Chciałbym przedstawić Wam swoją MX-3 oraz opisać tu swoje działania przy niej.
Jak , że jest to już powoli ginący gatunek, mam nadzieję, dołączone przede mnie zdjęcia i informacje, wydadzą się Wam nie tylko miłe dla oka ale i również przydatne.
Kilka słów o niej: Jest ze mną już prawie 7 lat więc mogę powiedzieć, że poznałem ją na wskroś. Sprowadziłem ją osobiście z Niemiec z przebiegiem nieco ponad 100 000 km. W Niemczech jeden właściciel, zadbana, ale z drobną przygodą za lewymi drzwiami, niemniej jednak ogólny stan -rewelacyjny co skłoniło mnie do zakupu. Jest to jej comeback w dziale Nasze Mazdy, niektórzy z użytkowników powinni wóz poznawać.
W dniu zakupu:
Fakty:
Silnik 1,6 DOHC 107 km (79kW)
Przebieg obecnie 196000km
Wyposażenie: klimatyzacja, 2xAir Bag, Elektryka szyb, lusterek, ABS, centralny zamek
Kolor :Red Oriental Mica 12H
Modyfikacje przeprowadzone:
Uzupełniony pakiet V6 (fabrycznie była tylko lotka z tyłu)
Oryginalne felgi Alu ENKEI od mx-3 (wcześniej przedliftowe, teraz właściwe)
Nakładki progów aluminiowe z logiem ORI
Owiewki szyb ClimAir
Podświetlenie powitalne w kabinie
Rozpórka kielichów od V6
Trzecie światło stop
Kierownica obszyta na nowo skórą, z perforacjami po bokach
Nowy mieszek zmiany biegów- skórzany, a nie ceratowy jak w oryginale
Short shifter DIY
Górne mocowanie chłodnicy w hydrografice karbon
Pomalowana pokrywa zaworów z wypolerowanym logiem MAZDA
Ważniejsze naprawy wymiany:
Odmalowane zderzaki przód i tył oraz prawy i lewy błotnik tył – otarcia parkingowe i obicia drzwiami… grrrr
Wymienione amortyzatory tył i odboje(KYB)
Wymienione sprzęgło(SACHS)
Wymienione wahacze wzdłużne (ORI)
Chłodnica klimatyzacji – nie wytrzymała próby czasu
Chłodnica wody – niedawno odmówiła posłuszeństwa
Regeneracja aparatu zapłonowego (by Tadziol)
Tarcze hamulcowe przód (TWR)
Czujnik ABS lewy tył
Łączniki stabilizatora przód i tył
Na bieżąco oleje, filtry świece, płyny.
Rozrząd po zakupie i teraz na 194000km.
Zawsze staram się dokonywać wymian na dobrych zamiennikach lub oryginałach, zazwyczaj wcześniej niż jest to wymagane, niekiedy wręcz prewencyjnie, ale takie mam podejście, nie inne
![oczy <oczy>](./images/smilies/oczy.gif)
Plany:
Jako, że MX-3 jest ciężkim autem do” modzenia”, tak aby to wyszło ze smakiem, staram się ją utrzymać w możliwie najlepszym stanie, korzystając z oryginalnych lub dedykowanych rozwiązań waloryzacyjnych.
Palny moje obecnie skupią się na wymianie rozrządu(done), kata i opon(letnie przód), następnie myślę o kompletnej regeneracji zacisków hamulcowych i wymianie przewodów do tychże, na takie w oplocie stalowym.
Po głowie chodzi mi też swap na coś mocniejszego..czyli na B6T lub BP, ale z racji dostępności i stanu tych silników- wątpię aby doszło do skutku, więc głównym planem będzie utrzymanie jej najlepszym możliwym stanie- najdłużej jak się da.
Obecnie:
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i sugestie