Witam,
Przy okazji wymiany spalonych żaróweczek na przełącznikach i podświetlaniu licznika stwierdziłem, że zrobię sobie kontrolkę otwartych drzwi.
Niestety moja 626 nie ma jej fabrycznie. W miejscu gdzie powinna być, od spodu jest przygotowany kształt ale samą kontrolkę niestety musiałem wydrapać własnoręcznie co niestety nie wyszło pięknie, ale spełnia swoje zdanie.
Korzystając z tego poradnika rozbieramy zegary: viewtopic.php?f=451&t=121961
Moje zegary i pewnie większość w 626 są inne niż w 323 dlatego ścieżko sa poprowadzone inaczej mimo iż kontrolka znajduję się w tym samym miejscu.
Zastosowałem diodę na napięcie 12V, przez co nie musiałem wlutowywać rezystora R306 tylko wlutowałem zworę.
W miejscu zaznaczonym strzałką (D33) wlutowałem diodę prostownicza
Kontrolka wygląda tak jak zna zdjęciu. Nie wyszła najlepiej ale spełnia swoje zadanie. (Mi przypomina miśka z rozłożonymi rękoma:P)
Co ciekawe. Po prawej stronie mam kontrolkę poziomu płynu od spryskiwaczy która ma wszystkie elementy. Pozostaje znaleźć przewód odpowiedzialny za jej zaświecenie oraz jakiś czujnik.
Wiecie może jak wyglądać ma taka kostka?
Kontrolka otwartych drzwi [Fotorelacja]
Strona 1 z 1
Nie wiem jak w pozostałych modelach ale u mnie czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy nie było. Oczywiście kontrolka tak jak u Ciebie jest. Aby dostać się do kostki musisz zdjąć prawe koło i plastiki. Po prawej stronie mniej więcej na wysokości góry zbiorniczka płynu bliżej zderzaka jest kostka. Aby wszystko działało wystarczy założyć jakikolwiek czujnik zwarciowy w zbiorniczku na odpowiedniej wysokości i podpiąć się w odpowiednie styki w kostce. U mnie tak to wygląda:

umiejscowienie w zbiorniku, według własnego uznania

kostka, nie pamiętam dokładnie które styki, ale ten pomarańczowo czarny napewno i czarny któryś, jak sobie zewrzesz te dwa to ci sie powinna zapalić kontrolka o ile zarówka jest ok

czujnik pochodzący z opla bodajże gdyż nigdzie nie mogłem dostać oryginalnego...

no i efekt końcowy
Dopisano 10 sty 2015, 10:03:
a i pytanie jaką diodę prostowniczą zastosowałeś ?

umiejscowienie w zbiorniku, według własnego uznania

kostka, nie pamiętam dokładnie które styki, ale ten pomarańczowo czarny napewno i czarny któryś, jak sobie zewrzesz te dwa to ci sie powinna zapalić kontrolka o ile zarówka jest ok

czujnik pochodzący z opla bodajże gdyż nigdzie nie mogłem dostać oryginalnego...

no i efekt końcowy
Dopisano 10 sty 2015, 10:03:
a i pytanie jaką diodę prostowniczą zastosowałeś ?
- Od: 4 lis 2012, 20:27
- Posty: 5
- Skąd: TOS
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 2001 r. RF4F
Jakakolwiek dioda która się tam zmieści. Ważne żeby była prostownicza. Ja już nie pamiętam jaki typ zastosowałem ale nóżki wchodziły bardzo ciasno więc warto by zastosować jeszcze mniejszą.
Wielkich prądów tam nie ma więc pewnie jakaś z seri 1N4xxx tam podpasuje.
Dzięki za zdjęcia kostki. Wiesz może czy czujnik ma jakaś uszczelkę żeby po jego zamontowaniu płyn nie uciekał?
Wielkich prądów tam nie ma więc pewnie jakaś z seri 1N4xxx tam podpasuje.
Dzięki za zdjęcia kostki. Wiesz może czy czujnik ma jakaś uszczelkę żeby po jego zamontowaniu płyn nie uciekał?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6