Póki co wciąz czekam na kabelek, a w między czasie napisałem do KME w tej sprawie, oto odpowiedz jaką dostałem.
W sterowniku NEVO mamy dedykowaną opcję Mazda, z którą jest wykonywany Autosetup.
Istnieje dodatkowa korekta przy zmianie typu układu wtryskowego, którą można użyć aby zubożyć mieszankę.
Z praktyki dobrze jest zastosować trochę większe dysze dla wtryskiwaczy gazowych niż zalecane.
Dodatkowo na dniach pojawi się najnowsza wersja oprogramowania dla NEVO, w której usprawniono obsługę tego typu aut.
Spróbuje więc z tą korektą przy zmianie układu wtryskowego i/lub nowym softem, który juz chyba sie pojawił:
Software 4.0.7.0 (full compliance with gas controller version 4.0Hr1 and Adapter OBD v2 2.0Cr1)
--------------------------------
+ OBD: Improved reading pending trouble codes
+ OBD: Improved support for CAN protocol with 29bitID (espe****ly new Honda)
+ OBD: Improved connection on protocols ISO/KWP in older cars
+ New firmware update for Adapter OBDv2 – version 20C
+ Added option 'Petrol injection merge mode'
+ Improved readings of the petrol injection times that eliminate the occasional jerking (cylinder misfire) – mainly Mazda type cars+ Visualization for MOSA and OSA adaptation mechanisms
+ Added option 'Block work on gas after inspection time'
+ Improved correction maps work – changing the rules for the selection of the current correction
+ Added the ability to run the automatic gas level indicator calibration from PC software
+ Added new temperatures values for option 'Gas injectors heating' (upto 50 degrees)
+ Improved notification for gas ECU errors of 'Gas injectors malfunction' and 'Low ECU voltage' during engine start
+ Increased the time of pressing the button on the Control panel to enter the mode of automatic gas level indicator calibration (from 15 to 20 seconds)
+ Added new functionality for output +12V (12V OUT) – turning on simultaneously with the gas valve and turning off automatically when it reaches a certain reducer temperature (eg. for "Cold VAG")
+ Added AEB iPLUS injectors
+ Added navigation buttons on Model for touchscreen devices
+ Improvements in documentation (including a description of the procedures for emergency start on gas and automatic gas level indicator calibration)
+ Updated translations
Jakby sie komus udało z nowym softem to prosze o info.
