Słabe grzanie i poziom wskazówki temperatury

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ROBERTJ » 21 lis 2014, 14:49

Poziom oleju nie podniósł się więc raczej nie stawiam na uszczelkę .Aby kolego to nie była głowica.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez krzysek71 » 21 lis 2014, 14:56

A tak w sumie ile ci płynu poszło do układu łącznie z tą dolewką
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez ROBERTJ » 21 lis 2014, 15:54

Ile wlał mechanik to nie wiem.Ale koleś jest kumaty ,nie zwala na słabe paliwo i nie pyta co to jest za samochód.Ja wlałem ok.1,5 litra.Dzięki za tel.Odezwę się koło wtorku.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Dymian » 21 lis 2014, 16:00

Uszczelka nie zawsze oznacza mieszanie się z olejem- może Ci pęknąć w różnych miejscach a skoro kilka tygodni nie było odpowiedniej ilości płynu to mogło nieśmiertelne metalowe uszczelki jednak uśmiercić.

Nie wiadomo ile było ile brakowało i dlaczego ucieka i czy dalej tak będzie.
Co do uzupełniania przy otwartych korkach- w zależności od silnika są różne metody- akurat tu lejesz w korek koło bagnetu do pełna a reszta się sama zrobi- ew. trzeba jeszcze dolać.
A z tym grzaniem przy maxie to też może być właśnie przez nieodpowiednią ilość płynu.
Dopiero jak z tym porządek zrobisz a dalej będzie problem to szukaj winy w panelu sterowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ROBERTJ » 21 lis 2014, 16:03

Ok.Dzięki wszystkim za odzew.Postaram się jutro polukac jeszcze i poszukac ewentualnych wycieków.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez dadan » 21 lis 2014, 16:28

Ja po wymianie rozrządu miałem zamienione korki od układu chłodzenia, nie do końca chyba trzymał układ cisnienie bo wywalalo płyn przez wyrównawczy, były wakacje więc nie wiem jak z grzaniem :) Ale piszesz że żadnego wycieku nie widać.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez ROBERTJ » 21 lis 2014, 16:45

Nie widac,ale płyn z wyrównawczego gdzieś ''wyszedł''.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez radar88 » 21 lis 2014, 23:26

Zacznijmy od tego że:
Uzupełnianie płynu odbywa się tak jak wymienili to poprzednicy,wlewasz przez króciec przy bloku silnika aż do pełności, uzupełniasz zbiorniczek wyrównawczy na połowę min/max, odpalasz samochód i należy się nim przejechać tak aby układ się sam odpowietrzył. Zatrzymać się i odczekać aż trochę ostygnie, odkręcić korek tylko i wyłącznie przy króćcu i ew dolać, zakręcić korek i sprawdzić jaki jest poziom w wyrównawczym ew dolać do połowy skali. Tyle...

Co do korków, korek ciśnieniowy 1,1Bar (chyba się nie mylę) ma być na zbiorniczku wyrównawczym, natomiast korek z samą uszczelką na króćcu przy silniku nie inaczej, ponieważ nie będzie odpowiedniego ciśnienia i będzie wywalać ciecz chłodząca przez zbiorniczek.

Co do samego ogrzewania to sprawdź jak się przesuwa el. suwak na klapce przy nagrzewnicy.


I na koniec, temat przeniosłem i połączyłem z podobnym wątkiem.


Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 22 lis 2014, 14:24

Ja dorzucę swoje 5 groszy sprawdź czy masz gorące węże przy nagrzewnicy to znikanie płynu jest dziwne może płyn dostaje się do komory spalania powąchaj spaliny czy pachną jakoś dziwnie chodzi dokładniej o słodki zapach bo taki ma spalany glikol.
tygrys36
 

Postprzez ROBERTJ » 23 lis 2014, 11:59

Witam.Już myślałem,że mój post jest w koszu. A tu niespodzianka.Sorki Kamil za posądzenie o najgorsze.Wycieku nie znalazłem.A więc jadąc w piątek do pracy nastawiłem temp na 21 st i niespodzianka-jest ciepełko po około 3 kilometrach.Ale...po ok.10 min znów daje lodem. Powrót z pracy podobnie.Już ręce opadają.Jak nie egr to ogrzewanie.A miało byc tak pięknie.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lis 2014, 12:14

Nie ma przeproś – musisz mieć gdzieś wyciek.
Popatrz na poziom w zbiorniczku wyrownawczym.
Też tak miałem jak miałem nieszczelną chłodnicę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzysek71 » 23 lis 2014, 12:55

Pamiętaj że na ciepłym silniku trudno zlokalizować wyciek bo odparowuje szybko sprawdz jeszcze dywaniki w środku pod konsolą czy nie są mokre a czy posiadasz gaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez ROBERTJ » 23 lis 2014, 13:50

Podłożyłem karton pod auto.Od 3 godz .sucho.Płyn jest w zborniczku pomiędzy max a min,a tam gdzie się nalewa pod korek-co mnie zdziwiło.Gazu nie mam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez tygrys36 » 23 lis 2014, 13:59

Dziwny objaw grzalo i przestało tak jak by silnik nastawy warjował od ilu dni utrzymuje ci się stan dolewasz coś

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez ROBERTJ » 23 lis 2014, 14:14

Dolewałem jak odpowietrzałem.Ok.1,5 l. Nie grzeje od pierwszych przymrozków.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Dymian » 23 lis 2014, 15:22

Nie masz więcej objawów? Falujące wolne obroty itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ROBERTJ » 23 lis 2014, 20:20

Falujące nie ale podwyższone tak.Ale to tylko na zimnym przy odpaleniu kręci na ok.1500.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez tygrys36 » 23 lis 2014, 20:57

To normalne ale jak się zagrzeje to się stabilizuja na 700

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 26 lis 2014, 10:58

Czy jak otworzysz maskę przy rozgrzanym silniku to czy czuć zapach odparowanego płynu chłodniczego? specyficzny zapach, nie da się nie poczuć. Powinieneś nic nie czuć poza ciepłem od silnika, jakie obroty są po rozgrzaniu?
Wyciek może być na tyle mały że płyn odparowuje podczas jazdy, jest dużo zakamarków, np przy tylnej głowicy pod przepustnicą i kolektorem, przy obudowie termostatu(pod przepustnicą) wszystko dokładnie pooglądaj, może nie być widać płynu ale wystarczy kolorowy (w kolorze płynu lub biały) nalot na łączeniu, to będzie przyczyna.
Kiedyś jeździłem dłuuugo z niskim stanem płynu(przy równoczesnym niskim stanie mojej ówczesnej wiedzy- to były początki z silnikiem KL), skończyło się na tym że auto paliło 2l/1000km oleju, ale uszczelki głowic przetrwały, z głowicami się nic nie stało, nie pokrzywiły się, poleciały za to pierścienie. Dlatego uszczelkami głowic i głowicami bym się nie przejmował na zapas.
Na rozgrzanym silniku węże mają być lekko twarde, znaczy że w układzie jest odpowiednie ciśnienie, jeśli są miękkie, znaczy ze masz mało płynu i gdzieś ucieka, żeby sprawdzić wycieki musisz mieć dolane do właściwego poziomu i odpowietrzone.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lis 2014, 11:33

Ja właśnie jestem świeżo po podobnym zdarzeniu: zimne powietrze z nawiewów i dodatkowo wskazówka temperatury ponad połową :(
Byłem na małym wyjeździe i zauważyłem to w drodze powrotnej po przejechaniu paru km :(
Zjechałem zaraz do stacji paliw i ... dolałem około 2 litrów płynu!
Oczywiście po odpaleniu auta temperatura wróciła na swoje miejsce jak i grzanie się pojawiło.
Wieczorem znalazłem winowajcę: chłodnica mi cieknie na łączeniu boku z radiatorem więc miejsce raczej nie nadające się do klejenia.
Eeeech – nowa podróbka wytrzymała raptem ze 3 lata.
Chyba zdecyduję się jednak na "używkę".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9