Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez rafik256 » 25 lis 2014, 21:51

Czy nasza M3 z LF17 ma jakąś normę zużycia oleju wystosowaną przez producenta?? Jakie zużycie oleju można uznać za normalne?? 200, 300, 500 ml/10 tys. km?? Jakie macie spostrzeżenia??
@marcin255 czy Twoja 3 bierze jeszcze po remoncie??
Już trzeci raz zalałem Motul 8100 Eco-nergy. Z tego co czytam też taki planujesz?? Mam zaufanie do marki po stosowaniu w innych samochodach i motocyklach.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez marcin255 » 25 lis 2014, 21:55

Nigdzie normy zużycia nie widziałem , ale co niektórzy piszą , że 1 L /1 tys.km <oczy> , rozsądne do
250 ?? ml/1 tys.km ??
Moja jak jadę do 120 nic nie bierze , ostatnio trochę szybciej było to jakieś 100 ml/ 1 tys km , ale nie wiem czy 0w40 nie było za " gęsto " teraz zalałem Eco Nergy 5w30 i obadamy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mrraven » 26 lis 2014, 14:26

u mnie oleju nie ubywa a auto dostaje czasami konkretnie a czasami nic i olej zalany castrol 10w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez marcin255 » 26 lis 2014, 15:14

rafik256 napisał(a): 900 km to autostrada gdzie niemal cały ten odcinek przejechałem z prędkością 160-170 km/h


Ciekawe co byś powiedział po takiej jeździe ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 26 lis 2014, 16:18

Info z mojego przypadku.

Było wczoraj na szabelce na minimum, może pół milimetra poniżej minimum (sprawdzane przed pracą po nocnym staniu w tym samym miejscu co zawsze). Dolałem elfa (5w30 900 sxr) jakieś 500ml, troszke mi się rozlało bo nie trafiłem dokładnie do wlewu, więc 500 nie weszło na pewno. A dziś rano auto stoi w tym samym miejscu, sprawdziłem olej po nocnym postoju – i oleju jest ponad max (dobre 3mm ponad) ... a ponoć wchodzi 750ml między min-max.

Sprawdzę kilka godzin po pracy jak znowu stanę w tym samym miejscu, ale normalnie już ocipieje z tą metodologią sprawdzania oleju...

Autem przejechałem do tej pory jakieś 18km – nic się złego nie dzieje...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez piterus87 » 26 lis 2014, 16:43

Spokojnie. Przy takiej ilości ponad max nic się nie stanie. Ja czasem też wlałem sporo ponad górną kreskę i wszystko było w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 26 lis 2014, 17:24

kalesoon napisał(a):ale normalnie już ocipieje z tą metodologią sprawdzania oleju...

Witam w klubie .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mrraven » 28 lis 2014, 11:48

hmm no to ja takich jaj to nie mam zeby sprawdzac olej i raz bylo tak raz bylo tak zawsze sprawdzam oliwe na zimnym silniku przed opaleniem jego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez Ojciec85 » 15 gru 2014, 21:18

Trochę to trwało lecz w końcu ... JESTEM PO REMONCIE :)
W następnym tygodniu zobaczymy czy remont się udał po kątem wymiany pierścieni i czy nie wcina oleju.

Niestety powstał nowy problem.
Mazda po rozgrzaniu faluje na obrotach (500-1200). Samochód miał rozłączony aku więc sądziłem, że adaptacja przepustnicy coś pomoże, jednak nic. Przepustnica, silniczek krokowy – wszystko wyczyszczone.
Mogło tak być podczas "układania się" silnika lecz jestem już po 300km i nadal to samo. Dodatkowo podczas mocniejszego przyspieszania (bądź szybkiego naciśnięcia gazu – słychać dźwięk jakby ocierający łańcuch bądź coś w tym stylu.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez piterus87 » 16 gru 2014, 20:32

Mam niemal identyczny problem ze swoją mazdą po remoncie :D z tym, że u mnie obroty nie falują ale podczas przyspieszania słychać terkotanie. Może "ten typ tak ma"? :| zerknij do mojego tematu viewtopic.php?f=332&t=167588
Tam starałem się dokładniej opisać i nagrać mój problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 16 gru 2014, 21:27

piterus87 napisał(a):Może "ten typ tak ma"?

u mnie nic nie terkotało i nie falowały obroty i tak zostało :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ojciec85 » 17 gru 2014, 17:58

piterus87 napisał(a):Może "ten typ tak ma"?


Byłem u mechanika by spytać co to jest. On od razu, że to zapłon. Mówi, że chciał by silnik się ułożył po remoncie i jak już będzie miał z 600km przejechane to oddam na ustawienie zapłonu.
Nadal niestety nie ma pomysłu na falujące obroty. Spalanie mieszane pod różnym obciążeniem wyszło mi 8,5 l/100km więc raczej jest ok.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez marcin255 » 17 gru 2014, 18:02

podmień krokowiec , masz jakieś błędy ecu ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piterus87 » 17 gru 2014, 18:29

Od kiedy ustawia się inny zapłon na dotarcie? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 17 gru 2014, 18:52

Pytanie jak ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ojciec85 » 17 gru 2014, 21:14

Z tymi obrotami to dziwna sprawa bo błędów nie ma ... i nie było. Więc może gdzie dostaje "lewe" powietrze.
Jak już się z tym uporam to powiem w czym był problem.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez marcin255 » 17 gru 2014, 21:25

Ojciec85 napisał(a):Więc może gdzie dostaje "lewe" powietrze.

wywalało by P2187
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ojciec85 » 4 sty 2015, 19:19

Przejechane 1000 km i nie zauważyłem ubytku oleju :) Remoncik kosztował ok 2tys więc chyba się udało.

marcin255 napisał(a):wywalało by P2187

Jeżeli chodzi o falowanie obrotów to podczas składania przepustnicy jakaś gumka była zagięta. Dostawał widocznie lewe powietrze. Na komputerze nie pokazało błędów :/ Teraz jest ok

Nie chcę zaśmiecać tego posta, ale pojawił się kolejny problem:
– autko pali 1-1,5l więcej
– obroty jałowe na ciepłym to 1tys obr/min, (po odpaleniu na zimnym – ponad 2tys i powoli spadają – kiedyś wskakiwały do 1,5 na zimnym)
– podczas jazdy, gdy puszczę gaz, po ok 2 sekundach dopiero samochód zaczyna zwalniać (przed remontem reakcja puszczenia gazu była natychmiastowa).
Po przeczyszczeniu przepustnicy była robiona adaptacja. Jakiś pomysł w czym może być problem ?!
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez Ojciec85 » 20 lut 2015, 23:13

Przyczyna znaleziona. Zawory ustawione średnio ssący ok 0,1 wydech 0,5 !! (oryg 0,25 / 0,30)
Żeby było śmieszniej przy tak ustawionych zaworach autko miało moc i ładnie jeździło – a podobno nie miało prawa !!. Mankamentem było wyższe spalanie, falowanie obrotów.
Może komuś pomoże ta inf.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez pete14 » 23 lut 2015, 20:42

przecież tam szklanki są to jak się przestawiło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323