Problem po wymianie tylnych amortyzatorów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasz_f » 7 gru 2014, 14:25

Witam,
Ostatnio wymieniłem praktycznie większość kluczowych elementów zawieszenia z przodu i z tyłu(amorki, wszystkie wahacze, łączniki, drążek stabilizacyjny, tarcze, klocki, gumy mocujące itp.)

Po odebraniu samochodu z warsztatu byłem bardzo zadowolony jak samochód trzyma się drogi i że nic już tam nie stuka w zawieszeniu aż do czasu pierwszego wjazdu na nierówność.
Otóż gdy tylna oś wpada nawet w delikatny dołek słychać i czuć straszny huk, tak jakby amortyzatora z tyłu nie było. Uderzenie jest bardzo słyszalne i odczuwalne. Aż podnosi tył do góry. To samo jest gdy jadę niezbyt szybko po progu zwalniającym. Przód przechodzi ładnie i cicho, a tył uderza tak mocno i głośno jakby ktoś taranem wjeżdżał mi w samochód. Mam takie wrażenie jakby amortyzator z ogromną siłą dopychał koło do drogi .

Moje pytanie brzmi, czy to normalne zachowanie nawet bardzo sztywnych nowych amortyzatorów? Czy może w warsztacie mogło iść coś nie tak?
Amorki, które założyłem: https://www.motointegrator.pl/produkty/250086-amortyzator-tyl-gazowy-kayaba-343412

Będę ogromnie wdzięczny za jakieś porady, bo sam nie wiem co z tym robić. W warsztacie mówią, że wszystko zrobili OK. i tak ten typ amortyzatorów ma.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez marcin255 » 7 gru 2014, 14:27

amortyzatory trzeba dokręcić na aucie stojącym na kołach
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukasz_f » 7 gru 2014, 14:48

Myślisz, że w warsztacie tego nie zrobili? To jest jakaś rutynowa czynność przy wymianie?
Masz może jakiś schemat, gdzie szukać nakrętek/śrub do dokręcenia?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez marcin255 » 7 gru 2014, 15:18

przykręca się na podnośniku a dokręca na kołach , śruby są przy mocowaniu amorów
Załączniki
3B85F41.jpg
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukasz_f » 7 gru 2014, 15:30

Dzięki za podpowiedź i rysunek!
Dzwoniłem do mechaników i powiedzieli, że dokręcali tylko na podnośniku:)

Mam nadzieję, że po jutrzejszym zabiegu łomotanie ustanie.

Jeszcze się upewnię, że to te śruby?
Obrazek

Pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez marcin255 » 7 gru 2014, 17:30

tak te , na podnośniku zawieszenie opada i nie sposób kluczem dociągnąć jak auto stoi to jest jeszcze luz bo ciężar auta dociska , może to to
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Bolo124 » 7 gru 2014, 18:51

Cenna uwaga .W 2015 będę sam wymieniał amorki.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez kropek101 » 7 gru 2014, 22:24

Bredzicie o tych śrubach jak je chcecie dokręcić po opuszczeniu auta jak tam nie ma dojścia koło wszystko zasłania. Te śruby dokręca się przy podniesionym aucie przy zdjętym kole na opuszczonym dokręcamy dolną śrubę tą co siedzi w tulejce.

Mazda ma z przodu olejowo gazowe a z tyłu olejowe amory. Jak kolega wsadził gazowe to zawieszenie się utwardziło i może mu auto dzwonić na nierównościach. Ale i tak niech nie mówią że wszystko ok tylko na kanał pod auto i niech sprawdzą co źle dokręcili.

Prędzej bym powiedział że jest luz na poduszce amortyzatora, należało by go wyjąć i sprawdzić czy dobrze to skręcili !!! Raz byłem 100% pewien że mam dobrze poskładane nie można było już drgnąć śrubą z przedniego amora a po testowej jeździe waliło z przodu okazało się że nowe sprężyny dały taki opór. Po postawieniu auta na koła było 0,5cm luzu na poduszce z przodu i wystarczyło dokręcić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bolo124 » 7 gru 2014, 23:10

kropek101 napisał(a):Bredzicie o tych śrubach jak je chcecie dokręcić po opuszczeniu auta jak tam nie ma dojścia koło wszystko zasłania. Te śruby dokręca się przy podniesionym aucie przy zdjętym kole na opuszczonym dokręcamy dolną śrubę tą co siedzi w tulejce.

Mazda ma z przodu olejowo gazowe a z tyłu olejowe amory. Jak kolega wsadził gazowe to zawieszenie się utwardziło i może mu auto dzwonić na nierównościach. Ale i tak niech nie mówią że wszystko ok tylko na kanał pod auto i niech sprawdzą co źle dokręcili.

Prędzej bym powiedział że jest luz na poduszce amortyzatora, należało by go wyjąć i sprawdzić czy dobrze to skręcili !!! Raz byłem 100% pewien że mam dobrze poskładane nie można było już drgnąć śrubą z przedniego amora a po testowej jeździe waliło z przodu okazało się że nowe sprężyny dały taki opór. Po postawieniu auta na koła było 0,5cm luzu na poduszce z przodu i wystarczyło dokręcić.


Racja Kropek.
Przecież przy montażu dokręcamy do oporu ,to przy postawieniu na kola nie moze być tam luzu,bo niby skąd .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez marcin255 » 7 gru 2014, 23:48

Może i poduszki , tak czy inaczej te śruby musi wykręcić żeby dokręcić poduszki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukasz_f » 8 gru 2014, 00:00

Nie wytrzymałem i pojechałem do pobliskiego warsztatu 24h.
Śruby są dokręcone.
Dowiedziałem się za to, że to może być wina zbyt krótkich amortyzatorów <glupek2>
Chyba zostaje tylko serwis. Miejmy nadzieję, że jest jak ktoś wcześniej napisał samochód jest twardszy bo to gazowe amorki, a nie olejowe. Ewentualnie może jeszcze się trochę wybiją i będą delikatnie łagodniejsze. Chociaż z drugiej strony nie sądzę, żeby na gazowych komfort jazdy aż tak zmalał...
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez lukasz_f » 12 gru 2014, 11:00

Pojechałem do ASO. Stwierdzono, że amortyzator jest wadliwy. W ogóle nie tłumi drgań.
Mam już nowy. Mam nadzieję, że pozbędę się problemu jak mi go założą.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez tradeitdamn » 12 gru 2014, 18:55

ja po wymianie oryginalnych amortyzatorów na kyb odczułem dość konkretnie zmianę pracy zawieszenia. moje kyb są zdecydowanie twardsze i prawdę mówiąc z chęcią wróciłbym do poprzedniego setupu :)

a jezeli w aso stweirdzili wade producenta to masz prawo domagac sie od niego zwrotu kosztów poniesionych na kolejny demontaz i montaż amortyzatora. ja tak zrobiłem u siebie po tym jak zamotowalem tarcze hamulcowa która okazała sie być wadliwa. oddali mi cala wnioskowana kwotę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez lukasz_f » 8 sty 2015, 12:10

Szczerze powiem, że już nie chce mi się użerać za te parę złotych.
Też chętnie wrócił bym do poprzedniej konfiguracji. Zawieszenie z tyłu bardzo się utwardziło i stuka mi tam coś jeszcze dość mocno. Nie jest to nic w zawieszeniu, dochodzi jakby z bagażnika – ewidentnie efekt nowych amorków :)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez Soku » 18 sty 2015, 23:44

U mnie jest tak samo. Po wymianie amorów z tyłu, jak przejeżdżam przez małe dziury lub np. połączenia mostów, to czuję stuknięcia. Wcześniej tego nie było. Ale jak zjeżdżam z progu, który ma gdzieś 1,5 m długości, to mnie wybuja we wszystkie strony, ale nic nie słychać.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323