Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez krystian77 » 18 paź 2014, 22:17

Tak śledząc na forum posty kolegów,wydaje mi się że 800km to maksymalna liczba kilometrów pomiędzy dopalaniami. Wnioskuje to po tym że niektórzy z kolegów pisali że po wycięciu DPF bez przeprogramowania PCM właśnie po 800km zaczynają się problemy w postaci zaświeconych kontrolek.
Z całą pewnością mogę powiedzieć jedno: Na odległość pomiędzy dopalaniami DPF wpływa przede wszystkim kondycja silnika. Ja widzę że mnie po wymianie filtra powietrza spalanie drastycznie spadło. Dlatego ma też nadzieje że dystanse pomiędzy dopalaniami też się zwiększą. :D
Ale na cuda nie liczę bo u mnie komputer bardzo rzadko pokazuje prędkość średnią większą niż 35km/h. :(
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 19 paź 2014, 09:55

Gdzies czytalem, ze aktualizacja softu w pewnej chwili zwiekszyla czestotliwosc wypalania. Moje auto ma przejechane 149 tys i generalnie silnik b. Ladnie pracuje.Jakos nie wydaje mi sie prawdopodobne przejechac 700 bez wypalania.
Mam jeszcze w planach wyczyscic ic, egr, no i moze forscanem kiedys uruchomic procedure wypalania filtra, ale czy jak po wypaleni wszystki parametry sa na 0 to jest sens? Czy po takim wypalaniu trzeba wymienic olej?
Nie wiem jak sprawdzic turbine czy leje olejem, ale na ucho dziala ok i moc tez jest odpowiednia.s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 19 paź 2014, 12:23

U mnie PM_GEN(ilość wygenerowanych) raczej z reguły jest równe PM_ACC (Ilość nagromadzonych). Zdarza się czasami że PM_ACC= PM_GEN+1. Ale generalnie to ciężko mi przejechać >200km bez przekroczenia przez PM wartości 5.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 19 paź 2014, 12:29

U mnie jest podonie. Zastanawiam sie nad procedura regeneracj dpf z forscana, ale 3 tyg temu wymienilem olej i niechcialbym znow tego robic. W aso wypalanie jest w komplecie z wymiana oleju chyba.
Moze nie ma sie co stresowac tym tylko jezdzic. Wiem, ze kilka osob tak tez ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 19 paź 2014, 12:47

Jak przeglądałem serwisówkę to znalazłem informację że można wykonać tzw. krótką procedurę ręcznego dopalania DPF. Trwa 2 razy po 14 minut z 3 minutową przerwą. Niestety nie ma w instrukcji słowa jak to uruchomić. Serwisówka daje instrukcję jak to odpalić "z kabelka" ale trwającą 60 min. Może krótką da się odpalić z IDS. Ale z tego co czytam na forum w ASO wszyscy otrzymują procedurę 60minutową.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 19 paź 2014, 14:17

Czyli ta sama co z forscana? A co z olejem przy takim wypalaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 19 paź 2014, 20:27

Nie bez celowo napisałem o serwisowej procedurze dopalania DPF. Przy takiej procedurze jednak sporo ON dostaje się do oleju. Ja przy poprzedniej wymianie oleju nie wykonałem dopalania. Kontrolka oleju mi gasła zanim silnik zapalił. Teraz wykonałem procedurę dopalania DPF, na oleju przejechałem 5000km i kontrolka już mnie wkur.....,jakieś 0,5 sek opóźnienia. Od razu napisze że filtr Kneht i smok czyściutki.
Aby nie było do końca offtopic to doczytałem jeszcze serwisówkę. Ponieważ korzystam z sewisówki w języku Holenderskim to pewności nie mam ale z tego co jest tam napisane to właśnie PCM na podstawie informacji o zapchaniu DPF powinien automatycznie zdecydować czy wykonać krótką czy długą procedurę. Ja odpalałem z Forscana i miałem procedurę długą, ale przy PM>16 dla mnie było to jak najbardziej zrozumiałe.
Przy następnej wymianie jeżeli zdecyduję się serwisowe wypalanie DPF to chyba zrobię to przed wymianą. Jak u siebie odpaliłem tą procedurę z Forscana to owszem było bardzo gorąco, ale stałe obroty na poziomie 1750rpm bez obciążenia nie są moim skromnym zdaniem jakoś bardzo niebezpieczne dla silnika. Chyba wolę godzinę dopalania na rozrzedzonym oleju niż 10tys km w różnych warunkach.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez krzych » 19 paź 2014, 23:20

Mam nieodparte wrażenie, że robicie sobie krzywdę na własne życzenie. Pi razy drzwi – 60 min = 100 km (conajmniej) w trasie, czyli potrójne wypalanie... _ciągłe_. Pomijając co przeżywa w tym czasie sam DPF, zastanawialiście się na co narażacie pozostałe komponenty? Moim zdaniem procedura serwisowego wypalania powinna być używana tylko, gdy jest to absolutnie konieczne. Ale w sumie Wasz wybór...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystian77 » 20 paź 2014, 09:37

Ja u siebie procedurę statycznego wypalania DPF odpaliłem tylko raz z Forscana bo musiałem. :( Jak do następnej wymiany nie zobaczę świecącej kontrolki DPF i odległości między dopalaniami nie zmniejszą mi się to raczej przy wymianie nie planuje tej procedury odpalać. Mam na blacie ponad 180tys. km. Po wypalaniu wszystkie PM i ciśnienie różnicowe spada mi do 0 więc miodu w (...) szukać nie mam zamiaru. :)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 20 paź 2014, 09:48

@krzych: Ja się tylko zastanawiam. Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie i analizuję za i przeciw. Samo wypalanie – nie sądzę, żeby było niebezpieczne dla filtra, co innego dla silnika – jedyne niebezpieczeństwo to chyba temperatura. Na postoju silnik nie jest dobrze chłodzony. Czy jeszcze coś może mu zagrażać?
Co do DPF w M5 to napiszę co udało mi się znaleźć:

Depending on the operating conditions of the vehicle the DPF is regenerated ever 100...300 km. Due to the ash residues that have formed from the engine oil and dies fuel the usable filter volume is reduced. Since the ash amount accumulated in the DPF increases with every regeneration with rising mileage.


Ten dokument to TRAINING MANUAL Mazda5- wydany w 2005 roku, wraz z wejściem auta na rynek. Wiem, że była później akcja serwisowa, zwiększająca częstotliwości wypalania się filtra. A wiec z tych 300 zmniejszono chyba do 170 km. Nie jestem jednak pewnien. Jeżeli ktoś by mi to potwierdził, byłbym wdzięczny no i... generalnie rozwiązałoby mi to wszelkie wątpliwości.
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Marianek » 23 paź 2014, 19:49

Forscan kody.JPG
Forscan tabela.JPG

Ostanie wypalanie było 114 km temu, wtedy tez Madzia była na autostradzie i pokonaliśmy trochę KM ;)
Z przebiegu i ilości wychodzi wypalanie co jakieś 200KM. Moze coś pokiełbasiłem <glupek2> , będę obserwował i dam znać co i jak :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jeziorek » 24 paź 2014, 07:51

To by sie zgadzalo. Po prostu nie zawsze widac proces wypalania i nie kazdy obseruje. Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez david22pl » 27 paź 2014, 22:29

del
Ostatnio edytowano 20 cze 2015, 19:51 przez david22pl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: gdańsk
Auto: Mazda 3

Postprzez krystian77 » 27 paź 2014, 23:34

Może przyczyną braku tych Pidów jest jakiś bug w programie. Spróbuj zrobić loga zgodnie z instrukcją http://forscan.org/contactus.html i prześlij do autorów z opisem problemu. Może pomogą :)
Pojawił się właśnie nowy Forscan ale brak w nim nowych funkcji :(
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 13 lis 2014, 01:31

Mam jeszcze jedno pytanie- jakie wartości pokazuje wam sonda Lambda? Jaki to jest zakres no i jakie powinna – w jaki sposób można ją zdiagnozować przy użyciu forscana – tzn. przeprowadzić jakiś test.
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez dazwid » 18 lis 2014, 17:21

Witam
Mam proste pytanie, bo przejrzałem cały wątek i nie znalazłem jasnej odpowiedzi:
Czy mogę tym programem zrobić kalibracje wtrysków w M6 136km z 2003r?
Widzę, że wywala użytkownikom różne błędy, dlatego chciałbym wiedzieć zanim dokonam zakupu, z góry dziękuję za udzielenie informacji.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez krzych » 18 lis 2014, 20:07

Odpowiedź brzmi:
dazwid napisał(a):Widzę, że wywala użytkownikom różne błędy


PS. Inaczej: wiemy tyle co Ty wyczytałeś (a wynika to z różnic w OBD jak sądzę, ale to tylko podejrzenie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dazwid » 18 lis 2014, 22:56

Wyczytałem w innym wątku, że paru osobom się udało, więc i ja spróbuje.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2014, 16:15

Co prawda dział GH, ale jestem pewien, że z GG/GY ma wiele wspólnego ;)

dzisiaj się trochę "bawiłem" forscanem i mam 2 rzeczy, które mnie zaciekawiły:

1. zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....

2. w PID-ach ustawiłem sobie "napięcie wyjściowe alternatora" – parametr altt v i u mnie waha się on w granicach 10,25-10,38 (na postoju – ruszałem jedynie pedałem gazu). No i mnie zaciekawiło, czy to nie jest za niska wartość <co?> (niestety nie sprawdziłem tego podczas jazdy, ale napięcie na aku przy pracującym silniku jest ok)

macie jakieś pomysły? czy wszystko może jest ok ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzych » 20 lis 2014, 19:31

Czy takie jest dobre to Ci nie powiem, ale mogę Ci powiedzieć, że w Mazdach jest niższe niż w innych samochodach i wszyscy stawiają oczy w słup – mi nawet jeden gość nie wiedział czy może dać gwarancje na nowy aku, bo w serwisówce napisane było jak wół, że napięcie ma być "więcej niż", ale w końcu dał. Ponoć to norma w Mazdach (nie pytaj mnie ile było u mnie, bo nie pamiętam już :D). Poza tym, mierz przy włączaonych odbiornikach napięcie ładowania, chyba jest najbardziej wymowne, ale generalnie na alternatorach się nie wyznaję, więc tylko powtarzam ploty ;P :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6