Jaki olej wybrać?
Motul 8100 Eco-Clean C2 5W-30 – 100% synthetic ja ostatnio wlałem ten olej, jest on dosyć drogi, ale moim zdaniem idealnie się sprawdził! Silnik równo chodzi, jakoś tak powiedziałbym, że ciszej. Ten olej będę lał za każdym razem! 
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
tylko po co Ci C2 do benzyny?? sam sobie robisz krzywdę zmiejszając ilość zwiazków siarki i fosforu, które odpowiadają za właściwości oleju i tak C2 ma mniej.:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%.
Nie masz diesla także po co C2?? Nie lepiej jak już Motul to eco-nergy??
P.S. oceniać olej po przejechaniu kilku km?? Tyle to i olej z biedronki wytrzyma.
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%.
Nie masz diesla także po co C2?? Nie lepiej jak już Motul to eco-nergy??
P.S. oceniać olej po przejechaniu kilku km?? Tyle to i olej z biedronki wytrzyma.
rafik256 napisał(a):tylko po co Ci C2 do benzyny?? sam sobie robisz krzywdę zmiejszając ilość zwiazków siarki i fosforu, które odpowiadają za właściwości oleju i tak C2 ma mniej.:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%.
Nie masz diesla także po co C2?? Nie lepiej jak już Motul to eco-nergy??
P.S. oceniać olej po przejechaniu kilku km?? Tyle to i olej z biedronki wytrzyma.

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
CLAU napisał(a):Taka ciekawostka, bo są ludzie którze wierzą w voodoo olejowe tak jak ostatnio ktoś na siłę szukał oleju do magicznie stuningowanej Toyoty, która potrzebowała oleju do super wyzyłowanego diesla i musiał być koniecznie jakiś minimum w40.
ja szukałem ,ponieważ stuningowany silnik (sam sobie dopowiadasz o super wyzyłowanym dieslu -ja czegoś takiego nie pisałem) wytwarza przez te modyfikacje wyższą temperaturę spalin-a ta zostaje oddana w turbinie,która ma powiązania z układem olejowym-co powoduje wzrost temperatury oleju. Do tego nacisk na korbowody,panewki itd w aucie stuningowanym niefabrycznie (fabrycznie te elementy sa często z odporniejszych materiałów) wzrasta-to wszystko jest udowodnione i opisane. Dlatego potrzebny był olej w40,aby przy wzroście temperatury w silniku i obciażeń na smarowane podzespoły zapewnic silnikowi dobre smarowanie przy wykorzystywaniu dodatkowych zapasów mocy i momentu. Oczywiście jezdżąc dalej w sposób klasyczny nie potrzeba nic specjalnego do silnika,ale nie po to zostały podniesione parametry silnika,aby nie korzystać z tego co jest pod maską. Silniki fabrycznie skonstruowane do większych mocy ,osiągów są często odpowiednio pasowane,więc im pasuje olej jaki fabryka zapisała. Na tą chwilę usunięto pdf i dzięki temu można stosować olej nie low saps . Zapytanie było o olej 5w-40 dla diesla z dpf ,a kolego CLAU poszukał możliwości umoralnienia mnie na swój sposób. Jeśli to wniosło coś do dyskusji-to ok,ale raczej niewiele.
-
rajtkezjusz
Pięknie to opisałeś i możesz sobie wierzyć dalej w swoje własne cuda a wiele innych samochodów po tuningu jezdzi spokojnie dalej na tym samym oleju i mają przebiegi po 300k. Możesz sobie dalej egzystować w swojej krainie jednorożców ale nie wkręcaj tutaj ludziom, bardzo cie proszę, że ta twoja toyota nagle potrzebuje minimum w40 bo już w30 nagle nie wystarcza z powodu tego twojego cięzkiego tuningu.
Jezeli chcesz na siłe lać w40, to sobie lej nawet do silnika sportowy 10w50. Ale proszę cie, nie wkrecaj tutaj voodoo. Zamontowałeś chociaz w tej toyocie wskaznic temp. oleju, porownywales te temperatury miedzy olejami czy tak sobie gdybasz ?
Kupione w salonie 2.0 TDi 140KM zrobione na 179KM jezdzi dalej na fabrycznym shellu 5w30, 230 000 już zrobione na budziku i niestety silnik do tej pory nie chcesz umrzec. Jedyne co bylo wymieniane to półosie, łożyska i zawieszenie, silnik w świetnej kondycji jeżdzony w rodzinie do tej pory.
Jezeli chcesz na siłe lać w40, to sobie lej nawet do silnika sportowy 10w50. Ale proszę cie, nie wkrecaj tutaj voodoo. Zamontowałeś chociaz w tej toyocie wskaznic temp. oleju, porownywales te temperatury miedzy olejami czy tak sobie gdybasz ?
Kupione w salonie 2.0 TDi 140KM zrobione na 179KM jezdzi dalej na fabrycznym shellu 5w30, 230 000 już zrobione na budziku i niestety silnik do tej pory nie chcesz umrzec. Jedyne co bylo wymieniane to półosie, łożyska i zawieszenie, silnik w świetnej kondycji jeżdzony w rodzinie do tej pory.
Z całym szacunkiem to Twojej wiedzy z zakresu właściwości fizykochemicznych olejów i badań materiałowych pod względem zużycia poszczególnych elementów silnika przy stosowaniu 5w30 lub 5w40, obawiam się, że zespół konstruktorów projektujących dany silnik wie lepiej jaki olej stosować 
Skoro w książce jest 5w30 to lej 5w30 i będzie wystarczający to każdego stylu jazdy (chyba, że auto rajdowe ale mówimy raczej o seryjnych motorach
)
Ja leję to co zaleca producent – 5w30. i nie widzę potrzeb zmian na 5w40
Skoro w książce jest 5w30 to lej 5w30 i będzie wystarczający to każdego stylu jazdy (chyba, że auto rajdowe ale mówimy raczej o seryjnych motorach
Ja leję to co zaleca producent – 5w30. i nie widzę potrzeb zmian na 5w40
oho, kolejny się trafił w40 minimum lol
a setki tysięcy samochodów dalej jezdzi na w30 i potem kupujecie to jeden z drugim od Niemca ze skręconym przebiegiem i robicie sami 100k przebiegu więcej
a setki tysięcy samochodów dalej jezdzi na w30 i potem kupujecie to jeden z drugim od Niemca ze skręconym przebiegiem i robicie sami 100k przebiegu więcej
oho, kolejny się trafił w40 minimum lol
a setki tysięcy samochodów dalej jeździ na 5w30 i potem kupujecie to jeden z drugim od Niemca ze skręconym przebiegiem i robicie sami 100k przebiegu więcej
Jeżeli w sporcie nie używa się oleju 5W30, to jak "przypałuję" to co się stanie? 5W30 zwłaszcza eko to badziew (nie kręcić pod czerwone). Topowe oleje Valvo, LM -5W40.
Ja przechodzę wkrótce z 5W40 Motula na 5W30 również Motula EcoNergy lub Millers EE
wtsz napisał(a):oho, kolejny się trafił w40 minimum lol
a setki tysięcy samochodów dalej jeździ na 5w30 i potem kupujecie to jeden z drugim od Niemca ze skręconym przebiegiem i robicie sami 100k przebiegu więcej
Jeżeli w sporcie nie używa się oleju 5W30, to jak "przypałuję" to co się stanie? 5W30 zwłaszcza eko to badziew (nie kręcić pod czerwone). Topowe oleje Valvo, LM -5W40.
Ale nie porównuj sportu, gdzie stosuje sie inne oleje i obroty trzyma ciagle na czerwonym lub blisko ograniczenia przez cały oes albo inną trase.
Jezdze na 5w30, wiele razy auto przepalowane pod gorke, 192k przebiegu na liczniku i jezdzi dalej. Ludzie mysla, ze w30 chyba sie utlenia albo teleportuje z miski olejowej jak sie troche auto przegoni...
wtsz napisał(a):5W30 zwłaszcza eko to badziew (nie kręcić pod czerwone). Topowe oleje Valvo, LM -5W40.
Ale dlaczego badziew? Jakieś konkretne dane? Czy tak ci mechanik lub hurtownik powiedział? Jeżeli masz jakieś ciekawe dane bo np. pracujesz w lotosie lub w automotive w działkach rozwoju np.przy walidacji silników, testach to się podziel ciekawostkami :–) na pewno każdy skorzysta i nie mówię tego z ironią. Ja leje 5w30 i zdarza mi się kręcić do odcinki :–) i nic się nie dzieje... Mało tego byłem kilka razy na cwiartce i track day"ach, i do tej pory silnik zdrowy, moc trzyma, oleju bierze śladowe ilości i jeździ. Ok, zgodzę się że jeżeli ktoś używa auta tylko do motosportu, to oczywiście są do takich silników konkretne oleje...
Wysłane z telefonu.
Ale nie porównuj sportu, gdzie stosuje sie inne oleje i obroty trzyma ciagle na czerwonym lub blisko ograniczenia przez cały oes albo inną trase.
W "pewnych" warunkach 5W30 może nie zapewnić ochrony silnika. Zależy to również trochę od producenta oleju. Przeanalizowano na tym forum do bólu różnice w tej samej klasie. W naszym klimacie 5W40 jest chyba lepszym rozwiązaniem, tym bardziej, jeżeli podróżujemy na południe.
30 oznacza chyba górny zakres temperatury zewnętrznej w jakiej olej zapewnia ochronę silnika.
wtsz napisał(a): Jeżeli w sporcie nie używa się oleju 5W30, to jak "przypałuję" to co się stanie? 5W30 zwłaszcza eko to badziew (nie kręcić pod czerwone). Topowe oleje Valvo, LM -5W40.
valvo...
Tak więc czekam i chętnie zobaczę jakiś syntetyk tej marki (nie HC). Może akurat zmienię zdanie.
P.S. tylko nie pokazuj mi strony producenta z napisem "full synthetic" bo to akurat kłamstwo. Jezeli to możliwe to poproszę o kartę gdzie będzie skład a w nim estry czy PAO...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki