Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez yaaro » 23 sty 2011, 23:29

jedyna benzyna mazdy z dwumasem, o której wiem to MPS.

JarTom napisał(a):...analizujac przełożenia skrzyni 5 biegowej miedzy tymi 2 silnikami to 2.0 ma lepszą "2" a później 3 i 4 bieg krótszy ma 2.3 a 5 dłuższa, nie wiem jak skrzynie 6 biegowe, ma ktos przełozenia tej skrzyni dla tych silników czy w ogóle przełożenia po lifcie i dla 3.0 też


Temat przełożeń też mnie ostatnio zainteresował. Po porównaniu poliftowego diesla i benzyny w M6 2.0 z mojej analizy wynika, że przełożenie na szóstym biegu mają praktycznie identyczne (0,67 vs 0,68), czyli szósty bieg w benzynie bardzo długi, w sumie najdłuższy z całej gamy benzynowych M6 po lifcie. Dziwne, że dla mocniejszego silnika 2,3 przewidziano krótszy szósty bieg (0.755). Przy prędkości 140 km/h 2,0 benzyna ma 3,5 tys rpm, przy 4 k jakieś 155-160 (z relacji właścicieli takowych).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez jz19 » 2 lip 2011, 22:38

Czytając jestem ten watek zastanawia mnie żywotność ''wariatorow'' zmiennych faz rozrządu w wolnossącym 2.3
Co zrobić jeśli wytapi problem klekotania na zimnym silniku? <co?>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 03:35
Posty: 81
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 3S Touring

Postprzez Arkadius 73 » 2 lip 2011, 22:43

Ta przypadłość dotyczy też mps i speed
A tu masz przygody z innego forum
http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?p=1927#p1927
Arkadius 73
 

Postprzez jz19 » 3 lip 2011, 04:09

Tylko ze MPS ma Turbosprężarkę i trochę innny osprzęt wiec wydaje mi się ze w wolnossącej odmianie 2.3 rozrząd powinien być bardziej wytrzymalszy w dodatku jeżeli jest on na łańcuch :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 03:35
Posty: 81
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 3S Touring

Postprzez alex623 » 16 lip 2014, 18:03

Witam posiadam mazdę 6 kombi 2.3 z 2007 r , i niestety nie poleciłbym tego silnika – na początku zastanowiło mnie spalanie na poziome 14 litrów, było podejrzenie że jest gdzieś nieszczelność , że bierze lewe powietrze i zalewa silnik benzyną bo nie może dobrać mieszanki, wymieniłem uszczelkę pod kolektorem i przy przepustnicy razem z czyszczeniem przepustnicy bo przycinał przy przyspieszaniu i już nie przycina ale dalej pali jak smok więc wymieniłem pierwszą sondę i było ok. Jeśli chodzi o spalanie oleju to u mnie trzeba go wlewać na równi z benzyną na 1000km bierze z litr oleju czasami więcej , często zdarza się tak że przy kontroli bagnetu po 500 km nie ubyło nic a po 100km więcej zjadł już litr, to jakaś magia nie wiem o co chodzi nigdzie olej nie cieknie, nie kopci po prostu go pożera , czeka mnie remont silnika także pewnie koło 3tyś zł się pozbędę :/
alex623
 

Postprzez mazdamaniak » 21 lip 2014, 16:25

przeczytałem cały watek i zastanawia mnie właśnie czemu nagle przy 2.3 sie robi z 9 nagle 14+ <nie powiem>



_________________
hondacentrum.pl
Ostatnio edytowano 28 sie 2014, 12:15 przez mazdamaniak, łącznie edytowano 1 raz
mazdamaniak
 

Postprzez szkodnik_byd » 21 lip 2014, 18:38

Mazda 2,0 pali od 8-10 litrów w zależności od stylu

2,3 będzie paliło więcej
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6185 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez matthies » 21 lip 2014, 19:06

mi 2,3 pali od 7 do 13 , w zależności od stylu
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

PostTen post został usunięty przez Adick 24 lip 2014, 19:41.

Postprzez bartekbatek88 » 2 lis 2014, 16:10

Czy dużo różnica jest w przyspieszeniu na korzyść 2.3? w teorii 2s

2.3 KUSI ale po przeczytaniu tego tematu zaczynam się wahać i skłaniać ku 2.0
bartekbatek88
 

Postprzez rymko » 2 lis 2014, 19:56

2.3 jest zbudowany identycznie jak 2.0, więc wszelkie różnice w spalaniu powinny być w granicach 15%.
Trwałość i spalanie zależy od kultury użytkowania M6. Pisanie w temacie ile pali jest bez sensu, tak samo jak bez sensu jest podawanie zaniżonych danych katalogowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Hubix » 2 lis 2014, 23:08

Kiedyś też chciałem sobie kupić M6 w benzynie. Podobał mi się 2.3.

Silnik niby nie wysilony, a dużo ludzi ma problemy ze spalaniem oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rymko » 5 lis 2014, 19:48

A ja nie, a ponadto 2.0 też pali olej i też nie u każdego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Danmazda » 5 lis 2014, 19:59

rymko napisał(a):a ponadto 2.0 też pali olej i też nie u każdego

Szansa na to by silnik 2,0 palił olej jest mniejsza niż w 2,3. Sam chciałem kupić z silnikiem 2,3 ale powiedziano mi że to loteria i polecono silnik 2,0. Wiadomo jak ktoś kupi z przebiegiem 180 tyś.km a prawdziwy był z 300 to ma prawo brać olej.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 5 lis 2014, 20:06

Popieram kolegę Rymko spalanie oleju mam ,nie pamietam obecnego ,ale na 10-13 tyś.km,wciąga mi 0,8l,dużo nie,jak sie czyta wątek o spalaniu oleju <nie powiem> ,tam to im jara oleum,począwszy od 1.8 po 2,3 skończywszy <lol> ,mówią ze actiwmatic ,to nie manulal ,ale frajdę daje :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez adam_b96 » 5 lis 2014, 22:33

2.3 frajda z jazdy ale patrząc po forum więcej problemów.
2.0 polecany we wszystkich katalogach dotyczących Aut

dodatkowo ktoś kto kupuje 2.3L nie jeździ nim w tylko niedzielę i spokojnie więc możesz się spodziewać że był ostrzej traktowany – co nie znaczy że nie znajdziesz egzemplarza godnego uwagi.

Jednak koszty eksploatacji są na pewno większe niż w 2.0, o znalezieniu w razie czego dobrego mechanika już nie wspomnę. Z drugiej strony silnik 2.0 w dobrym stanie technicznym też daje radę szczególnie w zakresie obrotów momentu maksymalnego. tak na co dzień z dziećmi się jednak nie jeździ :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Dominator » 5 lis 2014, 22:39

silniki konstrukcyjnie chyba jednakowe, kazdy mechanik ogarnie. A silnik czy 2.0, czy 2.3.. i tak nabite w prawie wszystkich przypadkach ponad 200kkm (mowie o pojazdach ok 10 letnich).Wiec z usterkowoscia i piciem oleju trzeba sie liczyc.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez brodaM6 » 6 lis 2014, 08:20

Patrząc na forum to jest tu od zawalenia 2.0 i 1,8 ,wystarczy przeczytać wątek o olejach i zobaczyć ilu skarży sie posiadaczy 2.3 ,od dwóch lat przeglądam forum uważnie i nie zauważyłem żeby 2.3 ustępowały awaryjnosca 2.0 ,koszty większe ,tak benzyny :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bieski » 6 lis 2014, 12:25

A ja akurat się nie zgodzę. Wystarczy rzucić okiem na mobile.de:
http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:date,sro:desc,mke:mazda,mdl:6,frn:2002-01,frx:2007-12,ful:petrol,dmg:true

90% motorschaden, motor kaput to silnik 2.3
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rymko » 6 lis 2014, 15:10

No faktycznie dużo ofert z "motor schaden", ale to może też świadczyć o dużej popularności tego modelu
na rynku niemieckim. Trzeba by to skonfrontować z ilością sprzedaży poszczególnych modeli silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto