Koszt rejestracji sprowadzonego auta
Strona 1 z 1
Jesli chcesz autem wracac na kolach dochodzi koszt tablic (zolte/czerwone)a w kraju czekaja cie takie wydatki:
-pierwszy przeglad w kraju 99zl (ja tyle zaplacilem, chociaz gdzies wyczytalem ze jest to kwota 169zl)
-akcyza 3.1% od kwoty zakupu
-oplata skarbowa za akcyze 17zl
-zwolnienie z podatku VAT 160zl (chociaz od 1.01.2015 mialo byc to zniesione)
-tlumaczenia 80-200
-recykling 500zl
-koszt rejestracji 256zl
-pierwszy przeglad w kraju 99zl (ja tyle zaplacilem, chociaz gdzies wyczytalem ze jest to kwota 169zl)
-akcyza 3.1% od kwoty zakupu
-oplata skarbowa za akcyze 17zl
-zwolnienie z podatku VAT 160zl (chociaz od 1.01.2015 mialo byc to zniesione)
-tlumaczenia 80-200
-recykling 500zl
-koszt rejestracji 256zl
- Od: 15 mar 2014, 16:38
- Posty: 64 (1/0)
- Skąd: Rzeszow
- Auto: Mazda 3 KINTARO
Jeżeli recykling również miał być zniesiony, to nie jest źle. Dziękuję za odpowiedzi. Głównie martwiłem się o akcyzę, czy 3% czy 18% bo to robi różnice.
-
mateusz99999
recykling dopiero od lipca ma byc zniesiony
mateusz99999
3.1% jest do poj silnika 2.0 a 18% powyzej 2.0
mateusz99999
3.1% jest do poj silnika 2.0 a 18% powyzej 2.0
- Od: 15 mar 2014, 16:38
- Posty: 64 (1/0)
- Skąd: Rzeszow
- Auto: Mazda 3 KINTARO
Ja sprowadzalem mazde 323F 1.6 i moge ci podac dokladnie ile placilem.
Tlumacz – 100zl
urzad skarbowy – 160zl (tej oplaty niby juz ma nie byc)
urzad celny – 189zl ( tutaj zaplacisz inna kwote od wartosci pojazdu)
oplata w urzedzie celnym – 17zl
przeglad – 99zł
rycykling – 500zł
urzad komunikacji – 260zl
no i oczywiscie w ten sam dzien zarejestrowania samochodu trzeba wykupic OC
Tlumacz – 100zl
urzad skarbowy – 160zl (tej oplaty niby juz ma nie byc)
urzad celny – 189zl ( tutaj zaplacisz inna kwote od wartosci pojazdu)
oplata w urzedzie celnym – 17zl
przeglad – 99zł
rycykling – 500zł
urzad komunikacji – 260zl
no i oczywiscie w ten sam dzien zarejestrowania samochodu trzeba wykupic OC
- Od: 17 gru 2014, 12:58
- Posty: 16
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F 1.6 16v 98km BJ Sporty 01 r.
Chyba 18% ponad przy 2,5. Dużo załatwiania, może na allegro znajdzie się coś po opłatach 
Dla mnie też niezrozumiały jest gigantyczny przeskok.. 2 auta za 10000 i 1500 roznicy w opłatach, powinno być więcej stopni.
Dla mnie też niezrozumiały jest gigantyczny przeskok.. 2 auta za 10000 i 1500 roznicy w opłatach, powinno być więcej stopni.
-
mateusz99999
mateusz99999 napisał(a):Dużo załatwiania
Poszukaj sobie agencji celnej w swojej okolicy. U mnie biorą ok 200zł za załatwienie za Ciebie wszystkiego i przywiezienia tablic rejestracyjnych do domu. Nawet zapytali czy mają zamontować je na aucie
Ministerstwo Środowiska wprowadziło opłatę recyklingową w 2005 r. w związku z nasilonym importem samochodów z zachodu. Pieniądze przekazywane na konto resortu miały pozwolić na stworzenie systemu przetwarzania pojazdów wycofanych z użytku. Jednak od początku wprowadzone w Polsce przepisy budziły kontrowersje. Krajowe ustawodawstwo powstało w związku z unijną dyrektywą, mającą zapewnić odciążenie środowiska naturalnego. Opłaty na poczet przyszłego złomowania wymaga się jednak u nas także od indywidualnych osób importujących pojazdy, podczas gdy dyrektywa stwierdza, że tylko producenci samochodów oraz profesjonalni importerzy powinni ponosić takie koszty. Emocje budziła również sama kwota. Komisja Europejska jest zdania, że opłata na fundusz środowiskowy w wysokości 500 zł została ustalona przy urzędniczym biurku i nie jest ona związana z realnym kosztem złomowania samochodu.
Z tym jednak koniec. W połowie roku 2015 wejdą w życie nowe przepisy, które zdejmą z importerów indywidualnych i właścicieli komisów obowiązek uiszczenia opłaty recyklingowej. Nie oznacza to jednak, że kwestia pozbywania się zużytych pojazdów zostaną pozostawiona sama sobie. Sieć zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji będą musieli zapewnić dealerzy samochodowi. W myśl nowych regulacji mają ją tworzyć stacje demontażu i punkty zbierania pojazdów. Zgodnie z przepisami, które mają obowiązywać od 1 lipca 2015 r., przedsiębiorcy wprowadzający na rynek ponad 1000 przede wszystkim nowych pojazdów rocznie będą musieli zapewnić funkcjonowanie co najmniej 48 stacji lub punktów. Z kolei wprowadzający na polski rynek nie więcej niż 1000 pojazdów rocznie będą musieli zapewnić sieć składającą się z co najmniej 3 stacji demontażu lub punktów zbierania pojazdów, położonych w różnych miejscowościach.
Nowe przepisy wprowadzają generalną zasadę, że prowadzący stacje demontażu – przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji zarejestrowanego w kraju Unii Europejskiej lub EOG – nie będą pobierać opłaty od jego właściciela. Regulacja ma również ograniczyć szarą strefę związaną ze złomowaniem pojazdów. Jeśli właścicielowi punktu recyklingowego udowodni się wydanie zaświadczenia o demontażu bez rzeczywistego przyjęcia auta, będzie następowało cofnięcie przedsiębiorcy decyzji lub pozwolenia na prowadzenie działalności dotyczącej gospodarki odpadami.
Nowelizacja ma wejść w życie 1 lipca 2015 r., z wyjątkiem pewnych przepisów dotyczących niektórych obowiązków przedsiębiorców, które zaczną obowiązywać od początku 2016 r.
Źródło: PAP, CIR
matthies napisał(a):można zażądać zwrotu tej kwoty jeżeli ktoś już zapłacił?
Zgodnie z zasadą Lex retro non agit – nie ma na to szans. I wątpię, aby nasi politycy zdecydowali się w tym przypadku na retroaktywność.
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5602 (328/457)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
recyklingu nie bedzie a co bedzie w zamian? nie uwierze, ze nie wprowadzą czegoś o podobnej kwocie obciążenia dla importera
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Gamboa napisał(a):a jak sie ma opłata skarbowa od auta z silnikiem 2,5tdi?
jeżeli auto kupie za około 2 tys euro, jest to 8 tys zł to opłata skarbowa wynosi 1500 zł????" chorzy ludzie
Niestety tak jest i jeszcze w dodatku to ze na umowie masz 2 tys euro nic nie znaczy, jesli samochod wedlug nich ma wieksza wartos to policza wedlug swojego cennika.
- Od: 17 gru 2014, 12:58
- Posty: 16
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F 1.6 16v 98km BJ Sporty 01 r.
stachan napisał(a):
Zgodnie z zasadą Lex retro non agit – nie ma na to szans. I wątpię, aby nasi politycy zdecydowali się w tym przypadku na retroaktywność.
Tutaj chyba się mylisz bo zachodzi ta sama sytuacja co wcześniej z zawyżonymi opłatami za kartę pojazdu, opłatę można było odzyskać na podstawie art. 410 KC – nienależne świadczenie. Z tego co wiem w sprawie opłaty recyklingowej do rozwiązania jest kwestia dopuszczalności dochodzenia zwrotu tej opłaty przed sądami cywilnymi, jeśli tak się stanie to będzie droga otwarta do dochodzenia zwrotu opłaty.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
A co z opłatą depozytową? Projekt upadł? Miało być 400 zł przy kupnie używane auta, również w Polsce.
Chyba chodzi o akcyze a nie opłate skarbową, bo opłata skarbowa jest przy płaceniu akcyzy stała 17 zł, natomiast w Urzędzie Skarbowym zwolnienie z podatku vat czyli vat-25 kosztuje 160 zł i jest STAŁA niezależanie od wartości czy pojemności.
x4o napisał(a):Gamboa napisał(a):a jak sie ma opłata skarbowa od auta z silnikiem 2,5tdi?
jeżeli auto kupie za około 2 tys euro, jest to 8 tys zł to opłata skarbowa wynosi 1500 zł????" chorzy ludzie
Niestety tak jest i jeszcze w dodatku to ze na umowie masz 2 tys euro nic nie znaczy, jesli samochod wedlug nich ma wieksza wartos to policza wedlug swojego cennika.
Chyba chodzi o akcyze a nie opłate skarbową, bo opłata skarbowa jest przy płaceniu akcyzy stała 17 zł, natomiast w Urzędzie Skarbowym zwolnienie z podatku vat czyli vat-25 kosztuje 160 zł i jest STAŁA niezależanie od wartości czy pojemności.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości