Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.
Jako że się nie znam to zauważę jeden bardzo istotny element w dyskusji – problem DPF jako cżęści w swej naturze – ona się eksploatuje i jak wszystkie jest do wymiany a że nowe auta teraz służą max do dwustu tysi jak się o nie dba to trzeba sie liczyć z kosztami. Lizingi po 3latka i dalej turka a potem do polski w przypadku właśnie tych polskich super używanych diselków z zagranicy co "niemiec się śmiał' jak sprzedawał. Miałem ostatnie 6 lat przyjemnosć jeżdzić salonowymi fordzikiem i renufką – po 150 tysi miały do oddania i zupełny brak problemów co 3 latka. A co potem to strach myśleć dlatego drugi właściciel już powinien mieć problemy i szykować kaske
i potem na chirurga
czyli wszystko do wycięcia 
Będąc dociekliwym z natury wybrałem sìę na stację w której podbijają przeglądy coroczne. Z premedytacją wybrałem doświadczonego diagnostę z siwym włosem i zagaiłem temat.
Pan siagnosta powiedział mi , że jeśli chciałby być upierdliwy to nowe samochody z salonu nie przejdą kontroli u niego. Wskazał na niską jakość współcześnie produkowanych wozów.
Podczas rozmowy , głównie w zakresie technicznego aspektu sprawy nie dalo się utrzymać w tajemnicy ,że zmam temat .
Pan diagnosta zapytał czy w jego mercedesie da się usunąć DPF i poprosił o numer telefonu do mnie. Chciał teź , żebym mu zostawił ulotki , co mnie wprawiło w osłupienie i dało do myślenia czemu jeszcze ich nie mam.
Osobiście uwaźam , że każdy niedowoarek powinien podjechać na stację diagnostyczną i podczas podbijania przeglądów poprosić diagnostę Żeby mówił jak jest
Pan siagnosta powiedział mi , że jeśli chciałby być upierdliwy to nowe samochody z salonu nie przejdą kontroli u niego. Wskazał na niską jakość współcześnie produkowanych wozów.
Podczas rozmowy , głównie w zakresie technicznego aspektu sprawy nie dalo się utrzymać w tajemnicy ,że zmam temat .
Pan diagnosta zapytał czy w jego mercedesie da się usunąć DPF i poprosił o numer telefonu do mnie. Chciał teź , żebym mu zostawił ulotki , co mnie wprawiło w osłupienie i dało do myślenia czemu jeszcze ich nie mam.
Osobiście uwaźam , że każdy niedowoarek powinien podjechać na stację diagnostyczną i podczas podbijania przeglądów poprosić diagnostę Żeby mówił jak jest
Kolego marlad,widzęże skoro zabroniono wam w Krakowie palić węglem i drewnem w piecach chcesz nadrobić braki sadzy w atmosferze usuwając DPF-y.....
Poniekąd rozumiem Twoją krucjatę,bo robisz na tym kasę.Ale w żadnym calu tego nie popieram i jestem (na chwilę obecną) przeciwnikiem usuwania FAP/DPF.
A wasze modyfikacje programowe pozostają w zgodzie z homologacją i deklaracją zgodności ?
Dasz gwarancję,że po takich modach program jest stabilny i pewny? A może coś się "wysypie" i PCM uruchomi np.wypalanie statyczne w czasie jazdy ? Czyli krótko mówiąc tracisz kontrolę nad silnikiem,który dostaje "kopa" i zapierd..la wcale nie słuchając kierowcy.Gdyby to mnie spotkało i okazałoby się,że kupiłem samochód z wytarganym DPF-em,a Twoje paluszki maczane były w PCM-ie,to masz prokuratora na głowie od razu.
To nie jest OS na domowym PC,gdzie co najwyżej nie odpali filmu,albo będzie się wydzierał : "stałeś się ofiarą (.......)".
Jest wiele problemów,które się powtarzają i są znamienne dla pewnych modeli np.usterki ABS GF/BJ/CP.....czujniki tylne – jakoś nikt tego nagminnie nie wyłącza.
Zaciski hamulcowe tylne BJ/GF/CP......jakoś nikt nie odcina linek z ręcznego.
Pękające IC GG/GY....jakoś nikt ich nie wyrzuca zastępując rurką.
Dziwne prawda ?
Podobnie można by rzec o Twojej benzynie z lpg....co z tego,że masz lpg i kat,jak obok Ciebie pomyka 126p,albo skuter 2T.
Idąc tym tokiem myślenia,to po co jeździć trzeźwym,skoro gdzieś wkoło nas znajdą się kierowcy na "podwójnym" gazie.....
Paranoja się jakaś robi.....
Poniekąd rozumiem Twoją krucjatę,bo robisz na tym kasę.Ale w żadnym calu tego nie popieram i jestem (na chwilę obecną) przeciwnikiem usuwania FAP/DPF.
marlad napisał(a):Słowo klucz- homologacja .
Wsadzając nieoryginalną część samochód traci homologacje i jest niezgodny w 100 % z deklaracją zgodności podaną przez producenta.
A wasze modyfikacje programowe pozostają w zgodzie z homologacją i deklaracją zgodności ?
Dasz gwarancję,że po takich modach program jest stabilny i pewny? A może coś się "wysypie" i PCM uruchomi np.wypalanie statyczne w czasie jazdy ? Czyli krótko mówiąc tracisz kontrolę nad silnikiem,który dostaje "kopa" i zapierd..la wcale nie słuchając kierowcy.Gdyby to mnie spotkało i okazałoby się,że kupiłem samochód z wytarganym DPF-em,a Twoje paluszki maczane były w PCM-ie,to masz prokuratora na głowie od razu.
To nie jest OS na domowym PC,gdzie co najwyżej nie odpali filmu,albo będzie się wydzierał : "stałeś się ofiarą (.......)".
Jest wiele problemów,które się powtarzają i są znamienne dla pewnych modeli np.usterki ABS GF/BJ/CP.....czujniki tylne – jakoś nikt tego nagminnie nie wyłącza.
Zaciski hamulcowe tylne BJ/GF/CP......jakoś nikt nie odcina linek z ręcznego.
Pękające IC GG/GY....jakoś nikt ich nie wyrzuca zastępując rurką.
Dziwne prawda ?
adam_b96 napisał(a):I co z tego że w swoim dieslu masz DPF i ratujesz świat jak na Twój jeden samochód przypada kilkadziesiąt tych bez DPF.
Podobnie można by rzec o Twojej benzynie z lpg....co z tego,że masz lpg i kat,jak obok Ciebie pomyka 126p,albo skuter 2T.
Idąc tym tokiem myślenia,to po co jeździć trzeźwym,skoro gdzieś wkoło nas znajdą się kierowcy na "podwójnym" gazie.....
adam_b96 napisał(a):coś takiego jak gwarancja DPF nie istnieje nawet w nowym samochodzie. Producenci dobrze wiedzą że to nie jest niezawodna część i jedni zrobią 120 tys a inni tylko 30- tys. nawet na tym oryginalnym. DPF jest na liście wyłączeń gwarancyjnych tak samo jak koło dwu masowe – jest po prostu częścią eksploatacyjną i zawsze mozna zgonić na niewłaściwe użytkowanie i słabą jakość paliwa.
a to dobre
Tadziol, pozostaje mieć nadzieję ,że nigdy się nie spotkamy ...
Ale jak już będziesz kupował Mazdę to koniecznie wcześniej zadzwoń do mnie ,żebym sprawdził czy maczałem paluszki w ECU .
Jeśli okaże się ,że tak to :
1.kup DPF i podjedź do nas w celu wgrania oryginalnego oprogramowania .
2.Nie zapomnij o oryginale fakturki z ASO na zakupiony DPF do wglądu dla mnie.
Nie zapłacisz wtedy ani złotóweczki
Co do technicznych zawiłości modyfikacji oprogramowania , to nie obraź się ,ale nie będę Ci tłumaczył co i jak bo bez solidnych podstaw z remappingu byłoby ciężko to wyłapać. No chyba ,że już jakąś mapę kiedyś w życiu obrabiałeś...Te twoje scenariusze, teorie wybuchu – pozwolisz,że nie odniosę się, bo słabo się czuję w science-fiction.
Pozdrawiam Cię serdecznie i nie strasz ludzi, których nie znasz
P.S GWARANCJE o które pytałeś,są udzielane , ponieważ pracuje się na topowym sprzęcie jaki jest aktualnie dostępny na świecie:
1.Tak , u nas udzielana jest gwarancja dotycząca też poprawności oprogramowania .
2.Dostajesz też taki ładny zalaminowany certyfikat.
3.Każdy klient , któremu modyfikowalismy oprogramowanie jest ubezpieczony w PZU
Dokumenty do wglądu na naszej stronie ,w sekcji gwarancje.
Ale jak już będziesz kupował Mazdę to koniecznie wcześniej zadzwoń do mnie ,żebym sprawdził czy maczałem paluszki w ECU .
Jeśli okaże się ,że tak to :
1.kup DPF i podjedź do nas w celu wgrania oryginalnego oprogramowania .
2.Nie zapomnij o oryginale fakturki z ASO na zakupiony DPF do wglądu dla mnie.
Nie zapłacisz wtedy ani złotóweczki
Co do technicznych zawiłości modyfikacji oprogramowania , to nie obraź się ,ale nie będę Ci tłumaczył co i jak bo bez solidnych podstaw z remappingu byłoby ciężko to wyłapać. No chyba ,że już jakąś mapę kiedyś w życiu obrabiałeś...Te twoje scenariusze, teorie wybuchu – pozwolisz,że nie odniosę się, bo słabo się czuję w science-fiction.
Pozdrawiam Cię serdecznie i nie strasz ludzi, których nie znasz
P.S GWARANCJE o które pytałeś,są udzielane , ponieważ pracuje się na topowym sprzęcie jaki jest aktualnie dostępny na świecie:
1.Tak , u nas udzielana jest gwarancja dotycząca też poprawności oprogramowania .
2.Dostajesz też taki ładny zalaminowany certyfikat.
3.Każdy klient , któremu modyfikowalismy oprogramowanie jest ubezpieczony w PZU
Dokumenty do wglądu na naszej stronie ,w sekcji gwarancje.
Ostatnio edytowano 12 gru 2014, 23:28 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
marlad napisał(a):Tadziol, pozostaje mieć nadzieję ,że nigdy się nie spotkamy ...
też mam taką.....
marlad napisał(a):Ale jak już będziesz kupował Mazdę
to tylko benzynową,także śpij spokojnie....
Ja również pozdrawiam.
P.S. wystraszyłeś się czegoś ?
marlad napisał(a):P.S GWARANCJE o które pytałeś,są udzielane , ponieważ pracuje się na topowym sprzęcie jaki jest aktualnie dostępny na świecie:
1.Tak , u nas udzielana jest gwarancja dotycząca też poprawności oprogramowania .
2.Dostajesz też taki ładny zalaminowany certyfikat
Dobre... Czyli usuwając u Ciebie DPF mam gwarancję i uwaga, uwaga CERTYFIKAT?! Natomiast montując zamiennik DPF nadal uważasz, że tracę w tym momencie homologację na samochód?
marlad napisał(a):Dokumenty do wglądu na naszej stronie ,w sekcji gwarancje.
fajne....,wiesz chyba po co się wykupuje ubezpieczenia.....? no właśnie...
marlad napisał(a):Niespecjalnie strachliwy ze mnie typ
marlad napisał(a):Dzwoniłem minutę temu
jakieś problemy niespodziewane ?
marlad napisał(a):Szkoda ,że nie odebrałeś
infolinia czynna do 22-giej.Papatki...
Napisz mu to....jesteś chyba forumowiczem ?
I żeby nie było OT.
Powtarzam : rozumiem Twoje postępowanie –> zarobek.
Ale (może będzie drastycznie) jeśli zacznie nawalać trzustka,to co zrobisz ? Rzucisz gorzałę i zaczniesz się zdrowo odżywiać czy od razu każesz wycinać i popędzisz po insulinę ? Bez urazy,żyj jak najzdrowiej.
I żeby nie było OT.
Powtarzam : rozumiem Twoje postępowanie –> zarobek.
Ale (może będzie drastycznie) jeśli zacznie nawalać trzustka,to co zrobisz ? Rzucisz gorzałę i zaczniesz się zdrowo odżywiać czy od razu każesz wycinać i popędzisz po insulinę ? Bez urazy,żyj jak najzdrowiej.

loockas napisał(a):marlad napisał(a):P.S GWARANCJE o które pytałeś,są udzielane , ponieważ pracuje się na topowym sprzęcie jaki jest aktualnie dostępny na świecie:
1.Tak , u nas udzielana jest gwarancja dotycząca też poprawności oprogramowania .
