Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez czarmi » 26 sie 2014, 21:25

jaketherake
Dzięki za udostępnienie linka.
Super test. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 26 sie 2014, 21:38

jaketherake napisał(a):Odjazdowe macie te wyniki spalania :)


Tyle że dla mnie to była jazda bardziej testowa – żeby zobaczyć, do ilu da się zejść. Nie zamierzam tak jeździć na codzień, chociaż przyznaję, że da się to przeżyć i nawet nie spowalniać ruchu – przy czym ważne jest to, że na mojej typowej trasie jest mało świateł, a dynamicznego ruszania z tychże praktycznie nie da się wykonać.

Teraz pojeździłem bardziej po mieście i już mam 7.5 :) Zresztą można sobie przejrzeć moje wyniki na motostat. Wnioski:
* da się tym samochodem jeździć oszczędnie
* dużo zależy od charakterystyki tras oraz charakteru kierowcy
* nie po to mamy 120+KM pod maską, żeby jeździć oszczędnie :D

Czyli same truizmy ;)

Tutaj w teście wyszło ok. 7.2l przy przebiegu w 100% po mieście http://autokult.pl/3248,czy-uklad-start ... zczednosci


Test jest z automatyczną skrzynią biegów, więc spalanie pewnie trochę zawyżone w stosunku do manuala.

Dopisano 26 sie 2014, 21:39:

Wojtek napisał(a):Proszę podawać tutaj tylko swoje spalanie...
Nie jest tutaj miejsce na dyskusje czy porady eco driving'u :P


Bardzo przepraszam, ale w tym konkretnym temacie dyskusja jest naturalna, a jej oddzielanie jest dość sztuczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez grocek76 » 15 lis 2014, 17:18

W ostatnim Motorze nr 45-46/2014 mały test Mazdy 3 w najbogatszej wersji wyposażenia skypassion z silnikiem 165KM. Jest też porównanie elastyczności silnika 165KM vs 120 KM na 4 biegu od 60-100 km/h: 7,4 s vs 11,2s i na 6 od 80-120 km/h: 15s vs 17,3s.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez marcin7913 » 11 gru 2014, 15:20

Witam , od kilku tygodni ujeżdżam nową 3 w wersji sedan120 . Silnik pracuje bardzo przyjemnie , auto jest zrywne , przyśpiesza zadowalająco <spoko> Spalanie w mieście można określić do 10 litrów natomiast w trasie od 5 do 8,5 ( max 140 ).

Jest to moja pierwsza mazda i zobaczymy jak się będzie sprawowała.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2014, 15:07
Posty: 39
Auto: Skyactiv + SRT

Postprzez stern » 12 gru 2014, 06:10

grocek76 napisał(a):Jest też porównanie elastyczności silnika 165KM vs 120 KM na 4 biegu od 60-100 km/h: 7,4 s vs 11,2s i na 6 od 80-120 km/h: 15s vs 17,3s.


Czy ktoś mądrzejszy mógłby mi wytłumaczyć, po co robić test przyspieszenia na 6 biegu? Od dawna się nad tym zastanawiam.
Naprawdę powszechne jest przyspieszanie od 60 czy 80 bez redukcji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 08:10
Posty: 67 (12/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: BM, 120KM, 2014

Postprzez child » 12 gru 2014, 15:48

Też mnie to rozwala – zwłaszcza porównanie w tym zakresie 120KM i 165KM, które mają inaczej zestopniowane skrzynie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Krzemol » 12 gru 2014, 22:13

jaketherake napisał(a):Tutaj w teście wyszło ok. 7.2l przy przebiegu w 100% po mieście

Nieźle. Ja miałem tyle w Swifcie 1.3 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (269/87)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Lexus IS200t 245KM '15r

Postprzez ellipsis » 27 sty 2015, 01:49

Mnie osobiscie troche martwi ten st. sprężania. W silniku o zapłonie iskrowym taki st. sprężania oznaczal spalanie stukowe. Wiecie jak to jest, laboratorium swoje a życie swoje. Nasze 95 czesto nie maja 95 oktanów więc mogą powodowac spalanie stukowe. Dziwne, że do tej pory nikt ze swiatowych potentatów, nie wpadł na taki pomysl tylko dopiero teraz Japończycy? Jesli było by to takie rewelacyjne to sądze, że silniki innych marek też miały by taki stopień sprężania.

Uparli sie, że z silnika 2.0 wolnossacego wycisna jeszcze więcej i zbliża sie osiagami i ekonomika do małych silników turbo. Pytanie teraz czy nie jest to paradoksalnie gorsza sytuacja od małych silników + turbo. Nasz silnik jest bardzo skomplikowany technologicznie i nie wiadomo co z nim bedzie za jakis czas, czy te karkołomne zabiegi nie odbija sie czkawka.. Diesle Skyactiv już sie posypały i to tak, że trzeba wymienic polowe silnika po 20 tys km..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 27 sty 2015, 07:19

Odpowiedź chyba jest prosta... Przynajmniej Mazda o tym "trąbi" od 2012 roku...



i tutaj:



:)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nemi » 27 sty 2015, 10:04

ellipsis napisał(a):Diesle Skyactiv już sie posypały i to tak, że trzeba wymienic polowe silnika po 20 tys km..

Gdzie o tym można przeczytać?


EDIT: Już sobie znalazłem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez child » 27 sty 2015, 10:48

@ellipsis: o ile rozumiem twoje wytrąchy w zakresie istniejących "problemów" (czyli twoje słynne spalanie), to tutaj zaczynasz się ewidentnie czepiać.

Dlaczego nikt inny nie wpadł na to poza Mazdą? Widocznie nie znasz historii tej marki, chociażby silników Wankla. Jakoś chłopaki tak mają, że lubią być oryginalni :)

Kwestia spalania stukowego i okolic – jak to było wielokrotnie wyjaśniane (również na filmach wklejonych przez Wojtka), inżynierowie Mazdy zamiast zastosować standardową metodę ulepszania poszczególnych elementów silnika zaczęli od "czystej kartki". Czyli zrobili silnik, który korzysta z różnych nowatorskich technologii – i tylko ich połączenie daje odpowiedni efekt.

Skomplikowanie silnika – to jest jakiś argument, ale jakoś brak turbosprężarki bardziej mnie przekonuje w kwestii prostoty niż jej obecność :) Oczywiście SkyActiv to nowa technologia i coś będzie można powiedzieć za kilka lat, ale moje dotychczasowe doświadczenia z benzynówkami Mazdy pozwalają mi dać im kredyt zaufania.

Problem z wałkami rozrządu w dieslach – na razie to wygląda na ewidentny błąd technologiczny/fuckup w zapewnieniu jakości niż kwestię "zbytniego skomplikowania technologii". Co oczywiście nie zmienia faktu, iż Mazda dała z tym ciała w stopniu koszmarnym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojtek » 27 sty 2015, 12:28

Przy czym nalezy odroznic zastosowanie zlego materialu od zlej konstrukcji silnika...
To pierwsze mozna poprawic to drugie juz nie...

Mazda poszla w innowacje a nie w standardy (turbo)... Inni rowniez na to wpadli, ale nie rozwiazali problemow ze spalaniem stukowym czy smarowaniem...
Mozliwe, ze niedlugo bedzie wiecej tych silnikow... ;)

Forum Fiend user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KMBak » 27 sty 2015, 12:59

child napisał(a):Problem z wałkami rozrządu w dieslach – na razie to wygląda na ewidentny błąd technologiczny/fuckup w zapewnieniu jakości niż kwestię "zbytniego skomplikowania technologii". Co oczywiście nie zmienia faktu, iż Mazda dała z tym ciała w stopniu koszmarnym...


W tym zakresie powinni w ramach gwarancji wymieniać całe silniki, a w ramach akcji serwisowej wadliwe elementy... <nie>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez child » 27 sty 2015, 16:37

W sumie w tym wątku o GJ nie widzę zgłoszeń, żeby się komuś poważnie silnik rozsypał, więc na razie nie ma co wymieniać ;) Chociaż oczywiście najgorsza sytuacja może być taka, że przez opiłki będzie następowała powolna degradacja stanu silnika, której apogeum nastąpi już po okresie gwarancji, a wtedy Mazda to oleje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Marianek » 27 sty 2015, 16:41

Z tym że Mazda wszystkie wadliwe silniki wymieniła lub wymieniła wadliwe części, w odróżnieniu od innych producentów nie czeka do lifta tylko naprawia usuwa wady jeszcze w czasie produkcji. Słynny przykład VAG-a i jego serii silników 2.0 wiedząc o wadzie dalej były produkowane. Przypadki można mnożyć, nie ma na rynku producentów idealnych, księgowi rządzą tu i tam, każdemu zdarzają się wpadki
większe i mniejsze.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brii » 27 sty 2015, 17:04

Odstosunkuj się w końcu od księgowych ;)
Zwalasz na nich wszystkie decyzje finansowe producentów samochodów a księgowi nie mają nic do tego – tym się zajmują dyrektorzy finansowi. Księgowy w cały procesie ma do powiedzenia mniej niż osoba która przenosi materiały z magazynu na taśmę ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 27 sty 2015, 17:29

W sumie masz racje <diabełek> , księgowych przepraszam <uklon>
Ale jak by nie było dyrektor finansowy to też księgowy <oczko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

PostTen post został usunięty przez brii 27 sty 2015, 19:03.

Postprzez Domelek » 28 sty 2015, 22:54

Księgowi to początek końca cywilizacji hyhyhyh.
Marianek jak tam sytuacja po niefortunnym zdarzeniu. To gdzies przed Buckowsee było ?– są zdradzieckie miejsca na 11 szczególnie wąwozy leśne zawsze się wilgoć trzyma.
Stoi dziś kolo mnie sky activ Mazda 3 ale nie zaglądałem szczegółowo pod maskę bo nie wypada jeszcze się nie znamy z sąsiadem z wczasów, ale zagadne go o wrażenia bo wygląda jak świeżyna . <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Marianek » 28 sty 2015, 23:23

Domalek powoli się klaruje i będzie następca diesel sky-aktiv :) Będę wstanie dokładnie opisać wrażenia i dynamikę tego silnika :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy Moto