Mazda 626 1.8 – problem z obrotami silnika

Postprzez 2211jarek » 22 paź 2014, 21:36

Witam serdecznie forumowiczów. Mam dosyc nietypowy problem stad prosba o pomoc.
W mojej Madzi 626 z 94 1,8 mam zamontowana sekwencje DTGas :( Wbrew wielu opiniom działała całkiem porzadnie przez ponad 120 tys. ale do czasu..
Stan aktualny jest taki, ze na PB autko normalnie odpala, obroty wchodza na 1200 ale po chwili zaczynaja rosnąc do 2000. Dopiero po przejechaniu 5 – 10 km powolutku spadaja najpierw do 1500 i potem do ok. 1000.
Równoczesnie mam problem z LPG. Przełącza sie na gaz bez problemu.
Na postoju obroty ma 1000 ale rosna do 1800 spadaja po chwili do 1200 i do 1000 a po chwili znow rosna do 1800 i znow spadaja.
Jak wkrece go np na 3000 i trzymam noge na gazie to po kilkunastu – kilkudziesieciu sekundach dławi sie.
W czasie jazdy jak nietrudno sie domyslic szarpie albo gasnie. Czasami przełacza sie na PB
Odwiedziłem juz 2 mechanikow i 2 gazownikow, kazdy wyrazil opinie, podregulowal, cos wymienil, zgarnal kase a samochod jak chodzil tak chodzi.
Wymieniłem juz termostat i czujnik temperatury – gazownik twierdzil ze to wina ukladu chlodzenia :|
Zmienilem swiece (DENSO) , kable Wn są ok.
Wymieniłem reduktor na nowy i zmieniłem wtryski.
Na wszelki wypadek wymieniłem tez przepływomierz.
A Madzia jak chodziła tak chodzi <rotfl> <glupek2>
POMÓŻCIE !!
Ostatnio edytowano 23 paź 2014, 07:20 przez 2211jarek, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez makmarc » 22 paź 2014, 23:51

Problem leży po stronie PB i od tego zacząłbym szukanie. Przenoszę do odpowiedniego działu.
makmarc
 

Postprzez szumki44 » 23 paź 2014, 09:47

Zatankuj za 50 zł . Odpal go po nocy przestoju. I sprawdź jak długo jedzie na "ssaniu" tzn ruszaj z 1 na samym sprzęgle później na 2jce i na 3jce samo sprzęgło bez dodawania gazu zobacz ile metrów – kilometrów dojedziesz :D

Z reguły na samym BP powinno dławić auto już na 3jce po 400 metrach. Jeżeli przejedziesz dalej niż 2km to szukał bym w tą stronę.
Mechanik który wymienił czujnik temperatury dobrą drogą szedł ponieważ to ten czujnik odpowiada za takie czary mary tylko mógł go sprawdzić czy jest sprawny a nie od razu wymienić :D
Przepływomierz nic do tego nie ma :D
Kable,Świece nie od tego :D one inne objawy dają.
Tak samo wtryskiwacze- Wystarczyło je wrzucić do myjki ultradźwiękowej np.

Tak dla ciekawości sprawdził bym czujnik sprzęgła pod pedałem :D czy jest sprawny
Czy to wina chłodzenia też takie objawy daje ! Sprawdź odpowietrzenie układu :) ( Naciśnij dolny i górny wąż chłodnicy na zimnym i usłyszysz poczujesz )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez 2211jarek » 23 paź 2014, 23:51

Dzieki za podpowiedzi, sprawdze ile przejedzie.
Przepływomierz sam uszkodziłem jak wymieniałem czujnik temp. – głupi wsadziłem palucha do srodka i złamałem ten drucik – na szczescie za niewielkie pieniadze znalazłem na szrocie sprawny.
Chłodzenie sprawdze w weekend na spokojnie.
Jak sprawdzic czujnik sprzegła?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez szumki44 » 24 paź 2014, 00:07

miernikiem :P ON OFF :D
ja dzisiaj 300m przejechałem na 3jce i zaczął przygasać wiec 400 metrów to takie max żeby obroty z 1500 spadły do 1000-900 po odpaleniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez 2211jarek » 24 paź 2014, 20:32

To ja przejechałem dzis podobnie tez ze 300m , juz na dwojce zaczal przygasac, przełaczyłem na 3 i obroty spadły ponizej 500 ale nie mogłem dalej ciagnac bo nie za bardzo mam gdzie przetestowac – wyjezdzam z parkingu na dosyc ruchliwa ulice i po 300 m mam zawrotke -dojechałem do niej dalej musiałem juz normalnie dodac gazu bo by mnie otrabili <lol>
O czym sie przekonalismy po tym eksperymencie?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 25 paź 2014, 00:24

2211jarek napisał(a):O czym sie przekonalismy po tym eksperymencie?

O niczym :D
Przepystnica do wyczyszczenia, a po drugie cewka w aparacie do sprawdzenia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 25 paź 2014, 21:13

noxes napisał(a):O czym sie przekonalismy po tym eksperymencie?

O niczym

Jak to o niczym ? że działa nam
Układ ssacy i sterowanie nim całe
Czujnik położenia pedału sprzęgła
I innych drobnostkach z tym związane.... :}
I możemy szukać dalej przyczyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez 2211jarek » 28 paź 2014, 23:42

Jutro jade na czyszczenie przepustnicy, zobaczymy jakie to da efekty.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez 2211jarek » 10 lis 2014, 01:03

Wyczysciłem przepustnice, mechanik poskładał wszystko ale po tym silnik zaczął falować jeszcze bardziej, rozebrali krokowy i okazało sie ze sa w nim nieoryginalne spręzynki. Na szczescie znalazlem w bagazniku jakas twardsza sprezynke, mechanik ja załozyl i obroty troche sie uspokoiły. Poradzono mi zebym znalazł oryginalny krokowy. Znalazłem taki na aledrogo i to razem z przepustnicą. Wyglądała na oryginalna nie ruszaną. Znów mechanik.
Załozyl mi zakupiona przepustnice razem z krokowym – oczywiscie najpierw porzadnie ja wyczyscił bo była troche brudna. Nie pomoglo, obroty nadal wariuja – skacza od 1500 do 2000. Na gazie czasem pojedzie ale najczesciej przy wcisnieciu troche mocniej gazu dławi sie. Juz nie mam nerwow do tego samochodu!
Mechanik który mi to robił twierdzi ze musi brac gdzies lewe powietrze i sugeruje wymiane uszczelki pod kolektorem ssącym i jakichs oringów. Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 10 lis 2014, 23:48

Zmień mechanika.
Nigdzie nie ma mowy o odpowietrzeniu układu chłodzenia w tym PRZEPUSTNICY. To właśnie zapowietrzona przepustnica daje objaw falujacych obrotów. Po tym zabiegu należy ustawić obroty w trybie serwisowym. Dopiero jeśli to nie pomoże to należy zainteresować się lewym powietrzem. Oczywiście, mogła być nieszczelność dolotu od samego początku, ale teraz musisz skupić się na doprowadzeniu do ładu przepustnicy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 12 lis 2014, 22:13

Noxes, dzieki! jak tylko przeczytałem Twoj post, ubrałem sie i poleciałem odpowietrzac. Postawiłem go nawet przednimi kołami na krawęzniku jak niektórzy radzą, zeby lepiej odpowietrzyc. Wentylator właczyl sie 2 razy wlałem sporo płynu (troche tez wylało sie) i .. niewiele sie zmieniło – no moze troche mniejszy zakres falowania. Jutro rano doleje jeszcze na zimnym troche płynu. :|
Byc moze układ jest tak zasyfiony ze nie ma pełnego obiegu? Płyn jest rdzawy. Ogrzewania tez nie mam wiec dosyc prawdopodobne jest ze gdzies sie to zatkało i zwyczajnie woda nie przepływa przez przepustnice albo przepływa jej za mało???
Czytałem <nauka> gdzies na forum ze przy podobnych objawach moze byc walniety czujnik map sensor ale nie znalazłem jakie sa dokładne objawy jego uszkodzenia.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez 2211jarek » 22 lis 2014, 12:55

Hej, Noxes posłuchałem Twojej rady i wróciłem do zaprzyjaźnionego mechanika. Sprawdził mi dokładnie uklad chłodzenia i stwierdził, ze nie ma małego obiegu a w duzym jest za duze cisnienie. To by sie zgadzało bo nie mam ogrzewania choc nagrzewnica jest drożna no i parownik gazu jest niedogrzany. Poradzil mi wymiane pompy wody. Co o tym sądzisz?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 23 lis 2014, 16:33

Jeśli pompa nie domagałaby to silnik przegrzewałby się.
Weź odpal silnik i powoli ściągnij przewód wodny z silnika krokowego przepustnicy, zobacz czy płynie tam płyn
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 23 lis 2014, 19:36

Noxes widze, ze idziesz tym samym tropem co mój mechanik. Wczoraj zrobił dokładnie to co poradziłes a ja dzis jeszcze dla upewnienia sie zrobiłem to samo i niestety z przewodu nie leci płyn.
Po zgaszeniu silnika mechanik dmuchnał w niego jeszcze sprezonym powietrzem i slychac bylo bulgotanie w chlodnicy czyli zapchany nie jest.
Sprawdzilismy tez co sie stanie po sciagnieciu przewodu dochodzacego do parownika (oczywiscie przy pracujacym silniku) – wyleciało z niego troche zastałego płynu ale dalej nic nie lecialo.
Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i po odkreceniu korka chlodnicy plyn wywalilo jak z gejzera – mechanik powiedzial mi ze jest duzo za wysokie cisnienie bo powinno tylko psyknac.
Korek tez jest sprawny – po zgaszeniu silnika slychac bylo lekkie syczenie na korku.
Faktem jest ze ostatnio robie krotkie odcinki 2 – 3 km i moze nie ma kiedy przegrzac sie silnik no i wentylator sie normalnie załącza. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 23 lis 2014, 22:02

Na rozgrzanym jak odkręcisz korek to płyn wystrzeli.
Nie zastanawiał się nad uszczelką pod głowicą?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 24 lis 2014, 07:54

tez sie pojawila taka opcja – obydwaj mechanicy brali i to pod uwage tylko jak sie ma walnieta uszczelka pod glowica do braku plynu w malym obiegu?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 26 lis 2014, 00:48

Tak samo jak uszkodzona pompa, uszkodzona uszczelka będzie powodować zapowietrzanie układu chłodzenia, ale można sprawdzić stan uszczelki +/– bez demontażu głowicy
weź sprawdź jeszcze błędy.
Co do małego obiegu sprawdź nagrzewnicę czy jest drożna, parownik czy jest drożny i pod kolektorem wydechowym są dwie rurki zobacz czy wszystko z nimi w porządku.
Rusz gdzieś w trasę, przegoń silnik rónocześnie obserwuj wskaźnik temp płynu czy nie przegrzewa.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 30 lis 2014, 12:25

Hej, zrobiłem test uszczelki pod głowica – jest OK.
Nagrzewnica jest drożna – przepłukałem ją ogromna ilościa wody bo nie udało mi sie jej wymontowac (mam nową ale po 2 dniach walki nie dobrałem sie do niej :( ale chociaz wiem ze nagrzewnica jest drożna to obydwa przewody chłodzenia dochodzące do niej są zimne.
Reduktor jest nowy.
Temperatura nawet po dłuzszej jezdzie nie wzrasta (przynajmniej na wskazniku) .
Została chyba tylko pompa wody.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 30 lis 2014, 16:44

Jaki test robiłeś?
Termostat to tam masz?
Wymiana nagrzewnicy to jakieś 5 godzin roboty
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6