2.Dostajesz też taki ładny zalaminowany certyfikat
Dobre... Czyli usuwając u Ciebie DPF mam gwarancję i uwaga, uwaga CERTYFIKAT?! Natomiast montując zamiennik DPF nadal uważasz, że tracę w tym momencie homologację na samochód?BTW. Doczytałeś już co to jest homologacja i jak jet udzielana oraz jakie dyrektywy to regulują?
Wiadomo jak wywalisz DPF to tracisz homologacje. Jak kupisz zamiennik to raczej ją zachowasz bo nie jest nigdzie napisane że trzeba kupować oryginalne części. Jedynie samochody zabytkowe muszą mieś ileś tam procent oryginału nie pamiętam ale chyba minimum 75%.
Gwarancje otrzymujesz po wywalaniu DPF gdyby posypał by się nowy program itp.
Certyfikat do niczego jest nie potrzebny to reklamówka firmy że spełnia wysokie standardy i takie tam.
Usuwanie dpf, usuwanie fap czy usuwanie filtrów cząstek stałych – takie reklamy najczęściej można spotkać w internecie. Przedstawiciele firm w ten sposób reklamujących swoje usługi nie zdają sobie sprawy z tego, co robią. Ściągają kłopoty na klienta i na siebie. Usuwanie dpf czyli usuwanie filtra cząstek stałych łamie co najmniej klika przepisów prawa polskiego i wspólnotowego.
Przepisy prawa a usuwanie dpf
Przepisy homologacyjne
Wskazują na zakaz usuwania jakichkolwiek kluczowych elementów odpowiedzialnych za ochronę środowiska z pojazdów, które zostały w nie wyposażone. Oznacza to, że owszem – w samochodzie możemy sobie usunąć wycieraczki, albo zmienić kolor auta, ale w żadnym wypadku nie możemy usunąć takich elementów jak: element tłumika – w tym przypadku filtr dpf, fap, czy katalizator. Przepisy homologacyjne dotyczą zwykle terytorium UE i są wpisane w dyrektywach. Pracownicy stacji diagnostycznych mają za zadanie sprawdzić, czy pojazd posiada wszystkie elementy, w które powinien być wyposażony pojazd zgodnie z homologacją dla swojego rocznika i rodzaju. Dobrym przykładem są zagłówki w samochodzie. Np. w 1994 roku pojazd mógł jeszcze nie posiadać zagłówków na tylnych kanapach, ale po 1995 roku musiał już być w nie wyposażony. Diagności jak i policjanci jednak mieli do czynienia z sytuacjami, gdzie w rozbitych samochodach nowszego typu po naprawie montowano siedzenia bez zagłówków. Pojazd wówczas był kierowany na badania techniczne. Podobnie dziś – usuwanie filtrów dpf w pojazdach, w których homologacja wymagała spełnienia restrykcyjnych norm czystości spalin lub posiadania filtra dpf jest nielegalne i w konsekwencji pojazd taki może nie otrzymać przeglądu a jego właściciel zostać ukarany. Samowolne usunięcie tej części jest jednoznaczne z utratą homologacji, a tym samym uprawnień do swobodnego poruszania się po drogach!
Przepisy ochrony środowiska
Tu przepisy mówią ogólnie, ale tyczą się wszystkich, którzy przyczyniają się do zwiększenia zanieczyszczenia. Przepisy w przypadku osób, które zanieczyszczają środowisko na dużą skalę, powtarzalnie i świadomie, odsyłają do prawa karnego, które za tego rodzaju szkodliwą działalność przewiduje kary finansowe oraz pozbawienia wolności. Można powiedzieć, że jest tylko kwestią czasu, kiedy ktoś zgłosi na prokuraturę firmę, która usuwa filtry fap dpf. Trudno wskazać, by usuwający filtr cząstek stałych nie miał świadomości, do czego służy to urządzenie.
Przepisy ruchu drogowego
Wskazują na konieczność dbania o wszystkie podzespoły samochodu, a w szczególności te, które zapewniają ochronę środowiska i zdrowia człowieka.
Mity na temat filtrów cząstek stałych a usuwanie dpf
W warsztatach usuwających filtr cząstek stałych możemy napotkać różne wymówki i zapewnienia, że cały zabieg jest legalny. Oto najczęściej pojawiające się mity o filtrach cząstek stałych:
Filtr cząstek stały dpf to wymysł ekologów – w ten sposób próbuje się wskazać, że filtry nie mają bezpośredniego wpływu na życie człowieka, jego zdrowie, ale raczej na przyrodę, która się kojarzy z ekologią. Obalamy: główną intencją i zadaniem wprowadzenia filtrów cząstek stałych jest ochrona zdrowia ludności miejskiej. Niewidoczne i mikroskopijne cząstki stałe przedostają się do płuc i są odpowiedzialne za wiele nowotworów i astmę. Podobnymi motywami kierowali się też twórcy zielonych stref w Niemczech a potem w całej Europie. Zielone strefy to miejsca, do których nie można wjeżdżać pojazdem, który nie spełnia restrykcyjnych norm emisji cząstek stałych. Filtry cząstek stałych zatem dbają szczególnie o zdrowie człowieka.
Filtry cząstek stałych to wymysł producentów, by zarabiać na ich naprawie – w ten sposób chce się jeszcze bardziej usprawiedliwiać usuwanie dpf z pojazdu. Obalamy: filtry cząstek stałych zostały wymuszone na producentach przez dyrektywy Unii Europejskiej i instytucje motoryzacyjne około 2004 roku. Sam filtr cząstek stałych był już znany w 1980 roku, ale właśnie nie był wprowadzany przez producentów ze względu na jego duży koszt. Ponadto wprowadzenie przez niektóre marki filtra dpf spowodowało dla koncernów dużo problemów i złą sławę. Koncerny były bardzo niechętne spełnianiu nowych norm. Można to zauważyć choćby po tym, że pojazdy produkowane do państw, w których obowiązują niższe normy emisji, nie są wyposażone w dpf.
Filtr cząstek stałych często się psuje. Obalamy: jeśli filtr cząstek jest dobrze regenerowany, a pojazd dobrze użytkowany, to jedna regeneracja filtra wystarcza nawet na 200 tys. km. Nasi klienci wielokrotnie potwierdzają, że nie mają żadnych problemów z filtrem dpf.
Usunięcie dpf nie spowoduje obniżenia jakości spalin. Obalamy: usunięcie filtra dpf lub katalizatora z pojazdu najnowszego typu znacznie obniża normy nie tylko w cząstkach stałych ale także w NOx. NOx – odpowiedzialne są za powstawanie nad miastami trującego smogu.
Usuwanie dpf to podwyższenie wartość pojazdu. Obalamy: dziś już jest bardzo dużo świadomych użytkowników. Wielu kupujących wie, że filtr był usunięty, bo prawdopodobnie w samochodzie działo się coś niedobrego z silnikiem. Jednym z pierwszych objawów złej pracy silnika może być właśnie zapchany dpf.
Istnieje możliwości naprawy filtra cząstek stałych
Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż usuwanie dpf oraz montowanie zamiennika. Głównie dlatego, że zamienniki często także nie spełniają norm lub nie osiągają odpowiednich temperatur do dopalania sadzy. W ten sposób filtr zapycha się szybko ponownie.
Źródło > PW
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5602 (328/456)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Bla bla bla przecież 90% ludzi o tym wie i ma tego świadomość.
Wiele z tego tekstu to mi przypomina wypowiedzi naszych polityków
Warsztaty co mówią o legalności zabiegu to tylko naciągacze na kasę spotkać można takich nie tylko w branży dpf.
Auto z filtrem musi być odpowiednio eksploatowane i tyle jeśli robisz takie trasy a nie inne to będzie się on wiecznie zapychał więc dlatego usuwają albo zmieniają auto na benzynę.
Temat rzeka i nic więcej, to tak jak kiedyś wywalano katalizatory z fiatów CC aby zyskać mocy
kosztem środowiska byli zwolennicy i eko przeciwnicy.
Usuwanie DPF robione jest z oszczędności płacisz raz za usunięcie problem znika bo ryzyko wpadki na przeglądzie w naszym kraju jest znikome.
Wiele z tego tekstu to mi przypomina wypowiedzi naszych polityków

Warsztaty co mówią o legalności zabiegu to tylko naciągacze na kasę spotkać można takich nie tylko w branży dpf.
Auto z filtrem musi być odpowiednio eksploatowane i tyle jeśli robisz takie trasy a nie inne to będzie się on wiecznie zapychał więc dlatego usuwają albo zmieniają auto na benzynę.
