Montaż Turbo
Dużo jest wątków o montażu turbiny do Mazd, pewnie większość jest teoretyczna więc przybliże trochę temat. Wszystko rozbija się o koszta, które mają być wysokie a okazyje się że wcale tak byc nie musi. Ktoś w Ładzie zamontował turbo bardzo tanim kosztem wszystko działa i jeździ, w każdym innym samochodzie można to zrobić w dokładnie taki sam sposób. Tu jest link do strony z opisem narodzin LADY SAMARA 1500 TURBO LPG
http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek
http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
hehe niezły jest
ma talent. Ale ten gaz to bym wyrzucił
Z tym że przy wielopunktowym wtrysku tak prosto już nie będzie. Pracą mieszanki steruje komp, więc cienko to widze.

Z tym że przy wielopunktowym wtrysku tak prosto już nie będzie. Pracą mieszanki steruje komp, więc cienko to widze.
Waluś napisał(a):hehe niezły jest łoł ma talent. Ale ten gaz to bym wyrzucił ysz
Właśnie na tym polega patent że przy gazie nie trzeba się bawić z wtryskami i kompem co znacząco obniża koszty. Najbardziej zaskakujące jest, że wszystko działa.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Najbardziej zaskakujące jest, że wszystko działa.
Dlaczego – przecież to czysta fizyka jest
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Projekcik opisywany na streetracing.pl... działa
działa...
Da sie
Da sie...
tylko trzeba działać zamiast mówić ze sie nie da.
Brawo dla właściciela.
Da sie
tylko trzeba działać zamiast mówić ze sie nie da.
Brawo dla właściciela.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Panuje przekonanie że montaż turbo to wydatek w granicach 10 000 a wątpię żeby montaż w tamtej Ladzie tyle kosztował. Firmy tuningowe łoją kientów niesamowicie trzeba powiedzieć twarde nie to wszystko powinno stanieć i stać się bardziej dostępne dla ludzi.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Juz od pewnego czasu chodził mi po głowie tego typu projekt – delikatny podmuch, wszystko na LPG co by nie inerować we wtryski czy kompa, turbina krecąca sie od około 2/2.5 k – aby na Pb odpalił i ewentualnie spokojnie podjechał parę metrów...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Wojtas_323F napisał(a):Panuje przekonanie że montaż turbo to wydatek w granicach 10 000 a wątpię żeby montaż w tamtej Ladzie tyle kosztował
bo i taka prawda jest. Fachowo zrobione turbo będzie tyle kosztowało.
Tamto z linku jest tylko i wyłącznie na LPG i na benie nie pojedzie

zapytaj Huano ile zapłacił za nowy wtryskiwacz hehe a przy montarzu turbiny do benzyny musisz wymienić 4
Da sie to zrobić na używanych cześciach za około 4-5 tyś działające na benzynie.. ale pod warunkiem że praktycznie od poczatku do konca robimy wszystko sami. Wiem bo byłem przy powstawaniu takiej instalacji w aucie które pojawiło sie na pierwszym dużym Łódzkim spocie Mazd...
...
i nie była to Mazda.
...
i nie była to Mazda.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
faktycznie da sie to zrobic za okolo 5 tys zl za duzych osiagow nie oczekujcie po takim patencie ale +40-50kM sadze ze da sie uzyskac (mozna i wiecej ale to trzeba odpwoiednio dobrac turbine przestroic kompa itd)
Ja osobiscie juz kiedys planowalem zainstalowanie kompresora do mojego v6 niesttey z braku czasu na razie projekt sie odwleka instalka nitro bedzie musiala wystarczyc jak na razie (oczywiscie jak znajde czas zeby ja w koncu wstawic do autka bo lezy sobie i czeka )
Pozdrawiam
Ja osobiscie juz kiedys planowalem zainstalowanie kompresora do mojego v6 niesttey z braku czasu na razie projekt sie odwleka instalka nitro bedzie musiala wystarczyc jak na razie (oczywiscie jak znajde czas zeby ja w koncu wstawic do autka bo lezy sobie i czeka )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki napisał(a):faktycznie da sie to zrobic za okolo 5 tys zl za duzych osiagow nie oczekujcie po takim patencie ale +40-50kM sadze ze da sie uzyskac
No tu akurat się nie zgodzę. Jeżeli dobrze pamiętam tamta Lada 7,5 s ma do 100 a seria 1.5 pewnie trochę szybciej niż Polonez. Róznica jest ogromna. A poza tym o osiągach decyduje przede wszystkim wielkość i przebieg momentu obrotowego a ten przy turbo jest rewelacyjny (pomojając dziurę zamin turbo zacznie dmuchać).
Waluś napisał(a):Tamto z linku jest tylko i wyłącznie na LPG i na benie nie pojedzie
Dokładnie.
A czemu musi jeździć na benzynie? Dla mnie może jeździć na czymkolwiek byle szybko.
Wogóle beznyzna to jakiś ostry niewypał.Ani to paliwo jest ani dobre ani tanie. Wysilone samochody sportowe jeżdzą na specjalnym paliwie albo metanolu, a nie beznynie. Więc beznzyna jest tylko tańszym odpowiednikiem, który leje się do baku. W dodatku nie najtańszym bo tańsze jest LPG. Jak wejdzie gaz ziemny to będzie jeszcze tańszy niż LPG. I tak dochodze do wniosku że gaz ziemny będzie najlepszym paliwem.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
wojtas 323F oczywiscie ze tak ale wez poduwage ze nasze autka juz sa dosc szybkie do 100km/h a uzyskanie duzo wiekszych przyspieszen bedzie juz dosc trudne z uwagi na przedni naped i jego ograniczenia oraz na dbalosc o wytrzymalosc elemntow napedu obaiwam sie ze koledzy grzebiacy przy ladzie nie mieli tego zmartwienia bo kupienie drugiej na czesci to wydatek max kilkuset PLN a na przyklad skrzynia biegow do KL moze kosztowac nawet 2 tys PLn wiec wszytsko mozna zrobic tylko jakim kosztem
Pozdrawiam
ps.jasne ze mozna doladowac nieodprezony silnik mnawet na 2 bary ale jak on dlugo pojedzie ano raczej nie dlugo wiec jak robic turbo to tak aby sie nim cieszyc dluzej niz jedna cwiartke i to czasmi nie cala
Pozdrawiam
ps.jasne ze mozna doladowac nieodprezony silnik mnawet na 2 bary ale jak on dlugo pojedzie ano raczej nie dlugo wiec jak robic turbo to tak aby sie nim cieszyc dluzej niz jedna cwiartke i to czasmi nie cala
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Waluś napisał(a):zapytaj Huano ile zapłacił za nowy wtryskiwacz hehe
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
1450 zł za wtryskiwacz do Mazdy z 90 roku? Ja bym prędziej kupił nowy silnik, albo nowy samochód bo cena zabija.
I tak mało gdzie można się rozpędzić, bo albo się z radarem chowają, albo taka nawierzchnia że zaraz samochód wyleci z drogi. Ciekawe gdzie i jak jeżdzą właściciele Ferrari i innych tego typu wózków, bo w to że mają gdzie pogonić wszytkie koniki mocno wątpię.
Quaki napisał(a):wojtas 323F oczywiscie ze tak ale wez poduwage ze nasze autka juz sa dosc szybkie do 100km/h a uzyskanie duzo wiekszych przyspieszen bedzie juz dosc trudne z uwagi na przedni naped
I tak mało gdzie można się rozpędzić, bo albo się z radarem chowają, albo taka nawierzchnia że zaraz samochód wyleci z drogi. Ciekawe gdzie i jak jeżdzą właściciele Ferrari i innych tego typu wózków, bo w to że mają gdzie pogonić wszytkie koniki mocno wątpię.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Zapomiałem dopisać do poprzedniego wątku:
Po co lepsze przypieszenie samochodom? I tak 99% kierowców nie jest w stanie wykorzystać możliwości seryjnego samochodu, oprócz sprintu na prostej i to też nie zawsze dobrze to zrobią.
Po co lepsze przypieszenie samochodom? I tak 99% kierowców nie jest w stanie wykorzystać możliwości seryjnego samochodu, oprócz sprintu na prostej i to też nie zawsze dobrze to zrobią.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
Tak dla jaj się zapytałem ile kosztowałoby turbo do K8, po wysłuchaniu w warsztacie opowieści, że nie warto do tego silnika dostałem przybliżone ceny:
– soft turbo: 5000 – 7000zł (~40KM)
– soft bi-turbo: 9000zł – 12000zł (~60KM) + ooooostra przbudowa pod maską
– turbo + mody silnika: 10000 ~ 15000zł (~100KM)
– bi-turbo – nie da rady – nie ma gdzie tego upchnąć
Ewidentnie jak na dłoni widać – da się, ale nie warto :/
– soft turbo: 5000 – 7000zł (~40KM)
– soft bi-turbo: 9000zł – 12000zł (~60KM) + ooooostra przbudowa pod maską
– turbo + mody silnika: 10000 ~ 15000zł (~100KM)
– bi-turbo – nie da rady – nie ma gdzie tego upchnąć
Ewidentnie jak na dłoni widać – da się, ale nie warto :/
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wojtas_323F napisał(a):1450 zł za wtryskiwacz do Mazdy z 90 roku? Ja bym prędziej kupił nowy silnik, albo nowy samochód bo cena zabija.
1. Po prostu koooocham to autko
2. To była cena 1 wtrysku – ja wymieniłem 4 sztuki
3. Na szczęscie nie jestem az tak zakochany w autku aby wywalić 6000 na wtryski
4. Chodził o uświadomienie kosztów zakupu nwoych wtrysków które trzeba by nabyc do zmieny parametrów mieszanki paliwowej
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a):Po prostu koooocham to autko usmiech Cena nie gra roli – niektórzy wiedzą ile mnie to autko na prawdę kosztowało (kosztuje) i sie za głowę łapią

hmm no tak... wszystko ladnie ja sie pytalem o turbo do mojej madzi jakies takie 'normalne' +50km okolo wyszlo do 2k zl z montazem ja mam gaznik i teraz jest myk bo powiedzieli ze pod benzyne nie ma problemu a z gazem to gaziarze musz ainstalke przerobic, zapytalem gaziarzy i.. po co Panu turbo na polskie drogi, ma Pan 80 kucykow i jest git no to im mowie ze chce wiedziec i bede placic.. ale sie nie dowiedzialem, wiec na prosty rozum jak to upchnac zrobic i jakie kozdy do madzi 1.6 16v gaznik lpg
moze ktos mi to ladnie opisze bo jestem zaciekawiony i jesli nie byloby jakis mega, extra przerobek to zapewne sam bym to zrobil 
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
No Hola Hola.... ale przydał by sie chyba gaźnik Ciśnieniowy??
Jeszcze o uturbianiu małych silniczków gaźnikowych dużo nie czytałem.... a chetnie poczytam wiec jak masz info to ładuj.
Jeszcze o uturbianiu małych silniczków gaźnikowych dużo nie czytałem.... a chetnie poczytam wiec jak masz info to ładuj.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje