
Czujniki cofania – informacje i problemy
W kontekście czujników parkowania po raz kolejny wypada wyrazić żal, że polski oddział Mazdy ma uboższą ofertę niż południowi sąsiedzi (Czechy, Słowacja, Austria), gdzie dostępne jest 5 poziomów wyposażenia, a np.: obydwa czujniki parkowania dostępne są już w 3-cim z nich... 
Widziałem wizualizację z czujników cofania w wersji SkyPassion i powiem taka normalna, nic specjalnego, bez wodotrysków. Z drugiej strony ta funkcja ma być użyteczna i prosta, a nie "zbajerowana".
-
Trekuś
Klasyczne czujniki parkowania to układy ultradźwiękowe. Wysyłają krótki impuls ultradźwiękowy (40kHz) i czekają na echo. A jak czekają to liczą sobie mikro/milisekundy do tego echa i na tej podstawie określają odległość od obiektu, który odbija ultradźwięki.
W M3 system ten sygnalizuje "bipaniem" odległość od obiektu, brak jakiejkolwiek wizualizacji.
W M3 system ten sygnalizuje "bipaniem" odległość od obiektu, brak jakiejkolwiek wizualizacji.
Jest dokładnie tak jak piszesz im bliżej przeszkody tym częściej pikają. W wersji skyEnergy nie ma wizualizacji na "tablecie" jak jest to w skyPassion.
Ostatnio edytowano 18 lut 2014, 15:03 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Waikiki napisał(a):Jest sygnalizacja graficzna czujników w SkyPASSION
Czy orientujecie się może czy czujniki z wersji SkyEnergy różnią się czymś fizycznie od wersji SkyPassion ? Jeśli nie, to zapewne istniej możliwość aktualizacji firmware'u aby i w wersji SkyEnergy pojawiała się wizualizacja.
Czy pytaliście może o taką opcję w ASO?
Szybkie pytanie, dokładał ktoś może czujniki parkowania na przód ? Jak one działają ? Czy tylko kiedy auto jedzie do przodu do jakiejś prędkości albo np. tylko na jedynce ? Czy na wstecznym też będą działały ?
Czujniki na przodzie działają tylko wtedy, gdy poruszasz się do przodu, z prędkością do chyba 20km/h. Aktywność czujników sygnalizuje dioda pod kierownicą. Ja dokładałem do SkyEnergy do przodu i jestem zadowolony.
Ostatnio edytowano 14 kwi 2014, 23:08 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Właśnie zamontowałem w swojej M3 BM czujniki cofania tył firmy Valeo z buzzerem. Wyszło super, pomalowane w kolorze nadwozia, teraz czeka mnie montaż na przodzie 
Jednak jest różnica 1300 zł a 235 zł, sam montaż też nie jest trudny.
Jednak jest różnica 1300 zł a 235 zł, sam montaż też nie jest trudny.
co do montażu:
czujniki zakupione na allegro firmy Valeo.
1) Rozrys umieszczenia czujników na zderzaku *wg zaleceń instrukcji jest 45cm pomiędzy czujnikami, ja zrobiłem po 48-50cm aby zewnętrzne bardziej nachodziły na boki – udało się pomimo większego odstępu uzyskać brak martwej strefy)
2) Wywiercenie wcześniej zaznaczonych otworów na zderzaku dołączonym wiertłem
3) Zeszlifowanie wierzchniej warstwy czarnej matowej farby z czujnika papierkiem o granulacji 6000, pomalowanie całości, czujnik plus oprawka podkładem do plastiku, wyschnięcie na następny dzień malowanie sprayem zakupionym w ASO w kolorze nadwozia
4) Montaż wiązki od wewnętrznej strony zderzaka z okablowaniem do czujników i wyprowadzenie jej do wnętrza samochodu, do schowka po prawej stronie gdzie powinien znajdować się podnośnik, nawet jest gumowa zaślepka która po zdjęciu umożliwia nam przeprowadzenie kabelków, montaż pod zderzakiem poprzez wczołganie się pod samochód.
5) Montaż centralki w miejscu na podnośnik, przeprowadzenie kabelków "minus" pod którąkolwiek lampę, jeden "plus" – tu trochę było kombinacji do światła wstecznego, ze względu na umiejscowienie go w klapie bagażnika, natomiast drugi "plus" do zapalniczki.
6) Puszczenie buzzera progiem od strony pasażera i wklejenie go pod plastiki w progu tylnych drzwi.
7) Zatrzaśnięcie pomalowanych czujników w otworach
8) Piwko
Tak w wielkim skrócie, ogólnie był to mój pierwszy montaż czujników, zajęło mi to czasowo łącznie około 4-5h
czujniki zakupione na allegro firmy Valeo.
1) Rozrys umieszczenia czujników na zderzaku *wg zaleceń instrukcji jest 45cm pomiędzy czujnikami, ja zrobiłem po 48-50cm aby zewnętrzne bardziej nachodziły na boki – udało się pomimo większego odstępu uzyskać brak martwej strefy)
2) Wywiercenie wcześniej zaznaczonych otworów na zderzaku dołączonym wiertłem
3) Zeszlifowanie wierzchniej warstwy czarnej matowej farby z czujnika papierkiem o granulacji 6000, pomalowanie całości, czujnik plus oprawka podkładem do plastiku, wyschnięcie na następny dzień malowanie sprayem zakupionym w ASO w kolorze nadwozia
4) Montaż wiązki od wewnętrznej strony zderzaka z okablowaniem do czujników i wyprowadzenie jej do wnętrza samochodu, do schowka po prawej stronie gdzie powinien znajdować się podnośnik, nawet jest gumowa zaślepka która po zdjęciu umożliwia nam przeprowadzenie kabelków, montaż pod zderzakiem poprzez wczołganie się pod samochód.
5) Montaż centralki w miejscu na podnośnik, przeprowadzenie kabelków "minus" pod którąkolwiek lampę, jeden "plus" – tu trochę było kombinacji do światła wstecznego, ze względu na umiejscowienie go w klapie bagażnika, natomiast drugi "plus" do zapalniczki.
6) Puszczenie buzzera progiem od strony pasażera i wklejenie go pod plastiki w progu tylnych drzwi.
7) Zatrzaśnięcie pomalowanych czujników w otworach
8) Piwko
Tak w wielkim skrócie, ogólnie był to mój pierwszy montaż czujników, zajęło mi to czasowo łącznie około 4-5h
A co z gwarancją na samochód albo co najmniej na niektóre instalacje? W końcu jest to niestandardowe i (że tak to nazwę) "niefirmowe" wyposażenie, a ukryć się tej ingerencji uczynionej poza ASO raczej nie uda. Pytałeś, czy poszedłeś "w ciemno"?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości