Blad p0299 – przyczyny, rozwiązania
1, 2
dzisiaj zauwazylem nowy symptom... dzisiaj z rana po lekkim nagrzaniu jak zawsze musialem troszeczke ambitniej przyspieszac i tu moje zdziwienie bo auto nawet na chwile nie dosgalo zamuly.. caly czas reagowalo perfect. ale po osiagnkeciu predkosci przelotowej 110 i utrzymania auta na lekkim gazie czyli w na kierowniczkach mamy vaccum na odcinku ok 2km auto nie reagowalo juz za specjalnie na dodanie gazu – znowu jakby mega turbo dziura. jak takiego gada sprawdzic skoro to nie dzieje sie w jakiejs okreslonej chwili. chyba ze ta chwila jest jazda kilku km na podcisnieniu na kierownicach turbo. co panowie profesorowie na to?
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
Tak sobie myslalem ze moze mimo ze auto servisowane bylo tylko w aso a pozniej juz tylko to co ja robilem to moze z jakiegos powodu moze jest nie ten, bo ten efekt dziury mam od momentu zakupu tylko kupilem go w maju a odkrylem to w zime. jeszcze raz dziękujędziękuję.
Ostatnio edytowano 4 lis 2014, 20:31 przez chruszczok, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
Tak mi jeszcze przyszło do głowy: Sprawdź dokładnie obudowę filtra powietrza, może jest na nim jakieś mikropęknięcie które daje o sobie znać właśnie przy niższych temperaturach. Chodzi mi oczywiście o zbiornik podciśnienia- także od spodu, tzn. od strony filtra powietrza. Może w skutek niższych temperatur plastik "pracuje" i wychodzą nieszczelności.
chruszczok napisał(a):podciśnienie ok -50kPa dochodzi do zaworka od sterowania ciśnieniem na kierownice turbiny (139700-0700), ale już z niego nie wychodzi-absolutne zero.
To po co szukać dziury w całym ? Wymienić gada i się okaże.
Odstaw pan irlandzki trunek narodowy i zaoszczędzone talary przeznacz pan na zakup VBC.
Nie musze niczego odstawic zeby na zaworek starczylo 
Ciezko z dosepnoscia czesci na Irlandzkim rynku, a i w UK nie specjalnie tego maja, a czas oczekiwania na przesylke taki sam jak z polski (za duzo terorystow tam chyba trzymaja
), wiec jestem juz na etapie zamawiania i zamowie chyba 3 mozliwe elementy tj. VBC, ten filterek na wezykach i boost sensor.
Jak dojda wymienie w kolejnosci i zobaczymy, ktore bylo uszkodzone... mam nadzieje ze jedno z nich.
Jeszcze raz dziekuje chlopaki za pomoc
Ciezko z dosepnoscia czesci na Irlandzkim rynku, a i w UK nie specjalnie tego maja, a czas oczekiwania na przesylke taki sam jak z polski (za duzo terorystow tam chyba trzymaja
Jak dojda wymienie w kolejnosci i zobaczymy, ktore bylo uszkodzone... mam nadzieje ze jedno z nich.
Jeszcze raz dziekuje chlopaki za pomoc
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
Witam wszystkich ponowie i przepraszam za opoznenie, ale wykoczyla mi delegacja....
Tak czy siak dostalem uprgniony zaworek, szybka podnianka i auto juz nie kuleje tzn. opoznienie po nacisnieniu gazu jest duzo mniejsze i nie ma tej dziury, ktora wczesniej potrafila sypnac bledem.
Jezeli ktos porzebuje filterek z tego zaworka, albo chcialby sie pobawic w znajdywanie powou/przyczyy jego zawieszaia, chetnie podesle.
Jezcze raz dziekuje wszystkim za pomoc i postaram sie zrobic i upubliczic zapisy z forescana przed i po wymiaie, moze ktos wylapie jakies anomalie.
Tak czy siak dostalem uprgniony zaworek, szybka podnianka i auto juz nie kuleje tzn. opoznienie po nacisnieniu gazu jest duzo mniejsze i nie ma tej dziury, ktora wczesniej potrafila sypnac bledem.
Jezeli ktos porzebuje filterek z tego zaworka, albo chcialby sie pobawic w znajdywanie powou/przyczyy jego zawieszaia, chetnie podesle.
Jezcze raz dziekuje wszystkim za pomoc i postaram sie zrobic i upubliczic zapisy z forescana przed i po wymiaie, moze ktos wylapie jakies anomalie.
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
TAk jak pislaem wczesniej, zaworek dziala swietnie, ale po kalibracji wytryskow, ktora wykonalem tydzien temu, tak sobie pomyslalem, ze nowy zaworek to wypadalo by skalibrowac, zaczelo mi auto ... i tu ciezko to opisac, bo auto wpada w delikatne drzenie po wcisnieciu sprzegla jakby troche lepiej ale to ciezko wyczuc bo nie zawsze sie pojawia... zesza ludzi pewnie napisze ze 2m, byc moze ale po ostrzejszej jezdzie zawsze chodzi gladziej na wolnych obrotach, nie ma zadnej roznicy od obrotow i tak doczytalem ze moze to byc poduszka silnika. Pozatym odczyty MAF w ForScan'ie sa dziwne co Krystian juz wczesniej zasugerowal, co ciekawe czasami zapisy za zblizone to 90% miedzy tym co jest, a czego komputer oczekuje ale zawsze na biegu jalowym 50% roznicy. Jezeli ktos znajdzie czas popatrzec na zapisy, tore dolaczam dla potomstwa jako analiza przed i po wymianie elektrozaworu zmiennej geometrii.
Dziekuje i pozdrawiam.
https://drive.google.com/file/d/0B7KVmp ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7KVmp ... sp=sharing
Dziekuje i pozdrawiam.
https://drive.google.com/file/d/0B7KVmp ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7KVmp ... sp=sharing
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6