Mazda Xedos 6 CA KF 1993r – projekt Xedos

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Piotr89 » 5 gru 2014, 09:50

Zainwestuj w Yokohamy ;)
Czytałem opinie i bardzo polecane są.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez risto77 » 6 gru 2014, 13:35

Mam na 15kach Michellin Alpin
Naprawdę polecam z czystym sumieniem.
Jak wcześniej jeździłem na SAVA to miałem lęki przed każdym łukiem na drodze. Po prostu kompletnie żadnej przyczepności, od razu przód wyjeżdżał, o tył nie musiałem się martwić bo gonił za przodem ... <glupek2>

Piotr89 napisał(a):Zainwestuj w Yokohamy ;)

Widziałem YOKOHAMĘ co prawda letnią po 60kkm, pomimo iż bieżnika jeszcze sporo oponę rozerwało.
Jak kolega jeszcze nie wyrzucił z garażu to cyknę fotkę.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez freezoneq » 6 gru 2014, 20:13

Też posiadam Alpin 4 na 15tkach, ale są mega głośne, przy czym, ta przyczepność... coś niesamowitego. Zależy mi na ciszy i w miarę przyczepności, priorytet to cisza. Wczoraj zrobiłem Mazdą około 100km i po przesiadce z czołgów z dieslami jest tak aksamitnie <serduszka> Opony trochę biły, teraz może minimalnie... Przewód WN po wyczyszczeniu aparatu przestał póki co iskrzyć, wpiąłem go na nowo i problem zniknął. Może syf na aparacie coś przewodził – nie wiem. Na tygodniu kombinuję gumy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez freezoneq » 18 gru 2014, 22:42

Czy Wasze nieobniżone Xedosy też stoją z przodu odrobinę wyżej niż z tyłu ? Po zamontowaniu KYB z tyłu zrobił się leciutki negatyw i stoi w miarę nisko – tak jak ma być. Kupiłem ją na amortyzatorach z 626 i nie dość, że tył sterczał jak 4 litery kozy, to jeszcze koła były pod kątem jak w maluchu. Teraz zastanawiam się, czy wymieniać też przód, bo komicznie to wygląda, a amortyzatory nie są w złym stanie, tylko nie mam pojęcia co jest tam zamontowane.

Zamówiłem półosie, wycieraczki, olej, korek od chłodziwa, opony zimowe r17.
Zamówię jeszcze tarcze (bo trochę biją), klocki, przewody WN i może świece.

No i przed świętami jadę do Buska na przegląd nitro turbo lpg.

Pasowało by jeszcze poustawiać to i tamto pod maską, bo albo jest misz masz, albo ssie gdzieś lewe powietrze – często nie schodzi z obrotów i trzyma pow. 1k rpm. No i jałowe za nisko, jak już opadną, bo 500-600 rpm utrzymuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez risto77 » 18 gru 2014, 22:48

freezoneq napisał(a):Czy Wasze nieobniżone Xedosy też stoją z przodu odrobinę wyżej niż z tyłu ?


U mnie na JAMEXach wręcz odwrotnie. Przód niżej od tyłu.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez deejay27 » 19 gru 2014, 16:04

Z przodu jesli nikt nic po mnie nie ruszal to Masz tam Kayaby które ja montowałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez freezoneq » 19 gru 2014, 19:51

Hmm, możliwe, by amortyzatory przez zużycie tak wyciągnęło do góry? Może to zabawne, ale pytam całkiem serio.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez deejay27 » 19 gru 2014, 21:01

Raczej nie , przez zużycie na pewno się nie wyciągną:) Z drugiej strony ciekawi mnie to że tak szybko padły , wniosek który mi się nasuwa to, albo ktoś jeździ jak popadnie nie omijając żadnej dziury, albo Kayaba to słaby wyrób. U mnie w X9 są jeszcze oryginalne amortyzatory ,i auto prowadzi się rewelacyjnie sztywno i reaguje momentalnie na szybkie ruchy kierownicą. Wczoraj miałem okazję poujeżdżać teścia Vectra B i tam mimo już dwukrotnej wymiany amorów , auto kladzie się w zakrętach , a prowadzi się jak okręt .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Crenshaw » 19 gru 2014, 21:28

chyba amortyzatory były dobre, ale gleba zrobiła swoje, miałeś eibachy a one dużo obniżały, wg mnie stanowczo za dużo na seryjne amory i dlatego się szybko skończyły.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez freezoneq » 19 gru 2014, 21:39

deejay27 napisał(a): Z drugiej strony ciekawi mnie to że tak szybko padły , wniosek który mi się nasuwa to, albo ktoś jeździ jak popadnie nie omijając żadnej dziury,


Jeszcze nie padły, aczkolwiek pokracznie Mazda stoi, co skłoniło mnie do podejrzeń ;) Pokracznie to znaczy – przód wyżej niż tył, z przodu KYB, z tyłu KYB, stąd pytanie.

Też mi się wydaje, że po tych Eibachach jest spustoszenie z przodu. Co prawda całe zawieszenie jest sztywne i nie ma luzów, bo praktycznie wszystko zostało wymienione, ale jak piszesz Adam, auto stało bardzo nisko, odboje były w strzępach, no i samochód jeździł po Łodzi, a każdy kto był ten wie, jak wyglądają tam drogi. Ja na Eibachach zrobiłem nie więcej niż 500km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez freezoneq » 24 gru 2014, 03:42

Nagle problemy z obrotami i mocą zniknęły... ;)
Przyszły też zimówki, Nexen Winterguard Sport 205/50/R17. Czekam jeszcze na półosie.
Pytanko – brać nawiercane tarcze Mikoda od producenta + jakieś klocki, czy komplet tarcz i klocków Textara ?
Załączniki
20141223_221722.jpg
20141223_224059.jpg
Ostatnio edytowano 31 gru 2014, 18:27 przez freezoneq, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez zambo88 » 25 gru 2014, 11:40

komplet textara raczej bd lepszy ;)
zambo88
 

Postprzez freezoneq » 31 gru 2014, 18:08

Wymieniliśmy półosie (uf...), olej z filtrem, filtr powietrza, paliwa – dzięki Piotr. Wsiadać i jeździć.
Zostało zajrzeć do tylnych zacisków, klocki kupione, pozbyć się (tymczasowo) rdzy i można zacząć bawić się w mody i wnętrze, bo już w zasadzie nie ma co naprawiać.
Załączniki
20141230_212309.jpg
20141231_021846.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez risto77 » 31 gru 2014, 21:45

To nie amerykański film... ( z tymi nogami ) <lol>

PS. Dobry olej <spoko> Też leję LM ale 10W60. Świece też mam Denso ale irydówki.
A Powiedz mi Kolego. Ile kosztowały Cię przewody WN ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez freezoneq » 31 gru 2014, 22:03

265 zł w Carspeed, myślałem, że w opakowaniu będzie 6 przewodów, ale było 7, 6+1 do cewki <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez risto77 » 31 gru 2014, 22:08

A to miła niespodzianka <spoko>
Widzę że imprezka też przed telewizorem w domu ?? <lol>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez freezoneq » 5 sty 2015, 23:27

Busko zaliczone, serwis gazu zrobiony – wszystko jak w szwajcarskim zegarku, dzięki bananmin. Dodatkowo dzisiaj zamontowane nowe przeguby, na sprawne półosie... mam nadzieję, że od dziś zapomnę o zmienianiu przegubów co roku. Dzięki Piotr89 za pomoc. Niedługo strzeli 300 tyś km, z tego co dzisiaj usłyszałem, to chyba pierwsze 300tyś bo silnik pracuje cichutko i równo. Generalnie każdy kto miał okazje słyszeć – zawsze zwraca na to uwagę :P
Załączniki
20150105_110131.jpg
20150105_170712.jpg
received_1526670044276088.jpeg
Ostatnio edytowano 6 sty 2015, 01:40 przez freezoneq, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez deejay27 » 6 sty 2015, 00:43

silnik pracuje cichutko i równo

Sam dwu krotnie próbowałem odpalić już odpalony silnik w tym X6 po wymianie rozrządu i pasków klinowych:) Mój Kl pracuje zdecydowanie głośniej niż kiedyś Twój KF:) A skoro mówisz że nadal tak jest to tylko świadczy o tym że jest dalej w dobrej formie.
A tak z ciekawości zapytam , to potrafi puścić chmurę niebieską , czy nadal nie dymi ? Oczywiście na zimnym i ciepłym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez freezoneq » 6 sty 2015, 01:27

Na mineralnym pracował troszkę głośniej, no i troszkę słychać alternator szczególnie siedząc za kierownicą. Prawie niewidoczną chmurkę puszczał przy odpalaniu na zimnym, gdy był zalany valvo, odkąd wlewany jest LM jest bajka. Szczególnie ten z dwusiarczkiem, może wygląda jak budyń, ale podczas przyspieszania, gdy silnik jest obciążony, wyraźnie ciszej mruczy, po odpaleniu jest cichutko, jestem zadowolony :P Teraz tylko pozbyć się rdzy i można myśleć o modach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez deejay27 » 6 sty 2015, 01:44

No i Ok , oby tak dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy