Cześć i czołem,
niedługo będę miał nieco więcej wspólnego z Mazdą niż już jest. Chciałbym przeszczepić silnik z 6stki do swojego Mondeo biorąc pod uwagę wszelkie rotacje osprzętu, obwody rozrządu i miski olejowej, no ale nim to nastąpi muszę Specjalistów wypytać.
Otóż silniki 2.0 oznaczone jako LF-DE, na popularnym serwisie aukcyjnym oznaczane są cały zakresem cyfr np LF21 i tak do 25. Chciałbym wiedzieć co to oznaczenia tak naprawdę znaczy? Rok produkcji? Zmienne fazy rozrządu czy jaki diabeł?
W przypadku Forda silnik oznaczony jest jako CJBA/CJBB i na tym w sumie rozróżnienie się kończy. Jedno co wiem, że bloki silnika typu którego szukam mają od strony kolektora wydechowego, wytłoczone 2.0 określające pojemność. Taka też informacja została mi podana, jako wymagana kwestia jeśli chodzi o blok. Problem polega na tym, że znalazłem też motor, który pochodzi z 6stki, a takiego symbolu nie ma.
Jak to tak naprawdę jest?
Oznaczenia silników MZR 2.0 LF-DE, czyli magiczne cyfry
Strona 1 z 1
LF-DE to:
* rodzina silników L (wg. oznaczeń mazdy)
* wariant F (czyli 2.0)
* D= Domestic DOHC ( dotyczy benzyn, w tym przypadku klasyczny układ rozrządu bez auto kompensacji luzu zaworowego i bez VVT – Zmienne fazy rozrzadu.
* E=EFI (czyli inaczej wielopunktowy wtrysk MPI)
Dopisano 22 lis 2014, 23:59:
Dodatkowo w katalogach np LF17 LF18 to a silniki przedliftowe.
polifty (od 2005.03) za to w katalogach to np. LF F7
Dwie pierwsze cyfry to oznaczenie silnika sczytane z jego bloku. LF 226358 to Twój LF22..
być może im wyższy numer konkretnie w szyku LF tym później wyprodukowany był silnik do przedlifta..
generalnie chcesz silnik 2.0 z mazdy 6 to szukaj LF. Poliftowy motor z 147KM to LF F7
* rodzina silników L (wg. oznaczeń mazdy)
* wariant F (czyli 2.0)
* D= Domestic DOHC ( dotyczy benzyn, w tym przypadku klasyczny układ rozrządu bez auto kompensacji luzu zaworowego i bez VVT – Zmienne fazy rozrzadu.
* E=EFI (czyli inaczej wielopunktowy wtrysk MPI)
Dopisano 22 lis 2014, 23:59:
Dodatkowo w katalogach np LF17 LF18 to a silniki przedliftowe.
polifty (od 2005.03) za to w katalogach to np. LF F7
Dwie pierwsze cyfry to oznaczenie silnika sczytane z jego bloku. LF 226358 to Twój LF22..
być może im wyższy numer konkretnie w szyku LF tym później wyprodukowany był silnik do przedlifta..
generalnie chcesz silnik 2.0 z mazdy 6 to szukaj LF. Poliftowy motor z 147KM to LF F7
adam_b96 napisał(a):LF-DE to:
* rodzina silników L (wg. oznaczeń mazdy)
* D= Domestic DOHC ( dotyczy benzyn, w tym przypadku klasyczny układ rozrządu bez auto kompensacji luzu zaworowego i bez VVT – Zmienne fazy rozrzadu.
z tymi fazami to sie kolega myli .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
@adam_b96
Dobra czyli jeśli rozumuję poprawnie, wszystko co będzie LF2x wchodzi bez problemu? Poliftowe silniki nie mają inaczej rozwiązanego mocowania czy czegoś innego? W Mazdach jest p&p jeśli chodzi o lift i polift?
@brodaM6 – tu pytanie do Ciebiem gdyż poruszyłeś kwestię zmiennych faz rozrządu, tego mieć nie mogę, bo fordowski komputer nic z tym nie zrobi. Potrzebuje silnika najbliższego oryginału.
Dobra czyli jeśli rozumuję poprawnie, wszystko co będzie LF2x wchodzi bez problemu? Poliftowe silniki nie mają inaczej rozwiązanego mocowania czy czegoś innego? W Mazdach jest p&p jeśli chodzi o lift i polift?
@brodaM6 – tu pytanie do Ciebiem gdyż poruszyłeś kwestię zmiennych faz rozrządu, tego mieć nie mogę, bo fordowski komputer nic z tym nie zrobi. Potrzebuje silnika najbliższego oryginału.
- Od: 22 lis 2014, 21:57
- Posty: 4
- Auto: Mondeo mk3 @ hybryda z LF-DE soon
brodaM6 napisał(a):adam_b96 napisał(a):LF-DE to:
* rodzina silników L (wg. oznaczeń mazdy)
* D= Domestic DOHC ( dotyczy benzyn, w tym przypadku klasyczny układ rozrządu bez auto kompensacji luzu zaworowego i bez VVT – Zmienne fazy rozrzadu.
z tymi fazami to sie kolega myli .
masz na myśli że polift 2.0 ma zmienne fazy?
Z tego co pamiętam to 1.8 bez zmiennych faz rozrządu (bez względu na rok GG/GY) oraz 2.0 przedlift.
SIlniki 2.0 poliftowe mają już zmienne fazy, poznasz po zaworze OCV po lewej stronie pokrywy zaworów
Dopisano 23 lis 2014, 15:11:
napisz do wojta89
http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=87796
miesiąc temu zmieniał LF25
Dopisano 23 lis 2014, 15:15:
załącznik dotyczy poliftów
Witam
Jestem kolejnym posiadaczem mondeo, ktore otrzyma serce mazdy. Mam nastepujace pytanie czy w przypadku obu silnikow mocowanie osprzetu jest takie samo czy moze wystepuja jakies roznice. Za wszelkie informacje z gory dziekuje.
Jestem kolejnym posiadaczem mondeo, ktore otrzyma serce mazdy. Mam nastepujace pytanie czy w przypadku obu silnikow mocowanie osprzetu jest takie samo czy moze wystepuja jakies roznice. Za wszelkie informacje z gory dziekuje.
-
mlodydg
Witam,
czy wszystkie silniki poliftowe mają zmienne fazy rozrządu? czy robili jakieś wyjątki?
czy wszystkie silniki poliftowe mają zmienne fazy rozrządu? czy robili jakieś wyjątki?
- Od: 18 lut 2014, 10:32
- Posty: 68
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 16V 147 KM 2005 FL
Wszystkie. Przedlifty też.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Hm, no tak, faktycznie, nie przypominam sobie żeby tam były jakieś napisy
Coś mi się pomieszało.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6