Witam wszystkich
na początek opiszę całą historię:
Mada 6 2006r. 2.0 diesel 143KM- 198tyś obecnie.
grudzień 2012 roku oddałem samochód do Serwisu Jaremko ASO Mazdy w celu identyfikacji wycieku oleju z okolicy rozrządu.
Wynik: wyciek na uszczelniaczu walka rozrządu – wymieniony kompletny rozrząd (oryginał z CAR-Zone) + uszczelniacze z ASO Mazdy
luty 2013 po przejechaniu 3 tyś km znowu pojawił się wyciek.
Oddałem auto do serwisu – wyciek na uszczelniaczu walka rozrządu – uszkodzony / źle zamontowany uszczelniacz.– Mazda wykonała wymianę gwarancyjna uszczelniacza
+ 10 tys. km Styczeń 2014 – ponowny wyciek – kolejny wyciek z uszczelniacza walka rozrządu.
Mazda po "negocjacjach" wykonuje wymianę uszczelniacza, paska i napinacza w ramach gwarancji.
Dodatkowo na mój koszt zastaje zdemontowana pokrywa zaworów i wymieniona uszczelka – Mazda twierdziła ze tam tez możne być wyciek ... – koszt ok 2000 zł.
+13 tys. km Grudzień 2014 kolejny wyciek z uszczelniacza rozrządu – Mazda twierdzi ze to nie możne być wadliwy uszczelniacz gdyż był wymieniany już 3 razy. Ich przeczucie to : brak współosiowości na walku rozrządu lub zużyty/wytarty wałek rozrządu – ale tego nie są w stanie sprawdzić. Czekam na decyzje w sprawie reklamacji- prawdopodobnie odmownej.
Wszystkie awarie miały miejsce w zimie – ostatnia przy ok -6st. teraz jest +5st. nie zauważam nowych plam pod silnikiem. Wyciek mniejszy albo już nie cieknie.
1. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem ?
2. Co robić dalej ? zmieniać uszczelniacz, wałek, serwis czy możne auto ?
Wyciek oleju – uszczelniacz
Strona 1 z 1
Ten temat już znam ... zapłaciłem 2000 zł za wymianę rozrządu ....
tu kolego masz pasek Continental a oryginał to MAZDA UNITTA Japan (nr katalogowy RF7J-12-205)
potem kolejna wymiana uszczelniacza + napinacz .... i podkładki pod wtryskami + uszczelka pokrywy zaworów, miskę olejowa z czyszczeniem smoka olejowego
a olej dalej cieknie na mrozie, w inny serwisie powiedzieli mi że to wina wytartego wałka rozrządu..
tu kolego masz pasek Continental a oryginał to MAZDA UNITTA Japan (nr katalogowy RF7J-12-205)
potem kolejna wymiana uszczelniacza + napinacz .... i podkładki pod wtryskami + uszczelka pokrywy zaworów, miskę olejowa z czyszczeniem smoka olejowego
a olej dalej cieknie na mrozie, w inny serwisie powiedzieli mi że to wina wytartego wałka rozrządu..
- Od: 4 mar 2014, 20:22
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 GY, 2006 RF-7J, 143KM
kraczek84 napisał(a):...masz pasek Continental ...
te paski nie wytrzymuja i poprostu zrywają się i to po niewielki przebiegu

tylko ori lub Unitta lub Mitsuboshi
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6