Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.
witam
od samego początku mam problem z tym wynalazkiem szatana...
Tylko, że wcześniej miałem drżące światło najczęściej lewe. Teraz oba światła zgasły na dobre.
Byłem w serwisie, sprawdzili wszystko i stwierdzili, że trzeba wymienić obie lampy (bo to te starego wadliwego typu) i oba sterowniki. Razem około 2300 euro.
Szkoda, że nie kazali mi wymienić całego samochodu.
Problem w tym, że miesiąc temu miałem taki problem i po 3ech dniach wszytko wróciło do normy.
Jestem pewny, że to jakiś wadliwy kontakt ale nie mam jak sprawdzić, brak schematów.
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Potrzebuję schemat pokazujący połączenia od przełącznika świateł do ksenonów.
To niemożliwe, żeby oba sterowniki naraz padały i powstawały...tu musi być coś nie tak z zasilaniem sterowników według mnie.
Przekaźnik działa, napięcie na bezpiecznikach jest. Gdy drżało mi światło to "grzebanie/stukanie" w skrzynce bezpieczników pomagało na kilka sekund.
Ale chłopaki z serwisu stwierdzili, że napięcie na sterownikach jest.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
od samego początku mam problem z tym wynalazkiem szatana...
Tylko, że wcześniej miałem drżące światło najczęściej lewe. Teraz oba światła zgasły na dobre.
Byłem w serwisie, sprawdzili wszystko i stwierdzili, że trzeba wymienić obie lampy (bo to te starego wadliwego typu) i oba sterowniki. Razem około 2300 euro.
Szkoda, że nie kazali mi wymienić całego samochodu.
Problem w tym, że miesiąc temu miałem taki problem i po 3ech dniach wszytko wróciło do normy.
Jestem pewny, że to jakiś wadliwy kontakt ale nie mam jak sprawdzić, brak schematów.
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Potrzebuję schemat pokazujący połączenia od przełącznika świateł do ksenonów.
To niemożliwe, żeby oba sterowniki naraz padały i powstawały...tu musi być coś nie tak z zasilaniem sterowników według mnie.
Przekaźnik działa, napięcie na bezpiecznikach jest. Gdy drżało mi światło to "grzebanie/stukanie" w skrzynce bezpieczników pomagało na kilka sekund.
Ale chłopaki z serwisu stwierdzili, że napięcie na sterownikach jest.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
A czemu nie sprawdziłeś w poradniku czy takiego (lub podobnego) tematu nie było?
Zapraszam do archiwum.
Zapraszam do archiwum.
tutaj masz temat o ksenonach viewtopic.php?f=60&t=33848
mi jedna lampa robiła psikusy – poczytaj, a pewnie dojdziesz co i jak.
mi jedna lampa robiła psikusy – poczytaj, a pewnie dojdziesz co i jak.
Ostatnio edytowano 3 maja 2014, 08:41 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
witam
Dziękuję za rady, po 3ech godz czytania forum mogę powiedzieć, że:
1 nigdzie nie można znaleźć żadnego schematu, informacji o kablach idących ze skrzynki bezpieczników do lamp. Choćby szkic...to by było coś.
2 mam najprawdopodobniej jak wszyscy problemy z masą w Madzi i padnięte zapłonniki
3 nie znalazłem przypadku, żeby komuś padały i naprawiały się obie lampy jednocześnie
4 przydałyby się zdjęcia albo fotorelacja z poprawiania masy (pozdrowienia dla Pudziana) dla początkujących :–)
5 jeżdżę dużo dużo na krótki trasach, pewnie aku nie jest w pełni naładowane
6 mieszkam od pewnego czasu w krainie gdzie wilgoć to norma, a mech czasem nawet rośnie na autach. wszystko rdzewieje dookoła.
Niemniej jednak dzięki i jakby co to można usunąć ten post bez wyrzutów.
Dziękuję za rady, po 3ech godz czytania forum mogę powiedzieć, że:
1 nigdzie nie można znaleźć żadnego schematu, informacji o kablach idących ze skrzynki bezpieczników do lamp. Choćby szkic...to by było coś.
2 mam najprawdopodobniej jak wszyscy problemy z masą w Madzi i padnięte zapłonniki
3 nie znalazłem przypadku, żeby komuś padały i naprawiały się obie lampy jednocześnie
4 przydałyby się zdjęcia albo fotorelacja z poprawiania masy (pozdrowienia dla Pudziana) dla początkujących :–)
5 jeżdżę dużo dużo na krótki trasach, pewnie aku nie jest w pełni naładowane
6 mieszkam od pewnego czasu w krainie gdzie wilgoć to norma, a mech czasem nawet rośnie na autach. wszystko rdzewieje dookoła.
Niemniej jednak dzięki i jakby co to można usunąć ten post bez wyrzutów.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
jesli stukanie w skrzynke bezpiecznkow pomaga, to pewnie slaby styk jest – ale tak szybko mozna uszkodzic przetwornice – one nie lubia czestego wlaczania/wylaczania
jesli padaja przetwornice – to nic nie zrobisz – mozesz probowac naprawy ( na allegro kolesie naprawiaja od 40 pln), nie wiem co to warte... – jak to nic nie da, to zakup nowych, ew. uzywanych z jakiegos demontazu
jesli jest problem z masa – to chyba sobie poradzisz – jak bedziesz mocno zdeterminowany, to nawet mozesz pociagnac minus z aku do lamp- bezposrenio – ja tak mam uziemiona przepustnice – gruby przewod masowy idzie bezposrednio do przepustnicy, do lamp nie potrzeba "grubej" masy
jesli padaja przetwornice – to nic nie zrobisz – mozesz probowac naprawy ( na allegro kolesie naprawiaja od 40 pln), nie wiem co to warte... – jak to nic nie da, to zakup nowych, ew. uzywanych z jakiegos demontazu
jesli jest problem z masa – to chyba sobie poradzisz – jak bedziesz mocno zdeterminowany, to nawet mozesz pociagnac minus z aku do lamp- bezposrenio – ja tak mam uziemiona przepustnice – gruby przewod masowy idzie bezposrednio do przepustnicy, do lamp nie potrzeba "grubej" masy
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Witam
dzisiaj rano po wczorajszym czytaniu (jeszcze mnie oczy bolą) wykonałem prosty test – złapałem za kable od masy – tej pomiędzy skrzynką bezpieczników, a obudową filtra powietrza. I bingo!! Wszystko działa pięknie, również samopoziomowanie, obydwu lamp oczywiście.
Pojechałem do serwisu, poprosiłem szefa serwisu, żeby ze mną poszedł, że chcę mu coś pokazać. Troszkę mu szczęka opadła...
We wtorek, jak już pisałem na początku, serwis postawił diagnozę – obie lampy + przetwornice do wymiany. Koszt diagnozy podadzą mi jak zdecyduję się co robić dalej. No to się pytam Pana szefa ile będzie mnie kosztowała ta ich diagnoza – jego mina była bezcenna. Powiedział tylko, że zrobią mi tę masę jak trzeba, a cena będzie bardzo niska bla bla itp. Głupio mu się strasznie zrobiło i dobrze,w końcu przyjechałem do niemieckiego, drogiego jak cholera oryginalnego serwisu Mazdy!
Wniosek: ta kostka (masa) odpowiada za obie lampy i pewnie za poziomowanie też.
Mam nadzieję, że będę się cieszył działającymi ksenonami długo :–)
Znowu kocham swoją Madzię
!
PS1 mam trochę fotek pokazujących w jak tragicznych stanie są te masy, również te w okolicach zbiornika płynu do spryskiwaczy. Ale nie wiem jak je wrzucić. Myślę, że byłyby przydatne innym właścicielom Mazda z problematycznymi ksenonami.
PS2 dobre kontakty to podstawa, każda przetwornica w momencie startu generuje "strzał" prądu. Każdy kiepski kontakt obniża natężenie prądu, a to utrudnia start przetwornicy/lampy. Ja "siedzę" bardziej w energetyce, ale wiem że nawet przetwornice o mocach kilo/mega watów (łącze pomiędzy PL a SE) wymagają wysokiego poziomu tzw. mocy zwarciowej = dobrych linii o "grubych" przewodach.
dzisiaj rano po wczorajszym czytaniu (jeszcze mnie oczy bolą) wykonałem prosty test – złapałem za kable od masy – tej pomiędzy skrzynką bezpieczników, a obudową filtra powietrza. I bingo!! Wszystko działa pięknie, również samopoziomowanie, obydwu lamp oczywiście.
Pojechałem do serwisu, poprosiłem szefa serwisu, żeby ze mną poszedł, że chcę mu coś pokazać. Troszkę mu szczęka opadła...
We wtorek, jak już pisałem na początku, serwis postawił diagnozę – obie lampy + przetwornice do wymiany. Koszt diagnozy podadzą mi jak zdecyduję się co robić dalej. No to się pytam Pana szefa ile będzie mnie kosztowała ta ich diagnoza – jego mina była bezcenna. Powiedział tylko, że zrobią mi tę masę jak trzeba, a cena będzie bardzo niska bla bla itp. Głupio mu się strasznie zrobiło i dobrze,w końcu przyjechałem do niemieckiego, drogiego jak cholera oryginalnego serwisu Mazdy!
Wniosek: ta kostka (masa) odpowiada za obie lampy i pewnie za poziomowanie też.
Mam nadzieję, że będę się cieszył działającymi ksenonami długo :–)
Znowu kocham swoją Madzię

PS1 mam trochę fotek pokazujących w jak tragicznych stanie są te masy, również te w okolicach zbiornika płynu do spryskiwaczy. Ale nie wiem jak je wrzucić. Myślę, że byłyby przydatne innym właścicielom Mazda z problematycznymi ksenonami.
PS2 dobre kontakty to podstawa, każda przetwornica w momencie startu generuje "strzał" prądu. Każdy kiepski kontakt obniża natężenie prądu, a to utrudnia start przetwornicy/lampy. Ja "siedzę" bardziej w energetyce, ale wiem że nawet przetwornice o mocach kilo/mega watów (łącze pomiędzy PL a SE) wymagają wysokiego poziomu tzw. mocy zwarciowej = dobrych linii o "grubych" przewodach.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
witam
u mnie przed poprawą masy obie lampy zgasły i nie poziomowały się, kompletny black-out.
Niestety nie znalazłem żadnych schematów, tak więc nie wiem ile złączy jest po drodze od skrzynki bezpieczników do lamp. I w ogóle jak to wszystko jest połączone.
Jedno wiem teraz, ta masa pomiędzy skrzynką bezpieczników, a obudową filtra powietrza jest bardzo ważna – odpowiedzialna za obie lampy.
Podstawowa rzecz to trzeba wyczyścić wszystkie pięć kontaktów w "tej masie". Nie tylko połączenie "ucho" – karoseria, w moim przypadku to połączenie z karoserią było wspaniałe. Połączenia wewn. tego białego pudełka nie istniały w zasadzie.
1

2
(oryginalną śrubę zgubiłem podczas czyszczenia kontaktu pomiędzy "uchem" a karoserią, niestety tam nie leżała przyczyna problemów)

3
głównie zielona blaszka, cała brudna, zaśniedziała

4
zielone złącza

5
masa po drugiej stronie auta – pod zbiorniczkiem z płynem do spryskiwaczy

6
jeszcze jedna masa pod tym zbiorniczkiem

Ja z braku czasu wyczyściłem tylko masę pomiędzy filtrem, a skrzynką bezp. To pomogło, ale resztę też zamierzam zrobić.
Najlepszym rozwiązaniem jest obcięcie brudnych zaśniedziałych złączek i zarobienie nowych. Złączki te są zaciskane na kablach, oznacza to, że pomiędzy przewodem a złączką też musi być nieciekawie (zdjęcie nr 5). Najlepiej uciąć ze 2-3cm kabla, bo brud idzie z czasem w głąb kabla. Trzeba uważać, żeby nie skrócić kabli za bardzo...i no najlepiej na koniec zabezpieczyć wszystko jakąś pastą przeznaczoną do takich rzeczy.
PS zastanawiam się, czy nie wsadzić wszystkich czterech kabli (złączka pomiędzy filtrem a skrzynką bezp.) w jedną złączkę jak na zdjęciu nr 5. To by było chyba lepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
u mnie przed poprawą masy obie lampy zgasły i nie poziomowały się, kompletny black-out.
Niestety nie znalazłem żadnych schematów, tak więc nie wiem ile złączy jest po drodze od skrzynki bezpieczników do lamp. I w ogóle jak to wszystko jest połączone.
Jedno wiem teraz, ta masa pomiędzy skrzynką bezpieczników, a obudową filtra powietrza jest bardzo ważna – odpowiedzialna za obie lampy.
Podstawowa rzecz to trzeba wyczyścić wszystkie pięć kontaktów w "tej masie". Nie tylko połączenie "ucho" – karoseria, w moim przypadku to połączenie z karoserią było wspaniałe. Połączenia wewn. tego białego pudełka nie istniały w zasadzie.
1