Temat rzeka i nic więcej, to tak jak kiedyś wywalano katalizatory z fiatów CC aby zyskać mocy
Usuwanie DPF robione jest z oszczędności płacisz raz za usunięcie problem znika bo ryzyko wpadki na przeglądzie w naszym kraju jest znikome.
Maniekvip napisał(a):Usuwanie DPF robione jest z oszczędności płacisz raz za usunięcie problem znika bo ryzyko wpadki na przeglądzie w naszym kraju jest znikome.
Gorsza będzie wpadka na zachodzie jak złapią mobilni

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Masz wycięty DPF, jedziesz np do Niemiec czy gdziekolwiek na zachodzie. Łapią Ciebie mobilni z kontroli, patrzą jakie masz zadymienie, pomiar i już czeka Ciebie laweta + mandat. Uprzedzając zainteresowanych, to nie Polska ze nie sprawdzi się brak lub nie DPF 
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Maniekvip napisał(a):Wiadomo jak wywalisz DPF to tracisz homologacje. Jak kupisz zamiennik to raczej ją zachowasz bo nie jest nigdzie napisane że trzeba kupować oryginalne części.
No właśnie kolega marlad próbował nam wmówić dwie strony wcześniej coś zupełnie innego, ale temat ucichł z jego strony
Jak dla mnie to reprezentuje on firmę jakich wiele w kraju. Dopadł on dobry biznes, który bazuje głównie na tym co piszesz, czyli:
Maniekvip napisał(a):Usuwanie DPF robione jest z oszczędności płacisz raz za usunięcie problem znika bo ryzyko wpadki na przeglądzie w naszym kraju jest znikome.
Przy okazji wciska klientom (a przynajmniej nam na tym forum) kit o tym, że naprawa DPF jest zła, nieopłacalna i najlepiej go usunąć. Jednocześnie opowiada historie o homologacjach i innych bzdetach o których przeciętny Kowalski nie ma pojęcia. A jak coś brzmi bardzo profesjonalnie, to na pewno jest wiarygodne. Jak już wspomniałem takich firm w tym kraju jest wiele. Niestety, ale Polak aby nie zostać nabity w butelkę musi znać się na wszystkim, a przecież to nie tak ma działać... Jeszcze trochę wody upłynie zanim to się zmieni.
stachan napisał(a):Przepisy ochrony środowiska
Tu przepisy mówią ogólnie, ale tyczą się wszystkich, którzy przyczyniają się do zwiększenia zanieczyszczenia. Przepisy w przypadku osób, które zanieczyszczają środowisko na dużą skalę, powtarzalnie i świadomie, odsyłają do prawa karnego, które za tego rodzaju szkodliwą działalność przewiduje kary finansowe oraz pozbawienia wolności. Można powiedzieć, że jest tylko kwestią czasu, kiedy ktoś zgłosi na prokuraturę firmę, która usuwa filtry fap dpf. Trudno wskazać, by usuwający filtr cząstek stałych nie miał świadomości, do czego służy to urządzenie.
No tak, firmy usuwające DPFy świadomie narażają środowisko i NASZE zdrowie!! A wszystko po to, by czerpać z tego korzyści finansowe...
Może pora zacząć walczyć z takimi firmami, bo na pewno nie są to warsztaty samochodowe wykonujące swoje usługi zgodnie ze sztuką. Temat dobry do prokuratury i ochrony środowiska!
Powinno się też wziąć za właścicieli samochodów, którzy w ogłoszeniach wypisują " usunięty DPF ". Takie auta powinno się konfiskować ludziom i sprawa dla sądu! Jazda dieslem to przywileje w spalaniu, momencie obrotowym ale też obowiązki dbania o ten samochód!!
Kilka przypadków zarekwirowania aut, spraw w sądzie, grzywien... i już by się "kowalscy" zastanowili dwa razy czy chcą usuwać DPF.
Kowalski najpierw powinien się zastanowić czy w ogóle przy jego trasach jest sens kupować nowoczesnego diesla
Potem jak się już zapcha to dokładnie tak jak napisałeś.
Potem jak się już zapcha to dokładnie tak jak napisałeś.
smile napisał(a):Kilka przypadków zarekwirowania aut, spraw w sądzie, grzywien... i już by się "kowalscy" zastanowili dwa razy czy chcą usuwać DPF.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości