Witajcie,
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w swojej Maździe. Przy okazji wymiany opon na zimowe zajrzałem pod podłogę bagażnika i zorientowałem się, że nie mam na wyposażeniu samochodu lewarka ani klucza do kół. Teraz moje pytanie czy tych rzeczy nie dają w przypadku wyposażenia auta tylko w łatkę w spray'u (nie dokupywałem w salonie dojazdówki) czy przed wydaniem auta w ASO mi to ktoś od nich zajumał?
Brak lewarka i klucza do kół
Strona 1 z 1
Podejrzewam, że Mazda wyszła z tego samego (bardzo głupiego zresztą) założenia. Nie liczyli chyba, że ktoś normalny kupi u nich dojazdówkę wartą 400 PLN za 2000 PLN. Jeżeli tak jest to duży minus nie tyle dla Mazdy jako samochodu, ale dla polskiego importera.
Oczywiście, że posiadając zestaw naprawczy, "Mazdunia" nie dołożyła lewarka ani klucza do kół. Dziwi mnie tylko fakt, że takie rzeczy odkrywane są dopiero po "pewnym czasie" eksploatacji auta. 
Nie wiem co takiego śmiesznego w tym widzisz. Po prostu wcześniej nie miałem potrzeby zaglądać pod podłogę bagażnika i tego nie zauważyłem. ASO przy odbiorze auta też nie raczyło mnie poinformować, że w aucie brakuje tak oczywistego wyposażenia...
Niestety tam gdzie jest "zestaw naprawczy koła" nie ma podnośnika i klucza do kół.
Należy wtedy sobie taki sprzęt skompletować ... np. od M3 BK
Nie tylko Mazda tak postępuje... Również cała grupa VAG itd.
We współczesnej erze masz zlecać wszelkie czynniści serwisowe odpowiednim warsztatom...
Należy wtedy sobie taki sprzęt skompletować ... np. od M3 BK
nexus30 napisał(a):Podejrzewam, że Mazda wyszła z tego samego (bardzo głupiego zresztą) założenia.
Nie tylko Mazda tak postępuje... Również cała grupa VAG itd.
We współczesnej erze masz zlecać wszelkie czynniści serwisowe odpowiednim warsztatom...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
dziś w ubezpieczeniu masz Asistance i firma powinna podjechać i koło wymienić. ewentualnie dopompujesz sobie żeby dojechać do najbliższego warsztatu.
W nowych oponach rzadko jest tak ze masz zero w ciągu kilku sekund.
W nowych oponach rzadko jest tak ze masz zero w ciągu kilku sekund.
usrobo napisał(a):masz Asistance i firma powinna podjechać i koło wymienić. ewentualnie dopompujesz sobie żeby dojechać do najbliższego warsztatu.
Trochę to naiwne myślenie...
Załóżmy jednak wariant optymistyczny, że jednak uda się dopompować tą oponę i dojedziemy do tego "najbliższego warsztatu"... w którym urzęduje pan Kaziu dysponujący sprzętem z czasów PRL... Czy w takim przypadku chętnie zgodzisz się za naprawę "kowalskimi metodami" niskoprofilowej opony?
usrobo napisał(a):W nowych oponach rzadko jest tak ze masz zero w ciągu kilku sekund.
Może rzadko, ale zdarza się. Mi przez wiele lat nie udało się przebić koła, aż tu tego roku podczas jazdy po drodze z betonowych płyt wbiłem w koło śrubę M8x70 (gdybym nie widział, to bym nie uwierzył, że coś takiego może się wbić), która wpasowała się idealnie w rowek bieżnika – widocznie czekała na mnie w szczelinie pomiędzy płytami. Poczułem kiedy to się stało i właśnie to była sytuacja, kiedy powietrze uciekło w ciągu kilku sekund. Opona to półroczna Michelin Pilot Super Sport za około 600 PLN – do wyrzucenia. Aha, dopompować by się tego nie dało...
Tylko, że....
...ja w samochodzie wożę zarówno koło zapasowe (było "w standardzie"
Co do Assistance, to jednak wolałbym mieć dojazdówkę niż czekać na nich 3 godziny na drodze. A klucza potrzebowałem do tak prozaicznej sprawy jak sprawdzenie czy serwis dobrze dokręcił koła po wymianie opon.
Ale tutaj nie ma co dewagowac... Takie jest podejscie producentow i tego nie zmienisz po zakupie auta...
Dlatego proponuje dolozyc wymagany sprzet I cieszyc sie jazda...
Dlatego proponuje dolozyc wymagany sprzet I cieszyc sie jazda...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
.SCADA napisał(a):ja w samochodzie wożę zarówno koło zapasowe (było "w standardzie"), jak i zestaw naprawczy (kompresorek i jakąś maź w pojemniku) i to samo polecam wszystkim.
Mam identycznie z tym, że ja już indywidualnie kompletowałem koło dojazdowe, lewarek i klucz do kół. Jest osobny wątek dotyczący właśnie dołożenia koła zapasowego.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości