Mazda6 GY RF '04 MZR-CD – 170 km

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez MrShaleck » 28 sie 2013, 11:35

Szóstka została przedmuchana na trasie.
Generalnie spalanie bardzo się obniżyło po ostatnich zmianach.
Przy ok 200-210 (ofc na niemieckiej autobanie :D ) spalanie rzedu 7.5 litra/100 z klimą.
A tak to na trasie przy dynamicznej jeździe 6.5-7.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 15 wrz 2013, 16:35

Pojawił się problem – przy hamowaniu, w momencie kiedy auto już się toczy, do kabiny przenoszą się spore wibracje i huczący głośny dźwięk. Jeszcze nie miałem czasu tam zajrzeć, ale nie jest to fajne, zwłaszcza kiedy hamulec maja przejechane może 3 tysiące km.

Dopisano 15 wrz 2013, 16:45:

Pojawił się problem – przy hamowaniu, w momencie kiedy auto już się toczy, do kabiny przenoszą się spore wibracje i huczący głośny dźwięk. Jeszcze nie miałem czasu tam zajrzeć, ale nie jest to fajne, zwłaszcza kiedy hamulec maja przejechane może 3 tysiące km.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez maselek » 15 wrz 2013, 16:54

roxygenium napisał(a):Hamulce dostałem w dobrym sklepie jakieś japońskie, ponieważ były potrzebne 'od ręki'.


roxygenium napisał(a):Pojawił się problem – przy hamowaniu...


No i są skutki "jakiś" japońskich hamulców <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez MrShaleck » 16 wrz 2013, 10:49

No to będzie reklamacja jeśli to na pewno to będzie ;)
Ja do swojego auta nie pakuję takich wynalazków ale cóż.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez maziadm » 1 paź 2013, 22:37

roxygenium napisał(a):– remapa/chip-tuning
Napisz coś więcej, gdzie, za ile, jak???
To jest ból, że trzeba ładować w większości przypadków oryginalną część, a z drugiej strony to plus bo wiadmo ory to ory i rzadko trafia się lepszy zamiennik.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez MrShaleck » 21 paź 2013, 16:12

Narazie nic nie robimy – zima itd. Ważniejsze sprawy + ja robię teraz swoje auto i nie mam czasu.
Hamulce już troche mniej hałasują, ale 'na zimnym' zilniku coś mocno hałasuje. Mam wrażenie, że łożysko alternatora lub coś w tym klimacie.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 29 cze 2014, 00:35

Smutne i zarazem dobre wiadomości.
Szóstce wysypała się uszczelka pod głowicą...

Ale w porę zainterweniowałem i po trzytygodniowej rozłące jest znów z nami.
Zrobione zostało kompletne planowanie głowicy, wymienione zawory, wyregulowane, wtryski przeszły czyszczenie i testy (i tutaj problem, bo przelewają a jeden to wgl świruje).


Została wymieniona także uszczelka pod turbiną i również kilka innych bzdurek.
To wszystko połączyliśmy z wymianą filtrów i oleju :)

Wynik operacji?
Okrutnie dobrze przyspiesza, od samego dołu do samej góry – dawno już tego nie było.
Dymi tylko sporadycznie (wtryski przelewają)
I co najlepsze – spalanie drastycznie spadło. Średnio po mieście potrafi teraz palić 6.2/100 a poza miastem przy eco-jeździe nawet zejdzie do 5/100.
Wyniki te już zanikły z mojej pamięci, bo przed remontem ciężko było zejść poniżej 8.5l/100

Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez matthies » 29 cze 2014, 11:11

nic tylko się cieszyć ;) szkoda że taka przyjemność tyle kosztuje, ale chyba lepiej mieć zdrowe serce i przeciąg w portfelu, niż odwrotnie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafałmazda » 29 cze 2014, 12:50

roxygenium napisał(a):Średnio po mieście potrafi teraz palić 6.2/100 a poza miastem przy eco-jeździe nawet zejdzie do 5/100

też tak chcę :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez MrShaleck » 29 cze 2014, 14:17

To remoncik :D

Ciekawostką jest to co usłyszał mój mechanik w ASO – te silniki potrafią nawet na dobrze ustawionym rozrządzie skrzywić zawory.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez rafałmazda » 29 cze 2014, 15:31

roxygenium napisał(a):To remoncik

jeszcze poczekam, bo nic niepokojącego się nie dzieje <jupi> a spalanie, cóż... w żadne eco się nie bawię i korzystam z mocy :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez slisman » 20 lis 2014, 17:28

Teraz, gdy Mazda zmieniła użytkownika, wpadają jakieś mody? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 21 lis 2014, 14:39

Poprawiłem pierwszą stronę, tam możesz poczytać :)

A tak się pasą bestie pod domem:
Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez slisman » 24 lis 2014, 11:06

Fotele z rx-8? <spoko>
Na pewno łatwiej będzie o nie niż o takie z MPSa.

A jakieś kółka? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 24 lis 2014, 14:50

Koło też z RX-8 mi się widzi, ale o tym będę myślał latem. Szkoda trochę koło zmieniać, bo mam opony letnie z przebiegiem 3 tys km nowe :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez slisman » 25 lis 2014, 23:26

Koło RX-8 <serduszka>
Wsadzaj, opony się sprzeda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 27 lis 2014, 22:25

ch... du...a i kamieni kupa. Dziś odpalam i chodzi na 3 gary, brak kontaktu z 1 wtryskiem.
Ciekawe czy uznają gwarancję po regeneracji...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez leitowdz » 27 lis 2014, 23:33

oby uznali, trzymamy kciuki! :) jak rozpoznajesz pracę na trzech garach? nigdy nie słyszałem ale warto wiedzieć na przyszłość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez Bartg » 27 lis 2014, 23:34

To słychać od razu, mogę Ci przy najbliższej okazji wyjąć 1 świecę u siebie to zobaczysz :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MrShaleck » 28 lis 2014, 19:08

Dokładnie, to słychać od razu. Poza tym telepie, klepie. Błąd P0304 misfire na 4 cylindrze. (nie wiem od której strony się liczy te cylindry, ale silnik nie reaguje na odpinanie wtrysku pierwszego od lewej (patrzac od frontu)

Dopisano 28 lis 2014, 19:09:

A ja tutaj chciałem remape śmigać, silnik po remoncie, wtryski wymienione i... o taka niespodzianka.
Mściwe te bestie. Podobno to zemsta 323F, że ją wystawiłem na sprzedaż... :) Ale dziś 323 trochę dopieściłem, może odpuści te fochy :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy