Pęknięty wał korbowy
1, 2
Cześć,
No i Mazdę po 2 miesiącach szlag trafił. Na trasie coś mocno szarpło, zdechło, od razu się zatrzymałem i hol do serwisu. Okazało się że pękł wał korbowy, zniszczył blok silnika i skrzynię biegów. Ogólnie sajgon, silnik i skrzynia do wymiany.
Pytanie mam takie: czy ktoś słyszał o podobnym przypadku? Próbuję wstąpić na drogę odzyskania kasy od komisu poprzez rękojmię na wadę ukrytą. Przebieg to niecałe 200.000km. Pytanie teraz czy "ten typ tak ma" i się zdarza – choć ja nic takiego nie znalazłem – czy to jest kurde niemożliwe by zwykły nieobciążony silnik tak po prostu strzelił na trasie...
No i Mazdę po 2 miesiącach szlag trafił. Na trasie coś mocno szarpło, zdechło, od razu się zatrzymałem i hol do serwisu. Okazało się że pękł wał korbowy, zniszczył blok silnika i skrzynię biegów. Ogólnie sajgon, silnik i skrzynia do wymiany.
Pytanie mam takie: czy ktoś słyszał o podobnym przypadku? Próbuję wstąpić na drogę odzyskania kasy od komisu poprzez rękojmię na wadę ukrytą. Przebieg to niecałe 200.000km. Pytanie teraz czy "ten typ tak ma" i się zdarza – choć ja nic takiego nie znalazłem – czy to jest kurde niemożliwe by zwykły nieobciążony silnik tak po prostu strzelił na trasie...
- Od: 6 paź 2014, 22:00
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Y6
1. Rzeczoznawca musiał by ocenić przebieg a nie polegać na liczniku, który jest np. przekręcony.
2. Silnik należy rozebrać w drobny mak i dokładnie każdy element obejrzeć.
3. Wał nie pęka tak sam z siebie.............
2. Silnik należy rozebrać w drobny mak i dokładnie każdy element obejrzeć.
3. Wał nie pęka tak sam z siebie.............
Jesteś chyba pierwszy na forum. Nie przypominam sobie aby ktokolwiek pisał o takim problemie.
Raczej pęknięty wał to wada fabryczna elementu lub zbyt mocna eksploatacja silnika i wątpię że uznają ci to jako wadę ukrytą. A silnik musiał by być rozbierany w obecności rzeczoznawcy ogólnie trudny temat.
Dopisano 11 lis 2014, 11:42:
Smile dobrze pisze jedynie co to chyba można by było się uczepić tematu licznika że mogł być mocno kręcony i nadmiernie wyeksploatowany. Ale tak jak piszemy wszystko opiera się o temat rzeczoznawcy kupę kasy i sąd
Raczej pęknięty wał to wada fabryczna elementu lub zbyt mocna eksploatacja silnika i wątpię że uznają ci to jako wadę ukrytą. A silnik musiał by być rozbierany w obecności rzeczoznawcy ogólnie trudny temat.
Dopisano 11 lis 2014, 11:42:
Smile dobrze pisze jedynie co to chyba można by było się uczepić tematu licznika że mogł być mocno kręcony i nadmiernie wyeksploatowany. Ale tak jak piszemy wszystko opiera się o temat rzeczoznawcy kupę kasy i sąd
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dobra, spróbuję jeszcze od serwisu wydębić przebieg ze sterownika silnika, a nie z licznika. Nie mam niestety żadnego info o przeszłości auta z czasów gdy jeszcze po niemieckiej stronie granicy drogi zwiedzał. Oby coś w sterowniku było o co mogę się oprzeć...
- Od: 6 paź 2014, 22:00
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Y6
Człowieku, auto w 2011 w listopadzie miało 274599 km!! Rocznie robiło 40-60 tyś km!!
Gdzie miałeś oczy jak je kupowałeś?!
Bierz dowód rejestracyjny, zapierdzielaj do najbliższego ASO po wydruk z przeglądów ( z DSR ), potem prawnik/policja i do handlarza, skąd je kupiłeś!!
Gdzie miałeś oczy jak je kupowałeś?!
Bierz dowód rejestracyjny, zapierdzielaj do najbliższego ASO po wydruk z przeglądów ( z DSR ), potem prawnik/policja i do handlarza, skąd je kupiłeś!!
Obecny realny przebieg moze byc kolo 450 tys. km. To jest paranoja co sie wyprawia ale gdyby bylo inne prawo a nie to co mamy to pewnie byloby inaczej. Z ktorego roku jest ten samochod ze ma wpisy elektroniczne? Poprzedni wlasciciel musial je chyba przeniesc na wlasne zyczenie. Znajomi znajomymi ale to auto nie bylo sprawdzane przed kupnem?
Mało ważne kto ci je załatwił masz umowę od kogo je kupiłeś nie poinformowali cie o przebiegu auta więc potwierdź przebieg i za pupę... osobę od której kupiłeś
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ok, a gdzie najlepiej przebieg potwierdzić? Obecnie jest w ASO Kia (bo tam przed salonem była awaria), dadzą radę? Jak było grzebane w sterowniku silnika to skąd dostać te potwierdzenie z którego wzieliście te dane o 275.000km?
Dopisano 11 lis 2014, 15:43:
Ja je tylko sprawdzałem po polskim VINie, i nic nie znalazłem. Tam ma przy rejestracji 185.000km.
Dopisano 11 lis 2014, 15:43:
Ja je tylko sprawdzałem po polskim VINie, i nic nie znalazłem. Tam ma przy rejestracji 185.000km.
- Od: 6 paź 2014, 22:00
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BK Y6
cierpliwości mi nie starcza już... jak po polskim VINie?! Wyszukaj na forum co to jest DSR...........................................................................................
Jeśli masz Kia to idz do Kia, jeśli masz MAZDĘ to idz do ASO Mazda!! W sterowniku gów...o znajdziesz.
Jeśli masz Kia to idz do Kia, jeśli masz MAZDĘ to idz do ASO Mazda!! W sterowniku gów...o znajdziesz.
mglisty napisał(a):Jest tylko to co na obecnie przekręconym liczniku?
Masz Vin idziesz z tym Vinem do ASO w polsce. Zabierasz też dowód samochodu. Prosisz o wydruk DSR i masz wszystkie przeglądy auta. Po co ci jeszcze jakiś przebieg ze sterownika?
W Mazdach w sterownikach silnika nie ma informacji o przebiegu. W niektórych markach przebieg zapisany jest w kilku miejscach ale nie w Mazdach!! Zresztą jak by był zapisany, to pewnie też by był przekręcony
Idź do ASO i poproś o wydruk historii z DSR... nie wiele rozumiesz... więc wytłumaczę łopatologicznie.
1. Znajdź najbliższe ASO Mazda, udaj się tam z dowodem rejestracyjnym i dowodem osobistym.
2. Wejdź, znajdź biurko Doradcy Serwisowego i powiedz
"Poproszę na podstawie nr VIN z mojego dowodu rejestracyjnego wydruk historii przeglądów z DSR"
3. Uśmiechnij się, podziękuj i idź do prawnika.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Idź do ASO i poproś o wydruk historii z DSR... nie wiele rozumiesz... więc wytłumaczę łopatologicznie.
1. Znajdź najbliższe ASO Mazda, udaj się tam z dowodem rejestracyjnym i dowodem osobistym.
2. Wejdź, znajdź biurko Doradcy Serwisowego i powiedz
"Poproszę na podstawie nr VIN z mojego dowodu rejestracyjnego wydruk historii przeglądów z DSR"
3. Uśmiechnij się, podziękuj i idź do prawnika.
Czy trzeba prosic aby zalozyciel tematu mogl odpowiedziec na pytania ktore zadalem?
talk_about85: styczeń 2006
Wpisy w DSR to chyba Twoja jedyna szansa na wykaraskanie się z tego syfu, w serwisach w których dokonywano przeglądów pewnie maja jakiś dodatkowy papierek na to, wystarczy podzwonić i popytać.
Wpisy w DSR to chyba Twoja jedyna szansa na wykaraskanie się z tego syfu, w serwisach w których dokonywano przeglądów pewnie maja jakiś dodatkowy papierek na to, wystarczy podzwonić i popytać.
Ostatnio edytowano 15 lis 2014, 23:12 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości