Mazda3 BK LF TOP SPORT '04 2.0 150KM "Błękitna Strzała"
Wiem, że ma diesla. Chodziło mi tylko o porównanie dźwięku bo jest bardzo podobny jak u mnie
Fakt, że na moim nagraniu ten dźwięk jest słabo słyszalny. Wstawiam, jeszcze nagranie, gdy stałem na postoju z zaciągniętym ręcznym, wrzuconym wstecznym i próbowałem ruszyć. Telefon skierowany przez drzwi w stronę wydechu i silnika. Chyba najbardziej słychać to miarowe buczenie/terkotanie od ok 25 s.
Może to dziwne skojarzenie, ale ja miałem kiedyś coś takiego w starym Polo, gdy kolektor wydechowy był nierówno dokręcony, uszczelka była spalona i słychać było takie terkotanie jak bym jeździł dieslem a była to benzyna.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Na tym drugim filmiku trochę brzmi jakbyś miał nieszczelność... Albo przelot. 
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Panowie czy to klekotanie może być skutkiem spalania stukowego? Gdzieś wyczytałem, że do spalania stukowego może dochodzić, gdy wzrośnie ciśnienie sprężania w silniku...
Od remontu przejechane już 650 km. Silnik jak na razie nie wziął ani grama leju
Terkotanie nadal słyszalne, jednak nieco cichsze niż na początku (albo moje uszy się już przyzwyczaiły o.O ).
Niestety zauważyłem, że powoli zaczynają się u mnie odzywać te nieszczęsne klapki w kolektorze.... :/

Niestety zauważyłem, że powoli zaczynają się u mnie odzywać te nieszczęsne klapki w kolektorze.... :/
Jak na moje ucho to brzmi to jak nieszczelność na kolektorze. Uszczelke zakładał nową czy na starą? Jak taki dobry magik to może za słabo dokręcił kolektor?
Co do spalania stukowego – wg mnie raczej mało prawdopodobne, chyba że przy okazji ten magik pomieszał coś na rozrządzie (ale niech może ktoś bardziej doświadczony się wypowie).
P.S – pochwal się no tym mechanikiem w regionalnych, żeby inni omijali

Co do spalania stukowego – wg mnie raczej mało prawdopodobne, chyba że przy okazji ten magik pomieszał coś na rozrządzie (ale niech może ktoś bardziej doświadczony się wypowie).
P.S – pochwal się no tym mechanikiem w regionalnych, żeby inni omijali


Uszczelka wydechu była zakładana nowa więc ewentualnie może być tylko niedokręcony. Ale raczej obstawiam, że to coś z rozrządem ewentualnie wtryskami. Cholera chyba będę musiał wejść pod maskę w trakcie jazdy i może wtedy znajdę przyczynę
Bo na postoju cichutko a w trakcje jazdy już symfonia :/
Dopisano 16 gru 2014, 14:14:
Spróbowałem nagrać jeszcze raz ten dźwięk. Myślę, że tutaj słuchać to wyraźniej, szczególnie w pierwszych 20 sek., kiedy wskazówka jest między 1 tys. a 2 tys. obrotów. W końcówce próbowałem usłyszeć to samo podczas jazdy, kiedy dźwięk odbijał się od ściany jednak bez skutku
Dopisano 16 gru 2014, 14:14:
Spróbowałem nagrać jeszcze raz ten dźwięk. Myślę, że tutaj słuchać to wyraźniej, szczególnie w pierwszych 20 sek., kiedy wskazówka jest między 1 tys. a 2 tys. obrotów. W końcówce próbowałem usłyszeć to samo podczas jazdy, kiedy dźwięk odbijał się od ściany jednak bez skutku
Zaniedługo wymienię olej i zobaczymy czy coś się zmieni. Wybór tym razem padł na Valvoline SynPower FE 5w30. Po zmianie mam zamiar zalać jeszcze Ceratec z Liqui Moly. Kiedyś stosowałem i byłem zadowolony. Poza tym wyczyszczę wtryskiwacze również preparatem z LM.
A tymczasem madzia przeszła konserwację podwozia i teraz ze spokojem możemy czekać na zimę
W aucie zrobiło się nieco ciszej, nie słychać już szumów dochodzących spod podłogi 
A tymczasem madzia przeszła konserwację podwozia i teraz ze spokojem możemy czekać na zimę

Dzisiaj podczas jazdy w ten silny wiatr wywaliło mi błąd P0420- system katalizatora – wydajność poniżej progu. Błąd skasowany. Czy mam się przygotowywać na wymianę kata? 
Raczej na wycięcie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Po długich poszukiwaniach przyczyny terkotania słyszalnego prawie wyłącznie pod obciążeniem, w końcu znalazłem mechanika, który trafnie zdiagnozował co dolegało mojej madzi. Okazało się, że mechanik (tfu!), który robił remont, źle ustawił rozrząd
był przestawiony o jeden ząbek. Po prawidłowym ustawieniu jak ręką odjął. Nic już nie terkocze i silnik chodzi znacznie ciszej 

piterus87 napisał(a): Okazało się, że mechanik (tfu!), który robił remont, źle ustawił rozrząd
Ot i cała prawda znacznej części branży. Fajnie, że w tym wypadku bez większych konsekwencji.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Nowe płuca 
Dźwięk silnika zmienił się bardzo nieznacznie co mi odpowiada. Słychać tylko delikatny pomruk. Silnik lepiej reaguje na gaz choć oczywiście nie spodziewam się nagłego przyrostu mocy. Wieczorem dalsze testy.
Dźwięk silnika zmienił się bardzo nieznacznie co mi odpowiada. Słychać tylko delikatny pomruk. Silnik lepiej reaguje na gaz choć oczywiście nie spodziewam się nagłego przyrostu mocy. Wieczorem dalsze testy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość