włącza/wyłącza sie klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez res159 » 30 paź 2014, 17:39

U mnie działa nawiew tylko w pozycji "4" a poprzednie 1,2,3 nie działa wiatrak, ale wtedy świeci się klima dając znać że działa, choć tak naprawdę bez wiatraka nie działa. Po przekręceniu na "4" rozłącza klimatyzacje i załącza wiatrak. Irytuje mnie to okropnie, że mogę tylko włączyć nawiew na szybę z pozycji 4- nie mówiąc już o komforcie jazdy przez wydobywający się głośny huk, a kończąc na tym, że klimatyzacja tak jakby nie działała wcale .. Dzisiaj postanowiłem rozebrać regulator i przeczyścić styki, rozciągnąłem sprężynki o których była mowa, ale niestety nie dało to żadnego efektu, jak było tak i jest.. Nie mam pojęcia czy to może być faktycznie wina tego regulatora czy też jednak powinienem się czepiać wiatraka czy czegoś innego??
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez wilk28 » 30 paź 2014, 18:54

To, że ci nie chodzi na pozostałych biegach to wina rezystora opornicy który jest pod schowkiem obok filtra kabinowego wkręcony na 2 śrubki najprawdopodobniej nie masz przejścia lub został upalony. Odnośnie klimy przeczyść styki te od regulacji prędkości i psiknij jakimś kontaktem ja tak samo miałem i teraz hula na każdym biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez res159 » 31 paź 2014, 11:49

a nie orientujesz się kolego ile taka opornica może kosztować i gdzie można dostać taką część ?

Dopisano 31 paź 2014, 11:51:

bo zapewne naprawić się nie da tej opornicy z tego co się domyślam
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez wilk28 » 31 paź 2014, 15:22

Da się ją naprawić sam ją naprawiałem zresztą na forum jest albo była fotorelacja z naprawy najpierw ją wyjmij aby ocenić jej stan i wtedy będziemy wiedzieć lepiej. Kwestia to przylutowanie kawałka drucika do jednej i drugiej ścieżki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

PostTen post został usunięty przez res159 15 lis 2014, 18:21.
Powód: zła treść

Postprzez res159 » 15 lis 2014, 18:24

opornica właściwa.jpg
Na górze widać ewidentne stopienie się izolacji przewodzików i lekko wystają z płytki


Cyz mimo tego da się naprawić taką opornicę ?? czy należy uzunąć dolną izolację opornicy czy jest to jakiś element stały ??

Dopisano 15 lis 2014, 19:08:

w środku ścieżki są popalone, cała płytka spalona, więc chyba nic z tego..
Załączniki
opornica wlaściwa 2.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez ewemarkam » 15 lis 2014, 19:41

W opornicach nawiewu zazwyczaj jest bezpiecznik termiczny, który pali się po prostu. Wymiana nie wchodzi w rachubę bo jest prasowany na przyłączach. Lutowanie nie wchodzi w grę bo się go przegrzeje i uszkodzi. Tutaj go nie widać pewnie jest zalany. W gruncie rzeczy rezystor dmuchawy wymienia się i to na nowy bo używany pewnie nie długo podziała.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez res159 » 18 lis 2014, 15:57

czy ktoś z tutaj obecnych orientuje się gdzie można kupić taką opornicę w lublinie ? luz okolicach ?
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez wilk28 » 18 lis 2014, 16:12

nie trzeba nic kupować jeśli nie działa wam opornica to najlepiej ten bezpiecznik termiczny czyli ten kawałek metalu odlutować i wlutować drucik ja bynajmniej tak zrobiłem i chodzi mi już od roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez ewemarkam » 18 lis 2014, 17:00

Po cos ten bezpiecznik jest....

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez res159 » 18 lis 2014, 18:13

ale chciałem zauważyć, że u mnie znajduje się tylko płytka zaprasowana jak to ujął kolega wyżej, gdzie tam może być bezpiecznik, jeśli wszystko jest zaprasowane ??. Co myślicie o opornicach zamiennikach ? dzwoniłem do sklepu części do mojej madzi i zaśpiewali mi 200 – 300zł na zamówienie oryginał..
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez tinek » 18 lis 2014, 20:29

termik też można kupić i wymienić, tylko jego powinno się zgrzewać, ale przylutować też się da, tylko trzeba uważać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez wilk28 » 18 lis 2014, 21:18

ten bezpiecznik termiczny to jest ten w czarnej obwódce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez res159 » 20 lis 2014, 00:34

a co myślicie o zamiennikach ??
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez tinek » 20 lis 2014, 09:11

ciężko powiedzieć ile wytrzyma zamiennik, musiałby się ktoś wypowiedzieć kto go kupił i już trochę czasu pojeździł, najciężej ten element ma latem, na upartego to i samemu taką opornicę można zrobić, 3 rezystory mocy i dwa kawałki aluminium do chłodzenia ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 20 lis 2014, 14:27

To juz taniej. Wyjdzie zrobic plynna regulacje i wstawic regulator PWM. Taki mialem plan jakby opornica strzelila.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 20 lis 2014, 18:48

w m3 jest tak zrobione, a zamiast opornicy jest tranzystor z radiatorem, a z drugiej strony ciekawe jak jest to rozwiązane w sportive'ach z klimą półautomatyczną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 20 lis 2014, 19:50

Tak samo. Trazystor i pseudo pare stopni pracy. Regulator mozna zrobic za w zasadzie 20 pln. Albo kupic na znanym serwsie aukcyjnym. Chocby regulator do HHO, taka fukcje spelni.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez res159 » 20 lis 2014, 23:34

z tym, że trzeba umieć i wiedzieć dokładnie jak to zrobić, a ja nie posiadam niestety takiej wiedzy bo nigdy czegoś takiego nie robiłem, nie wiem czy nie zrobiłoby się przypadkiem zwarcie po mojej robocie, na elektronice nie znam się aż nad to. Być może jakby była jakaś fotorelacja zrobienia czegoś takiego to byłoby inaczej, a tak na sucho raczej się nie podejmę tego ze względu na wysokie obciążenia opornicy. Spróbuję zakupić zamiennik, dają gwarancję na 2 lata więc myślę że warto i zobaczę ile wytrzyma.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez jimo » 9 sie 2015, 17:55

Wyciągam stary temat.
O podobnym problemie pisał kolega burza22: viewtopic.php?f=451&t=183080

W moim przypadku problem zgadza się z większością powyższych opisów – klimatyzacja wyłącza się na II i III biegu prędkości wiatraka. Na I i IV wszystko działa jak powinno. Rozebrałem 2 dni temu konsolę, wyciągnąłem przełącznik, przeszlifowałem papierem ściernym, prysnąłem kontaktem, dodałem wazeliny, rozciągnąłem solidnie sprężynki i zmontowałem na nowo. Dodatkowo poprawiłem lut na rezystorze dmuchawy (KJ15JGE6R) i zmontowałem wszystko do kupy.
Wczoraj klima śmigała wyśmienicie, na wszystkich biegach – ZŁOO opanowane ;)
Dziś natomiast z braku laku znów przestaje łączyć na II i III prędkości wiatraka. Trochę to dziwne, ponieważ solidnie wykonałem "regenerację" :)
Zajrzałem na forum i czytam, że to pospolity problem.
Nasuwa mi się pytanie, czy na pewno za tą usterkę może opowiadać jedynie (głównie) przełącznik o czym piszą poprzednicy. Sama budowa przełącznika załączona wcześniej na zdjęciu jasno pokazuje, że dochodzi na jednej ścieżce B+ 12V, na kolejnych pinach po zwarciu blaszki mamy przejście na kolejne biegi – i tyle, zatem gdzie tutaj klimatyzacja, równolegle na torze? Odpowiednie przejście prędkości realizuje w/w rezystor w obudowie zespołu nagrzewnicy.
Innymi słowy, skoro po zmianie przełącznika z pozycji 1 –> 2 / 3 zmienia się prędkość obrotu wiatraka/dmuchawy to znaczy, że przejście pomiędzy blaszkami regulatora jest poprawne. A braku działania klimatyzacji (gaśnie led informujący o pracy) trzeba szukać gdzie indziej.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale szlag mnie już trochę z tym trafia...
Kupowanie w ciemno kolejnego regulatora (używki) jest cokolwiek ryzykowne, nówkę raczej pewnie będzie ciężko dostać. To samo tyczy się z rezystorem dmuchawy.

Zatem jakie jest rozwiązanie?
jimo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323