2
(oryginalną śrubę zgubiłem podczas czyszczenia kontaktu pomiędzy "uchem" a karoserią, niestety tam nie leżała przyczyna problemów)

3
głównie zielona blaszka, cała brudna, zaśniedziała

4
zielone złącza

5
masa po drugiej stronie auta – pod zbiorniczkiem z płynem do spryskiwaczy

6
jeszcze jedna masa pod tym zbiorniczkiem

Ja z braku czasu wyczyściłem tylko masę pomiędzy filtrem, a skrzynką bezp. To pomogło, ale resztę też zamierzam zrobić.
Najlepszym rozwiązaniem jest obcięcie brudnych zaśniedziałych złączek i zarobienie nowych. Złączki te są zaciskane na kablach, oznacza to, że pomiędzy przewodem a złączką też musi być nieciekawie (zdjęcie nr 5). Najlepiej uciąć ze 2-3cm kabla, bo brud idzie z czasem w głąb kabla. Trzeba uważać, żeby nie skrócić kabli za bardzo...i no najlepiej na koniec zabezpieczyć wszystko jakąś pastą przeznaczoną do takich rzeczy.
PS zastanawiam się, czy nie wsadzić wszystkich czterech kabli (złączka pomiędzy filtrem a skrzynką bezp.) w jedną złączkę jak na zdjęciu nr 5. To by było chyba lepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
A nie lepiej byloby przerobic wszystkie kable na ucho (dla kazdego kabla oddzielne) i przykrecic je wszystkie razem od razu do karoserii 
Zawsze to jedno połączenie mniej
Pozdrawiam.
Zawsze to jedno połączenie mniej
Pozdrawiam.
ja myślę nad jednym uchem dla 4ech kabli. Wtedy będę miał jeszcze mniej połączeń.
ale to wszystko nic... zastanawiam się jak wyglądają inne złącza, pewnie podobnie... chyba czas pozbyć się Madzi.
Naprawdę nie rozumiem dlaczego złącza w 5cio letnim aucie tak źle wyglądają...
ale to wszystko nic... zastanawiam się jak wyglądają inne złącza, pewnie podobnie... chyba czas pozbyć się Madzi.
Naprawdę nie rozumiem dlaczego złącza w 5cio letnim aucie tak źle wyglądają...
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
To złącze jest wyjątkowe, niedopracowane. Problem jest z wsuwkami. Woda i zanieczyszczenia dostają się na nie ze szczelin wentylacyjnych w nadkolach. W dieslach i automatach szczeliny są niezbędne, w pozostałych wersjach można je zakleić. Ja tak zrobiłem po podobnych problemach z ksenonami, oczyściłem, zabezpieczyłem i problem od dwóch lat nie istnieje. Inne umasienia, mimo że wyglądają powierzchownie, paskudnie, to problemów nie stwarzają.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Witam mam taki problem od jakiegoś czasu nie mam "świateł" awaryjnych. kierunkowskazy są i jak zamykam auto pilotem to wszystkie kierunki migają. Czy to może być jakiś przekaźnik lub włącznik awaryjnych?
-
krzys683
Witam. Modul w M6 jest jeden do awaryjnych i kierunkow...
Pozostaje tobie sprawdzic wlacznik awaryjnych i przejscie od niego do modulu...
Pozostaje tobie sprawdzic wlacznik awaryjnych i przejscie od niego do modulu...
Sprawdz punkty masy pod filtrem powietrza , o ktorej wyjezdzasz z wa-wy? Moglbym pomoc ale dopiero w godz. popoludniowych , jakby co to moj mobile : 506109657
-
leonidsas
Witam.
Od wczoraj mam problem z migaczami w moim aucie. Gdy wlaczam ktorys kierunkowskaz (obojetnie prawy czy lewy), zaczynaja mi dzialac oba. Tak jakbym uruchomil swiatla awaryjne. Myslalem, ze to z powodu padnietej zarowki swiatel pozycyjnych, ale po wymianie na nowa nic sie nie zmienilo. Jakas sugestia co moze byc powodem takiego zachowania?
Od wczoraj mam problem z migaczami w moim aucie. Gdy wlaczam ktorys kierunkowskaz (obojetnie prawy czy lewy), zaczynaja mi dzialac oba. Tak jakbym uruchomil swiatla awaryjne. Myslalem, ze to z powodu padnietej zarowki swiatel pozycyjnych, ale po wymianie na nowa nic sie nie zmienilo. Jakas sugestia co moze byc powodem takiego zachowania?
-
brodacz1979
Zwarcie w mance lub w instalacji, podejrzewam, że będzie problemem. 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Miałem to samo i powoduje to brak masy. Musisz wyciągnąć obudowę filtra powietrza i pod nią znajdziesz masę przykręconą na jedną śrubę do nadwozia. Niestety mazda zastosowała tam złączkę na wsuwki i to właśnie one śniedzieją w tej plastikowej obudowie i nie ma masy. Jest tam kilka przewodów m.in. od świateł.
Proponuję wywalić tę kostkę, a wszystkie przewody połączyć razem poprzez końcówkę oczkową. Końcówkę kupisz w elektrycznym sklepie i najlepiej po jej zaciśnięciu dodatkowo zalutować przewody z końcówką. Później zasmarować to wazeliną techniczną i będzie na wieki
http://www.tme.eu/html/PL/koncowki-oczkowe-izolowane/ramka_3227_PL_pelny.html
Proponuję wywalić tę kostkę, a wszystkie przewody połączyć razem poprzez końcówkę oczkową. Końcówkę kupisz w elektrycznym sklepie i najlepiej po jej zaciśnięciu dodatkowo zalutować przewody z końcówką. Później zasmarować to wazeliną techniczną i będzie na wieki

http://www.tme.eu/html/PL/koncowki-oczkowe-izolowane/ramka_3227_PL_pelny.html
Czy ktoś mógłby wrzucić jakieś aktualne linki z fotorelacją?
Mam problem, że nie działa mi xenon od strony kierowcy. Wcześniej było tak, że raz działał, raz nie. Tak jakby włączał się i wyłączał przy przejeżdżaniu po nierównościach. Choć czasem miałem wrażenie, że działało kilkukrotne włączanie i wyłączanie świateł. Teraz jednak nie świeci w ogóle i chciałbym zacząć szukać problemu od sprawdzenia masy.
Mam problem, że nie działa mi xenon od strony kierowcy. Wcześniej było tak, że raz działał, raz nie. Tak jakby włączał się i wyłączał przy przejeżdżaniu po nierównościach. Choć czasem miałem wrażenie, że działało kilkukrotne włączanie i wyłączanie świateł. Teraz jednak nie świeci w ogóle i chciałbym zacząć szukać problemu od sprawdzenia masy.
witam
pewnego razu kupiłem niby porządne żarówki jakiejś austriackiej firmy.
Musiałem potem naprawiać jeden przetwornico-sterownik ... :–(
Na szczęście kosztowało mnie to tylko kilkanaście złotych + nowe żarówki Philipsa.
W przypadku lewych żarówek sterownik nie jest w stanie zapalić łuku w żarówce i "strzela" wiele razy.
Przez te wielokrotne strzelanie przegrzewają się i niszczą tranzystory w przetwornicy.
Nie chcę cię straszyć ale problem może być po stronie masy lub przetwornicy.
pewnego razu kupiłem niby porządne żarówki jakiejś austriackiej firmy.
Musiałem potem naprawiać jeden przetwornico-sterownik ... :–(
Na szczęście kosztowało mnie to tylko kilkanaście złotych + nowe żarówki Philipsa.
W przypadku lewych żarówek sterownik nie jest w stanie zapalić łuku w żarówce i "strzela" wiele razy.
Przez te wielokrotne strzelanie przegrzewają się i niszczą tranzystory w przetwornicy.
Nie chcę cię straszyć ale problem może być po stronie masy lub przetwornicy.
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6