Sugerowane przez komputer zmiany biegów. Jak je interpretować?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nexus30 » 16 gru 2014, 12:20

Nie jechałem taką to się nie wypowiem :). 165 KM ciągnie ładnie do samego odcięcia.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez child » 16 gru 2014, 18:53

Właśnie dlatego nazywa się 165KM ;) Do 4000 rpm oba silniki zachowują się dokładnie tak samo – później 120KM zdycha, a 165KM ciągnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SCADA » 16 gru 2014, 19:03

child napisał(a):Do 4000 rpm oba silniki zachowują się dokładnie tak samo – później 120KM zdycha, a 165KM ciągnie.


Taaak? :| Mi się wydawało, że w obu przypadkach maksimum momentu obrotowego występuje właśnie przy 4000 rpm, a potem oba silniki "zdychają", jak to ładnie ująłeś... :)

Raczej różnica wynika stąd, że silnik 120KM nie chce ciągnąć do odcięcia, bo to "genialne" przełożenie skrzyni biegów skutecznie mu to uniemożliwia. :|
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez SebaK » 16 gru 2014, 19:17

Przyznam się Wam, że byłem zaskoczony odcięciem przy około 6500. Sądziłem, że czerwone pole jest po to by nie przeginać ale da się na nie wjechać. Chciałem go trochę przeciągnąć z okazji 2000 km. Na dwójce jechał super i nagle buuu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez nexus30 » 16 gru 2014, 20:29

Heh niespodzianka ;). Zauważyłem tu już na jeździe próbnej. Trochę szkoda ze nie kręci się chociaż do 7000 rpm.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez child » 17 gru 2014, 09:37

SCADA napisał(a):
child napisał(a):Do 4000 rpm oba silniki zachowują się dokładnie tak samo – później 120KM zdycha, a 165KM ciągnie.


Taaak? :| Mi się wydawało, że w obu przypadkach maksimum momentu obrotowego występuje właśnie przy 4000 rpm, a potem oba silniki "zdychają", jak to ładnie ująłeś... :)


Dobrze to ująłeś – wydawało ci się :P

A tak serio – są na forum wykresy momentu obrotowego tych silników: do 4000 rpm wyglądają tak samo, a potem ... zaczyna ci się wydawać ;)

Raczej różnica wynika stąd, że silnik 120KM nie chce ciągnąć do odcięcia, bo to "genialne" przełożenie skrzyni biegów skutecznie mu to uniemożliwia. :|


Bardzo cię proszę o rozwinięcie tej myśli, bo próbowałem do niej podchodzić koncepcyjnie z kilku stron i z żadnej nie jestem się w stanie dopatrzyć w niej sensu. Z pewnością coś mi musiało umknąć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SCADA » 17 gru 2014, 11:29

child napisał(a):Bardzo cię proszę o rozwinięcie tej myśli, bo próbowałem do niej podchodzić koncepcyjnie z kilku stron i z żadnej nie jestem się w stanie dopatrzyć w niej sensu. Z pewnością coś mi musiało umknąć...


Z tego, co zauważyłem czytając twoje posty, ty to raczej nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i ogólnie niewiele kumasz... :|
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez Wojtek » 17 gru 2014, 11:41

A co ma "zdychanie silnika" do interpretacji sugerowanego biegu?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arash » 17 gru 2014, 18:14

Przełożenie skrzyni biegów do biegu 3 włącznie nie ma znaczenia w kręceniu do odcięcia. A podstawową różnicą między 120km a 165km jest to że ten mocniejszy nie traci tak szybko momentu obrotowego po przekroczeniu 4000obr/min. 120km zaczyna "zdychać", bo szybko ubywa momentu.

A co do sugerowanej przez komputer zmiany biegów. Funkcja ta w maździe działa prawidłowo. Załóżmy jadąc równomierną prędkością z górki lub po prostej ustawia jak najwyższy bieg, a gdy doda się gazu na niskich obrotach żąda redukcji. Przynajmniej tak miałem na jeździe testowej :)
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez ellipsis » 18 gru 2014, 01:07

Mnie jeszcze nigdy nie sugerował redukcji, zawsze jest sugestia bieg do góry. Ale z racji dotarcia nie wciskam mocno gazu.

