drgania silnika na wolnych obrotach

Postprzez mawrel » 18 gru 2014, 23:54

Witam szanownych kolegów, forumowiczów :)
mam Mazdę 6 od 5 miesięcy i od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że podczas postoju, np. na światłach do kabiny przenoszą się dziwne drgania silnika, odczuwalne na kierownicy, i innych elementach.
Po dłuższych obserwacjach doszedłem do wniosku, że nasilają się one przy rozgrzanym silniku. Jak jest zimny , nie są aż tak odczuwalne.

Pierwszy krok jaki poczyniłem to przeszukałem to forum, nie trafiłem na identyczny problem, ale kilka podobnych wątków, kolegów z innymi silnikami. Sugestie forumowiczów wskazywały m.in na poduszki silnika, przepustnicę.
Udałem się do warsztatu, pierwsza diagnoza "fachowca" to poduszka pod silnikiem. Ok, przy okazji zasugerowałem sprawdzenie przepustnicy, została przeczyszczona, a ja udałem się na poszukiwanie poduszki. Wymiana poduszki nic nie zmieniła, więc "fachowiec" zaczął się drapać w głowę i skłaniać w kierunki problemów z rozrządem. Samochód ma przejechane 130k, jest na łańcuchu więc stwierdziłem, że dalsze wróżenie z fusów nie ma sensu i opuściłem warsztat.
Sprawa nie jest nagląca, samochód poza tym jeździ pięknie, ale jednak niepokoi mnie to drganie.
Czy ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem, albo ma pomysł, gdzie może leżeć przyczyna?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez brodaM6 » 19 gru 2014, 07:36

A poduszki pod skrzynia ,przenoszą drgania :) ,tez bym je sprawdził dla spokoju
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mawrel » 19 gru 2014, 16:03

jak to sprawdzić?
Ma ktoś godnego polecenia fachowca od Mazd w okolicach Warszawy, który mógłby się temu przyjrzeć?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez rymko » 21 gru 2014, 16:11

Masz skrzynię manualną czy automat ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez mawrel » 22 gru 2014, 20:27

Manualną
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez evo » 28 gru 2014, 20:30

Drgania mogą byc przyczyną: -zuytych poduszek silnika bądz skrzyni, lub tez chinskich poduszek o nie odpowiedniej twardosci, do tego trzeba dołożyc układ zapłonowy (swiece, cewki), gdy nie chodzi odpowiednio na wszystkich cylindrach, zuzyte koło dwumasowe, lub brak sprężania na którymś z cylindrów.

Ja pierwsze co bym zrobił metodą domową to odłączał bym na odpalonym silniku po kolei cewki, jesli po odlaczeniu ktorejs silnik nie zacznie pracowac gorzej niz po odlaczeniu poprzednich tzn ze masz problem z tym cylindrem. Wtedy zamieniasz miejscami cewki i robisz ponownie test, jesli po przemianie cewek efekt pojawia sie na tym samym cylindrze tzn ze masz problem ze świecą -w co wątpie, ale to łatwo sprawdzić bo można ją zamienic jak cewkę i wykluczyc metoda prob i bledów. Brak sprezania moze byc spowodowany: podparciem zaworu, wypaleniem zaworu, zuzyciem pierscieni tlokowych.


Po tej operacji mozesz sie liczyc z zapaleniem kontrolki check. Ogólnie jeśli nie masz duzej wiedzy na temat mechaniki daj do zdiagnozowania auto dla zaufanego mechanika.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 13:32
Posty: 18
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 2006

Postprzez mawrel » 29 gru 2014, 15:47

Dzięki evo za sugestię, sprawdzę cewki, choć nie jest to drganie jakby nie pracował na jakimś cylindrze. Miałem wcześniej Leona i tak często padały cewki, więc z tym mam doświadczenie, jak i z ich sprawdzaniem i samodzielną wymianą.

Dwumasu nie ma w tym silniku, z tego co wiem.

Chętnie bym oddał na diagnozę, ale właśnie nie mam żadnego zaufanego mechanika, który znałby się na Mazdach, czy ktoś może polecić kogoś sprawdzonego z okolic Warszawy?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez Adisbdg » 29 gru 2014, 17:54

Mawrel takie głupie pytanie ale jak masz nawiew ustawiony? U mnie drgania występują w przypadku ustawienia go na szybę (klima się włącza) i jest to odczuwalne jak stoisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez brodaM6 » 29 gru 2014, 22:00

To o czym piszesz to można rownież zobaczyć na skoku obrotów klima sie włącza obciąża dodatkowo silnik ,co i tak jakby nie iść tym tropem to poduchy silnika skrzyni odpowiadają za trzesnie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mawrel » 30 gru 2014, 18:54

jeśli chodzi o klimę to nie ma różnicy, jak wyłączę ją całkowicie, dalej drga.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez brodaM6 » 31 gru 2014, 09:48

A byłeś gdzieś na diagnozie poduszek <co?> ,bo u jednego <czarodziej> Ci wróżyli to i może źle podszedł do poduch silnika .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mawrel » 2 sty 2015, 18:38

no właśnie nie byłem gdzie indziej, byłem ciekaw czy ktoś na forum może kogoś polecić sprawdzonego, bo ja oprócz tego, do którego zawiozłem nie mam innego warsztatu, a na kilku do których pojechałem z ulicy nigdy nie wrócę.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez mawrel » 23 sty 2015, 16:21

a czy wywalone poduszki pod skrzynią mogą mieć wpływ na głośniejszą pracę silnika, czy po prostu nasze Mazdy tak mają?
U mnie również ciężko chodzi sprzęgło, czy to normalne? Jak jest u Was?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 11:39
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2,3L, 2007 rok

Postprzez dobrzyn22 » 23 sty 2015, 20:06

mawrel napisał(a):U mnie również ciężko chodzi sprzęgło, czy to normalne? Jak jest u Was?

czy ciężko, czy lekko to subiektywna ocena, ale wiele osób twierdzi, że opór sprzęgła w M6 jest nieco większy niż przeciętnie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 28 sty 2015, 19:53

mawrel,zdiagnozowaleś <co?> <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 23 mar 2015, 10:24

Witam Wszystkich,

Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na temat lekkiego drgania silnika na wolnych obrotach.

Objawy są następujące:
Jak auto już się rozgrzeje i obroty chodzą do nominalnych to wyczuwalne są lekkie drgania, szczególnie to widać jak się opuści szybę kierowcy do połowy to ewidentnie widać, że lekko drga. Kolejną sprawą jest to, że drgania się zwiększają ze zwiększaniem obciążenia (po włączeniu klimy, przy opuszczeniu i podnoszeniu wszystkich szyb i ruszaniem kierownicą lewo-prawo). Wygląda mi to na jakieś niewyrabianie układu elektrycznego. Może to zabrzmi śmiesznie, ale wydaje mi się jak by jej brakowało prądu....

Co to może być? Komputer nie wywala żadnych błędów.

Rzeczy, które można wykluczyć, bo zrobiłem-sprawdziłem:
1) Luz zaworowy – zrobiony i wczoraj po ok 17tyś sprawdzany – jest OK (mój temat viewtopic.php?f=411&t=168376)
2) Przepustnica przeczyszczona
3) Nigdzie nie zasysa lewego powierza
4) Świece wymienione na Denso
5) Krokowiec wyczyszczony
6) Filtr powierza wymieniony jakieś 10tyś temu

Na koniec dodam, że jak lekko podniosę wolne obroty (minimalnie jak się da to zrobić pedałem) to już nie ma drgań. Jeszcze jest tak, że po włączeniu klimy obroty lekko opadają i za chwilę się podnoszą. Przy opadaniu drgania są większe, po podniesieniu zmniejszają się ale nie ustępują. Oczywiście jak rano odpalam zimne auto, to gdy działa ssanie jest idealnie.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to cewka i kable, ale zanim to wymienię to wolałbym komuś zapłacić (komuś z Wrocka) i podmienić na chwilę kable z cewką w celu potwierdzenia bądź odrzucenia tej kwestii.

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez brodaM6 » 23 mar 2015, 12:08

Poduszki :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 23 mar 2015, 13:07

brodaM6 napisał(a):Poduszki :)


Też się nad tym zastanawiałem ale poza objawami drgania nie mam żadnych stuków podczas hamowania silnikiem lub przyspieszania.

A czy te poduszki mają również wpływ na obroty, o których pisałem przy zwiększonym obciążeniu?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez brodaM6 » 23 mar 2015, 13:16

U mnie jak startują wentylatory to tez obroty rosną podobnie z klimą ,nie poduszki odpowiadają za przeniesienie drgani do kabiny żeby ich nie było ,jeżeli chodzi o hamowanie silnikiem to większe znaczenie maja poduszki skrzyni tak mi sie zdaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 23 mar 2015, 15:03

No OK. Poduszki posprawdzam i zobaczę co z nimi.

A co z tymi obrotami przy obciążeniu silnika przez szyby i klimę? Wygląda to tak jak by jej brakowało prądu przy takim obciążeniu....
Ostatnio edytowano 23 mar 2015, 16:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6