Kontrolka otwartych drzwi [Fotorelacja]

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kakiel » 3 sty 2015, 17:33

Witam,
Przy okazji wymiany spalonych żaróweczek na przełącznikach i podświetlaniu licznika stwierdziłem, że zrobię sobie kontrolkę otwartych drzwi.
Niestety moja 626 nie ma jej fabrycznie. W miejscu gdzie powinna być, od spodu jest przygotowany kształt ale samą kontrolkę niestety musiałem wydrapać własnoręcznie co niestety nie wyszło pięknie, ale spełnia swoje zdanie.
Korzystając z tego poradnika rozbieramy zegary: viewtopic.php?f=451&t=121961
Moje zegary i pewnie większość w 626 są inne niż w 323 dlatego ścieżko sa poprowadzone inaczej mimo iż kontrolka znajduję się w tym samym miejscu.
IMG_20150103_152833.jpg


Zastosowałem diodę na napięcie 12V, przez co nie musiałem wlutowywać rezystora R306 tylko wlutowałem zworę.
W miejscu zaznaczonym strzałką (D33) wlutowałem diodę prostownicza

IMG_20150103_153012.jpg


Kontrolka wygląda tak jak zna zdjęciu. Nie wyszła najlepiej ale spełnia swoje zadanie. (Mi przypomina miśka z rozłożonymi rękoma:P)

IMG_20150103_154441.jpg


Co ciekawe. Po prawej stronie mam kontrolkę poziomu płynu od spryskiwaczy która ma wszystkie elementy. Pozostaje znaleźć przewód odpowiedzialny za jej zaświecenie oraz jakiś czujnik.
Wiecie może jak wyglądać ma taka kostka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez matejko89 » 10 sty 2015, 10:02

Nie wiem jak w pozostałych modelach ale u mnie czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy nie było. Oczywiście kontrolka tak jak u Ciebie jest. Aby dostać się do kostki musisz zdjąć prawe koło i plastiki. Po prawej stronie mniej więcej na wysokości góry zbiorniczka płynu bliżej zderzaka jest kostka. Aby wszystko działało wystarczy założyć jakikolwiek czujnik zwarciowy w zbiorniczku na odpowiedniej wysokości i podpiąć się w odpowiednie styki w kostce. U mnie tak to wygląda:

Obrazek
umiejscowienie w zbiorniku, według własnego uznania
Obrazek
kostka, nie pamiętam dokładnie które styki, ale ten pomarańczowo czarny napewno i czarny któryś, jak sobie zewrzesz te dwa to ci sie powinna zapalić kontrolka o ile zarówka jest ok
Obrazek
czujnik pochodzący z opla bodajże gdyż nigdzie nie mogłem dostać oryginalnego...
Obrazek
no i efekt końcowy :)

Dopisano 10 sty 2015, 10:03:

a i pytanie jaką diodę prostowniczą zastosowałeś ? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2012, 20:27
Posty: 5
Skąd: TOS
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 2001 r. RF4F

Postprzez kakiel » 31 sty 2015, 14:50

Jakakolwiek dioda która się tam zmieści. Ważne żeby była prostownicza. Ja już nie pamiętam jaki typ zastosowałem ale nóżki wchodziły bardzo ciasno więc warto by zastosować jeszcze mniejszą.
Wielkich prądów tam nie ma więc pewnie jakaś z seri 1N4xxx tam podpasuje.
Dzięki za zdjęcia kostki. Wiesz może czy czujnik ma jakaś uszczelkę żeby po jego zamontowaniu płyn nie uciekał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez matejko89 » 15 lut 2015, 11:37

Czujnik jest razem z uszczelką którą widać na foto ze zbiorniczkiem, jest ona gumowa i trzeba ją dosyć ciasno wpasować w otwór i płyn nie ucieka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2012, 20:27
Posty: 5
Skąd: TOS
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 2001 r. RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6