Skrzynia nie ma nic do rzeczy.. To wersja 165km ma krotsze przelozenia od innych aut, wersja 120km ma raczej przelozenia w normie i sa podobne do konkurencji. "Zdychanie" silnika powyzej 4500 obr wynika z wykastrowania go za pomoca mapy. Moment obrotowy jest ucinany i spada na leb na szyje a moc robi sie liniowa do samego konca. W przypadku wersji 165km moment obrotowy ma o wiele mniejszy spadek ale co najwazniejsze moc ciagle rośnie az do odcinki. Jezdzac w gornym zakresie obrotow moment obrotowy nie ma juz takiego znaczenia jak przy jezdzie spokojniej np. w miescie gdzie jezdzi sie wlasnie momentem, "pałując" auto do odcinki korzystamy z mocy silnika, która jak już pisałem w wersji 165km rośnie do samego końca i silnik nie dostaje zadyszki w górnym zakresie obr.

Nie wiem co miał na celu ten zabieg aby 2.0 silnik dlawic w polowie zakresu obrotow. Wyobrażcie sobie wersje 165km z ta dluga skrzynia od 120km gdzie na 2ce leci 110/h :))
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez wizbek » 18 gru 2014, 01:42

Chyba z tym "zdychaniem" wersji 120 KM powyżej 4000 rpm jest nie do końca tak jak piszecie. Zobaczcie sobie wykres krzywej momentu obrotowego i mocy jaka został wykreślona po teście na hamowni i opisana w tym artykule:
http://www.magazynauto.pl/testy/testy-p ... Id,1359068

No i te wielkości rzeczywiste (a może jednak zbadane) mocy o momentu..... <spoko>
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez ellipsis » 18 gru 2014, 01:50

No jest tak jak mowie, moment obr. spada a moc przestaje rosnąć co jest dowodem na zdławienie silnika przez komputer. W normalnym przypadku moc rośnie wraz ze wzrostem obrotów, tu mamy const.

Zobacz jak wygląda wykres 2.0 I-Vtec Hondy Accord. Moment jest raczej stały a moc rośnie do 6500obr.
http://vtech.pl/katalog/logo/chip_tunin ... M_Chip.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez stern » 18 gru 2014, 09:04

child napisał(a): Może wersji 165 KM :P Bo 120KM powyżej 4500 rpm to już raczej nie ma sensu.


Jak nie ma, jak ma.
No dobra, przekonałeś mnie do kolejnego testu dzisiaj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 08:10
Posty: 67 (12/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: BM, 120KM, 2014

Postprzez child » 18 gru 2014, 09:34

wizbek napisał(a):Chyba z tym "zdychaniem" wersji 120 KM powyżej 4000 rpm jest nie do końca tak jak piszecie.


Ale przecież ten wykres dokładnie to potwierdza :) Zobacz sobie wykres wersji 165KM, to zobaczysz różnicę.

Zresztą o ile mnie pamięć nie myli, ja nie pisałem o "zdychaniu", tylko że nie ma sensu kręcić wyżej. Oczywiście pow. 4000 rpm samochód jedzie i się rozpędza, ale nie masz tego wrażenia (jakie zapewne jest w 165KM), że się rozpędza coraz szybciej.

No i te wielkości rzeczywiste (a może jednak zbadane) mocy o momentu..... <spoko>


To potwierdza nasze doświadczenia klubowe, zobacz w tym temacie: viewtopic.php?f=102&t=42101 . Miło mieć prawie 20KM w gratisie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez stern » 18 gru 2014, 10:24

child napisał(a):Ale przecież ten wykres dokładnie to potwierdza

Co tam wykres.
Serce i wiara bardziej mówią do mnie, niż Twoje szkiełko i oko.
BP, NMSP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 08:10
Posty: 67 (12/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: BM, 120KM, 2014

Postprzez nexus30 » 18 gru 2014, 10:35

child napisał(a):Oczywiście pow. 4000 rpm samochód jedzie i się rozpędza, ale nie masz tego wrażenia (jakie zapewne jest w 165KM), że się rozpędza coraz szybciej.


Potwierdzam jest takie wrażenie :). Jest niestety trochę brutalnie stłumione przez to że silnik kręci się tylko do niecałych 7000 rpm i nagle odcinka psuje zabawę.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323