Spadek mocy i problemy po usunięciu FAPa

Postprzez krzysiekkair » 1 sie 2014, 17:15

Najpierw spartaczył Maxi Mobil z Łopuszańskiej
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez marlad » 22 paź 2014, 10:50

Czasem też istenieje taka mozliwość , że któryś z czujników ( temperatury / różnocówki ) może byc padnięty i samochód będzie przechodził w tryb awaryjny . A jak bedzie upierdliwy , to na diagnostyce się nie zgłosi .

Ale to zależy od tego w jaki sposób został usunięty DPF programowo .

Co najciekawsze to wylko sonda lambda musi być tak na prawdę sprawna w wydechu . Resztę czujników dobry elektronik potrafi odpowiednio oszukać programowo . a jak fizycznie uszkodzony ? to też są sposoby :)

Dopisano 22 paź 2014, 11:00:

marlad napisał(a):Czasem też istenieje taka mozliwość , że któryś z czujników ( temperatury / różnicówki ) może byc padnięty i samochód będzie przechodził w tryb awaryjny . A jak bedzie upierdliwy , to na diagnostyce się nie zgłosi .

Ale to zależy od tego w jaki sposób został usunięty DPF programowo .

Co najciekawsze to wylko sonda lambda musi być tak na prawdę sprawna w wydechu . Resztę czujników dobry elektronik potrafi odpowiednio oszukać programowo . a jak fizycznie uszkodzony ? to też są sposoby :)


Jak uniknąć problemów ??
Gdzie wycinać ? Wszędzie tam , gdzie zajmują się tym na poważnie !!

Jeśli można wtrącić swoje 3 grosze to obojętnie gdzie bedziecie usuwali filtr cząstek stałych DPF to warto przed podjeciem decyzji zadać kilka pytań:

1) sprzęt – czy jest to kabelek z allegro , czy Certyfikowany oryginalny sprzęt . Jesli certyfikowany , to poproście o numer klienta, lub inne potwierdzenie na sprzęt
2) software – analogicznie – zapytajcie czy serwis pracuje na oryginalnym software, czy na darmówce kradzionej z netu . Poważne programy najczęściej działaja na donglu i on-line . Poproście o dowód legalności.
3) zapytajcie o gwarancję i jej warunki
4) zapytajcie o ubezpieczenie warsztatu.
5) zapytajcie o sprzęt diagnostyczny – czy oryginał (Hella Guttmann itp ) , może cos dedykowanego dla MAzdy
6) zapytajcie ,czy jest na pokładzie warsztatu jakiś doświadczony elektronik i mechanik , w razie gdy podczas prac nad wycinką wyjdzie jakiś problem.
7) jesli długo jeździliscie z zapchanym DPF zapytajcie ,czy jest możliwość sprawdzenia turbiny, i mocy na hamowni.


Nie dajcie się namówić na wstawienie przelotki zamiast oryginalnej puszki,bo może być problem na przeglądzie .
Zamówcie kompleksową usługę . Zeby później nie bujać się od mechanika do elektronika.

Musicie wiedzieć,że do usunięcia DPF w Mazdach mozna podejść ze sprzętem za 20 zł , 2.000 zł , 20.000 zł i grubo ponad 100.000 zł . Jesli warsztat Was szanuje , to powinien podejść z profesjonalnym,oryginalnym a nie kradzionym / hakowanym sprzętem i softem. Ktoś , kto zainwestował 20 zł mógł wczoraj ściągać simloki, dziś usuwać DPF , a za tydzień crackować Playstation i szukaj wiatru w polu .

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 22 paź 2014, 20:38

Zamiast wycinać lepiej jest za 1000 zł kupić nowy filtr Bosala ( dostępne na Allegro ). Stary filtr można sprzedać za kilka stówek też na allegro i będzie taniej niż kastracja!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 20 gru 2014, 23:21

Przedmówca nie wspomniał chyba przez kurtuazję o pozostałych kosztach- przecież wymieniając DPF nie oddasz auta do kowala !!
Koszty wymiany fizycznej pewnie ze 100 zł.
Koszt podpięcia do komputera ( adaptacja nowego filtra DPF ) pewnie kolejne 100-200 zł .
Do tego częstsze wymiany oleju ,zwiekszone zużycie paliwa itd – kto miał problem ten wie o czym mowa .


Bosal z tego widziałem to daje gwarancję na rok lub 50 tys km .

Czyli zmienisz DPF dziś – wywalisz od 1200 do 1600 zł , a jak Ci padnie następnej zimy to powodzenia życzę, kup sobie następny i w coroczny budżet wpisz taką kwotę !!
Katalizator siedzi w tej samej puszce, więc sami pomyślcie ,że nowy cały komplet katalizator + DPF kosztuje tysiaka . Sami odpowiedzcie sobie na pytanie jakiej jakości jest ten zestaw.
Dla Mazdy 6 to już jest kwota 1300-2000 zł za ten zestaw.

Powiem tyle- jakby ktoś z was chciał kupić takiego nowego kata do 1.6, to za dwie stówki mogę załatwić- zarobię przy tym zacnie i wypiję Wasze zdrowie.


Ja obstaję przy tym co też uważają diagności w stacjach przeglądów rejestracyjnych i to jest zawsze taniej . : Za kilka stówek można zakończyć definitywnie i raz na zawsze problem z DPF i + za dodatkowe parę stówek zrobić chip tuning :
I nie ma żadnych problemów na przeglądach rejestracyjnych , bo z tego co usłyszałem od diagnostów , to większość nowych aut z salonu by ich nie przeszła w 100 % jakby się chcieli czepiać.

Zobacz porównanie przed i po zabiegu dla Mazdy 6 . Koszt całkowity ok tysiąca (!!) zł wliczając chiptuning , DPF i poprawienie fabrycznego załamania mocy przy 2800 obr/min .

Obrazek
Ostatnio edytowano 20 gru 2014, 23:51 przez marlad, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 20 gru 2014, 23:42

Przy okazji....rzuć okiem na to :
viewtopic.php?f=114&t=177592
może coś zaradzisz....?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 20 gru 2014, 23:49

Tadziol . My już temu Panu udzieliliśmy odpowiedzi telefonicznie i mailowo
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 20 gru 2014, 23:59

Aaaaa....rozumiem,to bardziej złożony przypadek.Spytam z ciekawości : czy Pan skusił się na usunięcie tego obrzydłego FAP-a?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 21 gru 2014, 00:02

Tadziol , nie wiem czy ciężki przypadek , bo wóz do nas nie dotarł .Nie mieliśmy auta u siebie,więc nie było diagnozy. Nie wiedliśmy tez na pokuszenie ;) Będzie chciał – wytnie chwasta ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 21 gru 2014, 00:09

Słuszne słowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323