie, żeby się nie zdeformowały. Ja profilaktycznie czyściłem EGR i teraz nie mam mocy. Zaciski nowe, wszystko poskręcane jak należy. Jak działa to zostaw.

miałem identyczny problem, winny był błąd który się zapisał i samochód przez to zmodyfikował sobie tak sterowanie silnikiem że auto zrobiło się mułowate i było z 80% mocy. wykasowani błedów wyleczyło, więc może i u Ciebie tak moze być. check moze sie nie swiec a bład moze byc. Do dobrego kompa sie podlacz bo badziew w jednej z firm ktora wycina fap nie wiział, dobrze ze nie dalem sie namowic im ze to to:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 08:50
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 2006 rok lift,
1,6 diesel 109KM. 151 tyś km.
(fap, egr etc. On Board)

Postprzez bercikz » 12 sty 2015, 11:26

U mnie jest tak słabo, że nie ma sensu się wpychać na lewy pas, bo byle Corsa 1.0 bierze mnie. Turbo wogóle mi nie generuje mocy,po dłuższej jeździe wypluwa P0299(zbyt małe ciśnienie doładowania) i potrafi zabić FAP po 20km. Przy 3K RPM zimny silnik ma probem 'dobić' do 4K. Dobija do 3.5K –>3K->3.5K->3K->4K/5K/6K. Na rozgrzanym nie ma już skoku obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323