Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.0 LF
Było już na forum trochę o tym: Mazda Dexelia Ultra 5w30 to jest ten sam olej co Elf Evolution SXR 5w30.
Co do reszty to sprawdź filtr kabinowy i zobacz naocznie czy wymaga wymiany. Jak jest zawalony to będą szyby parować przez zimę. Filtr paliwa – ja wymieniłem zaraz po zakupie u siebie. Nigdy nie wiadomo na jakich stacjach tankował poprzedni właściciel.
Co do reszty to sprawdź filtr kabinowy i zobacz naocznie czy wymaga wymiany. Jak jest zawalony to będą szyby parować przez zimę. Filtr paliwa – ja wymieniłem zaraz po zakupie u siebie. Nigdy nie wiadomo na jakich stacjach tankował poprzedni właściciel.
co myślicie o
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL
http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html
jako ,że u mnie na pierwszym miejscu jest A3
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL
http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html
jako ,że u mnie na pierwszym miejscu jest A3
oleje fuch mogę polecić z czystym sumieniem. Chociaż stosuję je w ciągnikach i maszynach budowlanych. Jeden z silników na oleju Fuchs przepracował już ponad 13 tys mth w ciężkich warunkach i nadal jest w bardzo dobrym stanie. (13 tys mth. to dla samochodu byłoby jakieś 600 tys km.)
Tylko ten olej który podałeś w linku jest C3 a zmniejszenie ilości siarczynów i fosforanów mocno odbija się na trzymaniu parametrów oleju w miarę "zużywania". Masz benzynę także omijaj C3 bo tego nie potrzebujesz a przez tą normę jednak olej ucierpiał.
Tylko ten olej który podałeś w linku jest C3 a zmniejszenie ilości siarczynów i fosforanów mocno odbija się na trzymaniu parametrów oleju w miarę "zużywania". Masz benzynę także omijaj C3 bo tego nie potrzebujesz a przez tą normę jednak olej ucierpiał.
rafik256 napisał(a):Masz benzynę także omijaj C3 bo tego nie potrzebujesz
C3 to A3- B3 HTHS powyżej 3.5
Gamboa napisał(a):filtr paliwa jest w baku i jest niewymienialny?
dokładnie
tak tylko siarczany i fosforany obniżone a jakie to ma konsekwencje to już można całe artykuły przeczytać. Ale wniosek prosty, to nic dobrego. Dla DPF-a obniżenie popiołów do 0,8% moze przydatne ale tobie całkowicie niepotrzebne a nawet szkodliwe dla trzymania parametrów oleju.
I nie zgodzę się że A3 to to samo co C3 bo różnią się chociażby tą zawartością popiołów. Także napiszę jeszcze raz. Fuchs-a polecam ale nie C3. Ja nawet do diesel-a bez DPF nie leję olejów z tej normy bo nie warto. Poza tym są droższe.
Dla przykładu to czego oleje C3 mają mniej:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%.
Są oleje A3 i takich szukaj. Ale to tylko moja opinia.
I nie zgodzę się że A3 to to samo co C3 bo różnią się chociażby tą zawartością popiołów. Także napiszę jeszcze raz. Fuchs-a polecam ale nie C3. Ja nawet do diesel-a bez DPF nie leję olejów z tej normy bo nie warto. Poza tym są droższe.
Dla przykładu to czego oleje C3 mają mniej:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%.
Są oleje A3 i takich szukaj. Ale to tylko moja opinia.
z tego co widzę u Fuchsa wszystkie z A3 mają C3 choć na następną wymianę postawię na Eco Nergy 5W30 Motula
ja do ciągników i maszyn budowlach leję fusch-a z linii agrifarm a tam już łatwiej o full saps a przynajmniej E7.
Do samochodu leje właśnie Eco Nergy 5W30. Niedawno była kolejna wymiana i nadal ten sam olej a w sumie przejechałem na nim 35 tys. Jak na razie nie mogę powiedzieć złego słowa. Także zostanę przy tym.
Do samochodu leje właśnie Eco Nergy 5W30. Niedawno była kolejna wymiana i nadal ten sam olej a w sumie przejechałem na nim 35 tys. Jak na razie nie mogę powiedzieć złego słowa. Także zostanę przy tym.
Odświeżam temat, zamierzam wymienić olej w swojej Mazdzie,obecnie ma ok 173 tys przebiegu, zawieszka pod maską mówi, że olej był zmieniany 20.09.2013 przy 157 465, wlano 4,3 Total 5W30. Chciałbym wlać ten sam. Samochód sprowadzony z niemiec więc nie mam jak się dowiedzieć o który Total chodzi, zastanawiam się nad tymi:
http://www.ceneo.pl/8460547#tab=spec
a tym
http://www.ceneo.pl/20765333#tab=click
ktoś może poradzić ?
Jeżdżę dopiero miesiąc, zrobiłem ze 2 tys km, nie zauważyłem żeby wziął choć trochę oleju.
http://www.ceneo.pl/8460547#tab=spec
a tym
http://www.ceneo.pl/20765333#tab=click
ktoś może poradzić ?
Jeżdżę dopiero miesiąc, zrobiłem ze 2 tys km, nie zauważyłem żeby wziął choć trochę oleju.
Jako świeży własciciel LFa mam dla pewnosci takie lamerskie pytanko o olej silnikowy:
http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-fe ... 26144.html
MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
ACEA C2/C3 o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s)
o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS (≥ 2.9 mPa.s)
a dokladniej:
Klasa lepkości SAE J 300 5W-30
Gęstość w 20°C ASTM D1298 0.853
Lepkość w 40°C ASTM D445 72,9 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 12,1 mm²/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 3,5 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 163
Temperatura płynięcia ASTM D97 -33°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 226°C
Popiół siarczanowy ASTM D874 0,77% masy
TBN ASTM D2896 7,1 mg KOH/g
– Jest OK?
Co z tym Elfem evolution 900 SXR bo nie załapałem, jest dobry, ale nie bardzo dobry do tego silnika i szukać innego Elfa?

MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
ACEA C2/C3 o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s)
o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS (≥ 2.9 mPa.s)
a dokladniej:
Klasa lepkości SAE J 300 5W-30
Gęstość w 20°C ASTM D1298 0.853
Lepkość w 40°C ASTM D445 72,9 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 12,1 mm²/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 3,5 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 163
Temperatura płynięcia ASTM D97 -33°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 226°C
Popiół siarczanowy ASTM D874 0,77% masy
TBN ASTM D2896 7,1 mg KOH/g
– Jest OK?
Co z tym Elfem evolution 900 SXR bo nie załapałem, jest dobry, ale nie bardzo dobry do tego silnika i szukać innego Elfa?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ok jest eco nergy do niedawna podawany jako olej na 1 wybór motula
elf 9000 sxr 5w30 to to samo co dexelia
elf 9000 sxr 5w30 to to samo co dexelia
podobnie jak marcin255 polecam eco-nergy. To co Ty podałeś jest C2/C3 a to wcale nie jest ci potrzebne. Jak skoro masz benzynę to lepiej unikaj tych norm.
A tutaj mój post z innego tematu:
"Dla przykładu to czego oleje C3 mają mniej:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%."
A tutaj mój post z innego tematu:
"Dla przykładu to czego oleje C3 mają mniej:
Inhibitory utleniania – alkilowane difenyloaminy,siarczki i dwusiarczki
Dodatki przeciwzużyciowe, przeciwtarciowe – ditiofosforany cynku
doskonałe właściwości użytkowe (przeciwutleniające), niska cena ale szkodliwy dla środowiska.
Czy aż tak bardzo zalezy ci na środowisku żeby pozbawiać się tak istotnych dodatków?? Ja wolę jednak oleje FULL SAPS z zawartością popiołów >2%."
Również polecam eco-nergy 5w30, ten olej bardzo pasuje specyfikacją do tego silnika.
elf 900 srx 5w30 również pasuje (jak porównywałem parametry, to są praktycznie takie same) i jest o wiele tańszy (78 brutto za 4l), ten mam obecnie (bo mi Madzia olej pochłania...)
elf 900 srx 5w30 również pasuje (jak porównywałem parametry, to są praktycznie takie same) i jest o wiele tańszy (78 brutto za 4l), ten mam obecnie (bo mi Madzia olej pochłania...)
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Widmo82 – olej Motul 8100 X-clean FE 5W30 jest do Twojego silnika jak najbardziej ok., co już wcześniej inni Ci potwierdzili. Ja tylko dodam, że dobrym wyborem będzie również Motul 8100 Eco-nergy 5W30.
-
Marko59
Po wymianie, dolewając olej, chlupnęło mi się troszkę zbyt mocno i mam o jakieś 0.5cm ponad MAX czyli ok 100-200ml za dużo i zastanawiam się czy szybko kombinować odessanie czy zignorować tę "małą" przeginkę.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
mi na wymianie oleju zalał więcej troche bo chciałem pod max, a troche sie mu przelało ale to niewiele. jeżdze z tym i na razie nic nie odczułem.
włosi leja pod korek olej i też auto jeździ
później polak kupuje i tak samo 
włosi leja pod korek olej i też auto jeździ
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości